Billig og bra internett leverandør - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg prøvde å komme inn på NGT sine sider selv. Ja, de er nede...

Etableringsavgiften er en 500,- for studenttilbudet. Jeg vet ikke om det mer for andre kunder. Lykke til med valget uansett.

Edit: Sidene er oppe igjen.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der funka sidene igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke finn på å velge NGT. Jeg har hatt et ******* med kundeservice i åtte måneder på grunn av feil på linjen min, der det ble levert rundt 1/30 del av det jeg betalte for. Har sendt tre brev jeg aldri fikk svar på, kundehjelp på telefon som ikke kunne gjøre noe (ville gjøre noe) og direkte løgn som tilbakemelding (ja, vi har sett på problemet og blablabla).

NGT fungerer greit dersom du er heldig og unngår problemer, men hvis det oppstår et problem så kan det bli et levende ******* å få det fikset. Jeg har fortsatt ikke gitt meg, og skal ha penger igjen. Drar opp til hovedkontoret fysisk, ettersom de tydligvis ikke svarer på brev hos NGT. Det framstår mer og mer som en vernet bedrift uten tæl og guts. Sjefen var også på TV som følge av en klagesak, og aldri har jeg sett makan til bortforklaringer, utydlige svar og pisspreik (og så skyldte de på Telenor på toppen av det hele!). Hallo...

Hehe, der fikk jeg ut litt frustrasjon gitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunnyBOy
    I følge telenor kunne ikke jeg få høyere hastighet enn 419/120. Ikke ville de sette ned mnd.kostnaden for meg hvis jeg ville beholde den linja...
    For dårlig linje kvalitet og at jeg var 4300 meter unna sentralen var årsaken...

Fikk HELDIGVIS ngt på banen og har nå 3400/800 m/ip tlf og hele pakka.... STOR fornøyd ... har hatt de før og ja, alle har vel problemer med sin nett levrandør. Men jeg valgte ngt igjen pga. pris og hastighet.

Lenge leve NGT
    Håper du sier det samme den dagen du får problemer med linjen. Det er ikke uten grunn til at du ikke kan få bedre linje. Telenor vil ha sitt på det trygge når de snakker om linjestrekk og hastighet tilgjengelig. NGT er ikke like ryddige på dette området for å si det mildt. Det kan sikkert forklare hvorfor de har en del klager også. Men for all del, så lenge det virker kan det jo være en flott tjeneste det, men det sier kanskje litt når Telenor som er eier av linjen og burde gjort seg en erfaring eller to på deres eget utstyr sier at dette ikke er bra nok(NGT videreselger på Telenor sitt kobber). For meg sier det at NGT sier at "Best Effort" er bra nok for deres kunder.

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!!

Bestillte nextreme xmas nå i jula og kunne ikke få det for linja er ikke go nok... Fikk dette på regninga nå, ringte og sa i fra og alt ordnet seg. Så det var et problem som ordnet seg uten noe tull.....

Så til dere som klager så J***** på ngt.... tenk på åssen dere oppfører dere nå dere ringer dit....

skjønner ikke hva problemet til folk som ringer og skjeller ut andre enden , ta det heller med ro og forklar feilen roligt avtal en løsning. Forlang skriftlig bekreftelse på dette!!! funket for meg en gang....

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Har du en link til den testen/rapporten?
    http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle1178061.ece

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Hmm.. Det skal ikke være lett dette her...
    Som sagt så er jeg student og har ikke all verdens med penger.. Det skal nok gå greit med en mndspris på 400,-, men jeg ser veldig mange leverandører krever en god slump penger for etablering også.. Fortsatt ikke bestemt meg helt på hvilken leverandør jeg skal velge..
    Nextgentel får jo en del pepper i trådene over, men også en del skryt. Men sånn er det om de fleste selskap regner jeg med.. Prisene derfra er jo ikke avskrekkende.
    Akkurat nå er internettsidene til NGT nede da!!!

Telenor har FRI etablering nå!!! http://privat.telenor.no/Internett/Abonnement/Adsl.go

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hektorhake
    hei, jeg kan ikke si deg hva du bør satse på.. MEN jeg kan si deg at du ALDRI ALDRI ( jeg gjentar ordet aldri for å understerke ) må skaffe deg Bluecom eller nextgentel.. jeg har personlige erfaringer og kjenner til mange som ikke har vært heldig med disse.. jeg har bluecom og det har vært et sammenhengende mareritt med inkasso saker helt ut av det blå og at jeg kanskje har nettet max 3 dager i uka...
    Jeg kan også si dette om min tidligere leverandør, nemlig Telenor. De er veldig hyggelige på kundeservice og alt sånn, men problemet jeg hadde var at de sa en ting, ("ja, alt er i orden") og gjorde en annen. (spamma meg med fakturaer)
    Sleit i 15 mnd etter jeg hadde sagt opp med inkassoer osv på et abonnement jeg ikke hadde.
    De sendte Lindorff på meg til og med, men det kom de ikke langt med. Det endte med at de måtte betale omkostningene og alt selv.

Jeg bestilte senere Catch ADSL.

Det bare virker.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok tro at i ditt tilfelle får du mest igjen for nextgentel. Det er et ******* å komme gjennom til support, men det er stabilt og bra når det først er oppe å går. Tror nextgentel også operer med studentrabatt, noe jeg rekner med passer deg utmerket. Nextgentel leverer også bra fart for en billig peng!.

Telenor er rask kundesupport og stabilt og bra. Dersom du ikke bryr deg så mye om kunesupport, går du for nextgentel. Der får du stabilitet og fart for en billig peng!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte å ta sjansen å satse på nextgentel.. Mest pga studentprisene som er ganske så billige. I tillegg får jeg fri etablering. Jeg krysser fingrene og håper på det beste, så får vi se hva som skjer...

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det vil gå bra. Hvilken hastighet gikk du for?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NGT classic, 3500/600

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Internett...

Som student, har du sjekket om skolen du går på har tråløst som du kan koble deg på, vet det finnes i andre store byer. De pleier å være billigere eller gratis.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt lite eller ingenting problemer med nextgentel... Sinnsykt stabile linjer, litt mer vas etter at jeg fikk meg nextphone, sikkert bare noe oppstartsproblemer!

Hadde NGT som student, kanonbra studenttilbud, ingen som kan måle seg mot disse i Bergen. Hvertfall ikke BKK! At de ikke kan ta til vett og begynne som Lyse er helt utrolig! Og pga BKK så kommer ikke Lyse til å etablere sitt tilbud i Bergen... BKK er no dritt 8-)

Nå har eg NGT gjennom jobbtilbud! Det er ganske greitt! 3500/600 linje pluss Nextphone til 399...

Var bedre i fjor, men d var nå d mest soleklart beste tilbudet jeg kunne finne for meg!

Lykke til PugNose! Jeg har VIP nummer når det blir trøbbel, number one i køen! GOOOOOOD

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også at nextgentel er veldig bra, stabile linjer og ikke så dyrt heller
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det oppe å går.. Tok en del lenger tid enn jeg ble lovet i telefonen da jeg skulle bestille.. Menmen.. Digg å ha internett hjemme igjen

Så nå skal jeg knipse noen bilder, så kommer det enda et anlegg på min hjemmekino..

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... dette er vel litt av nextgentel sin forbannelse, det tar ofte litt lenger tid enn lovet

Bortsett fra det som virkelig teller, nedlastingen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunnyBOy
    I følge telenor kunne ikke jeg få høyere hastighet enn 419/120. Ikke ville de sette ned mnd.kostnaden for meg hvis jeg ville beholde den linja...
    For dårlig linje kvalitet og at jeg var 4300 meter unna sentralen var årsaken...

Fikk HELDIGVIS ngt på banen og har nå 3400/800 m/ip tlf og hele pakka.... STOR fornøyd ... har hatt de før og ja, alle har vel problemer med sin nett levrandør. Men jeg valgte ngt igjen pga. pris og hastighet.

Lenge leve NGT

Da skulle telenor klart å fiksa det også, NGT leier jo kobber av telenor..
    atså så går det mest sannsynlig på den samma kabelen hele veien, men de har sikkert funnet et bedre par når montøren installerte for NGT....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bor i bergen og har bkk brevbånd, koster 349 kr i måneden, og det er 2,4 mbit og 500kb ut hastinghet er fornøyd med det: http://bkk.no/servlet/se.ementor.eco....language.id=2

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av SunnyBOy

Lenge leve NGT

Sitat Opprinnelig postet av EBO
    Da skulle telenor klart å fiksa det også, NGT leier jo kobber av telenor..
    atså så går det mest sannsynlig på den samma kabelen hele veien, men de har sikkert funnet et bedre par når montøren installerte for NGT....
    Jeg jobber som montør, en 3400/800 på kobberpar der Telenor hevder at man maksimalt kan kjøre 0,5Mbiit, er dømt til å skape fremtidige problemer. Med mindre du har snakket med en kundekonsulent som var vikar. Det at dem ikke ønsker å gi deg en lavere pris grunnet nødvendig migrering pga. dems kabelnett, virket litt rart, i de fleste tilfeller ordner dem en avtale. NGT har forøvrig en smule sterkere kort i sentralene sine, men din kabellengde var nokså lang. Sikker på at du ikkke har fått en helt ny linjeføring når montør skulle installere for NGT da? Har du testet linjen skikkelig? Hvordan er respons tid? (Dersom linjen går på samme linjeføring(selv om det er et annet kobberpar, som da Telenor testet linjen, tror jeg at du vil oppleve problemer etterhvert)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •