Hva hadde du gjordt ved svindel/trussel? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde tatt kontakt med politiet hvis det ikke nytter å snakke med han.
    Og er han en ung gutt som bor hjemme hos foreldrene, så hadde jeg forsøkt å få snakket med de først, og sagt til de at du vil gå videre til politiet. Kanskje det virker skremmende på foreldrene, og får gutten sin på rette tanker.

Du kan være uheldig at politiet ikke gjør noe, men du kan også være heldig å treffe behjelpelige folk. Det er ihvertfall verdt å prøve. Og så synes jeg du skal rapportere om dette til de som han annonserte hos. (Finn.no?). Kanskje de har noen gode råd, og kanskje de kan stoppe annonser fra han i fremtiden.

Lykke til!

IMM

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier kameraten din da om dette, han var jo der og hørte på dette han hadde muligheten til å sjekke att dette var en 1706 og det samme med høytalerene.

Dette er jo ikke verdens undergang, så stor forskjell er vel det ikke på disse produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det kameraten min har sagt er at han gikk der for å høre om at alt fungerte.Fikk beskjed av selger når han kom der at grunnen til salg av anlegget var p.g.a han ikke fikk utnyttet anlegget.Han brukte den mot en pc med hodetlf utgang greie koblet mot recieveren.(Kan ikke tenke meg at det var DEN lydopplevelsen som var mulig å oppnå med det oppsettet..)

Men har snakket med han ang. at han burde sjekket modellnummer etc før han betalte.Men forståelig nok for han så sa nummer 1306 mot 1706 ingen ting.(1706 stod i annonsen)

Det ble med ett litt verre når jeg fortalte han at dette var feil anlegg etc. og hvilke begrensninger dette kunne ha etc.
    (Hadde jeg holdt kjeft hadde han sikkert ikke merket noe engang)

Men generelt sett er det kjipt uansett for alle å innse at de har blitt "conned".

Og hadde jeg ikke anbefalt han å slå til på kjøpet hvis alt fungerte så hadde jeg nok gitt blanke F,egentlig :-P

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en prinsippsak, og når man kjøper noe så regner man med få det produktet som er annonsert, hadde selgeren vært seriøs og visst hva han snakker om hadde han tatt dette som en mann og gitt deg avslag, eller gitt tilbake pengene uten spørsmål..Har du tatt kontakt med de som driver finn.no ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt sendt en mail til finn.no ang. dette

Blir interresant å se hva de gjør med mailen.

Tror personlig ikke de gjør noe med det.(Men sendte bare for å se hvordan de stiller seg til dette :-D ) Er godt å vite uansett til senere tid hvis noe sånt skulle skje med andre.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper finn.no kan gjere meir enn ebay brukar å gjere ved liknande saker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en prisnippsak, selv om det ikke er verdens undergang.
    Man kan ikke selge en BMW 323 og levere en 318, sant?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom selger er en ungdom så KAN faktisk mobilnummeret og navnet som er lagt ut i denne tråden være en annen person. Tror ikke det er så lurt å legge ut fullt navn før man er SIKKER på at navnet er korrekt selger...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nummeret tilhører selger..(Også dette nummeret sms ble svart tilbake ifra) men tar det vekk siden det er noen som reagerer på det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at det kunne vært pappan til selger du la ut navnet på...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er vel å prøve å komme i en dialog med selger, for så å komme til en løsning.
    Om det produktet selger selger er et annet enn det som står i annonsen er det jo ikke helt rent mel i posen. Han vet jo tydligvis hva han har gjort utifra tilbakemeldingen han gav til kjøper som jeg ihvertfall tolker svært negativt.

Lykke til ihvertfall. Håper det løser seg.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir ganske sjokkert når jeg leser at du blir rådet til å bite i det sure eplet og legge kjøpet bak deg, det er jo nettopp det selger regner med at du skal gjøre.

Deretter blir jeg overrasket over at du har sendt en mail til finn.no. Jeg har aldri brukt finn.no og det tok meg 3 sekunder å finne en tekst der det stod at finn.no driter i hva som skjer mellom selger og kjøper. I samme åndedrag forklarer finn.no at du bør kontakte Forbrukerrådet.

Her er linken http://www.finn.no/finn/gojsp/daily/...y/info2.jsp#13

Det er Kjøpsloven som gjelder, og det står ganske bra forklart her http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1025851213.08

Råder deg til å søke en løsning direkte med selger, går ikke dette tar du kontakt med Forbrukerrådet. Håper du har en kopi av annonsen. Forklar selger at du har kopi av annonsen og at du går videre til Forbrukerrådet med saken, i henhold til Kjøpsloven.

Deretter råder jeg deg til å skaffe deg en rettshjelpforsikring. Min koster 360 kr i året og det tar minst 555 år (kødder ikke!) før forsikringsutgiften tar igjen det jeg har spart i kronasjer ved å ta denne i bruk. Da har jeg ikke engang tatt med all tiden du vil spare ved å la noen andre gjøre jobben for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe har lest finn.no sin tekst selv. Men ville bare se hva som skjedde liksom. Om de sperret personens annonser etc.(er en liten nysjerrigper ja ....)

Har kontaktet kjøper også.

Rettshjelpsforsikring hørtes ikke dumt ut i det hele tatt.Får google litt og se hva det går ut på :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått svar ifra Finn.no : (kopierer og legger inn mailen)

Hei!

Jeg beklager at du har opplevd å ikke få varen du ble forespeilet i annonsen via FINN.no

Siden du ikke har kommet noen vei med selger bør du nok ta kontakt med Forbrukerrådet:

http://forbrukerportalen.no/Organisa.../1023177431.09

Salg mellom to privatpersoner blir regulert gjennom Kjøpsloven, mens et salg mellom en næringsdrivende og en privatperson bli regulert av den nye Forbrukerkjøpsloven.

Som kjøper har du krav på at varen har de egenskaper som ble lovet da varen ble kjøpt, eller som framgår av annonser for varen.

For mer informasjon om hva som omfattes av Kjøpsloven, ta en titt på Forbrukerrådets informasjonssider om Kjøpsloven:

http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1025851213.08

Jeg har notert ned klagen på denne selgeren og han/hun vil bli suspendert hvis vi får inn flere klager på vedkommende. Si gjerne i fra til oss om dere kommer frem til en løsning eller om du må ta det videre med Forbrukerrådet.

Med vennlig hilsen
    FINN.no
    Kundesenter
    Tlf: 2286 4410
    http://www.finn.no

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se for meg at dette er noe som Politiet bryr seg om. Det kan vel være en ide å sende et rekommandert brev der kravet fremsettes (heve kjøpet/avslag i pris). Sett en kort svarfrist. Mest sannsynlig hører du ikke noe fra denne fyren, og da kan du sende saken til Forliksrådet. Møter han ikke her blir det uteblivelsesdom og du får medhold. Ellers blir det mekling.

Dette koster noe over 800 kr, så sørg for at du har en god sak, så ikke dette kommer i tillegg til et dårlig kjøp på 3000...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •