Blir vi lurt? (pris på utstyr i Norge vs. utlandet) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis Man Ser På F.eks Klipsch Prisene I Norge Vs Usa Så Må Man Jo Sjønne At Noe Ikke Stemmer!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og pilsen i Polen etc koster under kr 1. Føler meg snytt, rett og slett :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi blir lurt

Er helt enig med n0stra ang. denne saken. hifiklubben har monopol på endel (alle?) sine produkter og kan jo ta den prisen de vil, så lenge forbrukeren vil betale dette. Har lenge gått å siklet på B&W, men når jeg ser hvor mye av prisen som er ren fortjeneste, har jeg slått dette fra meg og vil heller gå for Kef. En arbeids kollega av meg var nylig på hifi-center kjedenog kjøpte en ny HK reciever som lå til 11.999. Forøvrig bruker hifi-center kjeden det samme butikk systemet som oss, så han så lett at de hadde en fortjeneste på 4000kr for denne. Spurte så om avslag, men selgeren sa at det ikke gikk for den var så nedprist og at det var en kjempepris. først når han nevnte provisjoen til selger fikk han 1000kr avslag. Så jeg mener fast bestemt at handler vi på et monopol, kan de ta den prisen de vil og som oftest blir vi lurt..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt problemet her. Butikkene tar det de må ta og det kundene er villige til å betale. HI FI butikker sliter mye mer nå enn tidligere, da mange bruker butikken som testrom og så kjøper de det samme produktet billigere på nettet.

Typisk problem var AE700 som "alle" skulle ha, men som ikke var å få testet noen steder. BMH i Bergen sa klart at de ikke hang denne opp fordi folk bare brukte den som test-projektor, og det var jo det 99% av "kundene" som gjorde.

Hvis Denon og B&W er så mye bedre enn alle andre produkter, ja så kan de ta en høyere pris på HFK. Hadde de ikke hatt monopol på disse produktene, så hadde de fått et større problem med "internett" enn de har idag.

Det nevnes et produkt som koster kr 12 000 og en fortjeneste på kr 4000. Dette gir en bruttofortjeneste på 33% som ikke er avskrekkende høyt. Klesbransjen har mye høyere fortjeneste enn dette. I tillegg har butikken mye faste kostnader som lønn, lokale, etc. Dersom HI FI butikker tvinges til å leve på bruttofortjenester på 10-15%, vil de enten gå konkurs, eller bare selge produkter til den store massen. Og det er det kun El Kjøp etc som kan overleve på. Ønsker vi kun El Kjøp produkter ? :-x

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Lurt?

Pris med data på AVR-5805 samma som AVC-A1XV:
    http://cgi.ebay.com/Denon-AVR-5805-A...QQcmdZViewItem

Har aldri hatt noe imot at folk tjener penger på å selge hifi, men når avansen blir for høy, ja da er ordet svindel (får ikke det du betaler for).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe at HIFI-kulbben/kjeden sliter noe særlig for dagen. Folk har mere penger nå enn bare for 1-2år siden og mye av dette blir brukt til HIFI. Akkurat prisen på den HK'en avr jo grei, for den avr satt ned med 4000kr, så vanlig fortjeneste ville jo vært 8000kr. For all del, kjedene tar det folk vil betale, men når en leverandør har monopol, får vi som regel veldig lite for pengene sammenlignet med produkter som selges av flere forhandlere. har en kamerat av meg som sluttet jobben og begynte i HIFI-center kjeden og han er sjokkert over hvilke fortjenester de har på hvert enkelt produkt, og likevel skal de ikke gi et rødt øre i rabatt.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du regner ut hvor mange timer en amerikaner må jobbe for å få råd til noe slikt, i forhold til en nordmann, vil du nok skjønne prisforskjellen

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Pris med data på AVR-5805 samma som AVC-A1XV:
    http://cgi.ebay.com/Denon-AVR-5805-A...QQcmdZViewItem

Har aldri hatt noe imot at folk tjener penger på å selge hifi, men når avansen blir for høy, ja da er ordet svindel (får ikke det du betaler for).
    Sammenlikn den spec'en med DENONs offesielle sider så ser du at den annonsen ikke snakker sant! Denon AVR5805 er IKKE lik AVC-A1XV!

Synes du er useriøs når du ikke er interessert i å sjekk at dine kommentarer faktisk stemmer!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe er jo gunstig

Prøv å regne ut hva en 3500$ Denon DVD-5910 (DVD-1AXV) koster deg fra USA.
    3500*6,8*1.25=29750 + frakt(20 kg) og gebyr.
    Sony sin DVP-NS9100ES koster 1300$
    1300*6,8*1,25=11050 kan også fåes till 999$ dvs på tilbud 8491 kr .
    Veiledende i Norge er 15990, og tilbud på Yatack er 12700 kr
    44,7% dyrere på veiledende pris i Norge og 49 % høyere på gata.
    Noen ganger blir vi lurt. De eneste som er forskjell er at vi har scart utgang i Europa.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Sammenlikn den spec'en med DENONs offesielle sider så ser du at den annonsen ikke snakker sant! Denon AVR5805 er IKKE lik AVC-A1XV!

Synes du er useriøs når du ikke er interessert i å sjekk at dine kommentarer faktisk stemmer!
    hva er forskjellen da? bortsett fra at man får med innebygget RDS radio på 5805 som man ikke får på a1xv

veil pris på 5805 er dog 6000$
    6000 x 6,6 x 1,25= 49500
    så kommer frakt etc og volt... var visst ikke så dyr her allikevel..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettopp, hfk er et av de billigste stedene du kan handle hifi i norge

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Hvis du regner ut hvor mange timer en amerikaner må jobbe for å få råd til noe slikt, i forhold til en nordmann, vil du nok skjønne prisforskjellen
    Stemmer ganske bra dette her...for å illustrere det på en annen måte da, jeg bor i Polen, en Samsung LE40R51 koster ca 17250NOK her :http://www.rtvmedia.pl/sklep,998,162...,203047,0.html (for de som skjønner polsk) mens en LE37R41 koster ca 14120NOK http://www.rtvmedia.pl/sklep,998,162...,234619,0.html ....BILLIG !!! vil noen rope....men, mens de fleste i Norge trenger å jobbe sånt ca 110-140 timer for å tjene nok til en LE40R51 må en gjennomsntitlig polsk arbeider jobbe i sånt ca 600-700 timer for å kunne kjøpe seg en slik...
    Når det er sagt...hi-fi bransjen i Norge "lurer" oss nok på enkelte produkter...mens andre har ikke så gale pris i det hele tatt

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    hva er forskjellen da? bortsett fra at man får med innebygget RDS radio på 5805 som man ikke får på a1xv

veil pris på 5805 er dog 6000$
    6000 x 6,6 x 1,25= 49500
    så kommer frakt etc og volt... var visst ikke så dyr her allikevel..
    Jørn ,les mine svar

[sitat]Sjekket RRP i USA og den er US$6000 som med 1000 kroner i frakt blir 50000

AVR5805 har ikke romkorreksjon, ikke 24Bit processor på alle kanaler, ikke Video Conversion – Composite to S-Video to Composite, ikke Video Conversion – Analog to HDMI etc så disse er nok ikke identiske dessverre!

Sammenligningsgrunnlaget er disse: http://www.denon.co.uk/site/popup/v...t&ver=&check=1#

http://usa.denon.com/ProductDetails/226.asp
    [/sitat]

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de specsene stemmer jo ikke . se på den amerikanske og legg merke til merkene under receiveren. det er de samme som er på selve receiveren. der står det klart at den har audessey og hele pakka. eneste forskjellen på 5805 og a1xv er radioen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de specsene stemmer jo ikke . se på den amerikanske og legg merke til merkene under receiveren. det er de samme som er på selve receiveren. der står det klart at den har audessey og hele pakka. eneste forskjellen på 5805 og a1xv er radioen.
    Jeg får ikke blåst opp bilde så jeg ser hva som står på selvereceiveren, men jeg suynes jo at det er snodig hvis Denon ikke klarer å skrive riktige specs i "detailed specification" delen av nettsiden sin.

Jeg sender en mail til Denon USA så får vi se om vi får svar

P.s Radioen er jo til ingen nytte i Norge (om den ikke har universal tuner som kan trigges/omstilles i service menyen da) så den kan vi se bort fra

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har vært slik i alle år når det gjelder toppmodellene. de kommer med annet navn og med tuner, fordi amerikanerne vil ha tuneren. vi i europa vil gjerne ha denne potenielle støykilden ut av boksen. ellers er de like. se på merkene under receiveren ikke på så ser du hva som står. ikke veldig uvanlig med feil i specifikasjoner
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    nettopp, hfk er et av de billigste stedene du kan handle hifi i norge
    Må bare le litt av den kommentaren.

Er faktisk en av de aller dyreste - uten tvil!

Billig handler du på Elkjøp/Lefdal/Expert, men forvent ikke den samme kundebehandlingen og kjennskapen til hvert produkt, men handler du flere ting får du nok en god rabatt som i mine øyne er bedre enn at selgeren har god peiling, for all info om produktene du skal ha, kan du jo lese litt her om

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har vært slik i alle år når det gjelder toppmodellene. de kommer med annet navn og med tuner, fordi amerikanerne vil ha tuneren. vi i europa vil gjerne ha denne potenielle støykilden ut av boksen. ellers er de like. se på merkene under receiveren ikke på så ser du hva som står. ikke veldig uvanlig med feil i specifikasjoner
    Ja gjennom tolv år som ansatt i Klubben vet jeg at det ofte er samme griene, men synes det er rart at de skal "bomme" på noe av det som er "nytt" i specs'en - romkorrigering o.s.v. Og grunnen til at man tar ut tuneren i andre land er vel for å spare penger; fordi europeere ikke har samme "må ha" instinktet når det gjelder radio som det amerikanerne har

Mailen er sendt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RawKuz
    Må bare le litt av den kommentaren.

Er faktisk en av de aller dyreste - uten tvil!

Billig handler du på Elkjøp/Lefdal/Expert, men forvent ikke den samme kundebehandlingen og kjennskapen til hvert produkt, men handler du flere ting får du nok en god rabatt som i mine øyne er bedre enn at selgeren har god peiling, for all info om produktene du skal ha, kan du jo lese litt her om
    Nå er det jeg som ler, du mener vel ikke at man kan kjøpe HiFi hos Elgiganten? Eller, Elkjøp som det heter i Norge.

Jeg kan kun bare si det samme som jeg har sagt hele tiden: Sammenlign de norske prisene med de tyske, der hvor det er minst differanse er også der hvor du betaler for minst avanse.

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å forstå? Kanskje de vil bli 'lurt'?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Lurt

Sitat Opprinnelig postet av Sonus

.

Hvordan kan du si at ikke denne spekken er riktig. Sitter du med produktet i hånden?? Hva vet du om denne leverandøren henter produktene fra den spekken du referer til.
    Hva er forskjellen mellom den spekken som leverandøren på Ebay lover, og det norske produktet, unnatt 110V?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •