Nok ett jallaprodukt fra Netthandelen? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 117
    Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får tre sett med kabler, to til meg og et til en annen, men håper dem får pakket og sendt kablene i begynnelsen av uka.
    Kan ikke si at dem ble noe dyre, tilsammen 335kr + frakt og eks.gebyr, billigere enn mine nåværende kabler og bananplugger.
    Mange som ønsker dem snittet opp for å sjekke "innholdet", og kanskje han andre skulle snitte opp hvis han ikke er fornøyd med kvaliteten.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å fornærme eventuelle eiere av TaraLabs høyttalerkabler til 2498 kroner, men jeg synes nå TLs Helix 6 kabel er "mistenkelig" lik jallaproduktet. Til og med bananpluggen synes helt lik.

Det morsomme er at HiFiklubben ikke oppgir noen spesifikasjoner for denne kabelen på sine hjemmesider....

Nok ett jallaprodukt fra Netthandelen?-yywp-jpg
    Nok ett jallaprodukt fra Netthandelen?-yywp1-jpg

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ihvertfall det er skikkelig dårlig at Tara Labs kunder ikke får kabel med de innflettede stripene.

Det beste med kabeldiskusjoner er at de er så morsomme og at det aldri er noen som blindtester kabler.

At det er forskjell på sprengtråd og 6 mm2 leder med mange tråder kan hende, men dete snakket om 99,99999999999999999999 % :shock: rent kobber (mot 99,99999 % hos konkurrentene :?) og isolasjon som er glatt (teflon) burde straffes etter kvakksalverloven.

At sølv- og gull-ledere :idea: kanskje er bedre kan jeg gå med på, da disse metallene har vesentlig bedre ledningsevne, men så var det det med hørbarheten, da.

Tror fremdeles rommet har større betydning enn kablene, så har man ikke bygget et tilnærmet perfekt lydstudio, bruk pengene på musikk istedenfor!

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet signalkablene fra netthandelen?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter har.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signalkabler...

Det blir lagt ut jevnlig både optisk og koaxial av denne typen i dag. Jeg vant nettopp en optisk til 81,- + frakt

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soka
    Det blir lagt ut jevnlig både optisk og koaxial av denne typen i dag. Jeg vant nettopp en optisk til 81,- + frakt
    Dukker opp høyttalerkabler også på netthandelen.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da var mine kabler i hus. Fy f*** for noen dimensjoner, nesten litt i meste laget... ;-)

Fikk en vesentlig endring i lydbildet, men har litt vanskelig for å sette fingeren på hva som er forandret. Mener bestemt at vokalen er mer framtredende, men må jobbe litt med plassering av ht.

Om kablene er verdt prisen jeg betalte (190,- + frakt/omkost.)? Gi meg noen dager på det. Men visuelt og psykologisk er det ihvertfall verdt det. Har lagt ut bilde på minhifi.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkabelen er av samme kvalitet som høytalerkablene. Disse må skrues på. Sitter som støpt. Uten noe gode erfaringer som vanlig, men jeg vil anbefale disse på det sterkeste. Pen look og robust. Dette er litt "må ha det" faktor over

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare se hva som var inni, og siden det var litt etterspørsel etter dette legger jeg ved noen bilder. Bare synd bananpluggene ikke passet i hverken Daliene mine eller NAD forsterkeren min, så her må det modifiseres. 70 Kr var de verdt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Måtte bare se hva som var inni, og siden det var litt etterspørsel etter dette legger jeg ved noen bilder. Bare synd bananpluggene ikke passet i hverken Daliene mine eller NAD forsterkeren min, så her må det modifiseres. 70 Kr var de verdt.
    Sånne pyntestrømper er ikke så lett å få tak i, og selv om kablene kanskje er helt standard, så er det såpass mye deler i denne kabelen, at det er vanskelig å bygge dem selv til en samlet delepris som matcher den laveste prisen enkelte har gitt.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satan! Nå fikk jeg lyst å kjøpe noen slike og bygge DIY kabler med noen av delene. Krympestrømpe , ganske fint endestykke (plastikken og bananpluggene) og rimelig pris. Bare synd de er skrukontakter og ikke loddet på.

Jeg bestilte akkurat kabler for 1500kr på ELFA for å lage selv. Det ville vært billigere å kjøpe ferdige kabler fra netthandelen ,men alt handler om prioriteringer

EDIT: Ser jeg en skjerm rundt? Ville da vært greie strømkabler

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd bananpluggene ikke passet i hverken Daliene mine eller NAD forsterkeren min, så her må det modifiseres.
    Høres rart ut at de ikke passer. Noe spesielt med Dali/Nad?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du sjekket om det er ein "propp" inni terminalen som du kan pirke ut med ein kniv? Kan og ver litt tynn plast som du må trykke inn for å få bananpluggen inn.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiff
    Har du sjekket om det er ein "propp" inni terminalen som du kan pirke ut med ein kniv? Kan og ver litt tynn plast som du må trykke inn for å få bananpluggen inn.
    Har tatt ut proppene ja, men pluggene går ikke inn. Prøvde noen fra Biltema, og de gikk inn i Daliene men ikke i NADen. Tenkte jeg skulle prøve med spader i steden, kanskje også bytte ut kablene inni med noen litt mer eksklusive for moro skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt et par med spader, men trenger de ikke siden jeg har et sett med banan og. Si fra hvis du vil kjøpe.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spadeløsningen til NAD er helt på trynet... Jeg vel ikke hva slags spader som passer i de smale hullene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

huff.

Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Jeg synes ihvertfall det er skikkelig dårlig at Tara Labs kunder ikke får kabel med de innflettede stripene.

Det beste med kabeldiskusjoner er at de er så morsomme og at det aldri er noen som blindtester kabler.

At det er forskjell på sprengtråd og 6 mm2 leder med mange tråder kan hende, men dete snakket om 99,99999999999999999999 % :shock: rent kobber (mot 99,99999 % hos konkurrentene :?) og isolasjon som er glatt (teflon) burde straffes etter kvakksalverloven.

At sølv- og gull-ledere :idea: kanskje er bedre kan jeg gå med på, da disse metallene har vesentlig bedre ledningsevne, men så var det det med hørbarheten, da.

Tror fremdeles rommet har større betydning enn kablene, så har man ikke bygget et tilnærmet perfekt lydstudio, bruk pengene på musikk istedenfor!

Kobber har den beste ledningsevnen.. Les boka di på nytt du.. Gull og sølv irrer mindre, og er "renere". det brukes kobber i de dyreste kablene. Men skjermingen er av en anna verden.

Har kjøpt meg masse kabler på netthandelen.no, fra 21-nesten 200, Optiske coax og s-video og høytalerkabler..

Trur klabler er som det meste anna.. blir lagd i kina, og merket hos produsenter.. Det er mye likt ute å går her i verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Kobber har den beste ledningsevnen.. Les boka di på nytt du.. Gull og sølv irrer mindre, og er "renere". det brukes kobber i de dyreste kablene. Men skjermingen er av en anna verden.

Har kjøpt meg masse kabler på netthandelen.no, fra 21-nesten 200, Optiske coax og s-video og høytalerkabler..

Trur klabler er som det meste anna.. blir lagd i kina, og merket hos produsenter.. Det er mye likt ute å går her i verden.
    Nå roter du litt her...
    Sølv - oksiderer noe helt for jævlig, best ledningsevne av alle metaller, dyrt.
    Kobber - oksiderer ikke på langt nær så ille som sølv, nesten like bra ledningsevne som sølv, billig.
    Gull - oksiderer ikke i det hele tatt under normale forhold, en del dårligere ledningsevne enn sølv og kobber (nesten like "dårlig" som aluminium), DYRT.

(ref. http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_resistivity )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

beklager

Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Nå roter du litt her...
    Sølv - oksiderer noe helt for jævlig, best ledningsevne av alle metaller, dyrt.
    Kobber - oksiderer ikke på langt nær så ille som sølv, nesten like bra ledningsevne som sølv, billig.
    Gull - oksiderer ikke i det hele tatt under normale forhold, en del dårligere ledningsevne enn sølv og kobber (nesten like "dårlig" som aluminium), DYRT.

(ref. http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_resistivity )
    Men det står ikke i boka mi.. Skrev litt feil ang irring.. Guld er for å hindre irring, sølv er renere enn kobber og egner seg godt.. Mener fortsatt at kobber skar vara bære ang ledeevne, men..

Kansje je har blanda sammen... hmmm.. lete etter grunnkursboka mi.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •