Bestille filmer fra Dvdsoon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Drittfirma - styr unna.

Har 91 $ CAD på kontoen, som jeg ikke får refundert. Eneste jeg kan gjøre er å bruke de til 25% av kjøpesummen på nye dvd'er. Dvs at jeg må bruke 273 $ CAD ekstra bare for å bruke opp kreditten. I tillegg kommer det jo porto på $ 5 CAD pr ordre ca, så rundt 300 $ ekstra blir det mot dvd'er med skyhøye priser. Det er ren svindel, ingenting annet.

Så har jeg jo iFidelity medlemskap der, og det må jeg jo også få refundert, lurer på når det vil skje.

Noen som har kontaktet bankene sine ? evnt kortselskapene ennå ? VISA ?
    Lurer på om jeg skal gjøre det, er det mye stress ?

De 91 kanadiske dollarne på kontoen er et resultat av 7 filmer som jeg aldri fikk, de ble bestilt i slutten av juni, og i juli.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fidelity iCard
    We regret to inform our clients that we have had to withdraw the fidelity iCard from all of our clients. For those who are iCard holders, a credit will be issued according to the remaining amount of months as well as the use of your membership as form of compensation for the loss of your card.

Men dette blir jo vel bare mere "Non-refundable store credit"
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Men dette blir jo vel bare mere "Non-refundable store credit"
    Det stemmer.

Her er et utklipp fra terms of use:

"
    Since non-refundable credits can be used on products only, all other charges (e.g. shipping fees) will be applied to your chosen method of payment. Also, you may only use your DVDSoon credit for up to 25% of the total of the order.

Non-refundable credits are valid for 1 year after it has been issued.

No refunds will be issued by DVDSoon.com.

DVDSoon.com reserves the right to cancel any order, at any time.
    "

Jeg kjøper 7 dvd'er som jeg aldri får, de kansellerer dem automatisk, og nekter meg pengene tilbake, og så gir meg en ubrukelig store-credit jeg må bruke $ 300 ekstra for å få utnytte av, og det innen ett år! Dette er jo helt bak mål. Burde jo banke livsskiten ut av folka bak dette firmaet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt bak mål det DVD-Soon har gjort nå. Makan til dårlig kundebehandling skal man lete lenge etter. Heldigvis hadde jeg bare to filmer i ordre som ble kansellert (dvs. rundt 60 CAD.) Men disse pengene blir nok der de er, for jeg gidder ikke å bruke en eneste krone til på DVD-Soon.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Jeg har bare i overkant av $23 utestående, men skal allikevel gjøre det jeg kan for å få dem tilbake. Det må jo være ulovlig det de driver med nå, kansellere ordre og nekte å betale tilbake pengene eller la folk bruke kreditten til å bestille på nytt til samme pris! La oss gå sammen og rapportere dem til myndighetene i Canada og/eller forbrukerorganisasjoner som måtte finnes der borte! Dette skal de f*** ikke slippe unna med! :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Jeg hadde nok valgt en annen online butikk, f.eks så finnes det jo andre butikker enn dvdsoon som også sender mere "tull" vennlig og ikke minst billige filmer.
    Dv-depot var bra lenge men de også sliter... så det tynnes ut i rekkene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DvdSoon var også bra, før de begynte med alt dette tullet.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre at dvdsoon har gått til helve**. Har handlet der mange ganger tidligere uten noen andre problemer enn sen levering.
    Har også fått tilsendt trøste film når jeg måtte vente noen uker (6) pluss jeg fikk spesialutgave av filmen jeg hadde bestilt. Ser ut som det har tatt slutt nå....

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som rein svindel detta jo... kanselerer men gir deg "kreditt" som du må bruke mer peng på bare for å bruke den! :-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg bestilte en film som jeg ikke har funnet andre steder.
    Filmen heter Getaway : Director's Cut ( 1994 ) med Alec Baldwin og Kim Basinger.
    Jeg fikk den fra DVDSoon tidligere i sommer. Betalte 40-50 kroner. Jeg har ikke tatt av plastikken ennå, men så vidt jeg kan bedømme er det samme utgave som koster US$5.92 fra Pacific og US$6.95 fra Deep Discount ("Contains additional erotic footage"). Samme nummer: 20269. Tekstet på engelsk for hørselshemmede ser det ut til (det står captioned, ikke closed captioned). Den lave prisen er (som vanlig) ikke uten grunn: I følge DVD Compare er den ikke-anamorfisk. Den ble utgitt i 1998, så det høres rimelig ut. På baksiden står det bare 2.35:1 widescreen. (P.S. du kan få kjøpe mitt eksemplar)

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått noen fornuftige svar fra DVDSoon med tanke på bruk av kreditt på nye filmer? Jeg har sendt de en mail hvor jeg forlanger å få bruke opp credit'n før jeg handler noe mer, men ikke fått noe svar.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en mail om det samme, relativt høflig tone hele veien, men har ikke fått svar. Mon tro om de har like lang leveringstid på svar som de har på filmer?

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soon tillater bare at man betaler 25% av en dvds pris med kreditt, så du må ut med 3X så mye 'friske' penger fra kortet ditt (+ frakt, som du heller ikke kan betale med kreditt).
    De på internasjonale forum som har prøvd sier alle som én at Soon likevel trekker hele beløpet fra kredittkortet, uten å bruke kontokreditt. Så vidt jeg har sett er det heller ingen som har mottatt varer betalt delvis med kreditt etter at Soon sa de har begynt å trekke fra konto ved forsendelse i stedet for ved bestilling (derimot ser det ut som om de fremdeles trekker ved bestilling).
    Så hvis du bestiller noe med delvis kreditt, delvis på kort risikerer du å bli sittende med enda mer kreditt.
    Soon sier i sine nye T&C (Terms & Conditions) at de når som helst kan forandre vilkår (og pris), dog ikke når kontrakt er inngått (men dier kontrakt først inngås når varen er sendt).
    Soon kommer med vage hentydninger om at de vil gjeninnføre muligheten til å be om refusjon mot slutten av året. Innen den tid vil fristen for krav via de fleste kreditt/debetkortselskap være foreldet (fristen varierer).

Som sagt et par ganger tidligere i tråden:
    Ta kontakt med Visa/Amex og si at dere har bestilt og forhåndsbetalt vare(r), men selskapet har kansellert bestillingen, og nekter å tilbakeføre beløpet.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi kanskje bare må droppe den pene tonen Pogwaq og kjøre hardt? Jeg begynner med kredittkort selskapet mitt og forhører meg der i allefall. Nettbutikker som ikke svarer på mail, handler jeg ikke mer med.

Noen av dere som leser utenlandske forum, hørt noe nytt?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke at dette er lov. rett og slett svindel spør du meg.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Noen av dere som leser utenlandske forum, hørt noe nytt?
    Siste nye jeg har sett (annet enn at folk benytter seg av chargebacks, og at Soon sender ut i hvert fall noen varer til de som bruker 25% kreditt og betaler de resternede 75%'ene + frakt med 'friske' penger) er at en kanadisk tv-kanal har planer om å lage et forbukermagasin-innslag om Soon og deres forretningspraksis.
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg skjønner ikke at dette er lov. rett og slett svindel spør du meg.
    Hvem sier det er lov?
    Det DVD Soon har gjort er ulovlig etter kanadisk lov (og i hht lov i de fleste andre land), og det strider mot avtalen de har med Visa og Mastercard.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Snakk om kjipinger! Er det mange som har mye utestående eller? Selv har jeg handlet litt på Amazon og er fornøyd med dem... :-)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moroklumpen
    Snakk om kjipinger! Er det mange som har mye utestående eller? Selv har jeg handlet litt på Amazon og er fornøyd med dem... :-)
    Jeg har heldigvis bare 80 kroner utestående, så da trenger jeg bare å handle for 320 kroner.hehe..om jeg får noe da...

Er det noen som har bestilt noe etter dette? sender de varer nå?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler ikke fra de lenger. Handler en del fra DVDIMPORT, og noe fra Amazon.
    Nå som DVDSoon har begynt å ta betalt for frakten har de ikke konkurransedyktige priser lenger.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei Eyvind, men vi må finne ut hvordan vi får tilbake pengene derifra eller får brukt dem opp uten mer tull. Mye "hassel" og begynne sak med kreditt selskapet og greier for beløp mellom 100-400 kr.....kanskje det de har satset på?

Det var ikke ment som kritikk dette forøvrig Eyvind, har ikke tenkt til å handle her mer jeg. Bruker nå andre nettbutikker som ikke lurer deg så fort du har snudd ryggen til :-(

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •