Erfaringer med Hifi-klubbens service? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Sånt har man jo avforum for :-D Man må ikke belaste butikkansatte med slikt.
    Hehe... been there, done that! Men fikk ikke (fornuftige) svar

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke mye vondt mot hifiklubben, men eneste er att når hifklubben skulle frakte høyttalerene mine, så tokk de å la gitteret på høyttaleren ned mot tralla, så nå har jeg en kledelig bulk på den ene ht'n på den andre klarte jeg å rette den ut igjen:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Veldig dårlig for min del, de har enda ikke svart på en mail jeg sendte for et par uker siden. Andre som fører Denon i Norge?
    Det kan komme av at det er utrolig mye trafikk i denne bransjen på denne tiden av året!! Mange som ønsker seg nye produkter når høstmørket kommer!

Ingen andre i Norge som fører Denon, sett bort ifra "gråimport"...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clsc-215
    jeg har ikke mye vondt mot hifiklubben, men eneste er att når hifklubben skulle frakte høyttalerene mine, så tokk de å la gitteret på høyttaleren ned mot tralla, så nå har jeg en kledelig bulk på den ene ht'n på den andre klarte jeg å rette den ut igjen:evil:
    Ved normal god service skulle du vel ha fått nye ht, eller en kompensasjon for skaden...
    Hvordan løste dette seg ?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han fikk vel et HFK-drops med på kjøpet.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kun posetive erfaringer med hfk i Sarpsborg, både service og kompetans er på topp.

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå nor min NAD blir fikset så trur eg jammen eg skal gå over til noken andre, alt ettersom kor bra service det er da..
    siste sjangse...

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sende inn min 18 dager gamle Cambridge cd-spiller i morgen. Virket i går, død i dag. Legger ved en lapp der jeg krever et nytt produkt i retur, i henhold til forbrukerkjøpsloven. Jeg skal ikke ha et reparert produkt tilbake! Så da får jeg se hvor god kundeservice dem har.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke noen rett på nytt produkt. Hifi klubben har sin rett til å utbedre feilen innen rimelig tid.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt småsleipt kanskje?

I Hifiklubbens nyhetsbrev heter det så eplekjekt:

"Hva er den viktigste forskjellen på Hi-Fi Klubben og de store elektrokjedene? De andre kan litt om alt mulig. Vi kan mye om ett bestemt område, nærmere bestemt lyd og bilde. De andre er generalister. Vi er spesialister."

"Vi" versus "de andre", og så glemmer man behendig at markedet tilfeldigvis ikke bare består av HFK og elektrokjedene, men av en haug andre spesialistsjapper også, enten pr. butikk eller pr. nett.

Det er sleipt, for utsagnet er ikke direkte løgn, men inneholder en unnlatelsessynd!

Har faktisk handlet der en gang, men det var før det ble HFK, dengang det het Audioscan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    I Hifiklubbens nyhetsbrev heter det så eplekjekt:

"Hva er den viktigste forskjellen på Hi-Fi Klubben og de store elektrokjedene? De andre kan litt om alt mulig. Vi kan mye om ett bestemt område, nærmere bestemt lyd og bilde. De andre er generalister. Vi er spesialister."

"Vi" versus "de andre", og så glemmer man behendig at markedet tilfeldigvis ikke bare består av HFK og elektrokjedene, men av en haug andre spesialistsjapper også, enten pr. butikk eller pr. nett.

Det er sleipt, for utsagnet er ikke direkte løgn, men inneholder en unnlatelsessynd!
    Tja... var nå vel litt dramatisk dette her da men...:-D
    Det skader aldri med litt kreativ markedsføring, og jeg tviler på at det er så mange som tror at elkjøp og hfk er de eneste alternativene som finnes.
    ang. kundeservice på hfk, så skal det være ganske så fullt i butikken før jeg må vente på å få hjelp (i motsetning til noen andre butikker i oslo....). Greit nok at de har endel nyansatte for tiden, men det har alltid, og kommer nok alltid til å være "Gutta" som styrer på hfk, og du trenger aldri å gå ut av butikken uten å ha fått svar eller lyttet på det du ville!:-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Du har ikke noen rett på nytt produkt. Hifi klubben har sin rett til å utbedre feilen innen rimelig tid.
    Sakset fra forbrukerportalen.no:

"Hva har du krav på hvis varen har en mangel?
    Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny."

Tolker dette som at jeg kan velge om jeg vil ha ny eller ha den reparert.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Sakset fra forbrukerportalen.no:

"Hva har du krav på hvis varen har en mangel?
    Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny."

Tolker dette som at jeg kan velge om jeg vil ha ny eller ha den reparert.
    Selvfølgelig ikke. Det er en urimelig kostnad for hifi klubben og gi ut nye produkter i hytt å gæver når produsentet reparerer det gratis. Så tror du kan bare glemme å få byttet den. MEN siden det har gått så kort tid siden du kjøpte den kan det tenkes at de vil yte litt godvilje å ta det på sin egen kappe. Men du har absolutt ingen krav om nytt produkt når loven kan tolkes på så mange måter som dette.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roomperfect
    og jeg tviler på at det er så mange som tror at elkjøp og hfk er de eneste alternativene som finnes.
    For meg virker det som om det nettopp er mange som tror dette er de eneste alternativene. Det er skremmende mange som ser ut til å handle så og si alt de "trenger" på HFK uten å engang vurdere andre butikker eller produkter som HFK ikke selger...

Når det gjelder servicen fra HFK så er dette veldig varierende ettersom hvilken ansatt man snakker med, og mitt inntrykk er at de hadde langt bedre service for 10 år siden enn idag.
    Jeg syns de likner mere og mere på en rendyrket hifi-versjon av elkjøp for hvert år som går

A

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte problemet når en liten kjede vokser seg stor.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde forleden hjemmelån fra HFK på Grensen, en Thule forsterker, se foresten: http://avforum.no/forum/minhjemmekino-og-minhifi/36984-okking-sin-hjemmekino-ps3-plass-og-sub-bestilling-2.html
    HKF ønsket depositum for denne som den var ny, selv om det var en en demobrukt forsterker jeg lånte. Jeg nektet å signere på utlån av utstyr til fullpris som i mine ører var helt urimelig. Produktet var fra 2002 - hadde stått som demo i flere år - og hadde vært demonstrert i butikken (Grensen) i flere år. De ønsket at jeg skulle garantere for nykjøpsverdi for hele pakken, noe jeg selvsagt ikke var villig til å gjøre. Samme weekend lånte jeg et par MA 6.1 blokker fra Stereofile på Grensen og måtte deponere 3 KNOK, tilsvarende 1/5 del av varens verdi. Det syntes jeg var greit nok.
    Samtidig lånte jeg en (faktisk to) forsterker(e) fra HiFi Huset - hvor jeger kunde fra før. Her var det hverken snakk om depositum eller annet fjas. Jeg hadde forsterkere for omlag 120.000,- på hjemmelån uten videre seremoni. Det beste av det hele var at HiFi Huset ringte meg flere ganger under hjemmelånet for å sjekke at alt var OK og at at jeg fikk det beste ut av testen. På denne måten sikret HiFi Huset at jeg fikk det beste ut av testen. Proffesjonelt håndtert og veldig kundevennelig om noen spør meg.
    Hva jeg valgte til slutt får dere se om 3 uker på min side for hjemmekino.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Selvfølgelig ikke. Det er en urimelig kostnad for hifi klubben og gi ut nye produkter i hytt å gæver når produsentet reparerer det gratis. Så tror du kan bare glemme å få byttet den.

Den tolkningen du her legger til grunn vil jo oppheve hele regelen (hvis selger bare kan vise til at leverandør vil reparere den gratis).Det er ikke av betydning at det vil påføre HFK en kostnad. Denne kostnaden må i tillegg være urimelig!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Den tolkningen du her legger til grunn vil jo oppheve hele regelen (hvis selger bare kan vise til at leverandør vil reparere den gratis).Det er ikke av betydning at det vil påføre HFK en kostnad. Denne kostnaden må i tillegg være urimelig!
    Hvordan da? Tror HFK foretrekker å betale frakt frem og tilbake til service verkstedet istedet for å gi ut nytt produkt. Produsenten har en garanti og den garanti'en er ikke nytt produkt med en gang noe er feil det er en garanti for at produktet skal bli fikset innen rimelig tid og lar ikke det seg gjøre, DA skal kunden få nytt produkt.

Hvis folk har krav på nytt produkt hadde det ikke vært noen vits med et verksted engang.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk problemer med en Denon DVD2200 jeg kjøpte på Hifiklubben Sarpsborg, leverte den inn og fikk med meg en lånespiller hjem (knallservice bare dette, da ingen viste om dette ville ta 2dager eller 2uker) Etter en liten stund viste det seg at det var ulønnsomt å reparere DVD-spilleren så fikk en splitter ny DVD2910 i stede!
    Jeg var sefølgelig strålende fornøyd med dette!

Har vært mindre heldig med servicen både der og i Oslo da jeg har vært på utkikk etter nye høytalere, har nesten føles som om jeg må lokke selgerne med en bunke tusenlapper før de gidder å løfte en finger. Da drar jeg heller på mindre og mer koslige "private" hifisjapper...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •