Grill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 162

Tråd: Grill

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grill

bortsett fra størrelsen på hjemmekinoen er det størrelsen på grillen som forteller alt om en mann. kikket litt på griller her hjemme, spesiellt da etter weber, en grill med livstidgaranti. disse er jo avsindig dyre. den jeg hadde lyst på koster 25k. så slo det meg at prisene i usa bør jo i likhet med mye annet være lavere en her. et lite søk på pricegrabber.com og litt lek med fraktkalkulatoren til magnum.no endte i en pris på 13k levert i norge, altså nærmere halv pris. Noe å tenke på for andre som leker med tanken om å kjøpe seg en stor grill.

Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting ang. Magnum, og det er at man ikke alltid burde stole helt på fraktkalkulatoren om du ikke vet nøyaktig størrelse på pakkene som blir sendt.

Kjøpte selv en laptop sekk fra statene, sekken kostet ca 250 og portoen regnet jeg til å bli ca 250-300. Stor ble derfor overraskelsen når jeg fikk regningen fra magnum som var på 950,- Amazon.com hadde nemlig sendt sekken i en eske som var fire ganger så stor som den kunne ha vært. Prisen ble da også deretter....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinneru skrev:

bortsett fra størrelsen på hjemmekinoen er det størrelsen på grillen som forteller alt om en mann. kikket litt på griller her hjemme, spesiellt da etter weber, en grill med livstidgaranti. disse er jo avsindig dyre. den jeg hadde lyst på koster 25k. så slo det meg at prisene i usa bør jo i likhet med mye annet være lavere en her. et lite søk på pricegrabber.com og litt lek med fraktkalkulatoren til magnum.no endte i en pris på 13k levert i norge, altså nærmere halv pris. Noe å tenke på for andre som leker med tanken om å kjøpe seg en stor grill.

Dritkul grill!! si ifra hvis du bestiller den, frakta må jo koste vanvittig!

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, endelig en som har skjønt det. Weber er kongen når det gjelder grill og har en sinnsyk kvalitet. Hva skal du grille på den Summit Gold D6'n da jfinnerud, hele kua??? Vet ikke om du har vært i butikken å tittet fysisk på disse grillene, men Summit serien med 6 brennere er stor. For ca 5 år 7-8 år siden kom Summit til Norge, da kostet den største nesten 50k :? Ikke noe tvil om at jo større grill jo bedre, men har du normale noske behov klarer du deg også fint med en serie under tror jeg :roll:

Jeg synes i allefall det funker fint med Gold C modellen som jeg har og på den lager jeg fint grillfest til 10 pers! Snart er det sommer dere og grillen skal frem. Hmmmm, men det stemmer ikke helt for min del. Jeg griller hele året, på det verste har jeg grillet biffen i -15 og det funker fint

BTW. Det står limited lifetime warranty....les liten tekst, så tipper jeg du finner sannheten. Selgeren til Weber liker å kalle det 25 års garanti og det er jo ikke dårlig det heller :shock:

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En klarer ikke å dra en slik med ut på skjæra vet du! En rist og litt grillkull er alt som skal til.

Men den var FET da! 8)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Yes, endelig en som har skjønt det. Weber er kongen når det gjelder grill og har en sinnsyk kvalitet. Hva skal du grille på den Summit Gold D6'n da jfinnerud, hele kua??? Vet ikke om du har vært i butikken å tittet fysisk på disse grillene, men Summit serien med 6 brennere er stor. For ca 5 år 7-8 år siden kom Summit til Norge, da kostet den største nesten 50k :? Ikke noe tvil om at jo større grill jo bedre, men har du normale noske behov klarer du deg også fint med en serie under tror jeg :roll:

Jeg synes i allefall det funker fint med Gold C modellen som jeg har og på den lager jeg fint grillfest til 10 pers! Snart er det sommer dere og grillen skal frem. Hmmmm, men det stemmer ikke helt for min del. Jeg griller hele året, på det verste har jeg grillet biffen i -15 og det funker fint

BTW. Det står limited lifetime warranty....les liten tekst, så tipper jeg du finner sannheten. Selgeren til Weber liker å kalle det 25 års garanti og det er jo ikke dårlig det heller :shock:
    neida, jeg skal nok ikke ha en så stor grill før jeg får meg enebolig. foreløpig får det greie seg med en mindre variant. eksempelet er dog interessant nok. mye billigere å hente dem fra usa.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg helt enig i ....men hvis du vil ha et tips. Weber kjøper inn griller på fjorårets $ priser, så neste sommer kommer de til å være enda billigere her. Med mindre sleipe forhandlere dunker på, men da vet du i allefall at de har litt å gå på :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får si som en på jobben sa, gassgrill er for homser i blokk. Kunne vel ikke vært mer enig...

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger jo en tilsvarende fet grilldress... 8)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EsgaNoth
    Får si som en på jobben sa, gassgrill er for homser i blokk. Kunne vel ikke vært mer enig...
    ignorance is a bliss. kos deg med dine tennveskemarinerte sommerkoteletter
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EsgaNoth
    Etter bilde å dømme i avateren din var du litt vel "trigger happy" ved grillen i fjor...og hadde kanskje på en smule mye tennveske??

Nei fra spøk til alvor. Det ligger i nordmenns natur å grille maten til den ikke ligner på det den skal gjøre, for så å sette deg seg til bordet og uttale; "deilig"....

Prøv en gassgrill en gang, så skal jeg love du er hekta :twisted:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forøvrig ikke noe imot en god kullgrill altså, så lenge en tar vare på maten. DETTE GJØRES med lokket på :wink:

Prøv denne da vel!? Tar skarve 29 hele kyllinger i slengen, det kaller jeg grill det!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger tips til liten gassgrill

Skattepengene kommer snart og jeg tenkte jeg skulle investere i en gassgrill. Har forholdsvis liten balkong, så den må ikke være av de mest omfangsrike.. Budsjettet er heller ikke veldig stort, dvs over 3000kr utgår.

Weber frister, men de er vel litt store og dyre? Q-serien så litt mindre ut, men de er vel bare de dyre variantene der som fås som gulvmodell? Ellers så jeg på en billig sak på Expert. Er den noe tess?

Andre tips?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et Weber samkjøp fra USA eller kanskje på Landmann 12750 utekjøkken ? Begynner å få ufattelig lyst på et utekjøkken av Landmann typen, dessverre har ikke Weber noe tilsvarende(bra for kontoen....). Men den største Weberen frister litt, den og.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Hva med et Weber samkjøp fra USA eller kanskje på Landmann 12750 utekjøkken ? Begynner å få ufattelig lyst på et utekjøkken av Landmann typen, dessverre har ikke Weber noe tilsvarende(bra for kontoen....). Men den største Weberen frister litt, den og.
    Har også sjekket flere i USA for Weber grill, men frakten gjør gjør det ugunstig.
    Siden jeg er i gourmet klassen er det selvfølgelig bare kull som er interessant..

Jeg er med på et felleskjøp om det kan gi en fornuftig pris.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så en artikkel om Norgesmesteren i grilling. Mener han hadde kjøpt en av de virkelig store gassgrillene til Weber, og bygget seg et eget påbygg til grillen slik at han kunne grille hele året. 8)

Men det er dyrt å importere slike tunge griller ja.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om ikke Otto Jespersen hadde noen betraktninger rundt griller med flere etasjer og balkonger og soveplass til fire...og bernaisesaus i jerrykanner og løvstek på rull....

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kull utgår her da jeg bestemt mener at borettslaget har noen regler vedr. bruk av kullgrill... Noen som har noe å anbefale opp til 3000kr?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile grill

har en fra ica maxi som er ganske kurrant 3 brennere...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ser noen selger Weber E210 rimelig, typisk 2-3000. Dette er en knallgod grill, og ingen slår Weber i kvalitet og holdbarhet... E210 er riktignok litt liten, men holder stort sett til det aller meste uansett. Enkel å rengjøre, superpresise og effektive brennere, og den ser også helt grei ut...

Dumt at frakt fra USA er såpass kostbart, hvis ikke ser jeg den ofte til type 200USD når jeg er der borte (er i USA 1-2 ganger i året...), men med frakt og det hele spørs det da om det ikke er like greit å slå til på et lokalt tilbud her borte...

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •