Billigere X10, bra utvalg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billigere X10, bra utvalg

Søkte endel rundt på nettet etter europeisk X10 fra utlandet, siden jeg fant prisene noe høye i de norske nettbutikkene.

www.intellihome.be får man det meste som fins å få tak i av X10 (Marmitek) billigere enn i Norge, og best av alt: FRI DHL OVERNIGHT EXPRESS ved bestilling for over 150 euro!!! I tillegg trekker de fra momsen (21%) når du bestiller ut av EU, så prisen inkl. norsk moms blir bare marginalt høyere enn oppgitt i webshopen.

Må bare refse DHL litt, min "Overnight Express" pakke bestilt og sendt på torsdag ble ikke kjørt ut før mandag, og forklaringen var at pakken ble forsinket pga. tollbehandling. Som om det er uvanlig at det er toll/avgifter på pakker fra utlandet??? I tillegg var det omtrent håpløst å få sjåføren til å ringe før han skulle levere pakken (jeg fikk de til å gjøre det på tirsdagen, etter at de hadde nektet å ringe sjåføren på mandag med den følgen at jeg ikke fikk pakka siden jeg ikke kunne sitte inne og vente hele dagen), altså elendig service i forhold til det jeg er vant til med UPS og FexEx. DHL tror tydeligvis at folk ikke har annet å gjøre enn å sitte hjemme hele dagen og vente på en pakke. Oppå alt dette, da jeg ringte DHL før jeg la inn bestillingen for å høre hvor mye de tok i gebyr for tollbehandlingen, fikk jeg til svar at det var ikke noe gebyr, jeg skulle kun betale moms og evt. toll (hvis jeg hadde bestilt tollpålagte varer) og ikke noe utover det. Men da jeg skulle betale var allikevel et ekspedisjonsgebyr på 60-70 kr lagt til.

Men uansett, her er det både penger og tid å spare i forhold til norske nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - vurderer også X10 for tiden ifbm oppussing.

Det store spørsmålet mitt er:
    - Er det mulig å koble mikro-modulene til Marmitek (eller noen andre X10-enheter) til eksisterene dimmere slik at en BÅDE kan bruke (dimme + slå av og på) lyset med veggbryterene OG med fjernkontroll (via X10 kommandoer)? Er det mulig?

Jeg tror det blir alt for upraktisk alltid å måtte lete fram en fjernkontroll for å dimme lyset…

….Eirik

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ihvertfall med vanlige brytere, er ikke sikker med dimmere. Hvis ikke er det jo bare å bytte ut den eksisterende veggdimmeren med en X10 veggdimmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å styre varmekabler med X10 moduler ?

/Bonus

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •