Bestilt en superbit-DVD.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilt en superbit-DVD.

Her om dagen bestilte jeg Bram Stoker's Dracula fra www.play.com Hadde valget mellom en vanlig versjon med ekstramateriale og denne superbiten uten noe ekstra. Siden jeg har vært litt nysgjerrig på dette med superbit så kjøpte jeg det. Den avgjørende i saken var nok helst at denne var et par minutter lenger... Men vil jeg merke forskjell? Hvor "heftig" må utstyret være?

-Kjetil-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du trenger ikke spesielt heftig utstyr for å se forskjell på en høyere bitrate, som jo er en av Superbit utgivelsenes salgspunkt. Har selv Dracula i Superbit, men har ikke fått testet den enda. Fifth Element var imidlertid skuffende, med ca. 5 mbit. De fleste superbittene har imidlertid også god transfer, noe som selvsagt også er viktig for kvaliteten!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg henge meg opp i bitraten osv, men konsentrere meg om hva jeg faktisk ser...
    Jeg så Dracula på en bilderørs-tv. Bildet var meget rolig og BRA, men jeg ble litt skuffet over lyden. Da tenker jeg spesielt på dialogen. Noen andre som har samme inntrykk? Jeg brukte DTS-sporet. Sone 2.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

angående dålig lydspor på dts

Jeg har også vært utsatt for det samme når det gjelder DTS lydsporet på forskjellige filmer. Problemet er at lyden kommer etter at den skal. Problemet blir borte når jeg skfiter til dolby digital sporet.
    Jeg har ikke opplevd dette med superbit dvd, men vanlige.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Nå skal ikke jeg henge meg opp i bitraten osv, men konsentrere meg om hva jeg faktisk ser...
    Kan jo være greit å ha visse betegnelse for hva en ser, da... :? Type, ja det så bra ut, sier jo kanskje ikke allverden?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, joda... :wink:

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, tenker selv og bestille et par superbiter fra www.play.com (en og en seff )

Men hvor mye blir den totale prisen for en film levert i postkassen?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    filmer fra play.com blir da sendt en og en uansett...?
    med mindre de er en "box"-versjon med flere filmer...

prisen på siden dems skulle bli d du betaler. Det er inkl. frakt.
    og toll blir det ikke på ting under 200kr...

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye kan en film maks koste på www.play.com (i £) for å få den i postkassa uten å betale toll?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regnet med dagens pundkurs skulle det bli 16.83...
    men, det blir nok ikke toll om du kjøper en til 16.99 heller...

for større beløp kan du være heldig at ting "sklir" igjennom, og for beløp rett over tror jeg kanskje post/tollvesen kan se det litt mellom fingra.

Denne 200kr tollgrensen i norge er en katastrofe!
    Tollfribeløpet ved småting inn i landet har vært de samme 200kr siden 80tallet!

Og det faktum at fortollingsgebyret er på 149kr (?) gjør jo at det å kjøpe noe som koster 200kr, og 70kr i porto blir:
    200+70+62moms+149gebyr=480kr

teit! :evil:

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel vore nevnt før her en plass i forumet, men gå inn på www.hevtollgrensa.no og skriv under på protestlista

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har testet ut Desperados superbit utgave ?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt desperadon, men ikke hatt tid til å pakke den opp engang enda...
    det blir 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Noen her som har testet ut Desperados superbit utgave ?
    Denne er meget bra. Heftig lyd. Må spilles høyt

/Audun\

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jamez

for større beløp kan du være heldig at ting "sklir" igjennom, og for beløp rett over tror jeg kanskje post/tollvesen kan se det litt mellom fingra.

Og det faktum at fortollingsgebyret er på 149kr (?) gjør jo at det å kjøpe noe som koster 200kr, og 70kr i porto blir:
    Når det gjelder tollgrensen på 200 kr, så inkluderer den ikke porto. Dvs. når man bestiller fra en nettbutikk som har inkludert porto i prisen, kan man forlange å få portokostnadene (etter postsatsene i det landet varen er sendt fra) trukket fra verdien. (Se denne artikkelen: http://www.dinside.no/php/art.php?id=32641&=katnav )

Forøvrig se denne siden: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl for omregningskursene tollvesenet bruker. De er oppgitt for inneværende og neste uke, slik at de stort sett dekker leveringstiden hvis man bestiller en film.

Tollgebyret er dessuten ikke på mer enn 62 kr hvis man fortoller varen selv, og det kan gjøres enkelt på Internett, evt. møte på tollkontoret. Se www.toll.no. Det er dessuten Posten som tar gebyrene, ikke tollvesenet. 62 kr for å oppbevare pakken til den er fortollet/klarert hvis man gjør det selv, og 149 kr hvis de også skal gjøre fortollingsjobben for deg. Jeg er enig i at selv 62 kr er et latterlig høyt gebyr for en vare som koster 200 kr og veier 130 gram :evil:

Ellers er jeg helt enig i at 200-kroners-grensa er latterlig lav, den burde selvsagt vært justert årlig fra den ble innført i forhold til inflasjonen. Har skrevet under på hevtollgrensa-kampanjen

Når det gjelder Superbit-utgivelser har jeg ikke kjøpt noen ennå, men de filmene jeg har som også fins i Suberbit-utgave har såpass bra bilde og lyd at jeg heller bruker pengene mine på å kjøpe filmer jeg ikke har fra før.

Til slutt må jeg bare nevne at jeg synes det er temmelig sleipt å gi ut to utgaver av en film, én med best kvalitet og én med ekstramateriale, i stedet for å gi ut skikkelige 2-disk-utgaver som har begge deler. Nesten boikottverdig, spør du meg, uten at jeg prøver å starte en diskusjon om det her

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Sitat Opprinnelig postet av Jamez

Når det gjelder tollgrensen på 200 kr, så inkluderer den ikke porto. Dvs. når man bestiller fra en nettbutikk som har inkludert porto i prisen, kan man forlange å få portokostnadene (etter postsatsene i det landet varen er sendt fra) trukket fra verdien. (Se denne artikkelen: http://www.dinside.no/php/art.php?id=32641&=katnav )

Forøvrig se denne siden: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl for omregningskursene tollvesenet bruker. De er oppgitt for inneværende og neste uke, slik at de stort sett dekker leveringstiden hvis man bestiller en film.

Tollgebyret er dessuten ikke på mer enn 62 kr hvis man fortoller varen selv, og det kan gjøres enkelt på Internett, evt. møte på tollkontoret. Se www.toll.no. Det er dessuten Posten som tar gebyrene, ikke tollvesenet. 62 kr for å oppbevare pakken til den er fortollet/klarert hvis man gjør det selv, og 149 kr hvis de også skal gjøre fortollingsjobben for deg. Jeg er enig i at selv 62 kr er et latterlig høyt gebyr for en vare som koster 200 kr og veier 130 gram :evil:

Ellers er jeg helt enig i at 200-kroners-grensa er latterlig lav, den burde selvsagt vært justert årlig fra den ble innført i forhold til inflasjonen. Har skrevet under på hevtollgrensa-kampanjen

Når det gjelder Superbit-utgivelser har jeg ikke kjøpt noen ennå, men de filmene jeg har som også fins i Suberbit-utgave har såpass bra bilde og lyd at jeg heller bruker pengene mine på å kjøpe filmer jeg ikke har fra før.

Til slutt må jeg bare nevne at jeg synes det er temmelig sleipt å gi ut to utgaver av en film, én med best kvalitet og én med ekstramateriale, i stedet for å gi ut skikkelige 2-disk-utgaver som har begge deler. Nesten boikottverdig, spør du meg, uten at jeg prøver å starte en diskusjon om det her
    Jeg er ikke sikker på om dette er kverulering men Jamez har faktisk regnet det ut ganske riktig i sitt eksempel. For å trekke fra portoen må varen koste 199Kr eller mindre. 200Kr og oppover skal porto legges til kjøpesum og betales moms av. Bestill projektor fra USA så må du nok ut med rundt $120 i porto og moms på porto blir $28,8.

Edit: Opps, første post jo! Hei alle sammen forresten!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen, Joey1313!

Det stemmer at portoen også skal betales moms av, men kun dersom verdien på pakka eksklusive porto er over 200 kr.

Hvis en film koster 199 kr, og porto er på 20 kr, blir totalpris med porto 219 kr, men den skal allikevel gå tollfritt igjennom på 200-kroners-regelen. I de tilfeller porto er inkludert i prisen, kan man forlange at porto etter normale satser i det landet pakken er sendt fra blir trukket fra. Det er en del diskusjon rundt emnet, da Posten ikke kan sitte og regne ut porto på hver eneste pakke hvor det ikke er spesifisert, men det er vel kanskje derfor de ofte slipper gjennom pakker som kun er noen få kroner over grensa.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å sjå om eg og må skrive eit brev for å få att penger, for ifølge kursen tollvesenet bruker fram til 4 januar kommer min T3 dvd fra play på litt over 202,- (16.99£)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •