Nok ett jallaprodukt fra Netthandelen? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 117
    Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Men det står ikke i boka mi.. Skrev litt feil ang irring.. Guld er for å hindre irring, sølv er renere enn kobber og egner seg godt.. Mener fortsatt at kobber skar vara bære ang ledeevne, men..

Kansje je har blanda sammen... hmmm.. lete etter grunnkursboka mi.
    Rett det som "TG1" sier. Sølv er best å bruke som leder fremfor kobber og gull, selv om man skulle tro gull er bedre. Ble en liten diskusjon i kjemiklassen om dette, for oss som skjønner hva det var snakk om. Men så er kjemi min aller svakeste side av en eller annen grunn, så jeg drar ikke frem kjemiboka for å dobbeltsjekke :-P

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he.

Med det ER fremdeles musikk- og filmopplevelsen som er det viktigste, også for dere?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    He-he.

Med det ER fremdeles musikk- og filmopplevelsen som er det viktigste, også for dere?
    Klart det, men man søker å få musikken servert gjennom best mulig utstyr.

Du foretrekker vel også å spise biffen din på stengods med en ren, skarp kniv og en god gaffel framfor møkkete plastbestikk på papptallerken?

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best mulig, men ikke for enhver pris, særlig i de tilfeller der "bestheten" ikke kan dokumenteres.

SmaksOPPLEVELSEN for biff er selvsagt avhengig av serveringen, men personlig tror jeg ikke den hadde blitt større om den ble servert på gulltallerkner. Det gjelder å finne sin personlige balanse, og verden VIL jo bedras (undertegnede inkludert)... DERSOM man TROR man hører forskjell med forskjellige kabler er vel det egentlig like viktig som om det kan måles, siden musikk er subjektivt i utgangpunktet?

Men den plastfyllingen som ligger utenpå disse 4 mm2 (?) lederne tror jeg det skal være vanskelig å dokumentere at har noen lydmessig effekt, det er nok bare imponatoreffekten som kan måles i dette tilfellet. Dersom Tara Labs kabler er bygget opp på samme måte (se TL-referanse tidligere tråden) burde noen saksøke dem.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiophile cable...

Kjøpte et sett av disse kablene og trodde at dette skulle bli bra..... den gang ei! Etter å ha flådd av krympeslange og spader som ikke passet, fikk jeg tidenes nedtur... spadene var skrudd på en latterlig tynn kobberkabel av siste sort. Kastet dem inn på kottet, ville ikke gitt dem bort engang! Bare søppel. :-x

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du har noen saftige bilder å vise oss?

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Kjøpte et sett av disse kablene og trodde at dette skulle bli bra..... den gang ei! Etter å ha flådd av krympeslange og spader som ikke passet, fikk jeg tidenes nedtur... spadene var skrudd på en latterlig tynn kobberkabel av siste sort. Kastet dem inn på kottet, ville ikke gitt dem bort engang! Bare søppel. :-x

Bare å sende dem til meg, Synes de ser kule ut jeg. Trenger et par kabler og teste mot.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke så vanlig å ty til slike drastiske inngrep på skikkelig dyre "kvalitets" kabler heller, men jeg vil ikke bli så veldig overasket om det var flere også meget dyre kabler som ville sett ganske spinkle og dårlige ut med en slik avkledd behandling.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad i biltema-kablene mine jeg...

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Nå er det vel ikke så vanlig å ty til slike drastiske inngrep på skikkelig dyre "kvalitets" kabler heller, men jeg vil ikke bli så veldig overasket om det var flere også meget dyre kabler som ville sett ganske spinkle og dårlige ut med en slik avkledd behandling.
    Det er jo derfor de kan holde på som de gjør! Bl.a. HFK selger TaraLabs-kabler til tusenvis av kroner uten engang å oppgi tverrsnittet. Uhørt!

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også derfor jeg har lyst til å lage mine egne kabler, og selge de dyre jeg har.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg regner med at du har noen saftige bilder å vise oss?

http://avforum.no/forum/attachment.p...achmentid=8169
    http://avforum.no/forum/attachment.p...achmentid=8170

Bilder fra Motoman litt lenger frem i tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo derfor de kan holde på som de gjør! Bl.a. HFK selger TaraLabs-kabler til tusenvis av kroner uten engang å oppgi tverrsnittet. Uhørt!
    Tverrsnittet på kabelen er nok rimelig ubetydelig, siden signalstrømmen antakeligvis ikke er mer enn noen få mA. Tror ikke du trenger å bekymre deg for spenningsfall, akkurat.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte?

Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Bare å sende dem til meg, Synes de ser kule ut jeg. Trenger et par kabler og teste mot.
    Om du har noe gammelt så kan vi bytte, feks noen bananplugger eller no.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Tverrsnittet på kabelen er nok rimelig ubetydelig, siden signalstrømmen antakeligvis ikke er mer enn noen få mA. Tror ikke du trenger å bekymre deg for spenningsfall, akkurat.
    Vi snakker her om høyttalerkabler, da er tverrsnittet viktig, og vi snakker om ganske mange A. Jeg kjenner ikke utgangsspenningen på signalene fra en forsterker, men det er ikke mange volt (ca. 10?), for en peak på 200 W trengs det 20 A (eller 20 000 mA).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ampere

Nordost 2 flat er oppgitt til 30 ampere....visst.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skulle prøve de og kanskje ta en blindtest før du bytter de bort. Etter hva jeg forsto av ditt innlegg fikk du kablene, demonterte de og kastet de. Jeg er kanskje gal men jeg hadde da gjort det litt anderledes. Jeg hadde først kjøpt de (så klart), TESTET, sammenlignet og kommet frem til at dette er drit, eventuelt bra for SÅ og kanskje demontert de.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiophile cable

Jeg fikk ikke spadene til og passe på Daliene. Dessuten var vekten ikke i samsvar med tykkelsen på disse. For lange var de også. Uansett så trives jeg kjempegodt med min nye Nordost kabel... Så om noen vil overta audiophile kabelen, så bare send mail. Den er ikke ødelagt, bare fjernet krympeslange på ene minusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker her om høyttalerkabler, da er tverrsnittet viktig, og vi snakker om ganske mange A. Jeg kjenner ikke utgangsspenningen på signalene fra en forsterker, men det er ikke mange volt (ca. 10?), for en peak på 200 W trengs det 20 A (eller 20 000 mA).
    Ja, beklager, jeg som trodde det var snakk om signalkabler. :-?
    Men, med høyttalerkabler så er nok tverrsnittet av litt betydning, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dætta kan je da.

Du sier noe riktig, men strømmen bestemmes kun av spenninga. Vi må husse ohms lov, som gjelder alt som har med strøm og spenning å gjøre:
    U = R * I Altså V = motstand * A
    For da å finne ut effekta må vi regne ut strømmen.
    vis vi har et 4 ohms element, og forsterkeren gir ut 10 V blir regnestykket:
    A=10V / 4ohm = 2,5 A. som igjen vil gi oss en effekt på 25 W! for å få ut 200W på et 4 ohms element må vi bruke en formel for effekt som kan være: W=V² / Ohm
    Snu om litt så blir det W * ohm = V² 200 * 4 = V² rota av 800 = V = 28,28
    28,28V / 4ohm = 7,07A
    Kontrollutregning. W = 28,28V * 7,07A = 199,94W (ca 200)

Så til slutt.. En leder tåler mye strøm, i en 1,5mm² kan vi sende gjennom mange ampere, mer enn nok i hvert fall.. Etter min mening er det renheten i kobberet som er viktig. Er veldig fornøyd med mine audiophile kabler!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •