billigste sted å kjøpe dvd på nettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

billigste sted å kjøpe dvd på nettet?

hei!

hvor er billigste stedet å kjøpe dvder på nettet? og hvordan fungerer det med sending og betaling og slikt?
    kommer den rett i postkassa eller?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.play.com
    Gratis frakt. Tollfritt hvis varen koster mindre enn 200,-.
    Bestiller du 5 DVDer som koster 100,- blir det fremdeles tollfritt fordi Play.com pakker DVDene hver for seg, slik at du får fem 100kroners-pakker istedenfor én 500-kroners. Slik unngår du å betale toll. Varene blir levert til postkassen din.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør denne tråden under filmomtaler??

www.cdwow.com gjør akkurat det samme som Play. Det varierer hvem som er billigst.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sone 1 filmer er DVDSoon en av de beste på pris.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes desverre ingen fasit på hvem er billigst all the way. Alle har sine kampanjer.

Om du skal ha R2 Norden, så er playx relativt billig. Cdon har endel tilbud. D

R2 uk så er det play og cdwow som gjelder i utgangspunktet.

R1 er det dvdsoon, playusa og cdwow som gjelder.

Jeg har skrevet en aldri så liten butikkoversikt her, som dere kan bruke hvis dere er villig til å bruke litt tid på å finne det billigste alternativet....
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bestiller mye fra dvdstrax.DE har sone1, sone2uk og sone2 sveige og dk.Brestiller du med Mobilhandel er det heller ingen frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dvdsoon er en av de aller billigste, men irriterer veldig at mange cover kommer med både fransk og engelsk tekst.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dv-depot

Handler selv mye ifra www.dv-depot.com

relativt billig, mva og toll kan man bare glemme. Alt sendes som brukt software og merkes med en verdi under 200 kroner. Blir sendt med DHL. Fra filmene er sendt til du har mottatt de går det ca 2-3 dager om du holder til i Oslo. Problemet i det siste har dessverre vært at dem bruker 3 dager før dem pakker å sender. Men dette skal bli bedre, det har også vært bedre tidligere.

mvh
    Per Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R1
    Når DVD Soon er inne i en av sine dyre perioder (siden midten av mai) bruker jeg heller DVD Import (også basert i Quebec). Flere tv-serier glir for tiden under tollradaren fra DVD Import, men ikke fra DVD Soon. Bruker også DVD Pacific (Florida) noen ganger, men da de beregner porto for hver disc bruker jeg dem bare for vanlige filmer, aldri tv-serier.

R2 Norge
    Platekompaniet har høye normalpriser (ofte dobbelt så dyre eller mer enn utenlandske konkurrenter), men kampanjeprisene kan ligge langt under de billigste utenlandske. Bokklubbene kan ha veldig gode tilbud. Samme gjelder Zailor.

R2 UK
    Selv bruker jeg faktisk både Amazon UK, Blah (Promotions) og Choices Direct (Special offers) oftere enn Play (Bargains).

R4 Oz
    Den dyre portoen gjør at Australia normalt er uinteressant for vanlige dvd'er, men jeg har bestilt endel tv-serier derfra. Flere hele sesonger av tv-serier koster 150-200 kroner pluss 50 til 100 i frakt. Dette er kampanjepriser som annonseres flere måneder i forveien. (Akkurat nå gjelder det Smallville 1 og 2, Six Feet Under 1 og 2, The O.C. 1, alle fem The Simpsons, Without a Trace 1. CSI 1 og 2 og Arrested Development 1 er annonsert)
    Jeg har god erfaring med Devoted, Crave, Ezy og Atlantic.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor poster du dette under Filmomtaler?? Flytter tråden, og håper du kan påse å legge neste tråd under korrekt fora, så slipper vi moderatorer å jobbe oss helt i hjæl her...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender Amazon alt i en pakke eller deler de opp, om bestillingen er på flere DVDer?
    Noen som vet hva frakten koster på Amazon? Er det ok å handle der?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder det over også for CD´er fra f.eks Play eller Amazon, at de pakker dem hver for seg? Er det altså da ingen gebyrer e.l. fra noen instanser så lenge summen er under 200?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Sender Amazon alt i en pakke eller deler de opp, om bestillingen er på flere DVDer?
    Noen som vet hva frakten koster på Amazon? Er det ok å handle der?
    Amazon sender én og én.

På Amazon.co.uk. trekkes moms fra, og frakt legges til. dette betyr at dersom varen koster mer enn omlag £12,50 så vill totalprisen bli lavere enn vareprisen. Jo mindre varen koster - jo mindre vil momsfradraget bli. Frakten er den samme ( £1,88 ). Derfor vil totalsummen på en vare til eksempelvis $7,99 bli £8,64 eller så. Tilsvarende billigere når varen koster mer. En vare til £17,99 blir: £15,31 (nettopris) + £1,88 (porto) = £17,19.

Varen sendes kjapt og ankommer som regel to dager senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roko, vet du om det samme gjelder for cd´er? Verker etter å bestille, men tør ikke før jeg vet sikkert. Er det ingen fortollingsgebyrer overhodet når prisen er under 200?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes - det stemmer. De sender én og én. Dersom du fortsatt er usikker, er det jo bare å legge inn én og én bestilling da.... Koster verken mer eller mindre... ;-)

Husk at det er nettoprisen som teller (altså uten frakt). Det er denne som ligger til grunn ved vurdering av fortollingsgrensen på 200 NOK.

Husk at det KUN er www.amazon.co.uk dette gjelder. Den amerikanske siden opererer med portotillegg, og intet momsfradrag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •