Nor-Cargo!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Nor-Cargo!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nor-Cargo!

Typisk Norsk!

Nor-Cargo får varen jeg har bestilt inn på sitt lager på mandag, og på tirsdag får jeg en lapp som sier at jeg må ringe for å avtale leveringstidspunkt, men raskt – blir pakken liggende i mer enn 2 dager så må jeg betale lagerleie! Jeg ringer, men dessverre ringer jeg for sent og må ringe igjen dagen etter, de tar nemlig kun i mot telefoner mellom halv ni og ett på formiddagen. Jeg ringer dagen etter, og etter lang tid i telefonkø får jeg beskjed om at helst skal jeg komme og hente varen selv, eller så kan de levere på torsdag mellom klokken ni og tre. Jeg prøver å forklare at jeg bor alene og ikke kan sitte hjemme hele dagen for å ta imot en pakke, dessuten har jeg betalt 300 kroner for frakten og vil ikke gjøre jobben selv ettersom jeg har betalt for å få jobben gjort. I tillegg sto det på lappen jeg fikk at jeg skulle ringe for å avtale leveringstidspunkt, så dersom leveringstidspunktet er så fastlåst kunne de vel bare skrevet tidspunktet på lappen jeg fikk i posten i stedet for å be meg ringe for å avtale tid? Men nei, sånn var det bare. Men jeg kunne gi de en skriftlig fullmakt til å bare sette pakken min på fortauet utenfor bygården der jeg bor, så kunne jeg håpe på at min TV til 25000 kroner blir stående på et fortau på Majorstuen til jeg kommer hjem fra jobb. Jeg avslo høflig.

Det er vel få ting som kjennetegner norske selskaper så godt som dårlig kundeservice. Jeg har hatt utallige møter med store norske selskaper, og har ennå til gode å føle at jeg blir verdsatt som kunde. Man må klage seg til sin rett, og kjempe får å unngå urett. Store arrogante norske selskaper som er så trygge på sin egen posisjon at klager blir møtt med nedlatenhet og kommentarer som ’Sånn er det bare’ eller ’Det er ikke noe vi kan gjøre noe med’. Det som er viktig er å holde kostnadene nede og maksimere fortjeneste, kunder er bare en plagsom nødvendighet man helst skulle vært foruten.

Hadde man enda stått fritt til å velge andre selskaper til å levere varene kunne man jo gjort noe med problemet. Sånn er det dessverre ikke i lille Norge, det er stort sett ett eller to selskaper å velge mellom, og når begge selskapene er like dårlige, hvilke valgmuligheter har man? Den stakkars nordmannen er jo så godt vant til å ta i mot all mulig dritt fra alle kanter så noe opprør er vel altfor mye å håpe på. Vi bare betaler, smiler tappert, og holder kjeft.

Norge trenger flere askeladder som forstår verdien av god kundeservice. Amerikanerne har skjønt det. Der tar man ’the customer is always right’ på alvor! I Norge er det ‘The customer is a big pain in the ass!’ Det er typisk norsk med dårlig kundeservice!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres utrolig ut. jeg ville tatt en telefon til Norcargo og spurt om å få snakke med noen ansvarlige. Slik oppførsel kan vi ikke akseptere!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll: Helt utrolig !
    Ville nok også forlangt å få snakket med noen oppe i systemet !
    Hva med å sende en epost og se hva svar du får derfra først ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt utrolig, men slik er det typisk.

En kompis av meg er fra Canada, og han er helt sjokkert over norsk kundebehandling. Der borte kan vedkommende ansatt i enhver offentlig institutt få sparken hvis de ikke tiltaler "kundene" sine med sir eller ma'm. De vet faktisk hvem som betaler lønnen deres...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe nytt, Norcargo er diskutert tidligere med nedslående resultat desverre.....

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg bare har hatt gode erfaringer med nor-cargo så langt, bortsett fra høye priser..
    Men en slik kundebehandling er under enhver kritikk!
    Må si meg enig med flere, og anbefale en telefon til noen som har litt autoritet i firmaet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •