Elkjøp, rot og rettigheter? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 103
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du er vist ikke den eneste som har problemer med elkjøp. Kjøp aldri noe uten at det er i butikken eller i butikkens lager e min mening

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiff
    Må ikkje gløyme at mesteparten av folk som jobber på elkjøp er studenter som kanskje jobber 1-2 ganger i veka, da er det ikkje alltid like lett å holde seg oppdatert på alt som er på markedet. Er tross alt ein billig kjede,så folk kan ikkje forvente seg at det er hifi ekspertet som jobber der. Vil tru at den vanlege kunde der er grønne Ola Nordmann som bare tenker på pris, det betyr igjen at det ikkje stilles så store krav til dei som jobber der. Folk som er kresne går vell helst til Hif Klubben/Centeret......, som igjen har ansatte som er dyktigere. Men når det er sagt, så er det ingen unnskyldning for dårleg service. Det er ein ting som Elkjøp har mykje å lære.
    vel så ansetter jo hifi klubben/centeret også studenter som jobber 1-2 ganger i uka...

dessuten kan det jo være at vareleveringen skulle kommet samme dagen..da er det vansklig hvis det er blitt noe endringer. Dessuten kan det også være at personen har sjekket forventet leveringsdato og forventet den inn da..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det kan vel forklare hvorfor kompetansen er lav i hi-fi klubben også...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er noen som prøver å forsvare,(les-bortforklare), svakhetene til Elkjøp. Bortkastet spør du meg.
    Gjelder sikkert andre berømte kjeder også.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud karer denne diskusjonene om hvor bra eller dårlig Elkjøp og alle andre er har vi hatt her inn ørti ganger. Dere blir aldri enige allikevel, men lykke til!

Synes saken til trådstarter er lei, men det ser jo ut som om det løser seg? eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp/lefdal(same shit different name) er geniale saker så lenge man vet hva man skal ha og de har det på lager, synes jeg.

En liten oppdatering til Sonus og dere andre. Elkjøp lovte å ta kontakt på lørdag morgen men hørte ikke et pip, så jeg ringte selv. Atter er gang var telefonvakten svært så imøtekommende og skulle sende en mail eller melding direkte til en kar som heter Jørgen, som visstnok var et stykke opp i hierarkiet på stormarked Lørenskog.
    Så langt i denne prosessen har Elkjøps telefonvakter vært eksemplariske. Synd at de i posisjon til å avklare denne saken ikke har tatt seg tid til å sende så mye som et midlertidig svar på epost/telefon.
    Siste nytt er at Jørgen skal kontakte meg på mandag. Det som forundrer meg er at jeg ikke har sett andre skuffede kunder på noen av forumene her i Norge. Det var visst totalt 12 stykker som ventet på skjermen sin...

Jeg regner med at Elkjøp prøver å finne en erstatning til meg siden det er dette de har lovet i lignende saker som har vært oppe i forbrukerrådet etc.
    Det jeg har sagt til Elkjøps representanter er at det jeg vil ha er en flatskjerm på 37 tommer eller mer som er HD-Ready, merke etc er mindre viktig siden jeg egentlig ikke har klart å orientere meg så godt i skjerm jungelen(Amoi ser imidlertidig ut som abstrakt kunstverk på de fleste sendinger syns jeg). Problemet er bare at det ikke ser ut som om Elkjøp har noen aktuelle skjermer inne, verken sentralt eller lokalt.(sjekket lagerbeholdning på internett).

Så litt spennende er det jo, jeg drømmer om god kundeservice, men frykter en blank avvisning med beskjed om at jeg står fritt til å heve kjøpet.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amfamf
    Elkjøp/lefdal(same shit different name) er geniale saker så lenge man vet hva man skal ha og de har det på lager, synes jeg.
    Hør hør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du eventuelt kan gjøre er å be om at de dekker behovet ditt mens du venter på TV`en din.Enten at du da selvføgelig får en annen TV med de samme spesifikasjonene du skulle ha.At de da erstatter produktet du skulle ha med ett lignende ett.
    Annet forslag er at du låner ett produkt av dem til det du har betalt for ankommer.

Jeg har ofte opplevd at ting har kanskje blitt ødelagt,sen levering eller hva det nå måtte være som skyldes leverandør at jeg som kunde ikke skal tape på grunn av dem.

Det du gjør nå er bare å vente på en avklaring,altså er det du som sitter igjen som den tapende parten.Hvis jeg hadde vært selgeren så hadde jeg nok gitt deg en form for erstatning der og da også med tanke på fremtidig salg.
    Sjekk om det er mulighet for deg å få noe annet mens du venter på din egen vare.Noe som også går ann er å få returnert 10-30% av kjøpesummen pga sen leveringstid

SPI

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har også tenkt på en eventuell "låneTV", men jeg kommer til å møte opp på Stormarked Lørenskog imorgen og la Elkjøp komme med forslag, er det ikke tilfredsstillende kommer jeg til å fremme til de forslagene som har kommet frem i denne tråden, kanskje også vise dem tråden. Den har jo over 500 visninger nå, det kan jo hende at det hjelper å gjøre Elkjøp oppmerksomme på at det er flere som følger med i sakens gang.

Takker for alle forslag og støtten så langt. :smile:

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vis dem tråden på en sånn "se her, nå må dere skjerpe dere" måte. Men du kan jo si at du har vært på ett forum for å undersøke om andre hadde samme problemer. Og at det der er vært en aktiv debatt. Fra min tid bak "kassa" i hi fi butikk lærte jeg meg at folk som kommer og lager masse bråk og med trussler aldri får min service -ALDRI! Men folk som er saklige og leger frem saken på en fornuftig måte ALLTID fikk min ytterste service.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet poeng å merke seg er at hvis Elkjøp bruker 2 måneder på å levere skjermen så kan man stille spørsmål om hvor reelt tilbudet er. Prisene på flatskjermer går jo stadig nedover og det er derfor ikke utenkelig at du på det tidspunkt skjermen (omsider) blir levert kan få kjøpt tilsvarende eller bedre produkter til samme pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Fra min tid bak "kassa" i hi fi butikk lærte jeg meg at folk som kommer og lager masse bråk og med trussler aldri får min service -ALDRI! Men folk som er saklige og leger frem saken på en fornuftig måte ALLTID fikk min ytterste service.
    Mulig det var sånn der du jobbet, men andre steder er det motsatt. Telenor ADSL, f.eks. De må trues på livet før ting skjer. Nuvel.

Til trådstarter:

Det eneste som med 99% sikkerhet hjelper er å kontakte avdelingsleder direkte.

Hvis ikke det hjelper, kontakt butikksjefen direkte.

Hvis ikke det hjelper, kontakt distriktssjefen direkte.

Hvis ikke det hjelper, kontakt regionssjefen direkte.

Hvis ikke det hjelper, kontakt adm. dir. direkte.

Hvis ikke det hjelper, kontakt George Bush.

etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe tro på å gå alt for hardt ut, ikke til å begynne med ihvertfall, og Bush, vel.. har ikke den store troen der heller desverre.
    MEN, jeg mener at Eljøp bør innse at dette ikke er holdbart og fikser en kompensasjon jeg kan være fornøyd med. De bruker tross alt hundretalls millioner på markedsføring i norge hvert år, og i Norden omsatte Elkjøp for
    10.7 milliarder kroner i regnskapsåret 2003/2004. Jeg har med andre ord ikke så dårlig samvittighet om Elkjøp eventuelt taper litt penger på å rydde opp i dette rotet.
    AndRightlyso, avdelingsleder er nok der jeg starter ja, tviler på at en ordinær selger vil eller kan ta en avgjørelse i slike saker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er mange tullete meldinger fra folk.

1. Elkjøp ønsker ikke denne situasjonen.
    2. Philips klarer ikke å levere produktene
    3. Elkjøp klarer ikke å spikke disse selv på bakrommet.

Når elkjøp annonserer en TV til en fantastisk lav pris (denne prisen var rå), så har de solgt hundrevis av disse.
    Pga av denne lave prisen klarer de ikke å levere til alle, men det er da bedre for kundene at noen får et slikt tilbud levert med det samme og noen må vente en stund, enn at de heller velger å annonsere den til 16.995 og dermed selge færre
    og kundene får et dårligere tilbud.

Hvis du ikke ønsker å vente så er det ikke noe problem for deg å få tibake pengene. Du er sikkert langt fra den eneste. Hva gjør deg så spesiell at du trenger særbehandling?

Hvis alle kunder skulle vært så vanskelig og ikke innsett at dette problemet skyldes et meget godt tilbud og ikke at elkjøp bevist prøver å lure deg er jeg redd at elkjøp til
    slutt finner ut at det ikke er verdt å kjøre denne aggresive prispolitikken de gjør. Det vil vi som velger å dra på mandag/lørdag når tilbudet kommer ut tape på eller de som velger å vente.

Nei, stikk å få igjen pengene dine, slik at en som er mer takknemlig kommer lengre frem i køen, for dette er ikke elkjøp sin skyld. De ønsker garrantert at alle skulle fått TV med en gang.

Denne prisen er så god at jeg tipper at hvert apparat er sponset med ganske mange hundre kroner fra Elkjøp sin side. Så økonomisk sett er det sikkert best for Elkjøp at du hever kjøpet også, men
    jeg tipper at hovedprioritet er å gjøre deg og andre fornøyd. Men de kan selvsagt ikke trylle frem en 37PF5320 fordi du roper og kjefter.

Det som jeg er redd skjer er at du kommer til å klage deg fremover i køen. La oss si at det er 100 stk som har reservert denne TV'n. Du er kanskje nr 87 som reserverte den etter at de gikk tom.
    F.eks kan det hende at 20 av disse kommer i løpet av neste uke. Bare for å slippe problemer med bråkmakere velger de å gi deg en av disse og la en av de som er mer talmodig vente på neste levering.

Syns du f.eks det er rettferdig?

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt innlegg av _Roger_

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yeah. Best å stå med lua i handa. Eller enda bedre, gi lua til noen som fortjener den mer enn deg. Stopp alt initiativ, og til ******* med darwinismen, I tells yer.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at det er latterlig av de store kjedene å annonsere ting som de ikke har på lager, tror det ville vært smartere å bruke noen av aaaalle de reklamemillionene som går med på annonser på bedre logistikk....

MEN, jeg synes det er merkelig hvor tålmodig folk som bestiller f.eks en sofa er... Når det gjelder møbler generelt godtar vi å vente i 2-3 mnd, men når det gjelder brunevarer så MÅ man ha de på "dagen".....

Bare for å sette hele denne tråden litt på spissen...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng angående møbler. Artig å være uten sofa i stua i 3 måneder.
    "Velkommen. Ta deg en pute. Sett deg inntil veggen, så får du støtte for ryggen. Vil du ha fløte i kaffen?"

Kanskje et av problemene er at folk flest viser altfor stor tålmodighet, og at det er derfor de store kjedene kan selge produkter de ikke har. Hvis de vet at folk gidder å vente, og det gjør de som oftest, hvis prisen er lav, da er det utvilsom logistisk best å vente med bestillingene til handelen med sluttbruker er utført, og helst betalt i sin helhet.

Litt færre annonsekroner = mange flere taiwanske barnearbeidere - Det tror jeg er løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan garrantere at elkjøp og andre kjeder ikke annonserer med ting de ikke har på lager med vilje.
    For ingenting er surere for selgerne enn å stå å beklage overfor kundene og ingenting
    gjør kunder surere. Kampanjer som dette planlegges ofte lang tid i forveien, og
    hvis f.eks Philips lover å levere produkt x antall TV apparater av en spesiell modell
    til en viss dato og at Elkjøp da planlegger en kampanje på dette produktet noen dager senere
    så er det lite de kan gjøre når de plutselig oppdager at varene de er lovt ikke kommer. Ofte
    er avisene trykket. I de tilfellene de ikke er trykte ser man ofte at de har lagt til informasjon
    i avisene sine om at man må forvente litt leveringstid. Dette har jeg sett flere ganger
    i Lefdal/Elkjøp annonsene.

Når det gjelder logisitik på slike varer er det veldig vanskelig. Det er ingen som
    kan forutsi hvor stor etterspørsel et produkt vil få på en annonse. Med den lave
    avansen på disse produktene er er det katastrofe for produsent og produsere for mange
    og det er katastrofe for butikkene og ta inn for mange. Eksempel

Scenario 1:
    La oss si at man bestiller opp 50 stk 37PF5320 til dennen annonsen. Fortjenesten ligger
    på 100 kr pr stk. (i dette tilfellet er det nok sannsynligvis tap)

200 stk vil ha denne skjermen.

De selger de 50 som var på lager og må ta bestilling på 100 til da 50 ikke orker å vente.
    De tapte mao ord 5000 kr i fortjeneste på at de hadde for få på lager.

Scenario 2:
    De tror at denne annonsen kommer til å slå kraftig til i markedet, så de bestiller opp
    200 stk. Når annonsen kommer viser det seg at de kun får solgt 100 stk den første uken.
    De neste påfølgende ukene får de solgt kanskje 20 til. I løpet av perioden kommer kanskje
    en annen kjede med andre gode tilbud. For å ikke brenne inne med disse apparatene velger
    de å redusere prisene med 1000 kr. Dette gjør at de kanskej får solgt 50 til i løpet av
    påfølgende mnd. Etter 2 mnd er de tvunget til en ny reduksjon med en ny tusenlapp for å
    få solgt de 30 siste. Så da ender de opp med mange tusen kroner i tap på dette produktet.
    (rundt regnet 70-80k i dette eksemplet)

Så SuperHeMan selv om dette er et helt tenkt eksempel er dette ikke langt fra realiteten.
    Hadde avansen vært som på klær (3-4 gangen i forhold til innkjøpspris) så haddet det
    ikke vært noe problem å redusere prisen for å bli kvitt produktene. Hvis man tar en runde hos
    butikkene og man er litt obs på modeller vil man se at mange har fjorårets modeller stående
    til Sinnsyke priser grunnet at de har tatt for mange inn og at de ikke tør å selge de til tap. F.eks har Expert Alnabru en Sony 32"LCD til ca 40.000 som de
    har på tilbud fra 50.000. Prisen er latterlig høy med tanke på årets Sony modeller
    er HD-ready og langt bedre til halve prisen. Problemet er at de tok inn for mange
    i forhold til etterspørsel. Slike tabber gjør at butikker/kjeder blir veldig forsikting med
    å ta inn noe antall på lager.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Roger:

1.Du står også i samme kø.
    2.Du jobber hos Elkjøp.
    3.Du er medeier i Elkjøp.

Må si det er utrolig flott av Elkjøp å sponse kundene sine, men en sponsor har også tidsfrister å overholde. Kan forstå at enkelte kunder kan virke provoserende på en kjede når de syter over å ha blitt lovet levering i hytt og gevær. De har jo betalt, så hvorfor klage? TV blir det til jul uansett. Hvilken jul sier du? Det gjenstår å se.

Neida, dette er for drøyt folkens. Beklager å måtte si det Roger, men dine utalelser holder ikke vann. Vi snakker om en kundes rettigheter, ikke plikter. Kan ikke forvente at amfamf vil stå i kø i måneder etter alle lovnader og t.o.m. forskuddsbetalt. Elkjøp skulle vært litt våken og gitt tilbud om pengene tilbake eller annet tilsvarende produkt. Det minste en forventer er at kunden slipper å etterlyse sitt betalte produkt selv. Det er iallefall sikkert at Elkjøp kunne tatt en tlf. og sjekket saken og gitt en rimelig rask tibakemelding.
    Det er ikke verre en at Elkjøp kunne gitt kundene service. Det synes jeg er rettferdig.

Hvem tenker på sofa, når en har lyd og bilde å tenke på?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •