Sin City Recut Extended Edition

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sin City Recut Extended Edition

Jeg har planer om å kjøpe Sin City extended edition (sone 1), men har ennå ikke klart å finne noen butikker som tilfredstiller følgende krav:
    - Pris under 200 kr (ønsker ikke å betale mva)
    - Hurtig frakt (slik at den kommer før jul)

DVD'en lanseres 13. desember og målet er å få den til juleferien (evt. i begynnelsen av juleferien)

Jeg har sett på følgende butikker:
    - Amazon.com - Pris under 200 kr, men dyr og treg (9-36 dager) frakt.
    - Store4dvd.com - Lover hurtig frakt (2-3 dager), men DVDen koster over 200 kr.
    - Playusa.com - Pris over 200 kr
    - Axelmusic.com - Pris over 200 kr
    - Cd-wow.fm - Pris over 200 kr (men pleier å stryke over prisen)
    - Dvdstrax.no - Pris over 200 kr (lager i Danmark)

Er det noen som har forslag til andre butikker, der overnevnte DVD kan skaffes for under 200 kr hadde jeg vært svært takknemmelig.

Med vennlig hilsen
    Aikamodo

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cd-wow trykker vel ikke verdien på pakka..?

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hatt problem med cd-wow i alle fall. Og jeg har bestilt en del boxed sett derfra til godt over 200,-. En annen fordel er jo at frakten er inkludert.

Har opplevd av og til at pakken ser ut til å ha blitt åpnet, men det er vel bare posten som ville sjekke hva som er inni.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne utgaven av Sin City har vel ikke release før 13.des. Det betyr nok at flere butikker kanskje vil ha trøbbel med å levere den raskt i.o.m at release er så nære jul.

En mulighet er denne, men da dvdsoon har kallevnavnet "dvdlate", så går nok tidsfristen din i vasken her òg... Den ligger nå på £15.89 + litt porto.
    http://www.dvdsoon.com/show-title-de...artner_id=1005

Dvdpacific, derimot, er normalt gode på service og hurtig behandling av bestilling. Litt usikker på dagens kurs på engelsk pund, men den koster iallefall £17.85 + noe porto og da passerer man vel kanskje 200nkr?
    (Her kan du velge ulike fraktmetoder som varierer stort i antall dager postgang, og pris..)
    http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=693155

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Både Cd-wow og Store4dvd garanterer at jeg skal slippe mva. Frakt fra cd-wow pleier å ta ca 1 uke, og store4dvd lover 2-3 dagers frakt. Prisen på dvden er litt høyere på store4dvd.

Hvis jeg bestiller fra store4dvd bør den komme til jul, mens det kan bli vanskelig fra cdwow i juletider. Ettersom det ikke er en gave er det egentlig ikke så viktig at den kommer før julaften, men jeg vil i hvertfall ha den i juleferien.

Jeg har aldri handlet med store4dvd før. Er det noen som har erfaringer med denne butikken?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Import er jo også et alternativ.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være ekkel, men diskusjoner om å slippe mva kan vel gjøres på litt mer diskre måte en det som har vært tilfelle her? :???:

Ikke vits å lage mer bry enn nødvendig for lygren og co ;-)

mats

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Her er jeg enig med matsa_bergen. Diskuter gjerne hvor platen er å få fatt på, men det er tross alt ulovlig å motta varer med feil verdi (det kalles smugling), og selv om dette selvsagt er en liten forseelse i det store og det hele er det greit at denne type diskusjon unngås på AVforum.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke stått noe om hvordan man slipper mva her, så skjønner ikke helt problemet?
    Om cd-wow ikke skriver verdi utenpå pakka har vel ikkeno med smugling å gjøre?

Så da kan det umulig gjøre noe å liste opp forskjellige nettbutikker som ikke skriver verdien på pakka, eller betaler tilbake mva om du blir nødt til å betale det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette oppfattes som en diskusjon om å slippe mva, beklager jeg dette. Det var ikke det som var utgangspunktet for startingen av tråden. Målet mitt har vært å finne et utsalgssted der DVDen selges under 200 kr.

Hva cdwow velger å gjøre (eller ikke gjøre) med pakken før den sendes, har jeg uansett ingen kontroll over. Jeg kan derfor ikke se at jeg aktivt smugler ved å motta en pakke fra dette selskapet.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.dvdboxoffice.com i Canada selger denne for rett under 200,- fraktfritt.

Med forbehold om endring av kurser når den sendes, evt kortet belastes.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aikamodo
    Hvis dette oppfattes som en diskusjon om å slippe mva, beklager jeg dette. Det var ikke det som var utgangspunktet for startingen av tråden. Målet mitt har vært å finne et utsalgssted der DVDen selges under 200 kr.

Hva cdwow velger å gjøre (eller ikke gjøre) med pakken før den sendes, har jeg uansett ingen kontroll over. Jeg kan derfor ikke se at jeg aktivt smugler ved å motta en pakke fra dette selskapet.
    Slapp av Aikamodo. Du har selvfølgelig rett i at det er vanskelig for deg å forutse hvordan en utenlandsk nettbutikk velger å håndtere spørsmålet om porto og toll så fremt du ikke vet noe om dette på forhånd. Om cd-wow hadde trykket verdien på pakken og du fikk beskjed om å betale toll, så måtte du jo bare ha betalt toll da. De fleste av oss tar nok høyde for at oppgitt pris hos den aktuelle nettbutikk vil være den man forholder seg til ved porto/toll spørsmålet.

Endret 29.12: Etter en trivelig oppklaring gjennom et par PM'er med matsa_bergen fikser jeg litt på ovenstående tekst. Vi er nok helt enige matsa_bergen , det er kun snakk om valg av formuleringer. Ha et "tollfritt" nyttår

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Har vel ikke stått noe om hvordan man slipper mva her, så skjønner ikke helt problemet?
    Om cd-wow ikke skriver verdi utenpå pakka har vel ikkeno med smugling å gjøre?

Så da kan det umulig gjøre noe å liste opp forskjellige nettbutikker som ikke skriver verdien på pakka, eller betaler tilbake mva om du blir nødt til å betale det.
    Det er etter internasjonale handelsbestemmleser faktisk ulovlig å sende kommersielle pakker/varer (som en dvd vitterlig er) over landegrenser uten å oppgi innhold og verdi, og som mottaker er det du som står ansvarlig overfor lokale myndigheter, uansett om du har bedt avsender om manglende/feil angivelse av verdi/innhold.

Et annet poeng er at Finansdept/Toll og Avgift ikke trenger hjelp (ja, de er i stand til å bruke søkemotorer på nettet) med å finne hvilke etailere de skal be Postfortollingen (og andre) om å følge ekstra godt med på, så å skrive om det i relativt klartekst på åpne forum er på sikt å skyte seg selv i foten.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men et annet spm, hva skal du med extended ediotion? i følge de som har fått fatt på den så er ikke filmen mere en 12min lenger, selv om det står at det skal være 22min lenger eller noe, men alltså 12min? det merker jo man ikke engang.. er det ekstra materiale som frister kanskje?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at det bare er 4 minutter med nye scener, resten skal være intro og rulletekst på hver enkelt episode.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De forskjellige fortellingene kan sees hver for seg, og mesteparten av de ekstra minuttene er rulletekst. Hovedgrunnen til at jeg ønsker denne utgaven er bonusmaterialet.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge IGN er det ca 10 1/2 minutt ekstra når man trekker fra rulletekstene.

Når det gjelder CD-WOW har jeg fått stoppet en del pakker derfra i det siste. Skikkelig irriterende når det udugelige tollvesenet lar pakka ligge i 2 uker før de gidder å sende melding om at de har en pakke til meg, og jeg aldri bestiller for over 200 derfra.

Ellers er jeg vel enig i at det er litt dumt å diskutere åpent hvilke butikker som ikke merker verdien på pakkene (bør vel tas på PM isåfall), men trådstarter her var jo interessert i å finne ut hvor han kunne kjøpe den til under 200 kr, og dermed unngå moms og tollgebyr på helt lovlig vis.

www.dvdboxoffice.com skal ha 255 kr for denne (CAD 43,95), så de er de dyreste jeg har sett hittil. De har riktignok standardutgaven til rett under 200 kr, men den fås jo hos CDWOW for hundrelappen.

Ellers er frakten hos Amazon.com bare marginalt dyrere for expedited (6-22 dager), og da bør det vanligvis gå på litt over en uke. De har nok den billigste totalprisen for øyeblikket hvis man skal følge regelverket. Og din beste sjansen til å få filmen i begynnelsen av romjula, for hvis en umerket pakke blir stoppet i tollen tar det ca 2 uker ekstra, ihvertfall i Oslo. Selv kommer jeg til å vente til utpå nyåret, tar nok ikke lang tid før denne kan fås til langt under 200 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte forresten opp med å bestille fra amazon.com, ettersom jeg fant ut at jeg hadde noen penger tilgode fra et gavekort der. Den skulle komme et sted mellom 23/12 og 06/01 (med "expedited" frakt), så jeg håper den kommer en gang i juleferien. Takk for alle svar.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok denne fra CD-Wow i går (uten tollgebyr heldigvis) - feeeeet boks / pakke - skal spare den til jeg får nyplasmaen i hus ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDen min ankom (fra amazon.com) 23. desember, hvilket var tidligere enn forventet. Boksen er stilig, men ikke spesielt solid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •