Hi-Fi Klubben oppskrytt???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-Fi Klubben oppskrytt???

Er hver eneste krone man bruker på utstyr hos Hi-Fi Klubben verdt det? Eller kan man finne mange bedre alternativer til utstyr i andre butikker?
    Hi-Fi Klubben sier selv at det man får der er verdt hver eneste krone. Men er det virkelig det?

Hvilke butikker bruker dere selv??

(Er selv en flittig bruker av kjeden, og uten dem så hadde jeg sannsynligvis sittet i dag med et papp-anlegg kjøpt fra El-Kjøp i starten på det nye tusenåret.
    De har alt man trenger, er innenfor rekkevidde og er det noe man lurer på så er det bare å spørre dem !
    Så selv er jeg storfornøyd! )

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kan gjette hva slags svar du vil få her.

Mange som ikke har spesielt mye til overs for Hifi-Klubben her på forumet. Selv synes jeg de er helt greie, men er nok ikke det stedet der du får aller mest for pengene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes nesten det blir opp til hver enkelt og "bestemme". Har vert utrolig mange dikusjoner rundt HFK her på forumet. Så et lite søk kan kanskje gi deg en liten oversikt over hva folk her på forumet mener om dette;-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskrytt... tja litt kanskje.

Er storfornøyd kunde der, og får alltig god service.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også inntrykk av at det varierer ganske mye fra avdeling til avdeling.
    Noen snakker om at de alltid får bra service og rabatt på ting de kjøper, men sandre steder har jeg hørt om uvitende selgere som nekter å gi rabatt selv på sekssifrede beløp...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har nok mye med merkene dem kjører.. er du feks glad i Dali/Nad/Denon er det jo velig enkelt (som regel) å finne en hf klubb i nærheten

er selv godt fornøyd med den i Bergen. meget behjelpelige annsatte

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg føler det er foskjell på HFK butikkene (seff, for det er jo ikke de samme som jobber i alle butikkene :- )). Jeg er meget fornøyd med Trondheim og Grensen (Oslo), og litt lunken til Marcus Thranes Gate (Oslo).

Spesielt i det siste har jeg fått god oppfølging fra HFK Trondheim, langt over det de er lovpålagt. Og da etter å ha brukt kun 3500,- i Trondheim.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingenting i mot HiFi klubben. Kanskje bortsett fra service noen ganger. Litt mange folk der og ikke alle selgere er like kompentente.
    Og at de aldri vil gi rabatter.

Men jeg tror en del (meg også) vil heller handle andre steder fordi de får altfor mye oppmerksomhet. Mange tenker HiFi klubben når HiFi nevnes og kjnner ikke mange andre butikker.

Men jeg synes klubben har mange gode produkter. Dali Helicon, Ikon 6, B&W 703 og oppover, Cambrigde og Lyngdorf.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med Hifiklubben er at de har hatt en tilsynelatende nedadgående kurve i markedet. De representerte nærmest en revolusjon da de kom til Norge med sin "direkte til deg"-politikk. Merkene de tok over fra andre gikk ofte ned 30-40% ved at man eliminerte et ekstra grossistledd på veien fra produsent til butikklokalet.
    Det tok imidlertid ikke så langtid før de andre kjedene hang seg på, og ble flinkere. Resultatet er at det er blitt ganske jevn konkurranse igjen. Hovedsaklig ikke er hifiklubben som er blitt noe særlig dårligere, men de andre som er blitt bedre.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Problemet med Hifiklubben er at de har hatt en tilsynelatende nedadgående kurve i markedet. De representerte nærmest en revolusjon da de kom til Norge med sin "direkte til deg"-politikk. Merkene de tok over fra andre gikk ofte ned 30-40% ved at man eliminerte et ekstra grossistledd på veien fra produsent til butikklokalet.
    Det tok imidlertid ikke så langtid før de andre kjedene hang seg på, og ble flinkere. Resultatet er at det er blitt ganske jevn konkurranse igjen. Hovedsaklig ikke er hifiklubben som er blitt noe særlig dårligere, men de andre som er blitt bedre.
    tror du fikk BINGO der roffe

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Mulig Roffe har ett gullkorn her. Jeg er relativt ny "HFK" kunde (nesten), og hadde en opplevelse av arroganse og lite fleksible holdning. Da jeg skulle kjøpe mitt 5.1 høyttalersett ønsket jeg et B&W sett. Men, selv om jeg ba om hele pakken var det ikke snakke om et øre i rabatt. Jeg mener at når man vlaser inn der og ber om et tilbud på en "pakke" på rundt 60.000 så er det alltid rom for diskusjon, unntatt hos HFK. Med denne erfaringen kvier jeg meg får å gå inn der og gjøre nye kjøp, selv om jeg jobber i samme bygg som HFK. Det er en holdning som jeg har (svært) liten forståelse for.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel også de en sentral avdeling som, så vidt jeg har forstått, tar seg av innkjøp og administrasjon av kjedekonseptet. En stor del av butikkene er franchisetakere som selv eier og driver butikken og kjøper varene fra HFK som importør ved siden av varer fra en del andre importører. Det vil jo si at man har like mange ledd her som alle andre steder, bare at navnet er det samme for bedde leddene.

Det samme gjelder vel også centerkjeden.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten "tankevekker" til dere audiofile entusiaster:

Den som "kjøper" rabatter - får minst for pengene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo si at butikksjefen i HFK Bergen ikke har et eneste produkt fra sin egen butikk hjemme hos seg selv, selv om han får det han vil til netto pris

Om det stemmer eller ikke har jeg selvfølgelig ingen garanti på, men han sier det visst selv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke klubben er oppskrytt! Jeg liker meg veldig veldig godt der, og får alltid god hjelp! Syns også de har mye bra produkter, og de er på ingen måte overpriset!

Sammenligner man med markedet i Tyskland, som er det mest agressive markedet på pris i Europa, så finner man svært små forskjeller i forhold til de andre store kjedene! Ta f.eks. Denon AVR-2106, ligger under 10% over prisen i Tyskland - mens bl.a. Sony og Yamaha(tror det var de jeg sjekket i sin tid) i Norge ligger 30-40% over tyske priser! Så å si at klubben er overpriset er vel å ta i litt....

Greit nok med rabatter, men i motsetning til bl.a. Elkjøp++ har ikke klubben lagt på priser for å kunne gi rabatter! Syns det er helt iorden å betale hva ting koster, så lenge man er fornøyd med hva man får for pengene!!!

Har lagt merke til at det er mange som ikke liker klubben, og det må jo respekteres - men jeg tror det også er endel som syns klubben er bra!!

Jeg er iallefall veldig fornøyd både med service og produkter de gangene jeg har handlet der!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har alltid vært fornøyd med Hifi-Klubben jeg. Synes betjeningen er utrolig trivelige og behjelpelige. Hovedgrunnen til at jeg handler der er vel fordi de har de merkene jeg liker. Godt utvalg av Dali Kunne aldri falle meg inn å handle på f.eks. Hifi-Center Kjeden, har vært der noen ganger, blir helt svimmel av både prisene og betjeningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nja..

Sitat Opprinnelig postet av Odo
    Jeg kan jo si at butikksjefen i HFK Bergen ikke har et eneste produkt fra sin egen butikk hjemme hos seg selv, selv om han får det han vil til netto pris

Om det stemmer eller ikke har jeg selvfølgelig ingen garanti på, men han sier det visst selv
    Uten å gå inn på hvilke komponenter, kan jeg bekrefte at dette er faktisk det stikk motsatte...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig med Flageborg. Jeg synes faktisk det er veldig greit å kunne holde meg til én pris, vite nøyaktig hva jeg må ut med for et produkt, istedenfor å la det avhenge av dagsformen til selger, og "tilbud du ikke kan si nei til". Kommer på mer enn én butikk der man må ringe og mase for å finne ut av hvor nær den oppblåste veiledende prisen er i forhold til den reelle; mistenker særlig at en liten sjappe vest for Oslo aldri har tatt fullpris på noe som helst. Hvorfor ikke like godt operere med faktiske priser?

Når det gjelder oppskryting: Jeg tror mange går fra Elkjip til Hifiklubben og blir overveldet av gode produkter, for det meste god service, ryddige lokaler og mulighet for demo, og blir ganske entusiastiske i starten. Både meg selv og endel jeg kjenner passer godt inn under den beskrivelsen. At det er HFK og ikke Lyric eller Stereofil de skryter av er jo ganske forståelig, det er jo flere Klubber enn Filer.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rabatter

Diskusjon rundt pris - i all annen forretningsliv er det normalt å ha en sammenheng mellom uttak av volum og pris. Det fungerer slik:
    Høyt volum = bedre pris
    Lavt volum = listepris
    Alle som driver forretning kan dette, eller burde i det minste kunne dette.
    Her mener jeg at HFK skiller seg ut på en markant måte.
    Videre er det slik at i alle tester av utstyr (f.eks Yamaha som nevnes her) så benyttes importørens listepris for å samenligne produkter.
    For HFK er dette tilsvarende utsalgspris og er således lett å forholde seg til. For "alle" andre er importørens listepris i beste fall vill-ledende, da denne er alt for høy i forhold til "gatepris". På denne måten mener jeg at HFK's produkter kommer for godt ut av alle tester i pressen, da "de facto" gatepris er en helt annen for andre produkter som ikke er fra HFK.
    Det er tross alt den faktiske prisen for et produkt som er interessant, ikke oppgitt veiledende fra importør.
    Da er det hyggelig med mange forhandlere av samme produkt, dette gir dynamiske priser. Jeg mener fortsatt at HFK er lite fleksibel i disse diskusjonene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    En liten "tankevekker" til dere audiofile entusiaster:

Den som "kjøper" rabatter - får minst for pengene
    Eller man kan snu på det og si, de som betaler for:
    -Flotte, store lokaler i sentrum av storbyer.
    -Mye reklame/stort markedsføringsbudsjett
    -Medlemskap som kun har som formål og "knytte" kunder til butikken
    -Stor og flott "gratis" avis som blir produsert i XXXXX antall.
    -"Stor" organisasjon i bakkant som styrer bedriften
    -Veil. priser

får minst for pengene...

Men jeg er enig i det du sier, man må gå etter det ørene liker og ikke alltid etter det produktet man får mest rabatt på. Problemet er gjerne det at i visse butikker/nettbutikker gir de opp til 30% rabatt på nye varer. En høyttaler de selger på HiFi Klubben til 60 000,- må da konkurere med en høyttaler som har veil. på 85 000,- Pris er ikke ensbetydende med kvalitet, men det sier seg selv at ofte blir det en litt skeiv sammenligning.

"Faste lave priser" er jo også bare tull fra ende til annen. Prisene på produkter HiFi-klubben fører ligger på samme nivå som resten av Europa. B&W har omtrent samme veil. pris i Tyskland, og jeg har snakket med folk som har fått store rabatter i mindre butikker. Det virker som Hifi klubben ikke selger så mye dyre produkter som andre konkurenter. B&W har i allefall iflg. OHC (Geir Tømmervik (!) ) ytret et ønske om at OHC skal også selge B&W siden HiFi-klubben ikke selger noe særlig av de dyre høyttalerne i forhold til andre land i Europa. Om det stemmer kan sikkert andre bekrefte. Har den oppfattelsen at kompetansen til ansatte på Hifi Klubben ikke ligger på dyrere produkter, og at det kombinert med en "full pris"-strategi ikke er spesielt velykket kombo for kunder som er på jakt etter "high-end" produkter. Synd om så er tilfelle, for de har mange flotte produkter i den øvre delen av skalaen.

Når det er sagt så har er det jo noe positivt i det hele. HiFi Klubben har god kundeservice, stort sett ryddige og fine butikker og mange populære produkter i sortimentet sitt. De har også en bra avbetalingsordning, slik at man kan betale produktet over 12 måneder uten dyre renter eller gebyr. Tror de aller fleste føler en ganske stor trygghet av å handle der. Vurderer selv effektforsterker, og om Classê viser seg å være perfekt match for meg kan det hende jeg også må bite i det sure eplet...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •