Kamerastativ til kalibrering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kamerastativ til kalibrering

Tenkte jeg skulle kjøpe et kamerastativ som jeg kan bruke når jeg skal kalibrere receiveren og subben. Er det standard størrelse slik at jeg er garantert at det vil passe med mine måleinstrumenter?
    Noen som vet hvor jeg kan kjøpe et kamerastativ? Det må kunne stå i sofaen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotoforetningene har..

Ja det er så og si like alle sammen, noen finesser som vater på noen, og andre er mer solid bygget
    Kjøp et rimelig et, det gjorde jeg og er storfornøyd med det. Mener jeg betalte 299,- eller noe slikt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Fotoforetningene har..

Ja det er så og si like alle sammen, noen finesser som vater på noen, og andre er mer solid bygget
    Kjøp et rimelig et, det gjorde jeg og er storfornøyd med det. Mener jeg betalte 299,- eller noe slikt.
    Regnte med de var veldige dyre hos fotoforretninger. 299 kr er jo ingenting å si på.
    Fant et på ClaesOhlson til 329 kr og et til 98 kr:
    http://www.clasohlson.no/default.asp...2%3A36%3A13+PM

Virker ut som det er litt forskjellige festeordninger. Det er det jeg er litt usikker på.

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radioshack går på standard feste i hvert fall.
    En fotobutikk burde ha greit utvalg av stativer.

Edit: brukte litt lang tid der gitt...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forskjellige modeller på Elkjøp også. Mener de har et Velbon stativ til 299,-. Dog uten vater osv, men det er strengt tatt ikke nødvendig til dette formålet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har radioashacken kan du vel bare ta med denne inn og teste. null stress

Eller, hvis du har et digitalkamera/speilrefleks er det den størrelsen de bruker. Min radioshack kan brukes på mitt stativ, samme kan mitt kamera FujiFilm S9500.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    hvis du har radioashacken kan du vel bare ta med denne inn og teste. null stress

Eller, hvis du har et digitalkamera/speilrefleks er det den størrelsen de bruker. Min radioshack kan brukes på mitt stativ, samme kan mitt kamera FujiFilm S9500.
    Har ikke radioshack (foreløpig). Har måleinstrumentet til Yamaha og et måleinstrument som fulgte med subben (Infinity). Kjøper sansynligvis et Canon digitalkamera snart.
    Får ta med i butikk og teste. Takk for innspill.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har forskjellige modeller på Elkjøp også. Mener de har et Velbon stativ til 299,-. Dog uten vater osv, men det er strengt tatt ikke nødvendig til dette formålet.
    Snakker om sola!
    Det er dette jeg har

Har festet følgende utstyr uten problemer:
    -Målemic til Denon 3806
    -Radioshack
    -3 forskjellige kamera (EOS300, Fuji ett-eller-annet, og en sony cybershot)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er standard feste på disse stativene. Har videokamera, fotoapparat og Radioshack, alle har samme feste. Har hatt en tre-fire forskjellige stativ også, og det er samme skru på alle. Trenger ikke å tenke på det når du skal kjøpe, men bare ta det billigste du finer hvis du ike skal bruke det til noe annet enn raioshack.

Bruker et som jeg også bruker til videofilming, med to vatere og oljedempet hode, men det er "overkill" til RS.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har ikke radioshack (foreløpig). Har måleinstrumentet til Yamaha og et måleinstrument som fulgte med subben (Infinity). Kjøper sansynligvis et Canon digitalkamera snart.
    Får ta med i butikk og teste. Takk for innspill.
    Jeg kjøpte et bra stativ til innebruk for kr 149,- på Elkjøp, det har slik standard skrue som er på alle foto-apparater.

Det samme skrue-hullet har også Infinitys R.A.B.O.S. mikrofon - den passer perfekt.

Et annet tips er å forsyne Infinitys målemikrofon med strøm via en transformator i stedet for batteri (det brannalarmbatteriet går altfor fort tomt.) Jeg koplet på denne:

http://www.biltema.no/products/produ...&iItemId=92956

Stiller på 9V - funker som en drøm.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg kjøpte et bra stativ til innebruk for kr 149,- på Elkjøp, det har slik standard skrue som er på alle foto-apparater.

Det samme skrue-hullet har også Infinitys R.A.B.O.S. mikrofon - den passer perfekt.

Et annet tips er å forsyne Infinitys målemikrofon med strøm via en transformator i stedet for batteri (det brannalarmbatteriet går altfor fort tomt.) Jeg koplet på denne:

http://www.biltema.no/products/produ...&iItemId=92956

Stiller på 9V - funker som en drøm.
    Merket sist jeg brukte R.A.B.O.S. at batteriet gikk fort tomt. Trodde det var noe gale med batteriet, men den sluker nok mye strøm. Det var er glimrende tips, men hvordan koblet du transformatoren til mikrofonen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket sist jeg brukte R.A.B.O.S. at batteriet gikk fort tomt. Trodde det var noe gale med batteriet, men den sluker nok mye strøm. Det var er glimrende tips, men hvordan koblet du transformatoren til mikrofonen?
    Du tar et utbrukt 9V batteri - fjerner kontakt-metall-hylsene (plus og minus kontakt-punktene) lodder disse med riktig polaritet til ledningen fra transformatoren. Så er det bare å kople til som et batteri i selve mikrofonen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du tar et utbrukt 9V batteri - fjerner kontakt-metall-hylsene (plus og minus kontakt-punktene) lodder disse med riktig polaritet til ledningen fra transformatoren. Så er det bare å kople til som et batteri i selve mikrofonen.
    Skal se om jeg kan få det til. Siden du kjenner Infinity Kappa, stiller jeg deg et annet spørsmål. Er det noe poeng å skaffe seg Radioshack og bruke den istedenfor Infinity mikrofonen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg kan få det til. Siden du kjenner Infinity Kappa, stiller jeg deg et annet spørsmål. Er det noe poeng å skaffe seg Radioshack og bruke den istedenfor Infinity mikrofonen?
    Rabos mikrofonen er jo spesiallaget til rabos cd'en som fulgte med sub'en. Syntes mikrofonen virket veldig lettlest, nøyaktig og stabil.

Den fungerer den ikke på annet enn lavere frekvenser (har testet) - kun sub altså. Den har ingen problemer med å finne eventuelle "peakeer" som du kan dempe med den innebygde equalizeren i subben.

Radioshack fungerer vel over et større område?

Aldri feil å ha to da

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å handlet et Hama stativ hos Elkjøp til 298 kr. Det har vater og toppen kan skrus i alle retninger. Man får nok ikke mer nøyaktig plassering av mikrofon enn dette :wink:

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et stativ er veldig greit å ha. Har selv 2stk stativer som begge har sitt bruksområde. Det ene er veldig lite ,men litt ustødig og billig ,mens det andre er stort og stødig. Er jeg ute å reiser tar jeg med meg det rimelige ,mens hvis jeg skal ta meg en tur i villmarka på kveldstid så hender det at jeg tar det store under armen og går

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •