Elkjøp, rot og rettigheter? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Amamf: Jeg er fullstendig klar over skuffelsen over å vente på noe godt. Som sagt jeg måtte selv vente i 3 uker på min PV500 og jeg har full forståelse for din skuffelse. Det jeg ikke har noen forståelse for er din lille forståelse for at dette er en ting Elkjøp kan gjøre svært lite med. Det kan godt hende at Elkjøp Jønkjøping bestilte opp et maksimalt antall apparater som Philips kunne levere på et tidspunkt. La oss si 1000 stk. Disse 1000 ble igjen oppbestilt av de forskjellige butikkene rundt om kring i Norden. (Jeg vil anta at Elkjøp Lørenskog bestilte opp et antall mellom 20 og 50 stk). Det kan godt hende at Elkjøp var fult klar over at de 1000 stk ikke ville holde særlig lenge hvis de annonserte dem til 13.995,- Men syns du at de skulle la vær å annonsere av den grunn? Du mener kanskje at de heller skulle annonsert den til 15.995 slik at du og mange andre ikke hadde råd til den, men at de dermed hadde nok for en lang periode? Jeg personlig er iallfall glad for at Elkjøp annonserte PV500 til 29.995 selv om de var tomme på lager. Jeg personlig foretrekker noen tusen sparte i forhold å få TV’en med en gang. Jeg tror du også er enig i det.

Og du vet like godt som meg at eneste Elkjøp krever er at du betaler hele beløpet før du henter den. Om du betalte den 08.09 så er det sikkert en grunn til det, men det er ikke fordi at du måtte betale den dagen hvis du var lovt at den skulle komme på lager den 16.09. Det hadde holdt at du betalte den innen den 16. (hvis TV’n kom da)

Sannsynligvis har vel aldri Jørgen fått denne beskjeden, og det hjelper da ikke å vente i evighet. Hvis personen som du snakket med aldri ga beskjeden videre så vil det nok aldri heller skje. Uansett så har de vel neppe noe nytt å si til deg heller før de får en bekreftet dato. Du vet jo allerede at datoen er ubekreftet 11.10.05

Knutihn: I dette tilfellet hadde Elkjøp varen på lager de første dagene. Dermed var det ikke et lokketilbud i vanlig forstand. Grunnet denne lave prisen var det heller ikke noe reelt alternativ som folk kunne kjøpe. (folk vil som regel ikke gå opp 30% i pris) . Jeg er enig om når de har en vaskemaskin på tilbud til 2995 og de har en som er MYE bedre til 3495 så er det ofte et lokketilbud. Men som regel er også alternativet en del bedre.
    I dette tilfellet også er problemet at Philps ikke kan levere og ikke at butikken med vilje velger å ta inn få.

I dette tilfellet er det ikke mulig å gardere seg videre. Tviler på at Philips bygger en ekstra fabrikk fordi elkjøp vil ha noen ekstra TV apparater. Philips føler vel heller ikke noe ansvar hvis de f.eks hele tiden har gjort det klart at de f.eks kun kan levere 1000 stk og at de aldri har f.eks sagt annet enn at de forventer å levere en del til en viss dato. Igjen, Elkjøp kan ikke la vær å annonsere et godt tilbud selv om det er litt begrenset tilgang.

Generelt vil jeg si at Elkjøp og en del andre kjeder har en tendens til å mangle ting på lager. Dette er ikke bra, men de gjør sikkert sitt beste, og jeg er sikker på at hvis noen på dette forumet har en løsning på dette vil de få seg en godt betalt jobb hos dem. Men i dette tilfellet mener jeg altså at det er null og niks som kan gjøres med dette.

Jeg lovte forresten Kona å kjøpe kylling på Kiwi på vei hjem i dag. Dessverre var Kiwi utsolgt slik at jeg ikke kunne holde det jeg lovte. Kona skjønte heldigvis at det ikke var min feil.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

30 dagers retur ordning og ventende kunder.

Hvordan gjør de det på elkøp hvis noen venter på en vare som det er tomt for på lager, og noen andre som fikk kjøpt varen og valgte å returnere varen innenfor 30 dagers retur ordningen. Vil den ventende kunden da få en opprigning og beskjed at nå har vi fått inn en "nesten" ny skjerm til deg på lager som du kan hente når det passer,...... Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    n0stra har en tilnærmning til saken som er ganske negativ og spesiell. Konklusjonen er at Elkjøp ikke ønsker å selge denne skjermen fordi de ikke tjener penger på den. Dette er en negativ og lite konstruktiv holdning. Hva om de faktisk ikke kan skaffe TVen? Kanskje de har solgt et høyere antall enn antatt og at Philips per i dag ikke kan levere modellen? Det er den mest sannsynlige løsningen, ikke den forutinntatte negative forklaringen... Har det slått deg at en butikk(Elkjøp i DETTE tilfellet) faktisk ikke jobber imot kunden(i et annet tilfelle deg, n0stra)?

Det mest interessante er kanskje uttalelsene angående den bestilte TV-modellen og det som foreslås som alternativ...

Ang. "lavoppløselig LG-skjerm i Philips-innpakning": Philips og LG har en "joint venture" på produksjon av LCD-panel. Dette gjør ikke at man f.eks. kan si at en LG-TV er en Philips-TV i LG-innpakning eller omvendt... Skjermen har en oppløsning på 1366x768p... Hitachi-skjermen du nevner har et Alis-panel med oppløsning på 1024x1024i... Med dette ønsker jeg ikke å diskutere hvilken TV som faktisk gir det beste bildet, men uttalelsene holder uansett ikke vann.
    Lukter det grønn selger-mann av deg ?

Uansett, philips har absolutt ingenting med produksjonen av hverken lcd paneler eller plasma paneler de bruker. De er rett og slett blitt for små. Dyre modeller hos de lages hovedsaklig hos Hitachi mens de billige lages hos LG. Seff er resten, chassis, tuner osv snekra sammen av philips.

Nå har jeg ikke inngått noen studie av nevnte skjerm som sagt, men deres toppmodell som jeg har selv studert godt har enormt problemer med etterslep. Kan forsåvidt nevnes at jeg ikke har funnet en eneste lcd på 37" eller større som ikke sliter med dette problemet. Andre billige lcd'er hos philips sliter også med kontrasten. Og før enkelte begynner å reklamere igjen kan det nevnes at man må sammenligne skjermer med samme signal og ikke gå utifra tall på et papir som man ikke har standarder for måling av uansett.

Når det gjelder mine utsagn om at elkjøp ikke tar inn ting de selger med tap for å kun lokke folk inn i butikken. Dette er veldokumentert fakta og elkjøp har fått bøter for dette ved flere tilfeller. Kan jo også minne på at Elkjøp innehar en topp plassering på listen over sjapper folk i norge er mest missfornøyd med.

Før du disser en teknologi du tydeligvis ikke har anelse på (hjernevasket?) så burde du ta en titt på en slik koblet opp på diverse signal, blandt annet 1080i HDTV fra Canal Digital C More HD.

Jeg hadde personlig aldri kjøpt hverken LCD i den størrelsen vi snakker her eller kjøpt en middelmådig tv, noe jeg må kunne få lov å kalle en bunnmodell hos philips. Og blankt glassbelegg for "glossy" effekt? Skal ikke kommentere dette engang.

Jeg vet ca hva innprisene på denne skjermen er. En annen ting er også at Elkjøp som er eid av britiske Dixons (som også eier Lefdal) har en tendens til å kjøpe pallesalg rundt omkring i europa og ikke handler direkte fra Philips norge på enkelte tilbud de har. Dette samt kraftig bruk av lokketilbud gjør at man ikke sjeldent hører negative kommentarer om denne butikken.

Hvorfor du føler deg personlig såret pga negative kommentarer om de grønne eller om philips vet ikke jeg, dere andre får tolke det dit de vil.

Og sist men ikke minst. Før du begynner å slenge rundt deg med enda mere hjernevask om Hitachi's ALIS panel. Interlaced på CRT og interlaced på denne tv'en er totalt forskjellige ting. Her er faktisk alle linjene opplyst samtidig noe som gir en reell oppløsning som gir et meget godt bilde ved f.ex 1920x1080. Ellers kan jeg anbefale å ta et dypdykk i artiklene i What Video, What LCD & Plasma samt seneste artikkel om deres nyeste flaggskip i Lyd og Bilde for nærmere informason.

Til threadstarter får jeg unnskylde fraviket fra topic i dette svaret, ønske lykke til med søken etter skjerm samt håpe at du blir fornøyd uansett. Og for all del, test skjermen !! Dette betyr RF, HD, DVD, Parabol, Fotballsenging the works.... Og uansett hvor dårlig unnskyldning det måtte være, jeg bomma på navnet og trodde det var plasmaen og gikk derfor utifra at det var en lavoppløselig sådan.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _Roger_
    Jeg kan garrantere at elkjøp og andre kjeder ikke annonserer med ting de ikke har på lager med vilje.
    For ingenting er surere for selgerne enn å stå å beklage overfor kundene og ingenting
    gjør kunder surere. Kampanjer som dette planlegges ofte lang tid i forveien, og
    hvis f.eks Philips lover å levere produkt x antall TV apparater av en spesiell modell
    til en viss dato og at Elkjøp da planlegger en kampanje på dette produktet noen dager senere
    så er det lite de kan gjøre når de plutselig oppdager at varene de er lovt ikke kommer. Ofte
    er avisene trykket. I de tilfellene de ikke er trykte ser man ofte at de har lagt til informasjon
    i avisene sine om at man må forvente litt leveringstid. Dette har jeg sett flere ganger
    i Lefdal/Elkjøp annonsene.

Når det gjelder logisitik på slike varer er det veldig vanskelig. Det er ingen som
    kan forutsi hvor stor etterspørsel et produkt vil få på en annonse. Med den lave
    avansen på disse produktene er er det katastrofe for produsent og produsere for mange
    og det er katastrofe for butikkene og ta inn for mange. Eksempel

Scenario 1:
    La oss si at man bestiller opp 50 stk 37PF5320 til dennen annonsen. Fortjenesten ligger
    på 100 kr pr stk. (i dette tilfellet er det nok sannsynligvis tap)

200 stk vil ha denne skjermen.

De selger de 50 som var på lager og må ta bestilling på 100 til da 50 ikke orker å vente.
    De tapte mao ord 5000 kr i fortjeneste på at de hadde for få på lager.

Scenario 2:
    De tror at denne annonsen kommer til å slå kraftig til i markedet, så de bestiller opp
    200 stk. Når annonsen kommer viser det seg at de kun får solgt 100 stk den første uken.
    De neste påfølgende ukene får de solgt kanskje 20 til. I løpet av perioden kommer kanskje
    en annen kjede med andre gode tilbud. For å ikke brenne inne med disse apparatene velger
    de å redusere prisene med 1000 kr. Dette gjør at de kanskej får solgt 50 til i løpet av
    påfølgende mnd. Etter 2 mnd er de tvunget til en ny reduksjon med en ny tusenlapp for å
    få solgt de 30 siste. Så da ender de opp med mange tusen kroner i tap på dette produktet.
    (rundt regnet 70-80k i dette eksemplet)

Så SuperHeMan selv om dette er et helt tenkt eksempel er dette ikke langt fra realiteten.
    Hadde avansen vært som på klær (3-4 gangen i forhold til innkjøpspris) så haddet det
    ikke vært noe problem å redusere prisen for å bli kvitt produktene. Hvis man tar en runde hos
    butikkene og man er litt obs på modeller vil man se at mange har fjorårets modeller stående
    til Sinnsyke priser grunnet at de har tatt for mange inn og at de ikke tør å selge de til tap. F.eks har Expert Alnabru en Sony 32"LCD til ca 40.000 som de
    har på tilbud fra 50.000. Prisen er latterlig høy med tanke på årets Sony modeller
    er HD-ready og langt bedre til halve prisen. Problemet er at de tok inn for mange
    i forhold til etterspørsel. Slike tabber gjør at butikker/kjeder blir veldig forsikting med
    å ta inn noe antall på lager.

Og jeg kan garantere akkurat det motsatte etter å selv jobbet i elektroforretning. Når man vet at man kun får noen få, at man vet at butikkene ikke ønsker å selge produktet (for det er også ofte butikken som selv må bestille samt at de ansatte og butikken blir bedømt utifra fortjeneste og omsetning, samt også at enkelte jobber på provisjon), og at for hver som selges taper butikken penger så blir det ofte at butikken bevisst og ubevisst trenerer salget. Enten ved å dra frem andre produkter (som f.ex saken med zanussi vaskemaskiner hvor elkjøp fikk bot og pepper offentlig for et par år siden), selge produkter de selv har store avtaler på og derfor bedre kostpris (som f.ex LG hos dixons) eller rett og slett håper at kunden går lei og kjøper noe annet etter lang venting. Dette er selvsagt noe få selgere ønsker, men problemet er at det er sjefene lenger opp som ikek står på gulvet og møter kundene og kun ser på talla som bestemmer. Og så lenge vi igjen og igjen går på slike enkle sleipe triks vil de fortsette med dette.

Som oftest er det modeller som langt ifra er det beste som annonseres til fantasipriser, men det er vanskelig å få kunden til å gå på det bedre produktet når du ikke engang har tilbudet inne i butikk. Hadde det vært opp til meg da jeg jobbet hadde ikke tapstilbud eksistert overhodet. Da hadde man sluppet slik idioti. Andre eksempler kan også nevnes, som f.ex en kjede jeg ikke skal nevne med navn som kjøpte en bestselger hos en konkurent for så å sette den opp i sin egen butikk med råtten innstilling og annonsere den til dumpingpris. Slik er verden desverre, "we wish to be decieved"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knutihn: I dette tilfellet hadde Elkjøp varen på lager de første dagene. Dermed var det ikke et lokketilbud i vanlig forstand. Grunnet denne lave prisen var det heller ikke noe reelt alternativ som folk kunne kjøpe. (folk vil som regel ikke gå opp 30% i pris) . Jeg er enig om når de har en vaskemaskin på tilbud til 2995 og de har en som er MYE bedre til 3495 så er det ofte et lokketilbud. Men som regel er også alternativet en del bedre.
    I dette tilfellet også er problemet at Philps ikke kan levere og ikke at butikken med vilje velger å ta inn få.
    Hvordan vet så du om problemet ligger hos Philips eller Elkjøp ??? Philips har en noe dyrere modell som har så og si identiske specs (utenom signalbehandling). Jeg ser for meg at hvis de kan levere den ene burde de kunne levere den andre også.

I dette tilfellet er det ikke mulig å gardere seg videre. Tviler på at Philips bygger en ekstra fabrikk fordi elkjøp vil ha noen ekstra TV apparater. Philips føler vel heller ikke noe ansvar hvis de f.eks hele tiden har gjort det klart at de f.eks kun kan levere 1000 stk og at de aldri har f.eks sagt annet enn at de forventer å levere en del til en viss dato. Igjen, Elkjøp kan ikke la vær å annonsere et godt tilbud selv om det er litt begrenset tilgang.
    Elkjøp kan prøve å tilpasse tilbud til etterspørsel. Men de taper penger på det. Det er mye mer lønnsomt å skape massiv etterspørsel ved lokkevarer som de kan levere i bare et par dager. Det skaper stor tilstrømning av kunder som legger igjen penger på andre produkter.
    Generelt vil jeg si at Elkjøp og en del andre kjeder har en tendens til å mangle ting på lager. Dette er ikke bra, men de gjør sikkert sitt beste, og jeg er sikker på at hvis noen på dette forumet har en løsning på dette vil de få seg en godt betalt jobb hos dem. Men i dette tilfellet mener jeg altså at det er null og niks som kan gjøres med dette.

Jeg lovte forresten Kona å kjøpe kylling på Kiwi på vei hjem i dag. Dessverre var Kiwi utsolgt slik at jeg ikke kunne holde det jeg lovte. Kona skjønte heldigvis at det ikke var min feil.
    Enten har du ikke forstått, eller så vil du ikke forstå konseptet med lokkevarer. Dette har skjedd så mange ganger med meg at jeg ikke tror filla på at det er tilfeldighet.

Sist skulle jeg kjøpe meg elektrisk oljefylt panelovn. Både Lefdal og Elkjøp hadde annonsert 1000W sånne til ca 250,- Jeg kom innom et par dager etter jeg fikk annonsebladet, og vet du hva, begge var gått fri. Men de hadde inne en annen 1000W fra samme leverandør med litt annen design til 500,- og den var "mye bedre". Når jeg høflig sa at jeg ikke så noen relevant forskjell mellom modellene, og at jeg syntes dette var tvilsom markedsføring fikk jeg et surt svar fra 20-åringen i kassa om å heller dra et annet sted. Tror du jeg kjøpte den til 500,-?

-k

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Når jeg høflig sa at jeg ikke så noen relevant forskjell mellom modellene, og at jeg syntes dette var tvilsom markedsføring fikk jeg et surt svar fra 20-åringen i kassa om å heller dra et annet sted. Tror du jeg kjøpte den til 500,-?

-k
    Slike opplevelser taler vel ikke akkurat for at man velger den butikken nestegang man skal kjøpe noe. Ellers så kan vel en dårlig konsturert og produsert oljefyllt ovn være en skikkelig brann felle, så jeg vet ikke om den lave prisingen ble en like stor kundemagnet for alle som leser den annonsen. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som jeg synes er litt skremmende er holdningen "så lenge det er billig så gjør det ingenting om servicen er elendig så lenge jeg får varen med en gang". Hva så når den varen går til helvette? Jeg bare spør.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Andre eksempler kan også nevnes, som f.ex en kjede jeg ikke skal nevne med navn som kjøpte en bestselger hos en konkurent for så å sette den opp i sin egen butikk med råtten innstilling og annonsere den til dumpingpris. Slik er verden desverre, "we wish to be decieved"
    Nå hører du mistenkelig ut som en misfornøyd Expertselger som blir sur fordi at Expert ikke kunne fortsette med å selge sin 37PD5200 med 29.2 i BF lenger eller Sony KV32CS70 eller no. Du er vel den typen som anbefalte 37PD5200 og kalte den HD-ready isteden for PA30 (som er et mye bedre kjøp)

Ikke kom å si at 37PD5200 er et godt kjøp.(og iallfall ikke til 30k) TV'n suger totalt, og at den er totalt lipsync feil ut av avout gjør den helt uaktuell for de fleste.

At en Expert ansatt er misfornøyd med Elkjøp er vel ingen bombe. Må jo være kjipt at en kjede stikker av med mestparten av kundene.

Når det gjelder ALiS så er det vel diskutert så mye på forumet her at jeg tror det er mange som er uendig med deg. Den effektive oppløsninger er 1024 x 512. Kikket en del på 42PD7200. Den suger total i forhold. At Lyd og Bilde kan likestille den med PV500 er en skandale.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvordan vet så du om problemet ligger hos Philips eller Elkjøp ??? Philips har en noe dyrere modell som har så og si identiske specs (utenom signalbehandling). Jeg ser for meg at hvis de kan levere den ene burde de kunne levere den andre også.
    Seriøst? Mener du virkelig at prisen ikke har noe med antallet som selges? Hva hvis de solgte den til 1 kr? Mener du fortsatt at de burde skaffe til alle som ville ha uten problem siden de hadde på lager av 37PF7320 til 19995. Det er lov å tenke.

Jeg er fullstendig klar over lokkevarer og jeg vet godt at elkjøp og andre kjeder ofte baserer seg på at en viss andel av de som kommer på et annonsert tilbud blir overbevist om et annet produkt er bedre. Men i dette tilfellet er det opplagt at det er Philips sin feil. (eller mener du at Elkjøp sitter med masse apparater på lager og bare later som de ikke klarer å skaffe)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp deg en Hugoson 32"

Dette er en knall tv til en knall pris. Så slipper du alt tullet Elkjøp steller i stand for deg. Koster 12998,-/ 13998 og en leveringstid på en uke eller to. Og det allerbeste du betaler ikke før tven har kommet

Mvh Erlend S J

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt var det din feil din dust! Du må jo forskuddsbetale, deretter sjekke ubekreftet leveringsdato for svarte! Det er jo ifølge deg selv ikke så uvanlig. Gjelder både for TV og tennis-sokker(hvite). Du bør jo vite dette du som jobber i bransjen. :wink:

Schnackes!!!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fortsatt ikke hørt noe fra elkjøp eller???

lurte på en ting jeg, elkjøp har jo 100% prisgaranti og lefdal har 150% prisgaranti...tror det er ett sted eller to så ligger lefdal og elkjøp ganske nært...så hvis jeg går inn i en elkjøp butikk og får ett prisoverslag på en tv, så løper jeg bort til lefdal og får ett prisoverslag med 150% prisgaranti for så å løpe tilbake til elkjøp og få samme pris og slik kan man vel da holde på en god stund til man har fått den prisen man vil ha

GENIALT

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Lefdal har sluttet med prisgarantien iflg noe innlegg på forumet. Men det fungerte heller ikke helt slik du foreslo. Først måtte man kjøpe varen på lefdal for så å vise at andre var rimeligere alment tilgjenglig og hadde varen på lager da fikk man mellomlegget+50% tilbake.

Når det gjelder denne saken har desverre kunden blitt skade lidende for at leverings situasjonen til elkjøp ikke er bra for tiden. Snakket med en selger som sa at flatskjermer nesten var umulig å få tak i da hovedlagret var helt skrapet...og leverandørene slet med å levere skjermer dette grunnet den voldsomme økningen i volum. De var også tomme for 37PF7320 sist jeg hørte.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    lurte på en ting jeg, elkjøp har jo 100% prisgaranti og lefdal har 150% prisgaranti...tror det er ett sted eller to så ligger lefdal og elkjøp ganske nært...så hvis jeg går inn i en elkjøp butikk og får ett prisoverslag på en tv, så løper jeg bort til lefdal og får ett prisoverslag med 150% prisgaranti for så å løpe tilbake til elkjøp og få samme pris og slik kan man vel da holde på en god stund til man har fått den prisen man vil ha
    GENIALT
    Genialt? Nei!

Tv koster 10.000,- hos Elkjøp.
    Du løper til Lefdal.
    -Elkjøp selger den for 10.000,-
    -Kjære gutt, du kan få den for 9.999,- her!

Løpe til Elkjøp.
    -Lefdal gir meg den for 9.999,-
    -Klart vi i Elkjøp kan matche den prisen. Du får den for 9.999,- her også, så slipper du å løpe over gaten igjen. Kort eller kontant?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hører du mistenkelig ut som en misfornøyd Expertselger som blir sur fordi at Expert ikke kunne fortsette med å selge sin 37PD5200 med 29.2 i BF lenger eller Sony KV32CS70 eller no. Du er vel den typen som anbefalte 37PD5200 og kalte den HD-ready isteden for PA30 (som er et mye bedre kjøp)

Ikke kom å si at 37PD5200 er et godt kjøp.(og iallfall ikke til 30k) TV'n suger totalt, og at den er totalt lipsync feil ut av avout gjør den helt uaktuell for de fleste.

At en Expert ansatt er misfornøyd med Elkjøp er vel ingen bombe. Må jo være kjipt at en kjede stikker av med mestparten av kundene.

Når det gjelder ALiS så er det vel diskutert så mye på forumet her at jeg tror det er mange som er uendig med deg. Den effektive oppløsninger er 1024 x 512. Kikket en del på 42PD7200. Den suger total i forhold. At Lyd og Bilde kan likestille den med PV500 er en skandale.
    Jeg har jobbet i en norskeid kjede tidligere hvis dette skulle ha noe å si. Merkelig hvor kjapp du er til å vite hvilke tv'er din arbeidsgiver bedriver sleskete salgstriks på Er nok ingen andre enn Dixons sjefer som gjør slikt i norge. Uansett. Reell oppløsning er faktisk 1024x1024 da interlaced på et ALIS panel ikke fungerer slik som du og enkelte andre er vant til at det gjør. Her vises alle linjene til slutt samtidig, ikke bare annenhver. Med andre ord når partall linjene er fyllt så forsvinner ikke disse mens oddetall linjene tegnes opp. Har hatt PV500 stående ved siden av 42PD7200, jeg sier ikke mer. I tillegg klarer jo ikke PV500 1080i gjennom digital inngang. Er en grunn til at det først og fremst er norske hifi verdens utgave av Se og Hør som skryter Panasonic opp i skyene og så å si ingen av de største som What Video f.ex rangerer dem på topp. Likevel klarte da nevnte skjerm fra hitachi å tangere til tross for at de ikke kjøper tonnevis av reklame hos nevnte blekke. Jeg er iallefall såpass seriøs og nøytral at jeg kan si at PV500 også er en kjempeflott skjerm. Blir gøy å se begge to opp mot Pioneer 436.

Nå skjønner jeg jo at "de grønne" sleit litt når man kunne få kjøpt en tv fra orginal leverandøren istedet for å kjøpe forrige generasjon fra Philips som de selv hadde satset på. Bildet taler forsåvidt for seg selv. Skjønner godt at du ikke liker tv'en med det signalet Dixons folka stiller den inn på. Om du lever lykkelig videre i uvitenhet eller om du er kjøpt og betalt vet ikke jeg, men jeg kan vel si at elkjip aldri var noen stor konkurrent der jeg jobbet Servicen der hjalp vel heller snarere tvert om.

Og når du snakker om himmelhøye BF'er. Jeg nevner bare LG, nuff said. Og siden du nevner 37PD5200, den koster faktisk under 20.000.

På jobben min var det vel heller ingen som la skjul på at den nevte skjermen kun tar 1080i og 720i, noe som kundene forsåvidt ga blanke i så lenge de da har muligheten til f.ex å ta inn Canal digitals sendinger som er satt til 1080i.

En ting skal Dixons iallefall ha, de er tydeligvis flinke til å hjernevaske sine ansatte, iallefall hvis du er representativ. Selv om dere kommer ut dårligst av alle elektrokjedene i norge.

Til slutt, lipsync? Ahhh du snakker om de Samsung skjermene dere lemper på kundene deres for så å skylde på anleggene de har når de kommer og klager hehehe.

Selv handler jeg kun ting som jeg vet ikke går istykker og som jeg vet dere taper penger på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Jeg har valgt å ikke slenge meg på i debatten som har pågått angående hva som har skjedd hos andre kjeder etc. siden jeg desverre ikke har så mye innsikt i disse sakene, utover det man finner på internet.
    Jeg skriver allikevel litt nå siden noen har spurt om det har skjedd noe nytt og tråden min allerede lå på topp innen denne forumkategorien(ønsker ikke å bumpe ukritisk ;O) )

Tusen takk til Brage som ringte meg opp igjen og la forholdene til rette for at jeg skulle få prate med en seriøs og serviceinnstilt ansatt hos Elkjøp som mest sansynlig kan, og vil, ordne opp i min sak hvis det lar seg gjøre. Hvis Brage er en representant for den gjennomsnittsansatte hos Elkjøp tror jeg ikke Elkjøp hadde fått så mye kritikk gitt, veldig trivelig kar.

Det å få kontaktet denne personen er heller vanskelig pga en del ting. Jeg har ikke mulighet til å bære telefon på jobb, og dermed er tidsrommet for å kontakte meg på telefon ganske snever.
    Elkjøp setter ikke over direkte til ansatte på kunders forespørsel, de gir heller ikke ut telefonnummer direkte til ansatte, og de gir ikke innsyn i hvilke vakter/skift de går så jeg har ikke fått kontaktet denne spesifike personen ennå. Men han har fått mitt telefonnummer og vet hva saken gjelder så jeg regner med han ringer meg i morgen.

Jeg har med andre ord ikke hørt noe fra Elkjøp selv ennå.

Edit: Skrivefeil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst? Mener du virkelig at prisen ikke har noe med antallet som selges? Hva hvis de solgte den til 1 kr? Mener du fortsatt at de burde skaffe til alle som ville ha uten problem siden de hadde på lager av 37PF7320 til 19995. Det er lov å tenke.

Jeg er fullstendig klar over lokkevarer og jeg vet godt at elkjøp og andre kjeder ofte baserer seg på at en viss andel av de som kommer på et annonsert tilbud blir overbevist om et annet produkt er bedre. Men i dette tilfellet er det opplagt at det er Philips sin feil. (eller mener du at Elkjøp sitter med masse apparater på lager og bare later som de ikke klarer å skaffe)
    Det er absolutt lov å tenke. Det er også lov å tilstrebe seg en noenlunde sivilisert diskusjonsform.

Jeg påstår ikke at Elkjøp sitter på et stort lager av tv-er til den ene eller den andre prisen. Men du gjør flere logiske tabber når du automatisk antar at det må være Philips sin feil at kunden sitter i saksa:
    1. Kunden har alltid rett og Elkjøp har skylda når kunden ikke er fornøyd
    2. Er det mulig at Elkjøp har lagt inn for liten bestilling til Philips?

Selvfølgelig kan du selge mange tv-er til en krone stykket og hva så? Poenget mitt hadde ingenting med salgsmulighet å gjøre, men alt med produksjonsmulighet å gjøre. Hvis Ford kan selge 1 million svarte t-ford, går jeg ut ifra at de også kunne ha levert 100.000 røde t-ford. Hvis de ikke gjør det går jeg ut ifra at det er et bevisst/strategisk valg fra deres side, og ikke fordi det er teknisk vanskelig.

Når disse to tv-ene tilsynelatende er 99% identisk så går jeg ut ifra at Philips velger å lage den dyreste fordi de enten ser mer markedspotensiale i den, har flere bestillinger inne, eller har høyere marginer på den.

Hvis Elkjøp hadde annonsert en 5320 til 1 krone (som du sier), og kunne levert 10 stykker, men kunne levere 7320 til 20.000 så mener jeg absolutt de burde levere 7320 til 1,-! Unntaket hadde vært om annonsen leste:

"NB!NB! lokketilbud, kun 10 stykker. Når disse er solgt prøver vi å prakke på dere de vanlige dyre tv-ene"

For min del har jeg lagt igjen mye penger på Elkjøp og vil nok fortsette å gjøre det. Men jeg er ganske bevisst hvilke "feil" de har.

Knut

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nostra.. Prøver du å få frem at ALIS panelene er bedre enn de som sitter i PV500/PDP-435/PDP-436/RZ42PY12/PX12... Ingen tvil om at Expert har hjernevasket deg ihvertfall.. Bare for å ødelegge litt.. Hitachi (som er et Expert brand i norge akkurat som Grundig) produserer jo alle panelene sine etter Fujitsu sin teknologi og maler. Og er det ikke rart at deres egen toppmodell benytter et annet panel? Du er klar over at 1024x768 har vesentlig fler pixler enn 1024x1024 som du kaller "reell" oppløsning.. Kan du forklare det?

Og en annen ting... LG som er verdens nest største elektro produsent og ledende på det norske plasma markedet produserer bare billig skjermer?? Hva i all verden baserer du påstandene dine på? Samtlige LCD tv fra philips av topp modeller bruker LG/Philips panel. 37PF9986 / 37PF9830 for å nevne et par. Og kan ikke si jeg har sett så mange Hitachi med LED-LCD.
    Og en annen ting. Philips har ingen avtale med LG angående Plasma panel. Og det står heller ikke LG panel i de rimeligste modellene til Philips.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG ledende på det norske plasmamarkedet? Hva i all verden baserer DU DEN påstanden på? Info tas imot med takk

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    LG ledende på det norske plasmamarkedet? Hva i all verden baserer DU DEN påstanden på? Info tas imot med takk
    DEN påstanden baserer jeg på blandt annet dette!

"Den store salgsøkningen innebar at hver tredje solgte plasma andre kvartal i Norge var fra LG Electronics med en markedsandel på 32 prosent Totalt for året er det solgt 17 398 plasma-tv i Norge første halvår 2005. Størst andel har LG med 25,4 prosent av markedet."

Ref link : http://www.computerworld.no/index.cf...ikkel/id=53341

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •