Roomba Scheduler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Roomba Scheduler

Jeg synes det er kjedelig å støvsuge. Det problemet skal en robot-støvsuger ved navn Roomba Scheduler håndtere (http://www.irobotstore.com).

Men jeg finner ingen norske nettsteder som selger den, kun utenlandske. Noen som vet om den er å få tak i Norge, og eventuelt hva som er prisen? Eller om laderen vil fungere dersom man bestiller den fra USA (som jo har 110V)?

Og ikke minst, noen som har en slik en og kan fortelle om den virker eller ei? Har sett endel positive customer-reviews på utenlandske nettsteder.

.w

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne duger rimelig bra. Returnerer til basen for å lade seg og tømme filteret. Kanskje litt i dyreste laget, men latskap er vel priceless?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313276&cks=SER

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    Denne duger rimelig bra. Returnerer til basen for å lade seg og tømme filteret. Kanskje litt i dyreste laget, men latskap er vel priceless?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313276&cks=SER
    Virker tøff den, men prisen er jo over 5 ganger hva roomba scheduler koster.

Tror ikke en så drastisk endring blir vedtatt i revidert familiebudsjett. Jeg har måttet erkjenne at jeg er i opposisjon og må være tilskuer til at kvinnesiden har dannet et flertalls-familieråd som banker gjennom sine hjertesaker - i stedet for å ta seg av støvsugingen slik den burde og dermed sørget for at jeg ikke ser behovet for en robot-støvsuger i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leter også etter en Roomba Scheduler, men de ser ut som om de er vanskelige å få til Europa fra amerikanske nettsteder.
    Mindre avanserte Roomba's får du fra www.robot-shop.dk, men ikke noen scheduler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ofnilsen
    Jeg leter også etter en Roomba Scheduler, men de ser ut som om de er vanskelige å få til Europa fra amerikanske nettsteder.
    Mindre avanserte Roomba's får du fra www.robot-shop.dk, men ikke noen scheduler.
    Det har jeg også til min store irritasjon observert. Ser ut til at scheduler kun er å få tak i i usa. Si fra hvis du finner en løsning på problemet. Jeg ser evt for meg muligheten for å kjøpe en usa-modell og så erstatte strømforsyningen med en 220V sak som gir samme spenning ut, men er usikker på hvilken kontakt som er på basestasjonen. Jeg gidder ikke ha en 110-220V converter stående ved siden av.

Jeg har henvendt meg til produsenten i usa (http://www.irobot.com/), men de henviser meg bare til til europa-forhandleren (http://www.roomba-eu.com/roomba_new/en/1_home.asp), som kun ser ut til å føre eldre modeller, og som ikke gidder å svare på mine henvendelser.

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg forstår det kan du kjøpe en Roomba SE, og så utvide med en scheduler-fjernkontroll siden. (Og den kan du jo kjøpe fra USA).

Men det jeg vil ha er en Scooba! Kun flis og tregulv her, og det er ordentlig kjipt å vaske flis :?
    Vi får håpe den dukker opp i norske butikker til høsten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sheduler og Scooba til jul?

Har skrevet en elektronisk post til robot-shop.dk. Her er svaret jeg fikk:
    Tak for din e-mail.

Vi sælger de nyeste Roomba-støvsugere som det er muligt i DK, Norge,
    Sverige.

iRobot lancere de nye modeller først i USA og dernæst skal de CE-godkendes i
    EU, og dette tager tid. Vi forventer at de nye Roomba modeller og
    Gulvvaskere kommer til DK i slutningen af 2006 eller i starten af 2007.

Det vil blive muligt at opgradere sin Roomba SE til en Scheduler-model.
    Fjernbetjeningen til at indstille tiden, vil blive mulig at købe alene.

Du kan evt. tilmelde dig vores nyhedsbrev, og når de nye modeller kommer,
    vil vi fremsende nyhedsbrev hvor vi præsentere dem.
    Ser forøvrig at det nå i usa finnes en sheduler med Intelli-bin - som vil si at du får beskjed når rask-beholderen trenger å tømmes. Håper denne også kommer samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En plan danner seg i mitt hode... hva med å bestille en roomba sheduler intellibin fra usa, og så bestille en ladestasjon fra robot-shop.dk. Ladestasjonen skal såvidt jeg vet være kompatibel med alle roombamodellene...

Men siden irobot ikke shipper internasjonalt må man benytte seg av en mellommann med amerikansk adresse/kredittkort. Såvidt jeg vet finnes det selskaper som tar mellommann-jobben. Er det noen som har erfaring med slike firmaer og har noen anbefalinger? Hva pleier de å ta for å gjøre jobben?

.w

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Roomba til jul?

Den er til salgs på Finn.no:

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...73&pos=2&tot=2

Har hatt en slik selv nå i over 1 år. Genial sak. Kjører rundt på natta og flir opp stua og kjøkkkenet. Suveren til alt småstøvet som skal bli til hybelkaniner på soverrommene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den første Roombaen som kom hit til landet. Etter at jeg viste den til familien har brodern kjøpt seg 3 stk (over flere år). Tanken var i sin tid å få agenturet på denne i Norge. Kapret derfor www.roomba.no, men iRobot i statene ville heller satse på Elkjøp og de store... Så de hos Elkjøp i begynnelsen, da til den nette sum av kr. 3 000.-. Blir såpass dyr i Norge pga forbrukerkjøpsloven. I statene er det 90 dagers garanti, i Norge 2 års (eller kanskje til og med hele 5 års) reklamasjon... Batteriet er gåent etter 1-2 år og resten av maskinen stopper etter 2-3 år.

Istedenfor å støvsuge hver uke kan man la Roomba gjøre det én gang i uken og selv ta hovedrengjøringen én gang i måneden.

Min kostet i sin tid $200. Ferdig fraktet i min fars koffert over dammen etter en forretningsreise.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcpaasche
    Den er til salgs på Finn.no:

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander.

Har hatt en slik selv nå i over 1 år. Genial sak. Kjører rundt på natta og flir opp stua og kjøkkkenet. Suveren til alt småstøvet som skal bli til hybelkaniner på soverrommene.
    Bor selv i stor leilighet, men denne kan ikke kjøre rundt i leiligheten mens jeg sover. Den bråker dessverre formye til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå anskaffet meg en roomba sheduler intellibin, og hatt den en ukes tid. Tenkte jeg skulle gi en kort oppsummering på hvordan jeg anskaffet den i tilfelle andre er interessert i å gjøre det samme. So, here it goes.

1. Opprettet konto hos JetCarrier.com - magnum no AS, Export & Import solutions.. Det er et firma som gir deg adresse i USA, og så sender de pakken over for deg. Siden mange nettbutikker i USA nekter å sende utenlands kan det være greit.

2. Bestilte en roomba scheduler intellibin fra HammacherSchlemmer.com til min nye usa-adresse.

3. Siden amerikanerne har 110V strømforsyning så må man anskaffe seg strøm på annet vis. Jeg bestilte en 220V hurtiglader fra www.roombashop.ch.

Så, hva ble prisen:

Selve roboten: $329 = ca kr 2 200
    + moms 2200 * 0,25 = 550
    + flyfrakt ca 800
    = totalt 3550

I tillegg kommer 220V strømforsyning, som koster ca 80CHF = ca 418 kr + frakt (har ikke fått regningen på denne ennå).

Totalprisen blir da såvidt i overkant av 4000 kr.

Man kan gjøre den endel billigere dersom man velger sjøfrakt, da volumet på roombaen gjør at den kommer litt uheldig ut som flyfrakt pga noe som heter volumvekt eller noe, og man blir belastet som om den veide en 16 kg eller noe, selv om den veier en 4-5. Ved å velge sjøfrakt kan man redusere prisen med ca 500 kr, tror jeg (men det tar jo litt lengre tid).

Man kan nok også anskaffe seg en universal lader som kan stilles inn til å gi riktig volt ut, og nok slippe billigere unna enn å bestille lader fra sveits.

Så det var en kort oppsummeringen av hvordan jeg ansaffet meg hushjelp. Har hatt den en ukes tid nå, og er så langt svært fornøyd. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rimelig Romba på finn.no

Her får du den for 2490 kroner + strømkonverter 220-110 volt til kroner 150:

Nettsted som selger Roomba og Scooba

Roomba Scheduler 4230 er i praksis det sammen som Roomba IntelliBin.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcpaasche
    Her får du den for 2490 kroner + strømkonverter 220-110 volt til kroner 150:

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

Roomba Scheduler 4230 er i praksis det sammen som Roomba IntelliBin.
    Sikkert et greit kjøp, men du bør la det komme bedre fram at det er du selv som er selger...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden.

Disse Roomba robot støvsugerene har blitt ganske rimelige og kommet seg til 3. generasjon.

Er det noen fler som har anskaffet seg en av disse og kan dele sine erfaringer?

Har lest litt ymse brukererfaringer på amazon på spesiellt Roomba 560 som er den mest populære her til lands.
    Men kan unektelig si at jeg har meget meget lyst på en. Hadde vært til stor hjelp for å holde kaninen med selskap når vi er på jobb osv

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shop for iRobot® Roomba® Vacuum Cleaning Robots
    Her er alle modellene
    De billigste koster ikke mye

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Roomba IRobot 560 og må bare si den er genial da jeg har en hund i huset. Kjører den hver dag mens jeg er på jobb og helst litt utpå dagen da alt flyve støvet har lagt seg. Den erstatter ikke en vanlig støvsuger, men den gamle slepbare støvsugern er ikke så ofte ibruk lenger. Genial på hundehår.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også på sidene deres at strømforsyningen er et vanlig adapter. Det betyr at det skal være uproblematisk å kjøpe fra statene, og kjøpe et nytt adapter her i Norge til 230v

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har bare en liten docking stasjon som er koblet til et strømadapter ja. Men tror det kan være lurt å handle en i norge med tanke på reklamasjon. Har lest en del brukererfaringer på amazon og det er en del småfeil som går igjen hos en del av dem.

Er dette som gjør meg litt skeptisk. Og deler er visst ikke så lett å oppdrive.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •