Komplett - infocare (klagesak)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett - infocare (klagesak)

Heisann

har en pågående sak med komplett og infocare jeg gjerne vil dele med dere, for å høre deres synspunkt og gjerne tolking av lovverket.

Serverer fakta først :

18des : En bestilling på en hyundai flatskjerm blir lagt inn på komplett av typen 3272.

22des : Tv blir løst ut fra postkontoret og gjort klar til julegavepakking

24des : Tv blir pakket ut og testet. Skjermen er død, enhet blir erklært dead on arrival. Setter stor demper på feiringen.

27des : Pakken blir sendt tilbake til infocare. En faks blir sendt med skriftlig erklæring på at produktet er DOA. En ny Tv blir sendt tilbake, men det står at jeg kan vente meg en reparert tv. Har jeg ikke krav på en helt ny når et produkt er DOA?

5jan : Pakke dukker opp i posten. Når jeg drar til postkontoret får jeg meg et sjokk. Esken er åpen, den er full av hull. Betjeningen er flau når de finner den frem. Åpner den ikke engang for å kunne se at rammen har fått en stor hvit skramme. Esken var tydelig preget av å være brukt med tusj merker og masse nr skrevet ned. I tillegg tar kvinnen på posten ut en plastveske med fjernkontroll, manual og batteri. Jeg rister på hue og ber dem returnere pakken øyeblikkelig. Infocare blir kontaktet, og de lover å sende en ny Tv med en gang.

9jan : Begynner å bli rastløs siden en pakke skal komme raskt fra sørlandet til Oslo. Ringer infocare. Etter mye nøling, og frem og tilbake så får jeg beskjed om at TV er sendt 6jan. Kjempebra tenker jeg, og sier at jeg regner med å ha den neste dag.

10jan : Venter og venter.. Ingen tv kommer. Ringer enda en gang, og nå får jeg beskjed om at TVn ikke er sendt, men at saken er under behandling.

Ringer komplett med en gang, temmelig frustrert og ønsker å heve kjøpet og kjøpe i butikk selv. Postordre var kanskje ikke så lurt. Komplett vrir seg helt unna, og påstår at saken nå er i Infocare`s hender. Jeg ringer tilbake til infocare og snakker mer med dem. Å få penger tilbake og heve kjøpet er uaktuelt. Jeg får også vite at esken var i bra stand, det var ingen merker på tv`n i det hele tatt (enda jeg har vitner på dette) og at det eneste som var feil var at det manglet batterier! Enda jeg personlig så at det lå batterier sammen med fjernkontrollen!

--

Så nå får jeg nok TVn i retur med en pen sum i form av regning, for feilsøket som åpenbart ikke har vært av det ærlige slaget. 14 dagers angrefrist er gått ut i denne papirmølla mens jeg ventet spent på nytv. Synspunkter noen???

Mvh
    RP

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt at 14-dagers angrefrist gjelder fra du får et fungerende produkt, dvs at Komplett ikke kan si at den er gått ut før tidligst 19. jan. Er ikke sikker dog, så jeg vil anbefale deg å ringe forbrukerrådet og høre. De kan sannsynligvis også komme med anbefalinger på hva du bør gjøre videre.

Lykke til!

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vits i å finne seg i dette her. Du har den fulle rett til å heve kjøpet. Det er jeg helt sikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Ingen vits i å finne seg i dette her. Du har den fulle rett til å heve kjøpet. Det er jeg helt sikker på.
    § 26. Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren
    a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28
    b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30
    c) kreve prisavslag etter § 31
    d) kreve heving etter § 32
    e) kreve erstatning etter § 33.

§ 31. Prisavslag

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

§ 32. Heving

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

§ 33. Erstatning

Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel.

Erstatningen utmåles etter reglene i kapittel 11.
    Dvs, man kan heve kjøpet .. men det enkleste er å motta tv'n. Så sende den tilbake øyeblikkelig, jfr. Angrerettloven:
    § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.
    ref:
    Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).
    Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener vel og at en skal greit kunne heve kjøpet... MEN , denne saken burde vel kanskje komt frem i form av negativ publisitet en eller annen plass ! Makan :-x

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette hadde vært meg?:

1. Komplett har fått penger for en vare. Varen er erklært DOA.

2. Du kjøper den 22.12

3. Du reklamerer den 27.12, så angrefristen er overholdt.

4. Så begynner et helvetia med retursystemet til Komplett.............

Med alt "fuzzet" fram til nå, som forbruker har du bare en løsning: Full heving av kjøpet - pengene tilbake.

Noen erfaringer rikere blir du også. Du må for all del ta kontakt med "selgeren" fortest mulig for å bli ferdig med saken, få igjen pengene dine. Hvis du gidder å bruke tid på å "henge" ut www.komplett.no har du for mye fritid, og det KAN koste deg mer enn du har råd til.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke komplett han henger ut. Det er infocare. Og det med god grunn.
    Hårreisende behandling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mye respons og quote av regelverket. Etter det jeg har fått fra komplett og infocare så hadde jeg ingen rettigheter som forbruker nå. Infocare gikk så langt at personen i andre enden sa "Jeg vil anbefale deg å bare ta Tv`n.. Greiest det" -ordrett-. Jeg er ikke noen kranglefant av natur så jeg har latt dem få siste ordet til nå. Retter forresten spesielt en takk til Imho for presisering av regelverket. Skal bringe ordet videre til komplett.

Og til deg Flageborg, du er ikke tilfeldigvis ansatt i komplett? Skulle tro du var det! Jeg henger ingen ut. Jeg deler mine opplevelser på bordet for andre for å få råd og veiledning. Jeg oppfordrer ingen til å ikke handle fra komplett. Jeg har faktisk handlet fra komplett i mange år uten problemer. Å lese dine siste linjer er jo nesten som å høre en trussel. "Det kan koste deg mer enn du har råd til" er jo som tatt fra en mafia film.

Meningen med denne tråden var som nevnt å få råd og veiledning fra andre forbrukere, pga at jeg opplever en frustrerende situasjon. Ikke fordi jeg har for mye fritid. Ta deg sammen... eller slutt å rakke ned på "forbrukeren".

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raypetter
    Takker for mye respons og quote av regelverket. Etter det jeg har fått fra komplett og infocare så hadde jeg ingen rettigheter som forbruker nå. Infocare gikk så langt at personen i andre enden sa "Jeg vil anbefale deg å bare ta Tv`n.. Greiest det" -ordrett-. Jeg er ikke noen kranglefant av natur så jeg har latt dem få siste ordet til nå. Retter forresten spesielt en takk til Imho for presisering av regelverket. Skal bringe ordet videre til komplett.

Og til deg Flageborg, du er ikke tilfeldigvis ansatt i komplett? Skulle tro du var det! Jeg henger ingen ut. Jeg deler mine opplevelser på bordet for andre for å få råd og veiledning. Jeg oppfordrer ingen til å ikke handle fra komplett. Jeg har faktisk handlet fra komplett i mange år uten problemer. Å lese dine siste linjer er jo nesten som å høre en trussel. "Det kan koste deg mer enn du har råd til" er jo som tatt fra en mafia film.

Meningen med denne tråden var som nevnt å få råd og veiledning fra andre forbrukere, pga at jeg opplever en frustrerende situasjon. Ikke fordi jeg har for mye fritid. Ta deg sammen... eller slutt å rakke ned på "forbrukeren".
    Beklager at mine formuleringer resulterte i så TOTAL misforståelse av mitt budskap.

Du konkluderer selv med at du egentlig ikke har noen "sak" lenger.

Du er på ingen måte "kranglete" - men velger selv å ikke følge saken videre.

Du "krangler" med Infocare, selv om du handler med Komplett.

Du får et råd av en annen om at :"denne saken burde vel kanskje komt frem i form av negativ publisitet en eller annen plass !"
    ...........og det mener jeg er et lite konstruktivt råd.

Jeg er IKKE ansatt i komplett, og - JA! jeg har handlet flere ganger fra komplett, også !!!

Det er et uttrykk som heter: "Tid er penger"...........og det er mitt råd til deg. Du har brukt rimelig lang tid, mange telefoner, returporto, skriverier på forum etc. Dette er ikke "Mafia"-relaterte aktiviteter - Garantert :grin:

I dag er du en veldig frustrert person, og det forundrer meg at ikke du ser ut til å ta innover deg de gode "rådene" lenger opp i tråden, lenge før jeg begynte å skrive.............Stå på! ;-)

Newcomer Billy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedrørende klagesaker

Dette er en meget bra måte å ta opp forbrukersaker på. Det er kanskje ikke hjelp til den som rammes akkurat nå, men den kan gi andre en innsikt i hvordan man må forholde seg til leverandører.

Jeg har opplevd en noe lignende sak med mitt kjøp av TV. I februar 2005 kjøpte jeg en ny flatskjerm til en leverandør. Merket var av typen LG som InfoCare skal reparere iht avtale med importør. Mine problemer artet seg slik:

1. TV'ens mottaker av fjernkontrollsignaler fungerte ikke etter to minutter. Jeg varslet butikken jeg kjøpte TV'en og de tok den umiddelbart tilbake og jeg fikk en ny! Samtidig fikk jeg gratis veggstativ til TV'en!

2. Etter en uke ble en stripe på 5 cm helt død på TV'en. Jeg tok kontakt med butikken. De hadde ikke flere TV'er igjen og kontaktet InfoCare. De hadde heller ikke flere TV'er igjen men sendte meg en annen modell mens jeg ventet på at en ny TV skulle komme til landet.

3. I juni viste det seg at skjermen viste røde pixler og ikke greide å oppdatere seg raskt nok. Tok igjen kontakt med butikken som viste meg videre til InfoCare. De sa at jeg måtte sende TV'en inn slik at de fikk sjekket den. I tre uker (!!!!) var den inne, før jeg fikk den tilbake med en helt ny skjerm. Jeg var uten TV i denne perioden.

4. Rett før jul oppdaget jeg igjen den samme feilen på TV'en (som i problem 3). Jeg tok direkte kontakt med InfoCare og snakket med reparatøren. Han fortalte at Firmware måtte oppgraderes på min TV. Jeg meldte så inn TV'en for feilretting. Etter jul ringte jeg igjen til InfoCare av den grunn at de enda ikke hadde tatt kontakt med meg. Jeg fortalte de da hva som hadde hendt og de la inn opplysningene i databasen sin. Samtidig sa jeg at jeg forventet å få en bytteTV mens min TV ble oppgradert. Jeg har enda ikke hørt fra InfoCare vedrørende dette.

Jeg vil på ingen måte henge ut butikken hvor jeg kjøpte varen. De har, etter min mening kjørt denne saken meget profesjonelt. Jeg er mer usikker på hvor seriøs InfoCare er i sin håndtering av klagesaker.

Når det gjelder din sak Raypetter; du bør kunne få full oppbakking fra Komplett i denne saken hvis de skal kalle seg seriøse. Butikken jeg handlet i har fortsatt meg som kunde. Jeg tviler på at Komplett vil være din prefererte leverandør i fremtiden. Når det gjelder InfoCare har jeg begynt å tvile på at de er voksen nok til å ta ansvar for de avtaler de har.

Når det gjelder Flageborg sitt innspill; det første du skrev er jeg helt enig i, men du skulle stoppet der. Hvem vil ta deg seriøst med tanke på det siste du skrev. Jeg vet ikke om ditt forhold til Komplett, men det kunne kanskje være på sin plass å tenke på om du er den riktige å forsvare Komplett ved å angripe Raypetter.

Mens jeg skrev det over så har Flageborg lagt inn et nytt innlegg. Dessverre bommer han igjen, selv om jeg kan se det han forsøker å si mellom sammenbitte tenner.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raypetter

Dette var dårlig reklame for Infocare. Skjønner ikke egentlig hvorfor Infocare burde blandes inn i en slik sak, når varen er DOA. Da burde jo en ny skjerm bli sendt ut av Komplett med en gang de fikk den med feil i retur. Infocare burde jo bare være en katalysantor som nermest bare skal speede opp saksgangen og returen, og heller bare gjøre det lettere for kunden og selgeren å få en rask løsning.

Det man kanskje burde ta med seg som en erfaring fra dette som har skjedd her, er å bare benytte seg av angrefristen og nermest bare heve kjøpet hvis man opplever det samme, så kan man slippe å ha noe med Infocare å gjøre fremover, hvis de har tenkt å oppføre seg som man får intrykk av fra trådstarter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forøvrig ikke tenkt å la saken ligge død uansett hva flageborg tror. Hadde jeg selverklært denne saken tapt så hadde jeg ikke startet denne tråden til å begynne med. Jeg har heller ikke sagt at jeg ikke skulle ta denne saken videre.

Har noen tanker til angående de merkelige tingene du har skrevet flageborg, men jeg er ikke interessert i en flamewar - eller bidra til at du får flere innlegg enn høyst nødvendig.

Tilbake til saken:

Ved hjelp av responsen fra forumet har jeg planlagt å vente på tv nr 3, løse den ut - å sende den rett til Komplett uansett hva de måtte ønske. Da skal jeg kreve angrerett, og ikke gi meg før pengene er tilbake på konto, inklusive 400kr i frakt/porto jeg da har lagt ut.

Det virker som om Komplett prøver å vri seg unna ansvaret ved å peke på infocare, og infocare mener de ikke har ansvaret for noe annet enn service som i og for seg er greit. Det jeg ikke godtar er at de prøver å lange på meg en brukt reparert tv som erstattning. I tillegg presterer de å Sende Tv`n alt for dårlig pakket slik at det bare er lørver av pappen igjen ved ankomst. De lyver også på at det ikke var noe skrammer i rammen. Samt påstår at det manglet batteri (som det ikke gjorde). Og til sist lyver om at de har sendt ut en TV når det er langt fra sannheten. Jeg angrer som juling på at jeg ikke dro tilbake til postkontoret og tok bilder, slik at jeg kunne delt disse med dere. Forøvrig har jeg jobbet i posten i snart 3 år selv, og har aldri opplevd maken.

Når det gjelder tidspunkt for når angrefristen begynte å tikke, så tolker jeg det slik at det gjelder fra jeg får et "fullgodt" produkt. Ikke fra jeg fikk den første DOA Tv`n. Så komplett skal ikke få vridd seg unna dette. Tenker jeg blir å referere til en del dere har skrevet her. Takker så mye for hjelp og råd så langt. Det har vært både inspirerende og motiverende, til å ikke godta å bli tråkket på.

Mh
    RP

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Dette var dårlig reklame for Infocare. Skjønner ikke egentlig hvorfor Infocare burde blandes inn i en slik sak, når varen er DOA. Da burde jo en ny skjerm bli sendt ut av Komplett med en gang de fikk den med feil i retur. Infocare burde jo bare være en katalysantor som nermest bare skal speede opp saksgangen og returen, og heller bare gjøre det lettere for kunden og selgeren å få en rask løsning.
    Helt enig! Jeg ble helt paff da komplett ba meg sende skjermen i retur til infocare istede for dem selv. Har returnert ting til komplett før, og da har aldri de vært i bilde. Saken ble da ordnet opp i relativt raskt. Hadde dette ikke vært en DOA men en skjerm som hadde røket etter 6 måneders bruk, så hadde jeg hatt full forståelse for at de ville brukt infocare som det service senteret de er ment å være - verksted/rep.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å krangle med infocare har lite for seg. Det er Komplett du som kunde skal forholde deg til, selv om mange butikker helst vil ha kundene til å gjøre jobben mot verkstedet selv.

Ring Komplett, vær høflig og forklar saken slik du har skrevet det over. Si så at du ønsker å heve kjøpet pga dette. Dersom du nok en gang får avslag sier du høflig at da blir det forbrukerrådet neste.

Ta så kontakt med de og få hjelp til å ta saken videre. Måten Komplett har håndtert dette på er direkte latterlig.

Edit: Ser det har kommet innlegg mens jeg skrev. (treig)
    Ikke vent på tv nr 3, ring Komplett imorra.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men der er det et problem.
    Mange leverandører forlanger at alle reperasjoner går mellom dem og kunden.

Ta Xbox for eksempel.
    Der har MS bedt alle butikker henvise kunde direkte til MS-support og RMA-senter.
    Velger man å levere inn boxen til butikken legger man bare et ledd til i servicekjeden og ting tar lengre tid.

Har selv jobbet i av-forretning, og policyen til Microsoft på XBox var klinkende klar.
    Er det noen problemer skal kunden ta direkte kontakt med MS-support.
    Butikken skal ikke handle support.
    Da kunne vi få en god del ekstraarbeid hvis butikken gav ut en ny enhet eller hevet kjøpet, og vi skulle få igjen av MS.

Men, hvis alt går i steil her, så er det riktig som dere skriver. Kunden skal kunne forholde seg til utsalgssted og bare det. Er bare det at enkelte leverandører har en del sære rutiner, og i dette tilfelle virker det til at leverandør ikke har tungen bent i munnen.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av natur hadde jeg ikke gitt meg på tørre møkka. Sånn er jeg, og det er nettopp derfor jeg er kommet så langt som jeg har gjort i mine forhandlinger og prutinger med importører, forhandlere etc.

Rett skal være rett, men jeg går ikke til det skritt å begynne å kaste skitt om noen parter før det VIRKELIG er på tide at tredjepart har fått vasket opp møkka ette rseg.

Og det er her Flageborg kommer inn. Han har nok samme syn som meg; ting som er opplagt galt og som man ikke får oppmerksomhet for fra dem det gjelder - DE skal man sette fokus på og spre det dårlige budskap der det måtte passe deg. Imidlertid er det ingen vits i å sette i gang en slik hets FØR du har gjort det du kan mot den eneste riktige part; Komplett.

Jeg føler sånn sett at du kanskje ikke har fått vist at du er "drit forbanna", men at du blir kastet hit og dit nettopp fordi du finner deg i det. IKKE GJØR DET!!!

SÅ; kjør på for fullt mot Komplett. Skulle bare mangle at kjøpet blir hevet eller at de kommer med et mottilbud som er i DIN interesse!

Stå på, og lykke til! ;-)

PS: Dette er dessuten et klassisk case på InfoCare. De har opprettet en så stor avstand til kunden og kundens rettigheter at det er internett og KUN internett som er kontaktfunksjonen. Dette gjelder også mellom importørene og InfoCare, så da kan du jo tenke deg hvilket surr det blir...

InfoCare er noe herk, så gå rett på Komplett med denne saken. Sånn!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Og det er her Flageborg kommer inn. Han har nok samme syn som meg; ting som er opplagt galt og som man ikke får oppmerksomhet for fra dem det gjelder - DE skal man sette fokus på og spre det dårlige budskap der det måtte passe deg. Imidlertid er det ingen vits i å sette i gang en slik hets FØR du har gjort det du kan mot den eneste riktige part; Komplett.

Jeg føler sånn sett at du kanskje ikke har fått vist at du er "drit forbanna", men at du blir kastet hit og dit nettopp fordi du finner deg i det. IKKE GJØR DET!!!
    Du må ikke misoppfatte meg. Jeg er ikke den som legger seg ned og spiller død med det første. Min forrige sak varte i 7 måneder før selger gav seg med urimelige krav angående en bildel som ikke passet min bil - og ble sendt tilbake. MEN jeg er av den natur (som du så pent sier det ) en som er varsom til å begynne med. Prøver å finne en løsning uten å heve stemmen til noen. De aller fleste saker går greit slik, da man godsnakker seg til en fornuftig løsning. Noen ganger derimot så virker det kanskje mot sin hensikt. Det er mulig det har blitt slik i denne saken.

Finner jeg ikke en løsning slik, så forhører jeg meg rundt med folk for å få en sikkerhet over min egen sak. Jeg går ikke i dysten på vaklende fot for å si det slik. Da er det bedre å høre hva andre mener, vurdere scenarioer, og lytte til andres erfaringer.

SÅ; kjør på for fullt mot Komplett. Skulle bare mangle at kjøpet blir hevet eller at de kommer med et mottilbud som er i DIN interesse!

Stå på, og lykke til! ;-)
    Takk og bukk, skal føre saken mot komplett ja. Derfor skal jeg prøve å komme ut av den situasjonen jeg er i nå med infocare ved at jeg får verdien (skjermen) til meg om noen dager forhåpentligvis. Så skal den sendes rett til komplett og etter det vil jeg nekte noen videre forhandlinger bortsett fra heving av kjøpet.

PS: Dette er dessuten et klassisk case på InfoCare. De har opprettet en så stor avstand til kunden og kundens rettigheter at det er internett og KUN internett som er kontaktfunksjonen. Dette gjelder også mellom importørene og InfoCare, så da kan du jo tenke deg hvilket surr det blir...

InfoCare er noe herk, så gå rett på Komplett med denne saken. Sånn!
    Delvis enig i dette, men må si at jeg har fått et inntrykk av at komplett presser dem litt inn i denne situasjonen. Pengene har havnet til komplett, derfor er det riktige å få kjøpet hevet fra deres side? Som RMA service senter er de jo et verksted mer eller mindre. Tar gjerne imot rettelser på dette da jeg nok er på tynn is og bare uttaler meg på inntrykkets vegne.

Mh
    RP

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker på meg som om folk mikser sammen verksted og selger her. Hvis man skal ha noe byttet pga doa eller pga feil ifra selger (komplett) så er det denne man må "tvinge" til å ta seg av det. Infocare er bare leid inn av komplett og produsentene evt til å reparere produktene hvis de går istykker. Iallefall er det slik på alle butikker jeg har jobbet hos. Men en ting skal du ha, du har vært utrolig tålmodig. Hadde dette skjedd hos oss hadde vi skjemt oss ihjæl og tilbydd pengene tilbake umiddelbart eller ombytte i hva som helst såfremt det ikke hadde påført noe stort tap. Butikken har ansvar i å få penger/ombytte ifra leverandøren. Verkstedene de reparerer bare som sagt.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en GPS av merket Medion på www.komplett.no i fjor som sluttet å virke etter 3 dager. (Softwaren hadde hengt seg opp og det nyttet ikke avinstallere/innstallere på nytt). Jeg kontaktet da medion fordi det var de som hadde service på denne GPS'en. Etter å ha sendt den frem og tilbake til medion flere ganger i et tidsrom på over en måned, ringte jeg til slutt på komplett. Der stod det et vennligsinnet individ som kunne meddele at siden varen ikke virket lenger før det hadde gått 5 dager, så var den erklært DOA(Dead On Arrival) og at de skulle sende ny GPS samme dag. To dager etter ankom splitter ny GPS fra komplett på døra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •