Hvor kjøpe kabelkanaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kjøpe kabelkanaler?

Jeg får projektor i hus snart, og skal legge kabler i kabelkanaler fra projektoren i taket, til TV/DVD-benken ved lerretet, og til en bardisk et annet sted i rommet. Jeg tror jeg kommer til å ha behov for relativt romslige kanaler, ettersom jeg vil ha god plass og mulighet til ekspandering og evt. skjøting inne i kanalene.
    Det er noe ala dette jeg er ute etter: http://avforum.no/minhjemmekino/user...f137fa8cd3.JPG
    bare en litt mer romslig kanal. Hvor kan jeg kjøpe slike kanaler i Trondheim, og hva ligger prisene på, sånn ca.?
    Forresten, jeg regner med at strømkabelen til projektoren ikke er så spesielt lang (jeg trenger ca. 10 meter...) så jeg må vel ha en skjøteledning inne i kabelkanalen... eller finnes slike strømkabler til en billig penge?

Kan legge til at for å strekke alle kablene jeg trenger, må jeg nok ha i underkant av 20 meter kabelkanal...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur innom Maxbo i går, og så de hadde fått inn en ny type kanaler som var veldig romslige. Fra før av har jeg kabler fra både Maxbo og Biltema, men de kanalene er i snaueste laget for HDMI-kabler - disse nye håndterer både den og x antall høytalerkabler i en kanal, såvidt jeg kunne se.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips! Noen som vet noe om priser? Jeg er redd det kan bli dyre 20 meter...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke noe om priser, men kan neppe tenke meg at du blir flådd.
    Det er tross alt masseproduserte produkter det er snakk om, og de koster sjelden all-verdens.
    Ring og sjekk da vel! Jeg tror ikke du får sjokk....

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fint med kabelkanaler ja..

Ser du brukte bilde fra taket mitt som start her i tråden..
    Jeg kjøpte disse kabelkanalene hos en lokal lampebutikk. De hadde forskjellige bredder,men den typen du ser på bildet fikk jeg kjøpt i lengder på 2m og er 3,5cm bred..Pris pr. stk "2-metring" = ca 150,- hvis jeg husker riktig.
    Disse var enkle og sage opp til passe lengder,slik jeg fikk det slik jeg ville.Skruddes enkelt fast i tak og vegger.

Sjekk også her, hoss Nettdata
    http://www.nettdata.no/catalog/index...th=173_102_208

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mine kanaler på Clas Ohlson, greit utvalg og priser.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte til slutt noen kanaler på Obs Bygg, som lignet veldig på de som Mr. Jetta har. Ettersom de var så små, måtte jeg legge to kanaler ved siden av hverandre enkelte steder. De var også veldig vanskelige å lukke når jeg hadde tre ledninger (eller en tykk ledning) inni... Men det ble bra til slutt. 20 meter kom på 590 kroner. Jeg brukte ca. 17-18 meter til sammen.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Kjøpte mine kanaler på Clas Ohlson, greit utvalg og priser.
    Ja clas ohlson er genialt!!! du får dem på rull, så du må drive å bøye litt på dem for å få dem i orden, men det går greit... koster vel ca 100 spenn for en 4 meter eeller hvor lang den var.. husker ikke.. men det er forskjellig pris avhengig av bredde/dybde også... du finner det sikkert på nettsiden deres..:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en link eller produktnummer til den på Clas Ohlson? Nå har jeg jo allerede kjøpt, men er interessert til fremtidige prosjekter...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Ja clas ohlson er genialt!!! du får dem på rull, så du må drive å bøye litt på dem for å få dem i orden, men det går greit... koster vel ca 100 spenn for en 4 meter eeller hvor lang den var.. husker ikke.. men det er forskjellig pris avhengig av bredde/dybde også... du finner det sikkert på nettsiden deres..:wink:

Det er bra att du har god erfaring med den fra claes, jeg har ikke det :? Skiten er nesten umulig å få rett og når jeg nesten fikk den sammen så rullan seg sammen igjen..... I tilegg delte den seg i 2. Har fått tilbake pengene

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Go 4 it...

Sitat Opprinnelig postet av bardman
    Noen som har en link eller produktnummer til den på Clas Ohlson? Nå har jeg jo allerede kjøpt, men er interessert til fremtidige prosjekter...

Tenker du finner det du leter etter her

Gooodie... :grin:

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Det er bra att du har god erfaring med den fra claes, jeg har ikke det :? Skiten er nesten umulig å få rett og når jeg nesten fikk den sammen så rullan seg sammen igjen..... I tilegg delte den seg i 2. Har fått tilbake pengene
    Hah! jaja mulig det var feil på den du fikk, mulig jeg er pr0 kabelkanal sammensetter... Lot den ligge rulla ut med noen vekter oppå før jeg satt den sammen, jeg synes ikke det er unødvendig knot..

For meg er det et pluss at de kommer på rull i og med at jeg ikke har mulighet for å frakte lange high quality kabelkanaler hjem...

Link. Det er det tredje produktet ned på siden.. Du får noe skjøtesett osv til den..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne som kommer på rull? Jeg kjøpte slike, i 2-meters lengder på Obs, som ikke var rullet sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabelgate i aluminium

Har lest igjenom tråden her men kan ikke se at noen har nevnt kabelgate i alu. har Pionner på veggen med alusider og tenkte derfor å ha en list fra tv til gulvet i aluminium - er det noen som vet om dette finnes.:-D

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddbjørn
    Har lest igjenom tråden her men kan ikke se at noen har nevnt kabelgate i alu. har Pionner på veggen med alusider og tenkte derfor å ha en list fra tv til gulvet i aluminium - er det noen som vet om dette finnes.:-D

Hva med denne : http://www.clasohlson.no/shop/store/...1%3A40%3A19+PM

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddbjørn
    Hvis du snakker med et elektrikerfirma så kan de hjelpe deg med å kjøpe aluminiums kanaler. Har selv satt opp en del slike selv og er veldig stilig i forhold til PVC hvit ;-)

Men det koster så klart mer for kvalitet, enn de "sølv sprayede" PVC-kanalene du får kjøpt hos Clasohlson.... :-P

EDIT: Men det er nok like greit å kjøpe hos Clasohlson, hvor det b are koster 100,- per meter.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 6 meter på chlas, og er veldig fornøyd. De trengte noen timer utstrekning, men de var lette å sette opp, og det gir et veldig pent resultat.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen vise meg bilder av disse Clas Ohlson kabelkanalene, for å se hvordan resultatet ble. Vurderer å kjøpe disse selv, men er veldig spent på hvordan det vil bli..

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektromateriell på nett

Har kjøpt kabelkanaler og mye annet elektromateriell fra elhandel.no og elektro-importoren.no. Proff kvalitet, og mye rimeligere enn å handle gjennom elektrikerfirma. Er ikke sikker på om de har kanaler i alu/rustfritt, men de i plast var ihvertfall veldig bra. Begge butikkene har også handel over disk i Oslo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •