God og billig sub-woofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God og billig sub-woofer

Hei

For første gang noensinne har jeg fått en lønnslipp. Har skaffet meg en sommerjobb og igår fikk jeg utbetalt den nette sum av 21.450. Har tenkt å bruke noe av dette på en sub-woofer. Jeg har ikke verdens beste anlegg hjemme (32' Widescreen med et 5000kr Pioneer-surround-anlegg fra Spaceworld.. slutt å le! Det funker for meg! :-P )

Anyway, jeg har en del spørsmål

1. Med tanke på at jeg ikke stiller de høyeste kravene til specs og vil helst ikke bruke mer enn 1500-2000 på sub-woofer (kan kanskje gå litt høyere), hva anbefaler dere? (Inkluder navn, pris, merke, link til nettbutikk/bilde)

2. Er det best å kjøpe på nettet eller i butikk? Hva med utenlands? Er elektronisk utstyr billigere der? Hvor bør jeg bestille fra isåfall?

3. Jeg har receiver til surround-anlegget hjemme. Trenger jeg noe videre i form av kabler og dilldall til å hooke opp sub'en, eller følger det med?

Many thanks!

- [winzip]Engel

edit: sorry, mods. Feilposting deluxe. Skylder på klokkeslettet og mangel på kaffe. Flytt gjerne til Prisjakt: audio.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et budsjett på 2000,- er brukt veien å gå, dersom du ikke får et superduper-tilbud fra en eller annen forhandler.

Man finner stadig sub i den prisklassen på bruktbørsen som har kostet langt mer. Det koster å lage et skikkelig kabinett av kvalitetsmatrialer, og ha en fornuftig forsterker. Jeg frykter du ikke finner det i en sub med veil. på 2-3000,-

Ha litt tolmodighet, og følg med på bruktbørser rundt om kring (gjerne svenske også), så dukker det opp noen gullklumper av og til.

Mange som bytter ut gode B&W subwoofere og lign. kun for bytte til en nyere serie etc. Har sett eksempler på sub med nypris på 5-6000,- som går for ca. 2000.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner jeg slike ting her på AVforumet? Vi har vel en markedsplass her?

Er denne elendig? http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1109

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Finner jeg slike ting her på AVforumet? Vi har vel en markedsplass her?

Er denne elendig? http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1109
    Nei, det er en av de sub'ene som får best kritikk her på forumet! Men fyndbørsen, hvor den koster ca 2600, er i sverige, mens på surround.no (oslo) koster den ca 1000 kr mer. Har akkurat bestilt en slik selv og er spent på den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bare våge og kalle den elendig Har hatt forgjengeren xtz 12" remote kirsebær og er mer enn fornøyd til prisen!! Har nå solgt den og bestillt 2 x xtz W12 svart pianolakk, samtidig som jeg har en stor forsterker liggende med 2 medfølgende 12" element som jeg nå har montert i sofaen, venter på en del for og fyre opp Kjøp den og du kommer ikke til og angre! Tro meg! Bestiller du fra fyndbørsen eller fra surround.no kommer du opp i omtrent samme summen, skader ikke prute litt heller! Men enklere få tilsendt fra Surround, som jeg forøvrigt vil anbefale å handle fra siden jeg er kjempegodt fornøyde med de! Vet ikke hor gode de er på service enda, der er vertfall fyndb

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bare våge og kalle den elendig Har hatt forgjengeren xtz 12" remote kirsebær og er mer enn fornøyd til prisen!! Har nå solgt den og bestillt 2 x xtz W12 svart pianolakk, samtidig som jeg har en stor forsterker liggende med 2 medfølgende 12" element som jeg nå har montert i sofaen, venter på en del for og fyre opp Kjøp den og du kommer ikke til og angre! Tro meg! Bestiller du fra fyndbørsen eller fra surround.no kommer du opp i omtrent samme summen, skader ikke prute litt heller! Men enklere få tilsendt fra Surround, som jeg forøvrigt vil anbefale å handle fra siden jeg er kjempegodt fornøyde med de! Vet ikke hor gode de er på service enda, der er vertfall fyndbørsen ekstremt gode!! Det er en egenskap jeg har hatt god bruk for i de 2 åra jeg har hatt anlegg fra de!! Its up to you, begge er knakandes gode firma på alle måter så langt så jeg har erfart!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "skader ikke prute litt heller"? Hvordan pruter man i en nettbutikk?

Oooooo!! Hva med denne? http://www.surround.no/product/6283/...rry_Farve.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sender mail og spør om de ikke har en fin sommerpris på produktet ditt Jeg fikk litt rabatt fra surround.no da, men jeg bestemte meg likevel for fyndbørsen, da jeg kan lett hente i strømstad og sparte endel på det.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oooooo!! Hva med denne? http://www.surround.no/product/6283/...rry_Farve.html
    Jeg ville helt klart gått for XTZ'en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo 2500kr i forskjell... fra 1000,- til 3500

Den til 1000, som var nedsatt fra 2.000... er det søppel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •