DVDer fra utlandet Tollvesen, posten og andre uvesen! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Play er som nevnt helt grei skuring - de sender én og én. Også med enkeltvis pakkseddel innlagt.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Momsgrensen gjelder ikke kun optisk media. Eksempelet ditt blir dermed (med all respekt) temelig sneversynt. Den beste løsningen for alle parter ville være å senke grensen til kr 0, og som en bonus slipper en slike diskusjoner som dette som ellers alltid vil finne sted.

SNEVERSYNT ! Det må isåfall være en betegnelse på deg selv.

Når man kjøper noe fra utlandet er det oftest fordi det er BILLIGERE enn i Norge. Dermed er denne latterlig lave grensen på 200 kr et utslag av proteksjonisme.

Nei, grensen bør opp - og hvis det er slik at det er billigere å kjøpe noe fra utlandet til tross for høyere forsendelseskostnader (som det gjerne er) - så er jaggu det bare sunt for at norske butikker ikke skal ta kunstig høye priser.

Nå har jeg forresten ventet på en CD som jeg har fått bekreftet sendt mandag for 2 uker siden fra UK - tar vanligvis 2-3 dager. Mistenker sterkt at forsinkelsen ligger på norsk side...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er det så enkelt som at hvis du holder deg til www.play.com så er slike
    problemstillinger uaktuelle ???

Er det noen som har opplevd slikt fra Play ? Ikke jeg.............ennå.
    Amen!

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    SNEVERSYNT ! Det må isåfall være en betegnelse på deg selv.

Nei, grensen bør opp - og hvis det er slik at det er billigere å kjøpe noe fra utlandet til tross for høyere forsendelseskostnader (som det gjerne er på andre ting) - så er jaggu det bare sunt for at norske butikker ikke skal ta kunstig høye priser.
    Vel tar noen butikker god avanse, men hvis man slipper mva på privat import av varer fra utlander mens norske butikker må betale mva blir det vel noe unfair konkurranse eller...

G

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Play er som nevnt helt grei skuring - de sender én og én. Også med enkeltvis pakkseddel innlagt.
    Betyr det at jeg kan bestille 10 DVD`er og får tilsendt 1 og 1 i pakken? Og uten tillegg for porto+++?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grevling
    Vel tar noen butikker god avanse, men hvis man slipper mva på privat import av varer fra utlander mens norske butikker må betale mva blir det vel noe unfair konkurranse eller...

G
    Jo, jo hvis vi på død og liv skal holde liv i et forhandler-ledd og butikk-ledd som ikke tilbyr noen merverdi - så har du et poeng.

Men hvis vi skal være "rettferdige" er det ikke unfair overfor utenlandske bedrifter at hvis man kjøper noe som koster over 200 kr så plusses det på et ikke uvesentlig fortollingsgebyr i tillegg til momsen ?

Ellers så er det jo ikke så svart hvitt heller. Kommer nok fremdeles til å kjøpe filmer med norsk teksting/lyd i norske butikker (de finnes jo ikke i utlandet).

En 1000-grense ville bare gjort det generelt smidigere og krevet mindre byråkrati enn idag (men vent! der ryker det kanskje også noen jobber i Tollvesenet o.l.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å ringe og spørre Posten (tollavdelingen) ? Jeg har fått flere sendinger stoppet, men dette har ordnet seg etter at jeg har ringt og oppklart forholdet. Ring og forklar problemet, og så tar de kontakt med Posdkontoret ditt for at du skal få ut varene. Men det nytter ikke å snakke med Postkontoret direkte, du må ringe til Posten (toll) først. Husker ikke nummeret, men tror det står på baksiden av lappen du har mottatt.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke lett skal ordne seg. :grin:

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Betyr det at jeg kan bestille 10 DVD`er og får tilsendt 1 og 1 i pakken? Og uten tillegg for porto+++?
    Jepp

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilsendt 6 DVD`er sist uke og det stemte. Kom en og en i pakken uten tillegg i prisen. Anbefaler uten probs play.com.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovte ikke vår nye regjering at tollgrensa skulle opp til 1000 hvis de vant valget? Mener å huske det. Det var uansett ikke nok til at de fikk min støtte, men det kan bli et greit plaster på såret. Men så var det fenomenet vi kaller valgflesk da. Den som lever får se!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som nå sitter i regjering har hele tiden vært blandt de som har enten latt være å bry seg eller rett og slett stemt imot å heve tollgrensen ved hvert eneste tilfelle temaet har kommet opp. Lukter nok valgflesk lang vei. Er kun ett parti på tinget som hele tiden har vært for å å øke denne.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •