Hi-Fi Klubben oppskrytt??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En ting er i alle fall sikkert, en føler seg ikke like "velkommen" i butikkene nå som for 15 år siden! Da var de ansatte alltig hyggelige og imøtekommende. Nå er det knapt nok et lite nikk når du kommer inn i butikken (Stavanger)

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg er veldig fornøyd med HFK! *Kommer inn på HFK* Betjeningen smiler og spør om jeg trenger hjelp og hvis jeg gjør det gir de den beste hjelpen jeg kan tenke meg, og viser produkter til mitt budsjett. *Kommer inn på Hificenter kjeden* Blir møtt av to gamle menn som ler av meg fordi jeg ikke kan alt om alle produktene dems og anbefaler noe dyrere enn budsjettet.
    Det er hvertfall mine eksempler i Oslo!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fornøyd med HFK selv, gode produkter og hyggelig selgere, men noen ganger ikke så erfarne og prater mer fra manualen enn fra egen erfaring. Men jeg bruker sjeldent selgere for ofte blir det for mye piss.

Et skrekk eksempel: når en ung selger på HFK Trondheim viser fram NAD Master serie og så sier kunden: skal det være så dårlig bilde?, da plutselig påstår han at NAD Master dvd-spilleren er dårlig og at DTS Alive demoen har dårlig bilde, fordi det vises et dårlig, geometrisk feil bilde på projektoren, da blir jeg litt lei. TIPS: Hva med å stille inn projektoren gutt? Sjekke kabler, innstillinger på dvd-spiller. Den var ikke engang satt opp til 16:9. Dette var en topp modellene til Toshiba og en EISA vinnende dvd-spiller som i tillegg er toppmodellen til NAD med MASTER som modellnavn, du må jo tenke så logisk at den kan umulig ha så dårlig bilde. SKAL DERE SELGE SÅ MÅ DERE F*** MEG LÆRE DERE OG SETTE OPP OG STILLE INN PRODUKTENE SKIKKELIG!! Sånt irriterer meg! Jeg vurderte å sette meg ned å fikse dette, men gikk ut av butikken i frustrasjon...

Ellers er Drammen blant toppen! :-D

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God service!

Har en god erfaring!
    Da jeg hadde kjøpt meg nytt anlegg, så fikk jeg noe skurring i høytalerne bak, og fire dager etter jeg hadde kjøpt utstyret så kobla jeg fra reciveren og pakka den ned igjen. På HFK sa selgeren at det anntakelig vis var noe galt med vifta. Spurte om de kunne ta inn den "gamle" forsterkeren (NAD T753) og om jeg kunne få en ny bedre forsterker (NAD t763).
    Han sa at det gikk greit og at han i tillegg kunne gi meg 1000 kr i rabatt fra mellomlegget, en mnd etter at naden allerede var satt ned tusenlappen!

Ble etter det trofast kunde der!

Men tror også at det har veldig mye å si på selgerne... Har opplevd noen selgere som på en måte får meg til å føle meg dum pga jeg ikke husker navnet på en sub 100% etter siffrene...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    En ting er i alle fall sikkert, en føler seg ikke like "velkommen" i butikkene nå som for 15 år siden! Da var de ansatte alltig hyggelige og imøtekommende. Nå er det knapt nok et lite nikk når du kommer inn i butikken (Stavanger)
    kan si meg enig her når det gjelder stavanger. jeg merket selv stor forandring når di gikk fra det gammle lokalet til det di har nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Diskusjon rundt pris - i all annen forretningsliv er det normalt å ha en sammenheng mellom uttak av volum og pris. Det fungerer slik:
    Høyt volum = bedre pris
    Lavt volum = listepris
    Alle som driver forretning kan dette, eller burde i det minste kunne dette.
    Her mener jeg at HFK skiller seg ut på en markant måte.
    Videre er det slik at i alle tester av utstyr (f.eks Yamaha som nevnes her) så benyttes importørens listepris for å samenligne produkter.
    For HFK er dette tilsvarende utsalgspris og er således lett å forholde seg til. For "alle" andre er importørens listepris i beste fall vill-ledende, da denne er alt for høy i forhold til "gatepris". På denne måten mener jeg at HFK's produkter kommer for godt ut av alle tester i pressen, da "de facto" gatepris er en helt annen for andre produkter som ikke er fra HFK.
    Det er tross alt den faktiske prisen for et produkt som er interessant, ikke oppgitt veiledende fra importør.
    Da er det hyggelig med mange forhandlere av samme produkt, dette gir dynamiske priser. Jeg mener fortsatt at HFK er lite fleksibel i disse diskusjonene.
    Du vil altså at alle andre også setter veil. pris til fast utsalgspris, for å gjøre det enklere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mori og R&R:
    Her må jeg si meg helt uenig! Alltid imøtekommende og hyggelige når jeg kommer inn til de! Og det er samme folkene som jobber i det nye lokalet som det gammle. Så merket ingen forskjell fra før de flyttet til nå. Mye mulig de er slik med meg fordi jeg har handlet en del hos de. Men det tviler jeg sterkt på, har ikke handlet SÅ mye. Ikke vet jeg. Men dette har vertfall aldri jeg vert borti. Har ingen dårlige erfaringer med hfk, heldigvis!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi klubben sliter pga av begrensninger i produktutvalget. Om man ser på deres utvalg i vanlig stereo er de veldig konkurransedyktige men på hjemmekinofronten sliter de. Faktisk tror jeg de ble tatt litt på sengen når denne revolusjonen kom og hadde det ikke vært for Denon så tror jeg faktisk hele kjeden hadde gått konkurs. Er det noen som vet hvor stor andel Denon står for av omsetningen til HFK?

Se på forsterkere, tidligere 80-90 tallet så solgte de NAD som hakka møkk med gode marginer, i dag selges det vel knapt NAD produkter i det hele tatt. På TV'er er de helt ute å kjører med nesten null utvalg som ikke kan skaffes billigere andre steder. DVD'er er det kun Denon igjen hvor de har produkter som kan matche andre utenom virkelig dyre saker (som det uansett nesten ikke selges noe av). Prosjektorer? De pusher vel litt toshiba men igjen tviler jeg på at de selger noe særlig. Høytalerer er de vel bedre stillt med både Dali og B&W men jeg tviler på at de selger like mange som i gode CW dager.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktene til HFK appelerer til kanskje en lit bredere skare, for tror de har mye av markedet utenfor byen pga. PR...
    Men som butikk har jeg ikke så mye til overs for dem...
    Har ett lite prutetips: Henvis til en konkurrerende butikk og si at du er i tvil om hva du ska velge, og at siden de har ett "tilsvarende" produkt til en litt lavere pris så vuderer du kjøp fra dem. Men, hvis det hadde vært mulig å fått den tingen du sikler på litt rimeligere så kanskje...
    Ikke bestandig det hjelper da, men lov å prøve;-)

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes HFK er den beste AV butikken i Norge. Ikke fordi de har best service eller "de beste produktene" men de har veldig mye jeg er interessert i. Har hatt nesen min inn i både hificenter kjeden og Oslo hifisenter, men de føler jeg satser på en litt annen målgruppe. Jeg har en følese at de heller ikke tar 17åringer som meg helt "seriøst". Men dette kan selvfælgelig være min egen erfaring fra én ansatt, et sted.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Hifi klubben sliter pga av begrensninger i produktutvalget. Om man ser på deres utvalg i vanlig stereo er de veldig konkurransedyktige men på hjemmekinofronten sliter de.
    Hmm. Rart. Er ikke HFK den butikken med best utvalg i norge, for ikke å si norden?

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overaskende

Sitat Opprinnelig postet av Odo
    Jeg kan jo si at butikksjefen i HFK Bergen ikke har et eneste produkt fra sin egen butikk hjemme hos seg selv, selv om han får det han vil til netto pris

Om det stemmer eller ikke har jeg selvfølgelig ingen garanti på, men han sier det visst selv
    Hadde svært mye likt og vite hvor han/hun kjøpte sitt HIFI. Det finnes jo selvklart mye mer "fjongete" annlegg en det HFK tilbyr. Som også såvidt nevnnt ovenfor. Men har sett f. eks innkjøps prisen på mine høytalere og det var ca en tredjedel av det jeg ga hos HFK.:???:
    Avansen variere fra produikt til produkt men jeg må si jeg ble overasket hvor lav innkjøpsprisen var.

Men alt bunner ut i smak og behag. Synes selv HFK er overlegene på service. Bedre rabatt ved kjøp av flere produkter kan vel alle bli bedre på

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hmm. Rart. Er ikke HFK den butikken med best utvalg i norge, for ikke å si norden?
    OHC har vel en del større produkt utvalg. Når jeg sier produkt utvalg, så mener jeg ikke det som faktisk står i butikken til demo, men det de fører/selger.

Det du sier med målgruppe er jeg enig i... Hifi-klubben selger mange produkter som er populære med de med, skal vi si.....fornuftig budsjett. Produkter som Dali, B&W og Cerwin Vega, Denon, NAD etc er populære og etablerte produkter i prisklassen 2000-10 000,- kanskje spesielt for førstegangskjøpere. Minst like viktig er det at Hifi-klubben faktisk har nesten alt av utstyret klart til demo i en ganske delikat butikk. "Avisen" deres er et sjakktrekk...

Ser man på produkter som er endel dyrere, finnes det mye gode alternative merker og ikke minst er det mer kompetanse på dette området hos andre butikker. Føler i allefall selv at hifi-klubben er flinkest til å selge "konsumer"-produkter (i mangel på bedre ord). At andre butikker også gir rabatt er en vesentlig årsak til at jeg tror de ofte vinner kundene som skal bruke mye penger.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff nå kommer jeg til å høre gammel ut. Hifiklubben var bedre før, de hadde dyktigere selgere og fokuset var i større grad på å sørge for at DU som kunde ble fornøyd.
    Hifiklubben anno 2006 opplever jeg som litt nedlatende og med liten kunnskap hos selgerene. Gleden og entusiasmen som var en stor del av HFK i gamle dager er forsvunnet.
    Alle argumenter om hvor billige de er osv. er ikke annet enn tomt markedsføringsprat. Siden oppstarten i Torggt. har HFK vokst til å bli en eventyrlig suksess for eierene, HFK har store eierinteresser i Dali og Nad.
    De har også interesser i B&W og Classe.
    HFK utnytter sin "legende" staus for alt den er verdt.
    Faktum er jo at HFK har monopol i hele skandinavia på nesten alle produktene de selger - monopol er sjeldent bra for oss forbrukere, bare kikk på vinmonopolet...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    bare kikk på vinmonopolet...
    Ingenting galt med vinmonopolet. Det er pga. avgiftene at det er så dyrt i Norge. Og Vinmonopolet tar ikke de pengene.

Husk også på at vi i Norge og Sverige har det største utvalget i vin/brennevin i verden. Du må faktisk opp i en middels stor by for å matche utvalget.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Hifiklubben var en revolusjon når de kom til Norge. Knøttsmå lokaler, kun ett par timers åpningstid, spennende produkter, lave priser og kø i gaten utenfor. Det var mye de sa de aldri ville gjøre som de nå har gjort:
    -selge "rack"
    -selge TV
    -selge surround
    -selge miniannlegg
    -ha priser som sluttet på *990,-
    -reklamere
    -ikke selv være importør
    -drive gråimport

Markedet endret seg etter at HFK slo til: Andre kjeder ble flinkere til å hente inn spennende produkter fra forskjellige merker og konkurrere på pris, mens Hifi-klubben satt med de samme gamle merkene og priser som var satt for ett år om gangen. De prøvde så å ta over agenturer og reklamerte med at deres listepris var lavere enn listepris fra forrige importør, men oftere og oftere ble det faktisk til en prisøkning da svært lite selges til listepris andre steder enn i HFK. De måtte også etterhvert ta inn varer som også var i andre butikker fordi kundene ikke fant det de ønsket.

Med økt konkurranse og minkende tro på at HFK virkelig var billig begynte de med "Dagspris", men klarte ikke å følge opp konseptet eller innfri løftet om at de var billigst. Det var ikke vanskelig å finne noen som solgte et produkt billigere enn i HFK, selv fant jeg fx. engang at en plasma-TV kostet over 10.000 mindre hos Oslo Hifi-Center. De skrøt også at de var billigst på produkter de hadde enerett på og som ingen andre solgte i Norge. Forbrukerombudet fikk dem flere ganger til å endre ordlyden og idag tar ordlyden for "Dagspris" så mange forbehold at de ikke engang ville vært nødt til å matche sine egne priser.

De har også skrytt av at de kunne demonstrere sine varer, men når Benq slo ann i projektormarkedet tok de inn disse uten å være villige til å demonstrere. De var redde for at folk bare ville se produktet hos dem og kjøpe det der det var billigst...

Bortsett fra en god del misvisende markedsføring har jeg selv god erfaring med "klubben" og har fått gode produkter og god service der. Det jeg ikke skjønner er hvorfor de absolutt hele tiden prøver å tøye strikken når det gjelder påstander om at de er billigst når de slettes ikke er det lengere.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Ingenting galt med vinmonopolet. Det er pga. avgiftene at det er så dyrt i Norge. Og Vinmonopolet tar ikke de pengene.

Husk også på at vi i Norge og Sverige har det største utvalget i vin/brennevin i verden. Du må faktisk opp i en middels stor by for å matche utvalget.
    Det kommer vel ann på øynene som ser...
    Vinmonopolet er en grådig bedrift som bruker sin monopolstatus for alt den er verdt.
    Hadde vi ikke hatt vinmonopol så hadde det nok dukket opp spesialbutikker (slik som jeg kan tenke meg å gjøre)
    Utvalget på fullsortimangspolene er ganske bra, men det er fortsatt mange feil med polsystemet. Bla nærheten til noen av de største aktørene.
    Jeg har førstehånds erfaring med denne bransjen og det forbauser meg ikke om vi får flere "vinmonopolskandaler"
    At Norge har høye priser på alkohol synes jeg er helt greit, det monopolstrukturen jeg ikke liker.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Joda, Hifiklubben var en revolusjon når de kom til Norge. Knøttsmå lokaler, kun ett par timers åpningstid, spennende produkter, lave priser og kø i gaten utenfor.
    Det er jo nettopp slike tiltak som må gjøres hvis man ønsker å redusere kostnadene. Arbeidskraft er dyrt, store lokaler i sentrum er dyrt osv.
    Så når HFK startet med vanlig åpningstid, større lokaler, flere ekspeditører for å ta unna køen osv. Så har de ikke noe annet valg enn å endre på inntjeningskalkylen.
    Hifihuset i Bærum er et eksempel på at den gemle HFK tankegangen fortsatt fungerer ypperlig.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes HFK fungerer bra ennå jeg, med meget god service..
    Ser at en kan få grei hjelp, uten at en later som en skal kjøpe produkt hos dem og osv. det er jo bra
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det kommer vel ann på øynene som ser...
    Vinmonopolet er en grådig bedrift som bruker sin monopolstatus for alt den er verdt.
    Hadde vi ikke hatt vinmonopol så hadde det nok dukket opp spesialbutikker (slik som jeg kan tenke meg å gjøre)
    Utvalget på fullsortimangspolene er ganske bra, men det er fortsatt mange feil med polsystemet. Bla nærheten til noen av de største aktørene.
    Jeg har førstehånds erfaring med denne bransjen og det forbauser meg ikke om vi får flere "vinmonopolskandaler"
    At Norge har høye priser på alkohol synes jeg er helt greit, det monopolstrukturen jeg ikke liker.
    Men slike spesialbutikker må man til store byer for å finne. I resten av landet blir det tre-fire typer rødvin og kanskje en vodka eller to på Rimi. Polet sørger for god tilgjengelighet over hele landet. Trenger ikke dra langt utenfor landet før man ser sånne tilstander. Snakket nylig med en jente fra Portugal, hun ble litt overrasket over en liste fra Vinmonopolet; det viste seg å være lettere å få tak i diverse portugisiske viner i lille Arendal enn det var i Lisboa.

Å legge ned polet av den grunn blir litt som å legge ned HFK og flytte salg av lydgreier til Obs og Maxi. Tror neppe det vil hjelpe så mye på utvalget.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •