hjemmekino råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjemmekino råd

hei. jeg har bestillt en hitachi tx200 projector, og jeg skal ha den i en liten kjellerleilighet.. vet ikke helt hvilket lerret jeg skal ha men det skal være et rullelerret, passer ikke med ramme! og vi skal sitte ca 3 - 3,5 meter i fra lerretet tenkte jeg, og høres det fornuftig ut at projectoren henger 3 eller 3,5 meter unna lerretet, er litt blank.. og lurer på om rullelerretet skal være hvit eller grått? og tenkte eventuelt på disse lerretene :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301157 dette er et billig hvit lerret 178 x 178 men lurer på om 178 x 178 blir for lite? og her :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315555 er et grått lerret 203 x 183 blir det for stort?

skal jo sitte bare 3 - 3,5 meter fra lerret så lurer på hvilket lerret som passer. og seff til en fornuftig nok pris

er åpen for alle svar

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en avstand på 3,5m til lerretet vil du kunne få et bilde på fra 170cm og oppover. Jeg anbefaler å kjøpe grått lerret da sortnivået blir bedre enn med hvitt. Tror 203cm bredde på lerretet blir helt ok! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! projector og sitteplasser 3,5 meter ifra blir det grei nok avstand til og få skarp grafikk tror du? og hvor mange cm i bredde klarer jeg sirka motta?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved 3-3.5m er opptil 2m ypperlig.
    Sitter selv 3.5m unna med 2m bredt lerret, og det er perfekt for meg.

Ellers er nok grått lerret bedre sammen med LCD enn et hvitt, siden det hever sortnivået en del hakk.
    En annen ting er at et bra lerret er veldig mye bedre enn disse billig lerretene, de fleste nybegynnere (inkludert meg) undervurderer hvor mye lerretet har å si på bildekvaliteten.
    Er en STOR fordel å legge litt penger i et godt lerret.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av netpirate
    hei. jeg har bestillt en hitachi tx200 projector fra cd.psdata, og jeg skal ha den i en liten kjellerleilighet.. vet ikke helt hvilket lerret jeg skal ha men det skal være et rullelerret, passer ikke med ramme! og vi skal sitte ca 3 - 3,5 meter i fra lerretet tenkte jeg,
    Du får nok bedre respons her:
    http://avforum.no/forum/lerret.html

Og kanskje her:
    http://avforum.no/forum/digitale-projektorer.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dette rullelerret til 2000 var det dyreste jeg fant til rimelig pris, elles må jeg opp til eletrisk lerret til flere tusen kr, jeg så på komplett har du noen sider hvor de selger kvalitetst grått rullelerret?

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av netpirate
    ja dette rullelerret til 2000 var det dyreste jeg fant til rimelig pris, elles må jeg opp til eletrisk lerret til flere tusen kr, jeg så på komplett har du noen sider hvor de selger kvalitetst grått rullelerret?
    Ser de du har foreslått er 4:3. Gå heller for 16:9, da det er det formatet projektoren spytter ut.
    Grått er nok veien å gå ja.

Forslag:

http://www.avshop.no/catalog/product...oducts_id=1109

http://www.nettdata.no/catalog/produ...roducts_id=939

Husk å kontrollere at det siste har "drop", slik at du får bildet langt nok ned.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for et grått lerret i 16:9 format og ca. 2 meter bildebredde.

Jeg støtter forslaget til JgR ang. anbefaling av DreamScreen DynaGrey AutoManual lerretet fra AVshop. Jeg tror du ikke du finner et bedre nedtrekkslerret til prisen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jo AvShop Dynagrey i DIY-utgave, 2m bredde til 1499 pr.m, du trenger jo bare såvidt over 1m (2m x 1m12cm som blir 16:9 forhold)
    Det finnes en del tråder om hvordan du kan bygge ramme på forumet. da kommer du nok på ca 2000 totalt.¨
    Ellers er det en fordel med rammelerret siden nedtrekkslerret ha en tendens til å bølge seg, noe som er litt irriterende å se på. Bakdelen er jo selvfølgelig at det er noe vanskelig å gjemme vekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for alle flotte tips! det lerretet britax nevnte så veldig interesant ut!
    DreamScreen DynaGrey DIY 16:9 200cm - til 1499 det er 200 cm meter bredt og er 16:9 så da regner jeg med at det vil være ca 112 oppover eller noe sånt men er dette lerrete kvalitet? og er det som det står 1500 for 16:9 92 tommers rullerlerret, virker nesten for godt til og være sant til den prisen! og ser ikke at det står rullelerret? ps: skal ikke ha noe ramme må være rulle.. men hva er forsjen mellom dette som britax nevte til 1500 og det jgr anbefaler til 2500?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det britax nevner er et gjor det selv lerret, dvs du maa lage rammen selv...
    vil du ha nedtrekk eller ikke har lyst aa lage det selv, annbefaler jeg dette:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315558har har dette selv og det fungerer utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp det var det jeg tenkte på og nevnte øverst i tråden, men en ting jeg lurer på.. hvorfor skriver kompelett (b)203 x (h)152 16:9 - det er ikke 16:9 ! har de bare skrevet feil? så det virkelig er et 16:9 og er det praktisk/lett og rulle opp? og hvilket lerret er beste kjøp av dette og britax sin dynagrey til 400 kr billigere?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altsaa, lerrete er 16:9 , det at det staar det betyr bare at det er ca 40 cm dropp .... og om det er praktisk/lett aa rulle opp vet jeg faktisk ikke, mitt henger nede hele tiden ;-) ... men tipper det er grei skuring, hehe
    britax sitt lerret kan godt vere bedre, har ikke peiling... men skal du ha nedtrekk saa er jo valget enkelt... (beklager alle a ene og andre bokstaver som er feil, skriver paa et irriterendes fransk tastatur... feriiii )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja! det er definitivt rullelerret jeg skal ha var det rulle lerret britax postet? leste men det sto ikke noe info om det, ellers liker jeg det komplett lerretet om det er skarp grafikk og lett og opprulle

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kanskje det er tid for seng mr.pirat ... lerrete britax nevner er en duk til rammelerret. Dvs at DUKEN koster 1500 og saa maa du lage ramme selv. Rammelerret er IKKE nedtrekk, rammelerret er som et "bilde paa veggen"
    komplett lerrete vil fungere knall med din tx200 skulle jeg tro. det finnes selvfolgeli bedre men da maa du opp i pris

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å haha sorry jeg visste ikke det - da tror jeg nok jeg gledelig vikrkelig jeg kan kjøpe komplett lerretet med sanvittighet! ser knall ut på bilde og alt og tviler på at de lager grå lerret som ikke kan rulles opp/ned :P

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat lettest å finne frem til riktig lerret på komplett, så her er de to "eneste/beste" alternativene i 16:9 for deg (hvis disse er nedtrekk da. Ser det står grå duk, men det kan bety flere ting):

Hvitt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301159 1095,-

Grått: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315558 1995,-

Skal være en selvfølge, men kontroller med komplett før kjøp at høyden og bredden er riktig (16:9), og at resten er maskering/drop.
    Om det er verdt 900,- for grått vs. hvitt, blir en smakssak.

Har selv et hvitt 4:3 nedtrekk "midlertidig" til jeg flytter, men kommer ikke til å kjøpe hverken nedtrekk, hvitt eller 4:3 når jeg bytter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    njaa det hvite går såvidt an og rulle opp.. tror jeg går for komplett sin gråe noen som har erfaring med det eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for all hjelpen, siste spørsmål.. om projectoren er 3,3,5 meter fra et 180 x 117 16:9 vil det bli like bra? og komplett har også http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315553 : AView Decor Home Theatre (b)180 x (h)159 4:3, Grå duk, Gain: 0,95 - lurer på om siden det står 4:3 format kan jeg ikke bare trekke ned mindre en maximale størrelsen og tilpasse det 16:9 ? hadde jo spart på det!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med TX200 3,5m fra lerretet vil du få et bilde som er fra 170cm bredde.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •