SVS ultra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: SVS ultra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS ultra?

Tenkte jeg skulle kjøpe en ny sub i sommer. Vil bruke 15-20k. Kan strekke meg til 25 muligens. Den jeg har tenkt mest på er plus/2. Men lurer på om det er mulig å få tak i svs ultra/2? Og hvor mye vil den koste? Om det ikke er så lett å få tak i ultra subben. Hva vil dere anbefale, 1 stk plus/2 eller 2stk plus?

Takker for alle svar;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en Velodyne DD?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Tiger, Velodyne DD15

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm:-) link?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 25K i budsjett til en eller flere subwoofere hadde jeg uten tvil valgt en DD fra Velodyne: http://www.velodyne.com/velodyne/pro...duct.aspx?ID=4

Men, siden du spør spesifikt om Ultra så er det mulig å kjøpe den dersom du er litt kreativ. Bestill den enten via www.magnum.no, eller via kjente i USA. Du får den da med 110 PSU og må ha en omformer.

På den annen side ville det kanskje være fornuftig å balansere investeringen litt anderledes (f.eks. bedre fronter og en mindre subwoofer). Bare en tanke...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultra/2 får du ikke tak med mindre det dukker opp en på bruktmarkedet. Iflg. Lsound vil de antageligvis ta inn Ultraen i oppgradert versjon, men det blir tidligst rundt årskiftet.

For 25k hadde jeg uten tvil kjøpt 2 stk. Plus/2 hvis det ikke står på plassen ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha subben i piano lakk om jeg kjøper svs. Så får jo ikke råd til to stk plus/2. Har jo ikke tenkt på så mye anet en svs. Men tar i mot alle forslag. Er jo en del penger som skal brukes. Så vil jo være fornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal subben brukes til? Hvor stort er rommet? Er det åpninger til andre rom?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hva skal subben brukes til? Hvor stort er rommet? Er det åpninger til andre rom?
    Fra front ht til bak ht er det 5 meter. rommet er ca 3.5 meter brett. Subben skal brukes til musikk og film. Rommet er L formet. Og mye større en den delen jeg bruker.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Tiger m.fl. i anbefalingen om Velodyne DD serie. Vurderer selv om jeg skal kjøpe meg DD12 eller kanskje DD15 når ferie- og skatteskattepengene kommer. DD serien kommer også i sort piano utførelse. En av fordelene med denne er det integrerte kalibreringssystemet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må oppgi hele L-formen. Alt volum må inkluderes.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg hadde prøvd men en pluss/2 først så kan du jo kjøpe en til hvis du ikke blir fornøyd. Du skal være ganske glad i at tennene vibrerer hvis du ikke klarer deg med en pluss/2

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri hørt en svs sub. Så hvis noen bor i Stavanger området, å har en slik sub( helst plus/2 ) så kunne jeg tenke meg en demo.
    Alle subber fra 15-25k klassen er jo aktuele. Men ser for meg en svs, Pga har aldri hørt noe anet en skryt. 45 dagers retur rett. Scorer bra på alle tester. Passe størelse:grin: Men vurdere andre merker og. Så kom med forslag!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du må oppgi hele L-formen. Alt volum må inkluderes.
    Må nesten måle litt da. Så kan jeg prøve å legge ved en tegning om det er mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD15 koster 30k! Tviler på at jeg kan strekke meg så langt:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Jeg hadde prøvd men en pluss/2 først så kan du jo kjøpe en til hvis du ikke blir fornøyd. Du skal være ganske glad i at tennene vibrerer hvis du ikke klarer deg med en pluss/2
    Er utrolig glad i at tennen vibrere:grin: Hadde lommeboka vert feit nok, så ville det blitt mer en "bare" to plus/2!;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på et par tilfeller her på forumet kan det virke som om L formede rom kan være litt vanskelige for en enkel sub å spille opp. Jeg ville derfor gå for 2 subber da de vil utjevne lyden, og samtidig gi deg et større sweetspot.

DD15 er god, men den blir litt for tam til film i et stort rom. Alternativet er 2 SVS PB12 Plus. Bare en Plus alene har mere trykk i de lave frekvensene enn en DD15, 2 stks vil sette rommet i bevegelse. I pianolakk tror jeg de koster ca 25000 ferdig levert, så det skulle da passe budsjettet ditt på en prikk!

Siden 2 stk subs vil utjevne frekvensresponsen vil heller ikke behovet for romkorreksjon være så stort. Plusene har en 1 bånds PEQ, så du kan dempe en topp, og med 2 subs er det meget muligt at det kan dekke ditt behov.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på et par tilfeller her på forumet kan det virke som om L formede rom kan være litt vanskelige for en enkel sub å spille opp. Jeg ville derfor gå for 2 subber da de vil utjevne lyden, og samtidig gi deg et større sweetspot.

DD15 er god, men den blir litt for tam til film i et stort rom. Alternativet er 2 SVS PB12 Plus. Bare en Plus alene har mere trykk i de lave frekvensene enn en DD15, 2 stks vil sette rommet i bevegelse. I pianolakk tror jeg de koster ca 25000 ferdig levert, så det skulle da passe budsjettet ditt på en prikk!

Siden 2 stk subs vil utjevne frekvensresponsen vil heller ikke behovet for romkorreksjon være så stort. Plusene er en 1 bånds PEQ, så du kan dempe en topp, og med 2 subs er det meget muligt at det kan dekke ditt behov.
    Jeg sliter med sub plassering! Får aldri en god sweetspot. Har nå subben bak sofan som jeg ikke synes er noen opptimal plassering. Har tenkt på å kjøpe to stk nettopp av den grunn. Men kanskje er det andre subber som kan være aktuele?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type sub er du på utkikk etter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type sub er du på utkikk etter?
    Vil ha en som spiller bra på musikk og ikke bare film. Bruker like mye tid på å høre musikk som og se film. Grunnen til at jeg startet denne tråden var egentli fordi jeg har hørte ultra subben skal være bedre på musikk en plus/2. Så om det var mulig å få tak i en slik her i Norge, så ville det være det mest aktuele. Men tror det blir 2 stk svs plus. Vet jo ikke om så veldig mange subber i denne pris klassen som kan måle seg med svs, etter det jeg har hørt. Så vil tro det er den type sub jeg vil ha

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •