Elkjøp, rot og rettigheter? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hvem tenker på sofa, når en har lyd og bilde å tenke på?
    Vanskelig å finne sweetspot når man sitter rett på gulvet.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    Vanskelig å finne sweetspot når man sitter rett på gulvet.
    Bare å sitte på huk der krysset er da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADVARSEL: dette ble en lang post med mye quoting fra _Roger_ da han kommer med det jeg anser som en helt feil personkarakteristikk av meg, samt usakligheter og ulogiske uttalelser. Jeg beklager at dette ble langt og kan avdekke allerede her at det ikke har skjedd noe nytt i sakens anledning. Beklager men jeg klarer ikke å la sånt tull stå uten å kommentere det.

Det var da voldsomt til en slagside Roger, jeg får prøve å forklare hvorfor jeg synes denne handelen så langt ikke er tilfredstillende fra mitt ståsted.Selvom noe sier meg at akkurat det er fånyttes.: Jeg har betalt for en vare jeg ikke har fått.

Som du selv sier, denne prisen var RÅ, det er også grunnen til jeg kjøpte den og vegrer meg fra å kreve pengene tilbake, jeg har ikke funnet noe som kan erstatte denne varen til denne prisen.

Hvis du ikke ønsker å vente så er det ikke noe problem for deg å få tibake pengene. Du er sikkert langt fra den eneste. Hva gjør deg så spesiell at du trenger særbehandling?
    Å levere en vare til avtalt, ja garantert tid er ikke særbehandling, å få en kompensasjon for sen levering/avtalebrudd er også vanlig praksis i forretningsverdenen.

Hvis alle kunder skulle vært så vanskelig og ikke innsett at dette problemet skyldes et meget godt tilbud og ikke at elkjøp bevist prøver å lure deg er jeg redd at elkjøp til
    slutt finner ut at det ikke er verdt å kjøre denne aggresive prispolitikken de gjør.
    Hvordan har jeg vært vanskelig bortsett fra at jeg har etterlyst en vare jeg har betalt? Nevnte jeg forresten 10,7 Milliarder i driftsresultat i norden for 2003/2004?

Men de kan selvsagt ikke trylle frem en 37PF5320 fordi du roper og kjefter.
    Hvis du hadde vært litt mer interesert i å lese hva jeg skrev tidligere ville du sett at all kommunikasjon har foregått høflig og saklig. Dvs. de jeg har fått pratet med som er telefonvakter. De som har betalt for å ta en avgjørelse i slike saker har jeg ikke hørt et knyst fra, tross løfter om at de skal ta kontakt.

Denne prisen er så god at jeg tipper at hvert apparat er sponset med ganske mange hundre kroner fra Elkjøp sin side.
    De ønsker garrantert at alle skulle fått TV med en gang.
    Tja, det gjør de sikkert, ingenting som gleder toppsjefen mer enn å gi bort masse penger og sitte med tap.. men så var det disse 10.7 milliardene da.. Spørs om Veldedighetsforeningen Elkjøp faktisk ønsker at alle skal få en TV til den prisen med en gang.

Det som jeg er redd skjer er at du kommer til å klage deg fremover i køen. La oss si at det er 100 stk som har reservert denne TV'n. Du er kanskje nr 87 som reserverte den etter at de gikk tom.
    F.eks kan det hende at 20 av disse kommer i løpet av neste uke. Bare for å slippe problemer med bråkmakere velger de å gi deg en av disse og la en av de som er mer talmodig vente på neste levering.
    Syns du f.eks det er rettferdig?
    a)Igjen: Hvor har du det fra at jeg er en bråkmaker?
    b)Jeg reserverte ikke en TV, jeg KJØPTE den.
    c)tror du virkelig at Elkjøp har 100 kunder som de forventer skal sitte i over 2 måneder for å vente på et produkt man vanligvis kan hente på et lager samme dag?
    d)Jeg synes det er rettferdig å få en vare til avtalt tid

Jeg kan garrantere at elkjøp og andre kjeder ikke annonserer med ting de ikke har på lager med vilje.
    Eneste måten du kan garantere det er vel hvis du sitter i innkjøpsavdelingen til Elkjøp?
    Og hvorfor skulle de ikke annonsere med varer de ikke har på lager? det er jo ikke sjefene som må ta imot kjefta, og det er veldig lønnsomt å selge apparatene før de er bestilt pga. de scenarioene du nevnte tidligere med for lite/for mye på lager. (så lenge leverandøren ikke får problemer med å levere da.) Og Elkjøp har jo gjort dette i mange år allerede, noe de også har fått tyn for:
    Elkjøp lurer deg
    blir du lurt?

Jeg skulle gjerne ha plukket usaklighetene til _Roger_ fra hverandre enda litt til, men jeg regner med at de andre forumbrukerne klarer dette fint på egenhånd, dessforuten er vekkerklokkens klamme larm alt for nærme.
    Godnatt alle sammen.
    P.S. Roger, hvis du ønsker det kan jeg jo stikke oppom kontoret ditt imorgen så kan vi snakke om dette over en kopp kaffe eller lignende.Jeg skal jo til Stormarked Lørenskog uansett mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Herregud karer denne diskusjonene om hvor bra eller dårlig Elkjøp og alle andre er har vi hatt her inn ørti ganger. Dere blir aldri enige allikevel, men lykke til!
    Ørti-en. Sonus the Clairvoyant.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Wizkid: Nei, jeg hverken jobber i eller eier deler av Elkjøp. (det er vel helheid av
    et engelsk selskap). (men jeg jobber i en større sportskjede og vet en del om hvordan
    man driver butikk) (og jeg har nylig kjøpt meg en Pansonic PV500 på elkjøp)

Av og til lurer jeg på om folk tenker gjennom hva de skriver på dette forumet.

Hvordan mener du at de burde løst dette problemet når ikke Philips klarer å levere?
    Du mener vel ikke seriøst at de med vilje oppgir feil dato eller med vilje holder tilbake
    levering. De tvang vel heller ikke at han skulle betale hele beløpet før han skulle hente, den
    men av ukjent grunn så hadde de ikke den på lageret da. Mest sannsynlig er det vel fordi
    at Philips ikke har levert som lovt. Det hadde ikke vært noe problem for amfamf og fått tiblake
    alle pengene med en gang når feilen ble oppdaget.

Nei, man kan ikke forvente at noen skal stå i månedsvis å vente
    og Elkjøp tvinger han heller ikke til å gjøre dette. Jeg er sikker på at Elkjøp
    er oppriktig lei for denne forsinkelsen, men som sagt tidligere så kan de ikke spikke apparatene
    på bakrommet selv. Og jeg er sikker på at hvis man spør om 2-300 kr i kompenasjon for
    den unødvendige turen til butikken for å hente den så vil man også få det. (såfremst man
    legger det frem høflig og på en hyggelig tone)

Til amfamf:

Du kunne gått rett i kassa og fått pengene tilbake for TV'n når blemmen ble oppdaget.
    Du ville fått dem tilbake med et smil. 30 dagers returett er genialt.

Det er ikke særbehandling å få varer til avtalt tid, men når leverandøren i dette
    tilfellet ikke klarer å levere, (jeg måtte selv vente 3 uker på min TV) så mener
    jeg det er særbehandling om ikke du må vente i kø som de andre. Selvfølgelig er det kjipt
    å¨vente på noe, men thats life.

10.7 milliarder i driftsresultat. Tror du bør ta deg noen timer på BI for å lære deg
    forskjell mellom omsetning og resultat. Resulatet ble såvidt jeg klarte å finne på ca 200
    millioner. Dvs at de fikk et resultat på bare ca 2% av omsetningen. Det er langt fra bra
    og hadde jeg levert samme resultat i min bransje hadde jeg gått med hue ut av jobben før
    dagen er omme.

a) Du poster et innlegg på forum for å klage på servicen, når det i utgangspunktet er
    et problem som Elkjøp ikke er skyld i = bråkmaker.

b) Du reserverte TV'n og du har fortsatt reservert den. De hadde den ikke på lager,
    ergo det var en reservasjon.

c) Nei, jeg vil tro at en del av kundene fjerner reservasjonen. Noe som elkjøp nok er
    fryktelig irritert over. Sannsynligvis må Philips svi kraftig også med dagmulkter for
    sen levering (vanlig i bransjen) Men man kan fortsatt ikke spikke apparatet.

d) Det er jeg helt enig i. Men igjen det nytter ikke klage til kornbonden fordi det ikke
    regner, eller til Elkjøp fordi de ikke får varene som levert.

Jeg kan garrantere det fordi jeg vet en god del om butikkdrift. Hovedpri for alle
    ledere er å få fornøyde kunder. Jeg har selv måtte gi store rabatter på trenignsutstyr
    grunnet for sene leveringer og det er ingenting som er så irritende og ikke kunne
    levere det man lover. For mange er det kanskje første besøk i en spesiell butikk og
    hvis man ikke klarer å levere så vil man kanskje aldri se kunden igjen.

Du må gjerne stikke oppom kontoret, men det er nede i Oslo sentrum :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl

§ 24. Erstatning

Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side.

Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.

Beror forsinkelsen på en tredjeperson som selgeren har gitt i oppdrag helt eller delvis å oppfylle kjøpet, er selgeren fri for ansvar bare om også tredjepersonen ville være fritatt etter regelen i annet ledd. Det samme gjelder om forsinkelsen beror på en leverandør som selgeren har brukt, eller på noen annen i tidligere salgsledd.

Ansvarsfriheten gjelder så lenge hindringen er til stede. Faller hindringen bort, kan ansvar gjøres gjeldende dersom selgeren da plikter å oppfylle, men ikke gjør dette.

Erstatningen utmåles etter reglene i kapittel 11.
    Heving er jo ikke noe problem med Elkjøp heller slik at jeg ser ikke at man har noe krav.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal like å se en privat person bevise et øknomisk tap fordi han ikke får tv'en i stua si til rett tid.

Men uansett. Elkjøp norge er nødt til å finne et erstatnings produkt til annonsert vare om det ikke kan leveres til en kampanje. Så enkelt er det. Klarer ikke den elkjøp butikken du har handlet varen din i å skrive en mail til elkjøp norge å kreve en erstatning til 5320 så hev kjøpet å henvend deg til neste elkjøp butikk eventuellt sandvika eller drammens butikkene.

Eventuellt kan du be om et knall tilbud på 7320 f.eks. De bruker samme panel men elektronikken i de har mer å si enn kvaliteten på panelet. Godt eksempel der er Philips 42PF5520 som benytter panelet til LG som også sitter i RZ42PX3. Sistnevnte er kåret til en av de beste kjøpene man kan gjøre idag på lavoppløslige plasma'er. 5520 blir vel ikke nevnt i det heletatt. Men et par offtopic ting jeg gjerne vil nevne angående 5320 og 7320.. Innsynsvinkelen dems er veldig dårlig, de blir veldig blå. Det andre er tilkoblingen. Alt går via DVi ingangen. DVi over til vga så over til komponent. Veldig tungvint om man skal koble en normal dvd spiller og pc samtidig. Og de er ikke spesiellt glad i kabel tv. 7320 er noe bedre pga pixel plus kretsen men den også blir knust av f.eks likprisede plasma'er der.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    _Roger_: jeg vet at annonsene er planlagt lenge før de faktisk kommer i posten til folk, og ja jeg vet at ingenting er verre for en selger enn å måtte stå og "bortforklare" at varen dessverre ikke kom inn til denne annonsen!
    Jeg mener for all del ikke at det er butikkene som har skylden og selvfølgelig vil man unngå å brenne inne med ukurante varer. Jeg mener heller ikke at butikkene skal palle opp med dyre plasma eller lcd tv'er, men at de burde klare å ha i hvertfall "nesten" god nok tilgang på hovedlageret til å skaffe de fleste tv'ene innen rimelig tid. De har jo tross alt et hovedlager for hele norden som er på størrelse med 14 fotballbaner, eller var det 28??, samme det, lageret er stort.
    Selvfølgelig vil Elkjøp ha fornøyde kunder og muligheten til å levere det rette produktet for kunden til alle kundene deres, men jeg tror ikke det er uten grunn at elkjøp falt ned til bunnen av listen over hvilke bedrifter nordmenn har mest tiltro til... noe bør forbedres, jeg sier ikke at jeg har svarene, men jeg synes det er for lettvint å kun skylde på leveringsproblemer o.l. det er jo ikke snakk om et engangstilfelle dette her....

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Roger:
    Har nå lyst til å legge meg på samme nivå som du. Du som kan dette med kundebehandling skal jo vite at "kunden har alltid rett". Har du ikke hørt dette så er du enten trang i nøtta eller bare ut for provosere.
    Jeg kan ikke med min beste vilje få meg til å tro at du mener det du skriver. I så fall har du ingen fremtid i butikknæringen i det hele tatt. Driver selv med service direkte opp mot kundene innen IT. De første gangene jeg prøvde å si at jeg ikke har fått varen/software fra grossist, så fikk jeg høre at det er mitt problem. Skjønte fort at kundene ikke tenkte på om man produserer utstyret i Asia eller hjemme på min kjøkkenbenk.
    Og til amfamf: Lykke til og takk for godt og saklig svar. Når en leser innlegg fra folk som Roger, som attpåtil jobber som kundebehandler, blir en fort forbannet. Kunne tenkt meg å sett innom sportsbutikken og handla hos han. Vært moro å sett om mannen kan å selge shorts på denne tida eller forventet levering er mai 2006. Må sikkert betale på forskudd likevel. ;-)

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden går vel ganske langt over støvle skaftet.

Roger - Du går dessverre rundt grøten og kjefter. Det er ikke her snakk om at amfamf er sur for at varen ikke er kommet. Det hele bunner dessverre¨, som jeg ser det, ut i dårlig info fra Elkjøp. Jeg har selv 13 år i detaljhandel og har vært butikksjef slik som deg og har en master i business og jeg må si at dine svar sjokkerer meg. God kremmer er du, men det ser ikke ut til at du kan relasjonsmarkedsføring - Elkjøp er nemlig svært avhengig av gjenkjøp med den skalaen de driver i (om ikke i samme produktkategori - så innen andre).
    Vi vet heller ingenting om hvor mange som står i kø - du skriver 100 hvor tar du det fra?

En redelig og ærlig løsning her er vel denne:

Amfamf må nok belage seg på en del ventetid. Dette har jeg forstått at er ok siden han mener at dette er et meget godt kjøp og derfor vegrer seg for å heve kjøpet. MEN det som skulle ha skjedd er at han skulle blitt kontaktet, når han er blitt lovet dette, med oversikt over sakens gang og mulig tidspunkt for levering. Dette har ikke skjedd og dette er klander verdig.

Jeg må også si at jeg oppfatter amfamf som en god, men dog meget bevisst kunde. Han har, etter min tolkning, ikke vært unormalt krevende. Synspunktet om at han er krevende bunner ut i Elkjøps problemer med info og besluttningstakning. Hadde beslutningstaker hod elkjøp innvolvert seg tidligere hadde dette ikke blitt et problem for dem, ergo er dette deres problem - et organisatorisk et sådann.

Et det Intersport, XXL, Sport1 eller G-Sport du drifter Roger?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wizkid:

DU hisser deg opp ditt første innlegg om at han må kreve pengene tilbake. For kunden
    har aldri dette vært noe problem å få gjort.

Kunden har ikke alltid rett. I vår kjede har personalet beskjed om at hvis man har
    misfornøyde kunder så skal man sette seg selv inn i kundens situasjon for deretter å tenke
    ut hvilken løsning man selv ville blitt fornøyd med. Lederne blander seg ikke opp i hva
    den løsningen blir og hva den koster for oss såfremst den ikke her helt på jordet. (som f.eks
    gi dem en tredemølle fordi vi er tom for hvite tennissokker)

Hva syns du forresten om kunden i fjor sommer som krevde kjøpet hevet fordi han punkterte på sin sykkel?
    Ja slike kunder finnes faktisk. Det hadde gått over ett år etter kjøpet og han viste
    til produkinformasjonen som viste at sykkelen var slitesterk. Dette var en offroader til nærmere
    7000 kr og hvis vi skulle tatt den tilbake ville vi aldri fått solgt den. Det endte opp
    med at vi ga kunden gratis ny slange og bytte. (selv om han strengt tatt ikke hadde rett til det)
    Men når fyren står å kauker i butikken rabiat så er det ikke mye man kan gjøre. Slike
    kunder har sikkert elkjøp også.

Når det gjelder denne saken så mener jeg elkjøp har gjort EN feil.

Den feilen var å ikke si at det var usikker levering på denne og at det kunne ta noe tid.
    Sannsynligvis hadde de annen informasjon som sa de skulle få TV den først angitte dato.

Men la oss disikere denne feilen litt. Hvilken betydning hadde det før kjøper? Villle
    han fått TV noe raskere om det ble angitt at leveringstiden var usikker? svar: nei. Ville han fremdeles reservert den: Tja, sannsynligvis
    da dette fremdeles er et sinnsyk rå pris. I tilegg ringte butikken til han før han kom
    for å hente den for å informere om at den var forsinket, dermed ble det heller ikke noe bomtur.

Så hvilken kompensasjon er dette verdt. Ja haddet det vært opp til meg så kunne han fått
    2-300 kr rabatt på TV for forsinket levering i forhold til første avtalte dato.
    Hadde leveringsforsinkelsen vært Elkjøp sin skyld så hadde jeg kunne strukket meg litt lenger.

Jeg ville også f.eks tilbydt 37PF7320 til f.eks 18.995 (1000 kr avslag) Hvis denne kunne skaffes.

De som krever at elkjøp skal levere annen TV til samme pris er helt på jordet. Dette er
    ikke den lille feilinformasjonen verdt. (og så lenge det var etter at annonsegarantien
    var tilbyr heller ikke elkjøp det)

Revox: De fikk apparatene til kampanjen slik at de ikke trengte erstatningsprodukt. At
    de er tom på fredag 5 dager etter at tilbudsavisen kom ut er en annen sak og det er helt
    umulig å sikre seg mot på denne typen varer.

Sonus: Jeg tror jeg fint skulle klart å få 99% av kunden fornøyd i denne saken. Men de
    som krever en langt dyrere TV til samme pris ville nok endt opp med å bli skuffet hos meg.
    Jeg ville funnet en passende kompenasjon. (nevnt lengre opp i innlegget).
    Hvis du leser første innlegg så ser du at han faktisk ble kontaktet med første mulighet
    for å fortelle om forsinket levering og at ny leveringsdato er ubekrefet. Så her har
    elkjøp sitt på det tørre.

Oppsummering: Det jeg reagerer på fra enkelte er den ensidige negative holdningen til butikken
    fordi at leverandøren ikke kan levere. Spesielt wizkid sin holdning er ensidig negativ. Kommentaren
    om forskudsbetaling sier det meste. MEN JEG SIER DET EN GANG TIL SIDEN ENKELTE ER TREG:
    ELKJØP BETALER GLADELIG TILBAKE PENGENE UMIDDELBART OG HAR ALDRI KREVD AT HELE BELØPET SKULLE
    BETALES FØR KUNDEN HENTET TV'EN. At de krever en del betalt på forskudd er kun for å sikre
    seg om at kunden sier ifra hvis de ombestemmer seg. (slik at den ikke blir stående på lager
    i månedsvis å vente på en kunde som aldri kommer). Jeg skal innrømme at hvis noen vil
    bestille en utstoppet Bjørn til mange 100k så vil jeg kreve forhåndsbetaling, men det
    skjønner de fleste.

Jeg tror faktisk at jeg har 99.9% fornøyde kunder når jeg står i selve butikken, og
    jeg er generelt av den holdningen at man skal strekke seg langt for å gjøre kunden fornøyd
    og for å rette opp egne feil. Men som sagt i dette tilfellet er det lite elkjøp kan gjøre.
    Ikke glem at det var en rekke personer som fikk kjøpt denne TV'n de første dagene og
    disse er sikkert kjempefornøyd med kjøpet. At tilbudet var så godt at levering var vanskelig
    for alle bør ikke gjøre slik at Elkjøp slutter å tilby kunder slike gode tilbud.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra min tid bak "kassa" i hi fi butikk lærte jeg meg at folk som kommer og lager masse bråk og med trussler aldri får min service -ALDRI! Men folk som er saklige og leger frem saken på en fornuftig måte ALLTID fikk min ytterste service.
    Sitat Opprinnelig postet av _Roger_
    Hva syns du forresten om kunden i fjor sommer som krevde kjøpet hevet fordi han punkterte på sin sykkel? Ja slike kunder finnes faktisk. Det hadde gått over ett år etter kjøpet og han viste til produkinformasjonen som viste at sykkelen var slitesterk. Dette var en offroader til nærmere 7000 kr og hvis vi skulle tatt den tilbake ville vi aldri fått solgt den. Det endte opp med at vi ga kunden gratis ny slange og bytte. (selv om han strengt tatt ikke hadde rett til det) Men når fyren står å kauker i butikken rabiat så er det ikke mye man kan gjøre. Slike kunder har sikkert elkjøp også.
    Det er tydeligvis delte meninger om hvilke kunder som har rett til best mulig service fra dere ansatte. I Rogers tilfelle fikk kunden ekstra god service bare fordi vedkommende maste ekstra, mens Sonus ganske bastant mener at dette ikke er tilfelle hvor vedkommende jobbet. Selv synes jeg Rogers historie virker mest sannsynlig og det er også min oppfatning at kunder som står på og maser får ekstra god service, mens de som står med lua i hånda får ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har verken tid eller ork til å kommentere Roger med noe mer enn at Elkjøp KREVDE å få betalt før jeg dro ned på lageret for å hente en TV som ikke var der. Det er ikke helt sant, jeg kan ikke garantere at de ville krevd betaling, for jeg prøvde riktignok ikke å hente TV'n før den var betalt, siden jeg i motsetning til Roger ikke anser meg som en bråkemaker pleier jeg å betale varene før jeg tar de med hjem.
    Jeg startet denne tråden fordi jeg var fryktelig frustrert over å måtte avlyse festen jeg skulle ha med kompiser i anledning min 30 års dag siden Elkjøp Ringer samme dag som de tidligere hadde forsikret meg om at TV'n helt sikkert skulle være klar for henting, hele helgen var ment som en film helg og futten gikk liksom ut av hele opplegget.

Mulig jeg skulle takke og bukke for at jeg fikk lov å legge igjen over en månedslønn hos Elkjøp og at Elkjøp har latt meg vente en måned så langt og forventer at jeg venter minst en måned til, men jeg skulle så gjerne hatt den TV'n istedenfor den gamle 25" fra 1980 engang med en sykelig tiltrekning til rosa.
    Hvis Roger ikke forstår at jeg er skuffet tror jeg desverre at jeg ikke klarer å forklare det til ham heller.

Oppdatering: På tross at jeg ble forsikret om at "Jørgen" ved Stormarked Lørenskog skulle kontakte meg idag har jeg ikke hørt noe fra hverken ham eller andre ved Elkjøp idag heller.
    God natt

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at dette er slik jeg har opplevd Elkjøp ca. hver eneste gang jeg har handlet der. Unntakene er de gangene jeg har vært innom bare for å se, og funnet noe til en bra pris.

En gang da den tilbudsavisen deres kom, så krysset jeg ut de varene jeg anså som gode tilbud. Dro deretter ned til butikken for å se om noen av dem var tilgjengelig. Men nei, hehe. De hadde såklart "noe som er mye bedre, men det koster litt mer".

Bestillte en gang for noen år siden et par 200-pack'er med CD-R til 100kr (svinbillig jo) og de skulle ringe meg når de kom på lager. Ingen har ringt ennå Noe jeg heller ikke forventet egentlig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre det du forteller om amfamf, har selv også både possitive og neggative erfaringer med Elkjøp, men det er ofte de neggative hendelsene man husker mest fra slike ting man opplever som kunde, og tilbudene skal være ganske bra før de har meg på limpinnen igjen. ;-)

Det kan virke litt som at elkjøp er blitt såpass stort etter hvert at de kan virke litt arogante og de ikke setter enkelt kundene like høyt som de burde, og mer er ute etter å lokke flest mulig kunder inn i butikken, så i alle fall noen tar med seg de varene som er/var på lager.
    Så får det bli litt det samme om enkelte kunde må vente i månedsvis for å mota varen. Venter fremdeles på det Fisher rack møbbelet jeg bestillte på elkjøp i kristiansand en gang på begynnelsen av 90 tallet, savnet det den gangen, men det har skjedd en del oppgraderinger på hifi og hjemmekino fronten hos meg siden den gang, så jeg savner ikke det rack møbbelet så veldig.....;-)

Skjønner godt at du trengte å få ut litt gruff amfamf, det er ikke bare ALI Kaffe som kurerer gruff, Avforum kan vel også hjelpe litt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diskusjonen tar litt av her...

Denne tråden går vel ganske langt over støvle skaftet.

Roger - Du går dessverre rundt grøten og kjefter. .....
    Vi vet heller ingenting om hvor mange som står i kø - du skriver 100 hvor tar du det fra?
    Å si et tall på 100 er ikke helt usannsynlig. Har 6 år i Elkjøp fra tidligere ansettelsesforhold. Og hvis man gjør litt research så vet man at Elkjøp har godt over 60 butikker i Norge. Tror du det er så usannsynlig at mellom 1 og 2 personer venter på en slik tv i hver butikk? Til denne prisen så tror jeg absolutt ikke det.

Når det gjelder annonserte varer, så er det sant som tidligere sagt at det er det verste en selger vet når en annonsert vare ikke blir levert fra leverandør. Men leveringstid pleier å være 1-2 uker, ikke måneder. Ønsker du en kjapp løsning på dette, ta kontakt med meg så skal jeg ringe en av mine tidligere kolleger på Elkjøp SM Lørenskog. Så fikser vi det. 98239606

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brage - jeg klarte bare ikke å la være å kommentere. Men jeg gir meg nå. ikke et pip mer fra meg.......................

P.s Amfamf jeg håper det ordner seg for deg. over og ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Slike diskusjoner tar alltid av. Alle har vel vært misfornøyd kunde en gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til lurer jeg på om folk tenker gjennom hva de skriver på dette forumet.
    Ja, det lurer jeg også på :-)
    Hvordan mener du at de burde løst dette problemet når ikke Philips klarer å levere?
    Du mener vel ikke seriøst at de med vilje oppgir feil dato eller med vilje holder tilbake
    levering
    Jeg mener å ha belegg for følgende: Elkjøp bruker i likhet med endel konkurenter "lokkevarer". Dette vil si at de trekker kunder ved å annonsere svært gode tilbud. Når kunden så er i butikken er de lite motivert for å selge disse varene (siden de tjener minimalt med penger på dem, evt taper penger). De kan f.eks ha inne et minimalt lager, eller prøve å stille varen i et dårlig lys (oppklarende råd fra 17-årig selger om at den billigste pcn ikke kan oppgraderes, eller tv-er som bevisst innstilles dårlig). Alt for å selge en noe dyrere lignende modell som de har mangedobbelt avanse på.

Kunden er fullstendig likegyldig ovenfor hvem feilen ligger hos. Hvis Philips har dårlig logistikk, er det elkjøp sitt ansvar å kreve døgnmulkt, bytte leverandør eller ta forbehold i annonseringen. Jeg mener at i dette tilfellet hadde det vært rimelig å tilbudt modellen over, 7320 (?) til en pris som svir, f.eks møtes midt i mellom. Evt tilbud om å heve kjøpet, men det burde da ha blitt gitt tidlig i prosessen, ikke etter flere måneder.

a) Du poster et innlegg på forum for å klage på servicen, når det i utgangspunktet er
    et problem som Elkjøp ikke er skyld i = bråkmaker.
    fantastisk usaklig...
    d) Det er jeg helt enig i. Men igjen det nytter ikke klage til kornbonden fordi det ikke
    regner, eller til Elkjøp fordi de ikke får varene som levert.
    kunden må klage nettopp til Elkjøp. Elkjøp må sørge for å gardere seg videre.

Jeg kan garrantere det fordi jeg vet en god del om butikkdrift. Hovedpri for
    det skrives garantere =)

Jeg er enig i at det finnes mange vanskelige, bråkete og irriterende kunder. Jeg har jobbet i kassa på musikk-butikk. Men ut ifra det jeg har sett, er denne kunden ikke en av dem. Måten å møte dem på er som regel å høflig forklare hva deres rettigheter er, og hvilken fleksibilitet de kan forvente fra butikken. Litt som barneoppdragelse har jeg ingen tro på å bøye seg for "barn som skriker og vil ha is" =)

mvh
    Knut Inge

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •