Bestille filmer fra Dvdsoon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestille filmer fra Dvdsoon

Hei , besilte en film fra Dvdsoon 31.7, og den står forsatt på "pending"

Har ikke bestilt noe derfra før som har opplevd det samme.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lenge i det hele tatt. Har opplevd måneder med venting på titler derfra. På www.dvdarkivet.no er det mange tråder om dvdsoon. Ikke alle som er like fornøyd kan du si, selv om jeg personlig ikke er så misfornøyd, særlig det gamle åndssvakt lave prisnivået veide opp for mye som ikke var/er særlig bra med dvdsoon.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en tråd som omhandler blant annet DVDSoon HER
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter fremdeles på et par filmer jeg bestilte 6. juli, som da skulle ha vært på lager. Selvsagt gikk de tomme i det øyeblikket jeg bestilte. Har vurdert å avbestille, men de trekker jo penger umiddelbart, så da hadde jeg jo måttet kjøpe noe annet der. Man må bare gamble litt med DVDLate, antar jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du får beskjed om at ordren er kanselert etter 60dager regelen, fordi de ikke klarer å skaffe tittlelen. Det har skjedd med flere filmer jeg har bestilt.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt rart at de belaster visa kortet før de sender det ut da?

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Soon er nok i ferd med å gå konk. Det er tråder på en mengde internasjonale forum, bl.a. på DVD Swaps, som er der DVD Soon har hatt et eget underforum (det er lenge siden de har svart på noe der, annet enn goddagmannøkseskaft, og 'Alt er bra, vi har snart ting i orden igjen, det er helt trygt å forhåndsbetale hos oss. Helt sant').
    Anbefaler at folk tar kontakt med kreditt/debet-kort-selskapene sine.

Edit: På DVD Swaps ligger de interessante trådene under 'DVDSoon.com > Q & A' og under 'General > Supplier Feedback'.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at de har endret reglene litt. Du kan bare bruke 25% av store crediten din til å betale en ordre, det er jo litt tvilsomt.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer tvilsomt at de ikke lenger gir deg muligheten til å få pengene tilbakeført til kortet du har brukt. Dette er ulovlig ifølge både norsk og kanadisk lov (uavhengig av hva de skriver på sida si. Du kan ikke gi fra deg, og forhandler kan ikke ta fra deg, visse rettigheter, deriblant retten til å få refundert ikkelevert vare).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det at filmen og pengene er tapt?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de filmen på lager dukker den nok opp etterhvert.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å vente. Den venter på noe godt venter ikke forgjeves....er det ikke det et gammelt jungelordtak...hehe

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Har de filmen på lager dukker den nok opp etterhvert.
    Hvis man logger inn på kontoen sin der står det øverst i 'Incoming Messaging Center':
    August 12, 2005.

We are happy to announce the implementation of our new payment system. Due to popular demand, your orders will now be charged at the time of shipment instead of at the time of the order.

However, due to compatibility and accounting reasons all pending orders had to be canceled. Unfortunately it was impossible to overlap the two different payment systems. Credits have been issued to your DVDSoon account so that you may replace your orders once again. In order to help you locate the items that have been canceled you will now have access to a list of canceled orders and their contents in your account.
    M.a.o., bestillinger som er gjort før de la om til 'Charge on Shipping' vil ganske sikkert ikke bli sendt, og man kan bare betale 25% av ny bestilling med den kreditten man har/får ved kansellering.
    Det spekuleres på internasjonale fora om 60-dagers kansellerings-regelen er fordi kredittkortselskapene i en god del land har 60 dager som grense for hvor lenge man kan sette i gang krav om tilbakeføring ved feil/manglende levering.
    Som skrevet i tidligere post, jeg vil anbefale å ta printout av bestillinger og de mer tvilsomme delene av Terms&Conditions' (Ingen refund-option, max 25% kreditt som betaling av ny bestilling, dato bestilt/release date opp mot ikke sendt), og kontakte bank/kredittkortselskap for å få refundert det man måtte ha utestående.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare svindling da eller?

Jeg bestilte en film som jeg ikke har funnet andre steder.

Filmen heter Getaway : Director's Cut ( 1994 ) med Alec Baldwin og Kim Basinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg akkurat bekreftelse på at mine ordrer fra juli er kansellert. Pengene får jeg ikke igjen. De blir istedet tilbakeført til min DVD-Soon konto slik at jeg kan evt. kan bestille filmene på nytt.

Dear DVDSoon.com Client,

Due to the implementation of our new payment system, your order #####,
    dating from July 9 2005, has been automatically
    cancelled. A DVDSoon.com credit has been issued to your account. You can use this credit to
    place a new order. If you wish to obtain the name of the product that was canceled please
    take a moment to consult your list of canceled orders which is now available through
    the "My Orders" section in your account.

In closing, we are happy to announce that your orders will now be charged at the time
    of shipment instead of at the time of the order. This update has been implemented prior
    to many requests from our clients. We believe that this system will greatly simplify
    order management and will eliminate billing issues.

We sincerely apologize for this inconvenience.

Thank you for your comprehension.

The DVDSoon.com Team

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail om det samme nå, spørsmålet er om det hjelper å bestille samme filmen en gang til.....

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Jeg har også fått endel mailer i det siste hvor ting har blitt kansellert, tipper det dreier seg om 4 filmer og rundt 70 CAD $. Det største problemet mitt nå er at jeg sliter med dvdsoon sidene. Når jeg trykker på linker får jeg bare opp at siden ikke kan vises, må trykke back og vente lenge før jeg kan trykke på linken igjen for at den skal vises.

Situasjonen nå er vel slik at jeg ikke ønsker å bestille noe mer der og i allefall ikke når en kan bruke kun 25% av den credit'n en har. Noen som har forsket noe mer på om de har lov til dette i forhold til Canada's lovverk? Eneste løsningen er kanskje å kontakte kort selskapet for å få refundert penger!? Ikke at jeg dør av å tape 350,- , men det er jo prinsippet da...

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forøvrig inne nå og sjekket pris på kansellerte dvd mot prisen som står på de nå. De fleste filmene har økt med mellom 13-15 CAD $ og da er det jo ikke akkurat grisebillig lenger :-(

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også kansellert to ordre, Lethal Weapon 2 og 3 director's cut. Da jeg bestilte 24. juli sto det at begge var på lager. Nå fikk jeg standardmailen om at jeg kan gå inn å bestille dem på nytt. Jeg har ikke fått kreditert beløpene enda, men for moroskyld gikk jeg inn og prøvde å bestille dem på nytt. (Merkelig nok er de merket "Available" nå!) Da har de plutselig lagt til porto, hvilket vil si at filmene blir over 50% dyrere. Dette er jo rein svindel! Pga at de har rot i systemet, skal jeg liksom betale ekstra!! Fytte rakkern te høkkelfirma!

Så jeg skrev en mail til dem hvor jeg krevde enten å få bestille filmene på nytt til samme pris som jeg ga, betalt i sin helhet med pengene de allerede har trukket fra kortet, eller pengene tilbake.

Prøvde å gå inn på denne siden og finne ut hva kanadisk lov sier om dette på denne siden http://laws.justice.gc.ca/en/index.html , men det kunne likegodt vært skrevet på gresk, siden jeg ikke har noen som helst peiling på hva jeg skal søke etter. Ga opp etter en halvtime. Så hvis noen har peiling på kanadisk lov, skulle jeg gjerne visst hva loven sier om å kansellere en ordre og nekte å tilbakeføre pengene.

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei takke seg til..jeg tror jeg holder meg til http://www.dvdboxoffice.com "free shipping world wide", og brukbare priser! rask leveringstid har de og!:razz:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •