Valg av recliner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Valg av recliner

Tittentei og hallo i stuen.

Vet ikke om noen har ork til å hjelpe meg i valget av ny recliner da de fleste sikkert har dyre og gode stoler fra før.

Er ute etter en billig stol med masse sittekomfort. Er ikke helt det samme å sitte i en gammel hjørnesofa, hard som fjellet.
    Legger meg på på maks. 4000kr, og har meg 2 stk i kikkerten.
    Tenkte kanskje noen her inne hadde erfaringer med disse, så jeg slipper å kjøre først langt den ene veien for så å kjøre langt en helt annen vei til den andre butikken bare for å teste en som kanskje ikke er noe å vurdere.

Som førsteintrykk må jeg si at denne appelerer mest til meg . Den så ganske lekker ut, og så ekstremt god ut å sitte i. Litt posete, slik jeg liker.

Ellers var det denne. Helt grei ut denne, så prisen var 1600 i en reklame jeg fikk. Men om dette gjelder ennå vet jeg ikke . Blir litt uaktuell om prisen er 2500 igjen. Ser litt mer spinkel ut en den andre og så ikke like god ut men til 1600, hva kan man forvente?

Så en annen, men den fant jeg visst ikke igjen, skal lete best jeg kan.
    Mener jeg så Nevada recliner et sted til 3k, men finner ikke den heller, var en grei en til prisen.

Så det jeg lurer på er da om noen har noen mening om sittekomforten i de to nevnte?
    Da blir jeg så glad :-D

Thank you

Mvh Coll

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har en god en på Living, i kampanje nå til halv pris !
    God å sitte i er den også ;-) SE HER!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ut ifra at du da tenker på den Cube`en til 1500. Ikke helt min smak men sikkert en helt grei stil til den prisen. Er nok ganske satt på svart helst i hud eller noge lignende. Tviler på at jeg gidder å kjøre landet rundt etter en recliner, men det var jo ikke godt å vite. Holder til syd på Sørlandet.

Fant forøvrig den andre som ble borte for meg. Her er den . Vil nesten si at det nærmer seg halv pris på denne og. Men hvor lenge disse tilbudene holder seg vet jeg ikke. Noen som har vært borti denne da?

Leste på en av disse reclinerne, denne at den har glidefunksjon. Går vel ut ifra at alle har det. Eller har noen "hakkete" bevegelse når man legger ryggen bakover.

Må si at den første jeg nevnte i første post er den som frister mest utseende messig, men hjelper ikke noe om den er grusom å sitte i.
    Jeg skal kunne falle i dyp søvn i denne, bare så det er klart.

Vel, takk for responsen FallenA, men tror ikke den blir noe.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Living er ganske rimelige på levering, og fleksible, tror de leverer selv et godt stykke sørover, det går ann å avtale med sjåføren demmes å møtes så langt sør som de kjører. Jeg kjøpte selv Italsofaen som er på tilbud. Du må lese litt bedre, så hadde du sett at du kan velge både stoff og farge, jeg anbefaler microfiber, lett å holde ren, kjennes som semsket skinn. Meget gode på service når noe går galt også.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur på Møbelringen og Bohus igår for å se på nettopp recliner..
    Var ute etter å teste Agat fra Hjellegjede, men den var ikke i butikken.
    Testet en annen til 5998,- (hud/pvc). Makan til god stol har jeg nok aldri testet. Den har tre ulike trinn på "skammelen" og kan legges helt bakover..
    Dyp og myk. Dessverre 30% dyrere enn du har satt som mål, men verdt å ta en titt på om de går ann å strekke budsjettet "litt"

PS. Dette var på Møbelringen.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice Recliner har Skeidar hatt kanon salg på over lang tid!

Den har jeg, utrolig god stol! Men du bør ikke være for lav! over 165cm

Har ligget på 2999, vanlig pris 5500....

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet er stoler som er for små, og har for mange bevegelige deler. Og skal du ikke ha stoff stol, er det ikke noe annet en skikkelig skinn som er brukbart. Finnes en del der man blir rimelig klam i hakket, og det er jo ikke så lækkert.
    Kjøpte 2 stoffstoler for ca 9 år siden, meget hardt brukt. Men begge funker og ser nesten ut som nye. Invisterte så i skikkelige skinstoler, (la i godt med gryn) og der kan vi sitte hele kvelden uten og bli svett.

Legg heller mye i en, enn litt i to.

Du kan også se litt på finn ol. etter noe brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja så nå at de leverte i forskjellig stoff, men ikke noe hud type, men om microfiber er liknende så er jo ikke det så dumt. Var ikke bare det jeg tenkte på med Cube`en. Den var liksom så veldig firkantet på en måte.
    Må i senga nå straks, er så trøtt så trøtt, men jeg kunne ikke finne noen flere stoler andre enn den ekstremt dyre hos living.

poppiuz- er det martini du tenker på da? Så veldig lekker ut, men kommer neppe opp i den pris klassen jeg.

Til sistemann, er godt å høre at noen har en av de jeg listet opp. Syns dette ser ut som et meget godt tilbud.
    Med mine 180 over bakken så skulle vel denne passe meg perfekt
    Ser forresten at han her har slike
    Hadde tatt seg bra ut i stua de der 8)

Får vel ta meg en tur til krsand(skeidar)først og en til lyngdal(fagmøbler)etterpå om jeg ikke skulle bli fornøyd med Nice reclineren.

Må ha meg en kontorstol og så får gjøre det i samme slengen. Men syns dette valget er like vanskelig som reclineren. Neppe rett sted å spørre om det, men noen som har anbefalinger, må ha vippefunksjon.

Syns denne så grei ut. Har ikke tenkt å legge noe mer i slik en stol, men er lei av å sitte på en hard kjøkkenstol foran maskinen. Har heldigvis ei tynn pute mellom sete og baken

Takk for svar alle sammen, kommer nok fram til en godstol etterhvert, men alle innspill taes imot med den største takknemlighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boly, er ikke helt glad i de stoffstolene men microfiber er jo igrunnen ikke så aller galt f.eks denne
    Er igrunnen helt ok når jeg lar det gli innover meg......
    Men liker ikke den lyse fargen da jeg snaut kan sitte i den før den må til rens

Planen var forøvrig å bare kjøpe stol til meg selv, andre får kjøpe stol til seg selv eller sitte på pinnestol :lol:
    Denne Nice stolen må vel ansees som en kvalitetstol da den har kostet 5500, eller hva? Og det er jo godt å ha liggende i bakhodet at her gjorde jeg et knallkjøp!!

Får se om jeg finner noen fine i microfiber senere, alle kan da ikke være så lyse.

Er heller ikke noe greit om man begynner å svette nei, er dette et problem på Nice`en. Ka du tru?

Takker for hjelpen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coll
    Til sistemann, er godt å høre at noen har en av de jeg listet opp. Syns dette ser ut som et meget godt tilbud.
    Med mine 180 over bakken så skulle vel denne passe meg perfekt
    Ser forresten at han her har slike
    Hadde tatt seg bra ut i stua de der 8)

Jupp, ser bra ut, er behagelige, men tar jo seff stor plass i utslått stilling!

Åsså er de konge på en annen måte:

Jeg har to parkettplater på ca 1 meter, sammensatt. Bærbar pc og mus. Alt dette oppå armlenet, og bånn gass!!!
    Det er livet!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Nice stolen må vel ansees som en kvalitetstol da den har kostet 5500, eller hva? Og det er jo godt å ha liggende i bakhodet at her gjorde jeg et knallkjøp!!

Er heller ikke noe greit om man begynner å svette nei, er dette et problem på Nice`en. Ka du tru?

Den tror eg er god kvalitet ja! Virker solid og god! Lett å holde ren er den, bare vaske over med en fuktig fille så forsvinner det meste! Den er stor og tung, men det gjør at den er stabil! Har hatt meg og fruen oppi, da hadde vi det fint! Men d er jo en enmanns stol for all del!

Har ikke prøvd den stolen i shorts i 30 grader pluss, men i vanlig rom temp og vanlig klær har ikke eg blitt klam enda! Og fruen har sotte i den under dyna, og hu klagde heller ikke på at hu var klam!
    Den føles liksom litt kjølig liksom!?! Tog du an?

Anbefales iallfall fra min side! Kan ikke si noe om den er holdbar, har bare hatt den et par mnd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tog an :lol:

Høres veldig bra ut dette.Hadde vel merket det etter at hun satt med dyna i stolen om det ble klamt. Da satser vi på det beste. Går vel gjerne mot denne for min del.

Kom over en annen i microfiber tror jeg eller er dette hud?? Står ikke noe.Denne var litt mørkere enn den andre jeg fant, denne. Så ikke så galt ut. Samme pris, men ikke like godt tilbud.

Får ta en tur til skeidar en dag, så ser vi hva det blir til.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan trygt anbefale Nice reclinerne fra Skeidar, kjøpte to i fjor vinter og har ikke hatt noe som helst å utsette på de. Svært gode å sitte i og solid byggekvalitet.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Møbelringen og Laz-y-boyz! Har vist 10 års garanti på mekaniken, og tre stillingen på fotskammelen, gyngefunksjon, fåes med sving + at de er dritbra å sitte i. Har tre selv og får kun skryt av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Striky- Godt å høre at det er flere her inne som har denne og er fornøyd
    Tror mulig det blir en av disse, skal iallefall inn å teste en dag.

Wizkid- Prøvde å finne denne på møbelringens hjemmeside, men resultatet kunne helt klart vært bedre. Sikker på de har denne lenger? Jeg har lest denne anbefalt av andre. Men dette er vel dyrere stoler enn hva jeg er villig til å gi. Så på siden din og stolene så helt klart meget bra ut.
    Men som sagt fant den ikke noen andre steder, ikke heller med google.
    Men husker jeg fant en igår på finn, importert fra andre siden av dammen. Men gadd ikke å finne den igjen da finn.no nekter å samarbeide for øyeblikket.
    Fargen på disse var lyse, noe som ikke er helt for meg. Tror prisen var 4000kr pr. stk, og da vil jeg tro en ny en graver dypt i lommeboka.

Håper også Nice reclineren har gyngefunksjon, hvis ikke blir jeg skuffet da.. :-o

Mvh
    Coll

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper også Nice reclineren har gyngefunksjon, hvis ikke blir jeg skuffet da.. :-o

Du blir skuffet gitt! Ingen gyngefunksjon! Og man må ha beinskammelen ut for å lene ryggen bak.... Man kan vel ikke få i pose å sekk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff å huff

Neida, er kanskje ikke så nødsaget som jeg tror, men hadde håpet å få i pose og sekk her du.

At beinskammelen må ut for å legge seg bak gikk jeg ut fra. Her f.eks er en med både i pose og sekk, men er 1k høyere i pris. Men hjelper ikke om den er vond å sitte i. Prioriterer komfort fremfor vippen bare så det er klart.

Denne er og ganske grei. Samme pris som den over og fin å se på til tross for at den ikke er i hud.

Men får ta å sjekke ut Nice en dag. Mye mas fra meg, men må få den rette stolen.

Takk for hjelpen

Coll

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av linkene dine som virker...... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket det ja, hmm.
    Sikkert noe med møbelringen som har et eget vindu som popper opp når man skal se på produktene

Den ene heter iallefall "aspen" og befinner seg på første siden og den andre heter "rialto" og ligger på den fjerde siden. Men kan kanskje være det samme, skal heller ta en tur om ikke lenge så får jeg testet hvordan de er.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det litt lettere....