Resident Evil 4 ønskes kjøpt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Resident Evil 4 ønskes kjøpt.

Hvis det er noen som vurderer å selge spillet, så er jeg villig til å kjøpe det.
    Hvis det er ingen som vil selge det, kan dere også komme med forslag til butikker hvor jeg kan kjøpe det billigst. De fleste norske butikkene skal ha mellom 450-500kr for det. Play.com selger det for 29.99 (350kr), men dette blir ca. 500kr hvis man tar med moms og avgifter. (ca. 80kr i moms og 70kr i avgifter.)

---

Vil gjerne finne et billigere sted. Hvor mye koster det i butikkene dere vanligvis bruker?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til gamecube regner jeg med?
    kjoeper du det i NTSC med freeloader faar du progressiv scan. kjoepte mitt fra www.liksang.com , men der har du vel sikkert sjekket alt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg skal forøvrig selge min gamecube med Viperchip og orginalt resident evil 4 og freeloader. Har RGB kabel som også følger med samt minnekort.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    til gamecube regner jeg med?
    kjoeper du det i NTSC med freeloader faar du progressiv scan. kjoepte mitt fra www.liksang.com , men der har du vel sikkert sjekket alt?
    Jeg hadde ikke vurdert å kjøpe NTSC-versjon + freeloader nei. Blir det ikke dyrere da?

Hva er progressiv scan?

Må man ha amerikansk TV for å spille av NTSC-spill?

Sitat Opprinnelig postet av barco4ever
    Hei! Jeg skal forøvrig selge min gamecube med Viperchip og orginalt resident evil 4 og freeloader. Har RGB kabel som også følger med samt minnekort.
    Skal du selge alt som en pakke eller vurderer du å selge spillet separat? Er det PAL eller NTSC?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket prisene på Amazon-butikkene (.co.uk og .com)

På amazon.com koster spillet $39.99. (260kr.)
    Da jeg gikk videre med bestillingen for å se hvor mye frakten ble på fikk jeg følgende beskjed:
    *** We're sorry. The item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button. ***

Har amazon.com sluttet å levere til Norge/Europa?

På amazon.co.uk blir det mye dyrere. Der koster spillet £29.99 (355kr uten frakt) Med frakt blir det enda dyrere. Dette er samme prisen til Play.com, bare der slipper man å betale frakt. Med andre ord: å kjøpe fra amazon.co.uk er et dårligere alternativ.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spillpriser.no er en ok side, er ikke alltid prisene er oppdatert, men funker greit.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken, Eyvind

Det ser ut som om prisene er rimelig jevne. Hvis jeg kjøper utenlands må jeg ut med avgifter og toll, som gjør at prisene blir ca. det samme som i Norge.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men litt billigere som regel.

Jeg hadde ikke vurdert å kjøpe NTSC-versjon + freeloader nei. Blir det ikke dyrere da?
    kanskje, de selger ofte pakker med de hotteste spilllene der freeloader er inkludert. Men da får du spillet med prog. scan. Og har du freeloaderen, kan du kjøpe andre NTSC spill i fremtiden, billigere enn her, og mye tidligere. (f.eks. Resident evil 4, 3 mnd før det kom hit )

Hva er progressiv scan?
    Sjekk videoguiden til AK. den forklarer det greit. kort sagt mer stabilt bilde, klarere.

Må man ha amerikansk TV for å spille av NTSC-spill?
    ja, eller projektor som takler NTSC og prog.scan.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da sliter jeg nok litt. Jeg kjøpte mitt TV i Norge. et 100hz 32" widescreen Trinitron-TV fra Sony.

Jeg får nok bite i det sure eplet og betale full pris for RE4 ser det ut som. Spillet er jo definitivt verd det (har jeg hørt og lest), men jeg ville allikevel prøve å være litt økonomisk. Jeg fikk kanskje ikke spart noen kroner denne gangen, men alle tipsene som kom opp (spesielt Spillpriser.no) vil hjelpe meg i fremtiden.

Tusen takk alle sammen

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, glem å søke etter laveste pris på amazon. De er sjeldent billigst. filmer og spill, nye i forpakning til aller laveste pris finner jeg oftest på www.ebid.co.uk og www.ebay.com (ca 499 for LOTR extended trilogy, ny i plast med det samme den kom ut er et eksempel. gjelder bare å passe seg litt for nye selgere og folk med lave karakterer.

eks: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...20051&rd=1

Er en mailadresse på siden hans og, går sikkert an å skrive og kjøpe direkte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [wcip]Angel: Tror nok helst jeg vil selge alt på en gang. Har selvfølgelig NTSC versjonen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burre. Må jeg betale toll og avgifter på ting jeg kjøper på E-bay? (tenker på når det kommer inn til Norge.)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    norsk moms ja. sånn egentlig. Men det går an å be selgeren om å gavepakke varen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. To hell with it then. Imorgen får jeg 4000,- inn på kontoen. Da kan jeg nok avse 500,- til RE4...

En liten historie fra hverdagen:

Ringte Obs (på Mariero i Stavanger) igår og spurte hvor mye RE4 kostet. "Vi selger ikke Gamecube-spill" fikk jeg som svar. Greit nok at PS2 danket ut GC i denne runden av konsoll-krigen også, men butikker burde jo fremdeles selge spillene deres!

--------

Ringte også Spaceworld (i sentrum i Stavanger) igår og spurte hvor mye de skulle ha for RE4. (MSN-samtale med en kamerat følger (jeg er "Eirik"))

Eirik: Ringte til Spaceworld for å sjekke prisen
    Eirik: "Vi har det ikke inne akkurat nå"..
    Fredrik: hirrhirrhirr
    Eirik: hvis jeg hadde gått ned til spaceworld imorgen så er jeg sikker på at jeg hadde sett det i hyllene
    Fredrik: =
    Eirik : inkompetente suppegjøker

---

SMS jeg sendte til Fredrik mens jeg var på Spaceworld i formiddag:
    "Er nede på spaceworld. Gjett om jeg hadde rett. Her står det i hyllene til 600,-. Inkompetente hønsehuer."

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag skal jeg ransake hver eneste spill-butikk i Stavanger sentrum for å finne det billigste alternativet. Jeg sjekket www.freerecordshop.no for å se hva de skulle ta for RE4.. De selger ikke engang Gamecube-spill.:shock:

Altså, what the fuck?

edit: Er nå kommet hjem, 600kr fattigere, et fantastisk spill rikere.

Markedsanalyse: Salg av Gamecube-spill i Stavanger sentrum:
    Platebutikk på Arkaden: Selger PS2, X-box-spill. Ingen Gamecube-spill
    Free Record Shop: Selger PS2, X-box-spill, Ingen Gamecube-spill.
    Elkjøp: Selger PS2, X-box og Gamecube-spill. Hadde ikke RE4 (Men ifølge nettbutikkene deres hadde det bare kostet 499,-
    Spaceworld: Selger PS2, X-box og Gamecube-spill, men der er det veldig dyrt. 600kr for RE4.
    Spiderman på Torgterrassen: Selger PS2, X-box og Gamecube-spill, men der er det også veldig dyrt. 600kr for RE4.
    Var også innom Gamezone. Der hadde de et større utvalg av spill (bl.a. noen PSX-spill (til 4-500,- :evil: ). Der kostet RE4 600,-.

Eneste stedet jeg glemte å ta turen innom var Platon. (Hvis denne butikken fremdeles eksisterer. De har ikke egen nettside ihvertfall.)

Konklusjon:
    1. Det er rævva å være Gamecube-eier i Stavanger

2. Gamecube-spill er dyrere enn PS2-spill, som igjen er dyrere enn PC-spill. Generelt sett:
    PC-spill: 399
    PS2-spill: 499
    Gamecube-spill 599

3. Spill er generelt sett mye dyrere i Norge enn på nettbutikker. (Well duh!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •