Handle i Kina.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Handle i Kina.

Hei

Kjæresten min skal til kina om ikke så lenge, og jeg som er frelst for alt elektronikk ser jo mulighter her. Hva er billig å handle i Kina? Noen som har noe eksempler på hva de har kjøpt der osv? Tenker litt på en Logitech Harmony fjernkontroll og en PSP bla.

Men speilrefleks kamera er også en ide!

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er stort billiger der.

Vet med sikkerhet at klokker ikke er billigere, da en kolega var der for 2 år siden. Han ville kjøpe seg noe der men fant ut at prisforskjellen var liten.....

Men ting kan jo være biligere der, hva vet jeg ? har ikke vært der selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kina er vel generelt ikke billig på annet enn kopier samt egetprodusert matriell. Dette betyr at ting som er produsert av sony generelt ikke er mye rimeligere der. Hong Kong derimot har endel kjente merke elektronikk varer ca 15-30 % billigere enn i norge (noe, ikke alt) hvis man leter på rett sted og slipper unna toll.

Elektronikk i Kina som jeg ville titta på er nok høykvalitets forsterkere lagd i kina av kinesiske produsenter.

PSP får du jo for 1499 her til lands og ikke engang i japan får du den noe særlig rimeligere enn det.

DVD'er (bokser) kan være verdt å se på, bare man ikke blander prisene ifra norge inn i dette da mye kan være kopier selv om de er totalt gjennomførte med esker, trykk og full kvalitet ellers. De bør derfor være skammbillige for at det skal være verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Kina skal hun? Ganske stor forskjell på hva som er billig hvor.. Jeg var i Beijing og i en provins som heter Shandong. I Beijing kan du finne speilrefleks litt billigere enn her hjemme, men særlig dyre objetiver er billig. Eks Canon 70-200/2.8 IS er rundt 6-7k billigere. Men pass på hvor man kjøper, myye fake ute å går. Ellers er det en del fake som funker som bare det og koster en brøkdel. Ofte jobber det arbeidere både på "ekte" og den "fake" fabrikken..

Ikke så mye AV her men du spurte om speilrefeks og

Kan til slutt si at feks lacoste t-skjorter kan kjøpes for ca 25 kr stykket som har grei kvalitet. Hold fruen unna klokker og annet krims.. Det er bare dritten.

Ble kanskje litt OT, beklager om dette ikke var relevant.

Bare send meg pm om hun eller du lurer på noe ang Kina eller annet

Mvh
    Leben

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leben
    Kan til slutt si at feks lacoste t-skjorter kan kjøpes for ca 25 kr stykket som har grei kvalitet.

Det er ikke en lacoste t-skjorte bare fordi den har en krokodille på brøstkassa

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Det er ikke en lacoste t-skjorte bare fordi den har en krokodille på brøstkassa
    Hehe, neida. Men sies at det er samme damer som syr orginalt og uorginalt. Fikk også høre at mange arbeidere på lacoste sin fabrikk fikk ta ut lønn i "ekte" trøyer.. Validiteten kan dog diskuteres men ble sagt av en kineser vi besøkte.

Var på studietur der gitt, sykt hvordan mye av piratmarkedet fungerer der; samsung hadde en "piratbedrift" mer ell mindre rett over veien som laget samsang eller noe i den duren.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hei

Kjæresten min skal til kina om ikke så lenge, og jeg som er frelst for alt elektronikk ser jo mulighter her. Hva er billig å handle i Kina? Noen som har noe eksempler på hva de har kjøpt der osv? Tenker litt på en Logitech Harmony fjernkontroll og en PSP bla.

Men speilrefleks kamera er også en ide!
    Var i Kina i februar 2005. Hadde en handledag på noen svære kjøpesentre i Bejing. Men det var skuffende. Det var Norske priser og ikke noe imponerende utvalg. Kina er et land på vei opp i full fart. Statussymbolene koster penger, akkurat som i vesten. Kina er billig på enkelt håndtverk og tjenester, men ikke elektriske duppeditter.

Men billiger Rolexkopier florerte. Etter å ha prutet i en halvtime i kjøpesenteret, fikk jeg prutet noen kopier fra 900,- kr til 150,- pr stk. Det var jo tross alt gode tunge kopiklokker jeg ville ha til festbruk. Da jeg kom ut av handlesenteret ble jeg overfalt av gateselgere som skulle selge meg klokker til 30,- kr stk. I forbannelsen kjøpte jeg noen for å få ned snittprisen på mine klokkekjøp.
    Da jeg kom hjem ødela jeg en av de billigste kopiene idet jeg pakket den ut av plasten! Så lenge holdt den :-)

De "gode" kopiene funker ennå! Kjekt å ha litt bling på fest...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Etter å ha prutet i en halvtime i kjøpesenteret, fikk jeg prutet noen kopier fra 900,- kr til 150,- pr stk. Det var jo tross alt gode tunge kopiklokker jeg ville ha til festbruk. Da jeg kom ut av handlesenteret ble jeg overfalt av gateselgere som skulle selge meg klokker til 30,- kr stk.
    Var det Workers stadium aka "New silk market" eller? hehe. Kjøpte meg noen klokker der jeg og, alle må "ristes" i gang, men funker jo knall som "fest bling bling"

Når det kommer til kamerating man skal ha som er orginalt; så fikk jeg en kineser til å oversette adressen til en autorisert canonforhandler. Når vi kom dit lurte man på om det var rett sted, ganske lugubert og bare kinesere der. Inne var det mange kamerabutikker og det viste seg at det er der fotografer osv i beijing handlet sine ting. Prisene var som sagt varierende og meste var som norske priser bortsett fra "high end" kamerautstyr.

Var også på en silkebutikk som var eid av staten så der fikk man og bra varer. Så det går ann å få ekte varer bare man vet hvor man skal gå. Ellers lukter det ripoff i lang vei. Dog funker mange av jallavarene greit nok tatt prisen i betraktning.

Sorry til trådstarter om dette ble ot.

Mvh
    Leben

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    PSP får du jo for 1499 her til lands og ikke engang i japan får du den noe særlig rimeligere enn det.
    Hvor får du den for 1499?

hørt at ipod skal være billig der nede og, en som hadde fått en 30gb video ipod til 1500kr

nei, vi får se, er ikke så enkelt når en ikke drar selv, men dama som skal ut å handle, litt skeptisk til p få hun til å handle speilrefleks osv..

tror hun må kjøpe et par lacoste skjorter og, fine dem=)

jeg får kikke litt rundt på nettet, mulig jeg kommer over noe av interesse.

takk for alle som poster=)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i kina for noen år siden.

Finnes mye billige ting bare en vet hva en skal kjøpe og litt priser i Norge.

Kjøpte f.eks sonys Mini Disc toppmodel, den kostet halvparten av prisen i norge. Da var jeg heldig å finne ett sted den var billig. Kostet en del mere andre steder.
    Om en har nok tid til å prute går det ann å få kjøpt det billig, men det tar tid, så da er det bare å avgjøre om det er verdt det. hehe.

DVD-filmer er billig(og CD). Dette er kopier men somregel av brukbar kvalitet. Kjøpte f.eks Friends 1-7 (de som var kommet ut da jeg var der) De kostet ca 100 kr for alle. De første boksene har til og med norsk tekst.
    Da jeg var der kostet en film eller CD fra 4-7 kr.

Klær kan være billig. Det finnes merke klær der som vistnok ikke er fake (sier de som har greie på det) Kjøpte noen Boss jakker og noe fra bl.a. timerland, disse mente noen som har greie på det her hjemme at ikke var fake, Noe med sømmen og hvordan det er sydd osv. Uansett, de er like fine enda, selv etter mye bruk.

Skinn er billig, sko, belter. Kjøpte mange skikklig belter.
    Da søsteren min var i kina gikk hun bananas i veske og skobutikker. Det tyder vel på at utvalget var bra.

Klokker må en jo bare kjøpe.....finnes LUREX i fleng, men de fungerer ofte bra. Jeg har forsatt noen som tikker og går.

Har du/dere tid anbefaler jeg å få sydd klær der. Selskapskjoler, dresser både for han og henne, smoking, snipp kjole, skjorter osv osv. Dette er somregel skikklig saker, og du får det akkurat slik en vil ha det.

Ble jo ikke så mye elektonikk anbefalinger. Da jeg var der var Gameboy veldig pop, dette var rimelig der. Bare pass på å få testet det du kjøper. Hørt historier om de som har kjøpt ting som ikke fungerer.

Bare pass på: OVERVEKTEN på vei hjem.....det koster penger....
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, her er du muligens heldig. Ser du bor i Trondheim. Uansett, imorgen mandag kommer en annonse i adressa hvor Expert Bonus (lade, sluppen, tiller) annonserer PSP til 1499 og enkelte spill (ridge racer, wipeout med mer) til 99. Vet at det er ca 50 maskiner på hver butikk. Løp og kjøp

Tilbudet skulle egentlig vært før helga men ble utsatt.

Når det gjelder lacoste skjorter skyldes prisen i stor grad dyrt fargestoff samt det faktum at de ligger 6 ganger så lenge som vanlige skjorter. Dette er veldig vanskelig å få til på billig vis. Jeg vil nok derfor tipp at disse kopiene det snakkes om mister fargen sin mye raskere enn "skikkelige" lacoste skjorter, som iallefall er grunnen til at jeg selv har noen. Ikke pga merket i seg selv.

Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hvor får du den for 1499?

hørt at ipod skal være billig der nede og, en som hadde fått en 30gb video ipod til 1500kr

nei, vi får se, er ikke så enkelt når en ikke drar selv, men dama som skal ut å handle, litt skeptisk til p få hun til å handle speilrefleks osv..

tror hun må kjøpe et par lacoste skjorter og, fine dem=)

jeg får kikke litt rundt på nettet, mulig jeg kommer over noe av interesse.

takk for alle som poster=)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=b-ill]Hvor får du den for 1499?

QUOTE]

Du får PSP rimelig på Elkjøp nå. 1395 i nettbutikken.
    Er du i Oslo, får du den for 995,- på Elkjøp Storo...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope det får du ikke. De annonserte 1000 stk fordel på et par hundre butikker som vel skulle tilsi 5 stk i snitt pr butikk og de forsvant på 5 minutter. Så dette er nok long gone. Men du får fremdeles levert i hånda til 1499 her i byen som nevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, mulig du har bedre informasjon en meg, men en kompis kjøpte på Elkjøp Storo,
    og da hadde de ca 50 maskiner igjen. Han kjøpte den onsdag 22.03 kl 17..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •