Klassisk musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klassisk musikk

Noen som kan anbefalle meg noen cder med klassisk musikk?

Trenger vel egentlig noen samleplater med forskjellige komponister, helst kjente sanger. Har ikke peil når det gjelder denne sjangeren i det heletatt og vil egentlig bare teste ut anlegget mitt. Kanskje samtidig åpne et helt nytt univers for meg selv www.play.com linker til cder her hadde vært gull.

Takker for alle svar.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et par Klassiske Favoritter-bokser fra Naxos, finner sånt i de fleste bokhandler.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vivaldi's Four Seasons bør være med.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com, samt de fleste andre platesjapper er dårlige på klassisk. Ville anbefale deg å gå på en velassortert spesialbutikk, om du bor i Oslo er Aktiv Klassisk eller Norsk Musikkforlag gode kandidater og be de anbefale en eller annen samleboks som dekker litt av "standardreportoaret". Folkene som jobber på slike butikker kan MYE og har sikkert fått lignende spørsmål mange ganger før.

Naxos er nevnt, de har billige bokser med mye gode innspillinger, både musikalsk og lydmessig og er neppe et dumt sted å starte.

Å samle på klassisk er en litt annen disiplin enn annen musikk, det dreier seg ofte om å finne de gode innspillingene, musikkens kvalitet per se blir stort sett tatt for gitt selv om smaken jo er som baken her også. Det finnes sikkert over 100 innspillinger av f.eks. Vivaldis 4 Årstider, utfordringen er å finne den rette. Her er ekspertene i butikken, andre som liker klassisk samt blader og kataloger som dekker klassisk musikk gode partnere. Klassisk er eneste typen musikk jeg kunne finne på å kjøpe basert på anmeldelser alene, da anmeldelsene stort sett ikke sier et ord om musikken, kun om fremførelsen.

Har du platespiller der det mye billig å finne på antikvariater og lignende steder, det er i alle fall en billig måte å få hørt litt forskjellig på.

Ellers er www.mdt.co.uk en bra nettsjappe for klassisk.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler også Naxos, her en fin samling: http://www.naxos.no/index.php?SCREEN...abel=0&style=0

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •