Trenger råd om parabolkjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd om parabolkjøp

Skal få meg parabol, vurderer å gå for Viasat sitt 1kr tilbud med tuner og parabol,
    er det noen grunntil å ikke velge denne?

Så er det et tilbud på Bolighuset Radio og tv på kaldbakken,

der har du disse tilbudene:

Er du lei av 2 bokser?
    Force digital Norden Parabol, 2 hoder. Tar både Kanal Digital + Viasat i samme tuner. Markedets beste. (uten binding). Før 5.999,- nå 3.999,-

FORCE DIGITAL EUROPA-PARABOL
    Force digital Norden Parabol, 4 hoder. Tar både Kanal Digital + Viasat i samme tuner. Tar 4-500 gratis kanaler. Markedets beste. (uten binding) Før 7.999,- Nå 4.999,-

Jeg lurer på om jeg skal gå for en av disse tilbudene isteden? Hva er så bra med disse i forhold til 1kr til viasat?

Og hva må jeg gjøre for å ha muligheten til å se på forskjellige kanaler på 2 forskjellige tver i huset? Skal leie ut 2. etasje, så det hadde vært best med mulighet for å se på hva man ville.

Håper det er noen kan gi meg noen raske svar, tilbudet varer i 3 timer til

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet er ikke Force godkjent for det nye systemet til Viasat som kommer til neste år. Kan kanskje føre til at du må kjøpe ny.

Vet det er grunnnen til at enkelte kjeder ikke fører Force. (f.eks Lefdal)

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så da er det egentlig ikke vits å gå for det tilbudet her...
    Men er det noen grunn til å ikke velge 1kr parabolen? (Jeg antar denne støtter det siden den blir solgt av viasat?)

Og hva slags pris må jeg eventuellt opp i hvis jeg skal ha en bedre, og hva gjør denne bedre?

+ at jeg er på utskikk etter mulighet for å se på 2 forskjellige program på to forskjellige tver, som kabeltv.
    Går det ann å bruke denne 1kr'n til det? Hva må jeg eventuellt kjøpe i tillegg?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + at jeg er på utskikk etter mulighet for å se på 2 forskjellige program på to forskjellige tver
    Tviler jeg meget sterkt på at du får det til. Pace har reklamert som en av de eneste som kan dekode med et programkort og vise ulike tv-kanaler til 2 ulike TV-er.

Ellers: Bruk minst mulig penger på Viasat før de går over til ren NDS(Videogard). Først da vil du få et større utvalg av tunere som har langt bedre funksjonalitet. Konklusjon = Gå for 1 kr. tilbudet dersom du kan gi slipp på tanken om "å se ulike kanaler på ulike TV-er".

Beklager, men ...

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, finnes det sånne tunere? Hvor mye koster de? Vil de støtte viasat når de kommer med den nye kodingen?

Takk for raske svar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pace Puma: http://www.satelitt1.no/?side=pace&m...pe=Puma%20TDSR Men den har ikke innebygget Viaccess (eller CAM-slot)

Vil de støtte viasat når de kommer med den nye kodingen?
    Pass. Meg bekjent er det kun Force (OBS nye modeller) og Nokia som har godkjenning for NDS(Videogard).

Var i samme situasjon som deg for et 1/2 år siden og jeg la lite penger ned i ny tuner før man egentlig vet hva som skjer rundt Viasat...

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja får begynne med det 1kr tilbudet, i værste fall taper jeg 1 kr når jeg skal ha meg ny.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Force har i allefall fått godkjenning for kabeltv! De nevnte også at det var smal sak å få software som støttet vanlige parabolmottakere siden prinsippet var relativt likt!

Men mer enn det har ikke jeg hørt! Går dessuten mange rykter omkring bytte til NDS!

Det som er litt kjedelig med mange av 1kr parabolene er at de er helt basic! Få tilkoblingsmuligheter og CAM slot'er finnes ikke. (Vet ikke hvilken du har fått tilbud på da men..) Det som også er kjedelig, er at når man først har kjøpt den 1kr parabolen, så blir man som regel sittende med den! For det er bindingstider osv, og da blir en ny mottager relativt sett ganske dyr.. (ca 5k)

Men, kjøper man en via-pakke, så burde den i allefall støtte omleggingen til NDS. Regner med det er prestisjekanalene som blir lagt om først. (Tv1000, Cinema osv) Tv3 kjøres sikkert lenge. (Var slik med analog i allefall)

PS alt med forbehold!

Mvh

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nei får se litt til før jeg kjøper noe...

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg husker rett så mener jeg Viasat skal gå over fra Viaccess til Viaccess 2 som er bedre kryptert og derfor mer sikkert (for dem) for å bekjempe pirat tv titting.

Canal digital bruker Conax, så om du skal ha en tuner som har støtte for Viasat og Canal Digital så må den da støtte eller kunne oppgraderes til å bruke de 3 krypteringene (iogmed at det blir en overgangsfase)

Man kan jo kjøpe en dreambox, men de er dyre og avanserte.

Her er en test: http://www.itavisen.no/art/1300863.html

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasatpakken til 1 krone er et godt tilbud. Jeg har inntrykk av at tuneren til Strong er god, men har ikke testet den ut personlig. Skal bruke litt tid på det snart. Det eneste minuset jeg kan se så langt er at den ikke har en digital utgang for lyd.

-Kjetil-

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Viasatpakken til 1 krone er et godt tilbud. Jeg har inntrykk av at tuneren til Strong er god, men har ikke testet den ut personlig. Skal bruke litt tid på det snart. Det eneste minuset jeg kan se så langt er at den ikke har en digital utgang for lyd.

-Kjetil-
    Har tenkt meg litt om å kommet frem til at Pumaen blir for dyr, tror jeg går for 1 kr tilbudet, og heller kjøper en ekstra til 2. etasje, så får de betale måndesavgiften eller noe i den dur.

Man får vel klare seg uten digital ut, det er vel ikke allverden av forskjell vil jeg tro.

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt tuneren, den skal visst være utsolgt så å si over hele landet iflg elkjøp.
    Kommer ikke før romjul/nyttår.

Er det bare Elkjøp som har dette tilbudet?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er bare Elkjøp som har det tilbudet. Canal Digital tror jeg hater Elkjøp for dette. (reklamere med TV2 og Viasat)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne Elkjøppakken altså inneholder både LOCAL pakken (TV2 TVN) til CanalDigital og Viasat GULL (og du betaler kun en etableringsavgift og årsavgift 2. år, ikke to). Dette må jo være et godt tilbud til 1. kr. Ser at bare den Strong mottakeren koster 2000 på Tveko med viasat gull uten antenne og TV2 og TVN.

Det jeg lurer på med den Strong SRT-8700 mottakeren er OpenTV. Hva er dette, og vil ikke noe av CanalDigital sine interaktive tjenester da funke, f.eks bestille Formel 1 sendinger? Hvordan løser f.eks Force mottakere dette som ikke har OpenTV eller MediaHigway?

Ssin

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjokomelk
    Om jeg husker rett så mener jeg Viasat skal gå over fra Viaccess til Viaccess 2 som er bedre kryptert og derfor mer sikkert (for dem) for å bekjempe pirat tv titting.
    Feil... De bytter til NDS som ikke er knekt enda... Viaccess 2 var visst litt risky, og faren for at den blir knekt fort er større enn at NDS blir det...
    Stått bla i L&B

Mvh

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp 17.12.03,
    de hadde det ikke på lager, og sa de fikk det tilbake i romjula, fikk en leveringsdato 1.1.04.
    Var å henta tuneren idag, men parabolpakken fikk de ikke før den 12. januar, så det blir enda mer venting...

Er det noen som har erfaring med denne Strong-tuneren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •