Billig og bra internett leverandør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig og bra internett leverandør

Hei hei..

Har nå fått flytta til ny leilighet i Bergen by... Men det er en ting som huseier ikke vil fikse til meg, nemlig internett..

Så jeg spør dere, O allvitende folk: Hvilken internettleverandør er idag billigst iht pris/ytelse...
    Jeg er forøvrig ikke superkresen på hastighet, bare det går endel raskere enn ISDN ;-) Dersom hastigheten inn ligger på rundt 150 kB/s er jeg strålende fornøyd..

Har dere noen forslag om abonnement og leverandør som kan passe for meg. (glem ikke at jeg er en fattig student)

På forhånd takk

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg kan ikke si deg hva du bør satse på.. MEN jeg kan si deg at du ALDRI ALDRI ( jeg gjentar ordet aldri for å understerke ) må skaffe deg Bluecom eller nextgentel.. jeg har personlige erfaringer og kjenner til mange som ikke har vært heldig med disse.. jeg har bluecom og det har vært et sammenhengende mareritt med inkasso saker helt ut av det blå og at jeg kanskje har nettet max 3 dager i uka...

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne KALKULATOREN

Uansett, jeg står på trappene til å bytte til Tafjord Mimers tilbud om ADSL 2+ som vil gi meg ca 20Mbit hastighet (599,- pr. mnd på to års binding og gratis etablering)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk.. Kalkulatoren var fin, blir nok ett av de rimeligste på meg.. Stor forskjell på etableringspris da.. Er modemet med i denne prisen??

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legger meg bakom påstandene lenger oppe om ngt.
    av 4 jeg kjenner som har ngt har 3 av dem stooore prob med linjen sin.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nextgentel er ikke så ille som folk skal ha det til. Jeg har det selv, og har også fått det installert hos ledergruppen på jobben da NGT ga best pris/ytelse forhold den gangen. Vi opplever aldri nedetid, og aldri noe tull med fakturaene. Ja, det tar lang tid å komme gjennom på telefon, men det er sjelden du trenger å ringe, og når du først kommer gjennom er det en tekniker som svarer, og han kan levere det du trenger der og da. Er superfornøyd!

Tele2 derimot, som jeg hadde før: Vil ikke ha noe mer med dem å gjøre. Totalt inkompetente på de fleste områder. Kundeservice suger, fakturalogistikk suger, og oppetiden og hastigheten suger mest av alt.

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Telenor leverer bra internett, har aldri hatt særlig med problemer med de, og de har dobla hastigheten min fra 2mbit til 4 mbit, og de sakl igjen øke den til 6mbit

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nextgentel gir mest for pengene når det gjelder ADSL.. gidder ikke blande ADSL2+, fiber osv inn i denne diskusjonen. Hvis du kun har behov for rundt 130-150kb/s ligger NGT ca 1000 kr lavere i året enn Telenor. Etablering pleier å være gratis nå for tiden. Og modemet inkl.

Skjønner ikke hva som er så bra med Telenor? I følge Forbrukerombuet/rådet tok det 30 ganger lenger tid å få kundeservice iforhold til om du var ny kunde og bestille. Men jeg skjønner også folks frustrasjon over ngt.. Men her har alt gått smertefritt fra første stund. Og denne pcn er på nett 24/7

Edit: 1500/350 økes til 2200/450 snart. Til samme pris..

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes nå Telenor har et bra kundeservice jeg, modemet jeg hadde funka ikke særlig bra etter oppgraderinga av adsl linja her, så jeg ringte dem, og iløpet av 3 dager var det et nytt modem liggende på posten

også får man jo Norton Internet Security med i adsl pakken, og Norton greiene er faktisk veldig bra, har ikke hatt et eneste virus på leeenge

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om du kan få BKK. Da har du fått mest for pengene i Bergen.

Hvis ikke kan jeg opplyse om at jeg har hatt NGT leeeenge. Tror jeg var blant de 2000 første som fikk derfra. Har aldri hatt problemer med linjen, aldri problemer med kundebehandlerene, aldri hatt problemer med fakturaer og den slags.

Anbefales.

(Hadde Telenor i ett år før NGT kunne levere hos meg. Ett år med tull og tøys fra og med dagen det ble montert, til flere måneder etter at jeg var skiftet til NGT)

Anbefales IKKE.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan på det varmeste anbefale Direct Connect. Disse kjører på telenor sine linjer. Dønn stabilt og veldig bra kundeservice. Jeg har nå 6Mbit linje, men de kan levere 2 og 4 også. Sjekk ut på www.directconnect.no

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Kan på det varmeste anbefale Direct Connect. Disse kjører på telenor sine linjer. Dønn stabilt og veldig bra kundeservice. Jeg har nå 6Mbit linje, men de kan levere 2 og 4 også. Sjekk ut på www.directconnect.no
    OT: Hadde aldri trodd noen leverandør hadde det der navnet! Litt annet innhold om man går inn på .se istedet :wink:

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Skjønner ikke hva som er så bra med Telenor? I følge Forbrukerombuet/rådet tok det 30 ganger lenger tid å få kundeservice iforhold til om du var ny kunde og bestille.
    Har du en link til den testen/rapporten?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Skjønner ikke hva som er så bra med Telenor? I følge Forbrukerombuet/rådet tok det 30 ganger lenger tid å få kundeservice iforhold til om du var ny kunde og bestille.
    Kan det ha noe med at KS sitter ett sted, mens supporten sitter ett heelt annet sted??

Har du 100 som svarer support og 100 som svare Kundeservice (hvor bestillinger og alt blir gjort) så er det jo klart det tar kortere tid å ringe dit det er 0 i kø og dit det er 30 i kø...
    da er det jo også slik at det ringer flere folk til support enn kundeservice...men virker som folk ikke klarer tenke litt selv...

jeg har selv hatt ngt i 3år nå...har til og med flytta to ganger og begge gangene gikk alt smertefritt.

Jeg tror det er samme hvilken operatør man velger...ta den som har best pris til best hastighet i den klassen du har behov for...tror nesten alle har noe negativt å si om alle selskaper... og det er jo seff de negative sidene man hører om!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nextgentel er bra hvis du har lagt inn nettet, og ikke bruker trådløst nettverk, da er det nok det beste men uten lagt inn nett ved pcen, så er du Bu**FU**ed

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Nextgentel er bra hvis du har lagt inn nettet, og ikke bruker trådløst nettverk, da er det nok det beste men uten lagt inn nett ved pcen, så er du Bu**FU**ed
    har ngt og trådløst jeg...funka jævlig bra hos meg...har netopia routeren fra ngt og en sparklan trådløs router...aldri hatt problemer...aldri restarta hverken ngt sin router eller sparklan routeren...er nok forskjellige erfaringer

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Sjekk denne KALKULATOREN
    Du linker kun de som er landsdekkende, da får du for eksempel ikke med bgnett som holder til i Bergen. Kalkulatoren er heller ikke helt oppdatert på priser og båndbredde.

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NGT er best

I følge telenor kunne ikke jeg få høyere hastighet enn 419/120. Ikke ville de sette ned mnd.kostnaden for meg hvis jeg ville beholde den linja...
    For dårlig linje kvalitet og at jeg var 4300 meter unna sentralen var årsaken...

Fikk HELDIGVIS ngt på banen og har nå 3400/800 m/ip tlf og hele pakka.... STOR fornøyd ... har hatt de før og ja, alle har vel problemer med sin nett levrandør. Men jeg valgte ngt igjen pga. pris og hastighet.

Lenge leve NGT

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever NextGenTel som meget driftsikkert, men det tar dessverre lang tid å komme gjennom på kundesevice dersom du trenger dette. De har sagt at dette skal utbedres i begynnelsen av 2006, men jeg vet ikke om det er hele sannheten.

Om du er student i Bergen kommer du ikke utenom NGT sin studentpris. De leverer 4,5Mbit for 398 per måned. Denne måneden oppgraderes det til 6,5Mbit. Det er meget bra for oss som ikke kan få fiber! Edit: Opplastinghastighetene er en god del mindre selvfølgelig...

Ellers går BKK for å vare ganske gode. Dette forutsetter at du har innlagt kabelTV fra BKK i hvert fall...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Det skal ikke være lett dette her...
    Som sagt så er jeg student og har ikke all verdens med penger.. Det skal nok gå greit med en mndspris på 400,-, men jeg ser veldig mange leverandører krever en god slump penger for etablering også.. Fortsatt ikke bestemt meg helt på hvilken leverandør jeg skal velge..
    Nextgentel får jo en del pepper i trådene over, men også en del skryt. Men sånn er det om de fleste selskap regner jeg med.. Prisene derfra er jo ikke avskrekkende.
    Akkurat nå er internettsidene til NGT nede da!!!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •