Kan man stole på SHG.no er det en god bedrift ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan man stole på SHG.no er det en god bedrift ???

tenkte å bestille en LE40R71B Derifra, de har "sinnsyk" billig pris på den, men er den bedriften noe god å stole på, noen andre som har bestilt derifra som har erfaringer ???

Noen skitne historier å fortelle eller gode erfaringer...
    Er jo 17.000 likevel som jeg ska bruke så vil gjerne vite noe positivt...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på forumet, vært to tråder om dette for ikke så lenge siden.

SHG er seriøse ved salg, noen har hatt dårlige opplevelser med reklamasjoner/feil/garantier i etterkant. Jeg har ingenting negativt å si om dem, enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg heller venter til Cshop får den inn på Lager, 19.000 er heller ikke en så dårlig pris iforhold til at her i butikk så skulle dem hos meg ha 25.000...

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo titte litt på erfaringene som er lagt inn på hardwares webshopguide
    Ikke akkurat noe å rope hurra for...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shg

Jeg har handlet der med utelukkende gode erfaringer. Fikk god hjelp da jeg skulle kjøpe komponenter til HTPCen min. Fikk god rabatt på hele pakka. Da det var noe feil med en router fikk jeg tilsendt ny etter at den hadde vært på verksted å blitt sjekket. Eneste minus er at frakten tar en uke fra bekreftet bestilling til motatt vare.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget trege på returer

Kjøpte en Samsung HD850 som jeg ikke var fornøyd med. Hel r.. på HDMI....

De brukte 2 mnd på tilbakebetaling av det jeg hadde betalt, etter diverse purringer :-x

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å bestille der jeg og, men var tvilsom akkurat som deg!
    Har en følelse av at det varierer fryktelig med erfaringer der, enten blir du godt eller dårlig behandlet. Men så sant det ikke skjer noe med tven er det ikke noe problem, hvis det skjer noe kan en kanskje ta dette direkte med samsung via garanti? Muligens tungtvindt, men er nå en nødløsning dersom SHG skulle slå seg vrange.

Er ihvertfall en super tv, har le32r72 selv, knallfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Hadde tenkt å bestille der jeg og, men var tvilsom akkurat som deg!
    Har en følelse av at det varierer fryktelig med erfaringer der, enten blir du godt eller dårlig behandlet. Men så sant det ikke skjer noe med tven er det ikke noe problem, hvis det skjer noe kan en kanskje ta dette direkte med samsung via garanti? Muligens tungtvindt, men er nå en nødløsning dersom SHG skulle slå seg vrange.

Er ihvertfall en super tv, har le32r72 selv, knallfornøyd!
    Kjøpte selv R72 og er kjempefornøyd. (kjøpte den på SHG)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp bestillt R71B så venter i spenning! Skal gi tilbakemelding så snart jeg mottar mine varer.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som vet hvor "god" en butikk er basert på hva de har kjøpt, selv om enkelte butikker klarer å drite seg ut allerede her. Hvor "god" butikken er vet du først når du har vært i kontakt med dem basert på retur av varer på garanti eller angrerett, eller du har et annet service behov.

Jeg ser erfaringene med SHG varierer fra fantastisk til grusom. Basert på mine egne erfaringer med SHG velger jeg å tro at de som klager mest nok rett og slett har et urealistisk syn på hva som er mulig, hva man kan forvente seg, og i hvilken grad de har rett til å klage på SHG. Faktum er at service er en utgiftspost for butikkene, og denne utgiften er det til syvende og sist DU som kunde som betaler. Dersom du mener at god service er det viktigste av alt med et kjøp så skal du rett og slett handle på netshop.no, de er uten sammenligning Norges aller beste på service. De er også nesten uten sammenligning de aller dyreste, men det er kanskje hva et slikt service nivå koster.

Når jeg sier "basert på mine egne erfaringer" så vil man kanskje tro at jeg bare har gode erfaringer med SHG. Det vil være langt fra sannheten, men jeg har likevel vært fornøyd. Kanskje fordi jeg har et litt mer realistisk syn på hva som er mulig. For det første så har du som kunde hos SHG godtatt det faktum at butikken og varene faktisk er i Danmark. Da er det utrolig bra at de klarer å levere en vare via Oslo til Kristiansand på 3 dager. (Helt sant.) Men jeg forventer jo selvsagt ikke at det skal skje hver gang. ( Og det har jo som regel blitt en uke.) Desverre gjelder jo dette motsatt vei også,dersom du returnerer noe risikerer du jo at varen ligger på godssentralen i Oslo et par dager før den blir send til Danmark.

Min lille "solskinnshistorie"; Jeg har et par maskiner basert på SocketA CPU'er, når SocketA gikk ut av produksjon bestemte jeg meg for å kjøpe en ekstra SocketA CPU som reservedel. SHG reklamerte med lagertømming på SocketA med Barton kjerne, valgte derfor å bestille en derfra. Når jeg fikk den oppdaget jeg at det var hakk i kjernen, så jeg ringte for å spørre om hva jeg skulle gjøre. Jeg ble anmodet om å teste CPU'en før jeg returnerte den, det gjorde jeg, og etter 24-36 timer med Prime95 sa CPU'en takk for seg. I mellomtiden hadde SHG gått tom for SocketA, så når jeg returnerte CPU fikk jeg bare tilbud om pengene tilbake. Jeg syntes dette var urettferdig, da jeg hadde fått en ny CPU dersom jeg hadde levert tilbake den første uten å teste den. Jeg sa derfor at jeg ønsket å gjøre meg bedre kjent med mine rettigheter i.h.h.t. forbrukerkjøpsloven før jeg tok stilling til hva jeg ønsket. Man har jo blandt annet krav på "lik eller tilsvarende" vare. Før jeg fikk bestemt meg fikk jeg mail fra dem om at de nå ventet på erstatningsvare fra leverandør. Og en uke etterpå kunne jeg pakke opp en ny CPU....Med Sempron kjerne...full av hakk! Visste ikke om jeg skulle le eller grine, sendte den uansett i retur, og merkelig nok uten å teste den først.

Hvis du har giddet å lese dette lange innlegget så spør du deg kanskje nå hvordan jeg kan ta denne butikken i forsvar? Vel som sagt, de er billigst, og de er i Danmark, hvor mye har du rett til å forvente deg da? Jeg mener de må forholde seg til norsk forbrukerkjøps lovgivning som et minimum. (Og det synes jeg de gjør.) Jeg godtar også at det kan forekomme menneskelig svikt. Og "Soga om Barton CPU" ble til slutt løst til min fulle tilfredshet. Tror jeg fikk en raskere CPU enn den jeg bestilte med 90% rabbatt når jeg bestilte noe annet.

Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å handle hos dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg har lest forholder de seg nettopp ikke til norsk kjøpelov, i alle fall ikke uten at man selv forlanger det. De betaler ikke returporto ved reklamasjon, og de tar ikke hensyn til at vi i Norge har 5 års reklamasjonsrett, men forholder seg til den danske på 2 år.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    De betaler ikke returporto ved reklamasjon, og de tar ikke hensyn til at vi i Norge har 5 års reklamasjonsrett, men forholder seg til den danske på 2 år.
    Det er kanskje ikke noe de reklamerer med, men jeg har ofte fått gratis porto på tingene jeg har bestilt. Vær oppmerksom på at man ikke har krav på å få returporto dekket dersom man benytter angreretten. Når det gjelder 5 års reklamasjonsrett så gjelder jo det bare produkter som er "forventet å vare vesentlig lenger" enn 2 år. Og hvilke produkter er det? Vi kan jo ikke vite om SHG kommer til å være noe værre enn norske aktører på å definere hvilke produkter dette skal gjelde. De må jo først få 2 år i Norge før vi kan si noe om det. Men generelt kan det sies at ALLE som selger varer i Norge SKAL forholde seg til NORSK forbrukerkjøps lovgivning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som deg var jeg også skeptisk til shg.no sine fantastiske priser på Samsung LCD-tv'er. Spesielt etter å ha lest kommentarene på hardware.no . Etter en lengre chat med en ansatt på online-supporten deres bestemte jeg meg likevel å prøve.

Bestilte en LE40-R71B på mandag og hentet den på posten på torsdagen. Synes alt var veldig ryddig å greit og må si at det å tilby online-support i form av chat ikke vitner om dårlig service!

Hoved-ulempen er selvsagt at moderkontoret og logistikk går gjennom Danmark men spørsmålet er om det ville vært verdt 7.000 (som var den reelle prisforskjellen da jeg bestilte) for å bruke en butikk med logistikk i Norge. Jeg vurderte svaret til nei og har ikke angret enda. Det må nevnes at jeg ikke har hatt noe behov for ytterligere service etter å ha mottatt varen, men forventningene er selvsagt ikke like høye da prisen var så lav. At de følger norsk lov regner jeg som selvsagt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •