Grill - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 162

Tråd: Grill

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ... Og hvor lenge har du "drivi og brukt den" da, siden du uttaler deg så bombastisk?
    Jeg har faktisk akkurat den modellen du beskriver som søppel fra ende til annen, og kan ikke si at jeg kan nikke bekreftende til dine uttalelser?

Min utgave går uansett inn i sin fjerde sesong, uten at alderen preger den i vesentlig grad.
    Noe som selvsagt har sammenheng med at den har fått et visst minimum av stell og pass.

Det blir jo omtrent som å gi blanke i oljeskift på bilen din, om du har en? Om det så er en Seat eller en Porsche, så raser jo motoren like fordømt, av nøyaktig samme årsak. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for at vår Landmann til 1500,- fra Elkjøp har fått minimalt med stell, så tilberedte jeg senest i dag et herremåltid på den grillen, nå i sin 5. eller 6. sesong, jeg har kommet ut av telling. Den har riktignok stått delvis under tak, men har til gjengjeld stått ute sommer som vinter. Om treverket ser litt slitent ut så skyldes det kun mangel på vedlikehold. Å kalle den for søppel er helt klart å overdrive. Om vi skulle skifte den ut i løpet av sommeren, vil sesongprisen ende på 300,-, det vil jeg si den er verdt. Gir man den litt stell så kunne den holde i mange flere år. Personlig er jeg nok ikke typen til å dulle med sånt, så neste gang blir det nok en Weber.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, "ser" den.

Og samtidig har jeg ingen problemer med også å "se" at Weber helt klart er i bresjen, når det kommer til kvalitet.
    Men når det kommer til mine egne preferanser og behov, styrer jeg unna.
    Inntil den dagen de måtte finne ut at en stekeplate i tillegg til grillristen, kan være en god idé.
    Da pusser og steller jeg heller på min gamle Landmann, inntil så skjer. ;-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at et er ens eget bruk som skal styre hvilken type grill man skal ha.

Jeg kjøpte ikke Weber hovedsaklig på grunn av kvaliteten, men på grunn av den lette, todelte, emaljerte grillristen. Jeg kan i perioder grille hver dag og da er det enkelt vedlikehold som teller mest.

Ekstrabluss og stekeplate er uintressant for meg, min komfyr står kun noen få meter unna og gjør den jobben uten problemer :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk selv til innkjøp av en Weber Q-200 i dag til 1700kr på Plantasjen, er tilbud en ukes tid der nå. MEGET fornøyd

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Gikk selv til innkjøp av en Weber Q-200 i dag til 1700kr på Plantasjen, er tilbud en ukes tid der nå. MEGET fornøyd
    Vet du hvor lenge dette tilbudet varer, og var det med vogn?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nettopp, "ser" den.

Og samtidig har jeg ingen problemer med også å "se" at Weber helt klart er i bresjen, når det kommer til kvalitet.
    Men når det kommer til mine egne preferanser og behov, styrer jeg unna.
    Inntil den dagen de måtte finne ut at en stekeplate i tillegg til grillristen, kan være en god idé.
    Da pusser og steller jeg heller på min gamle Landmann, inntil så skjer. ;-)
    Ja, har man selvkontroll nok til å stelle pent med den, så er den faktisk et svært godt kjøp. Og selvsagt er det ens egne preferanser som bør telle, jeg tror nok det ofte er naboens preferanser som styrer kjøpet for en del :twisted: En god grillkokk kan lage et godt måltid på den simpleste grillen, mens en dårlig kokk kan forkulle selv de beste råvarer på en high-end grill.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord igjen, tols1!

De "hattene" der, passer helt sikkert på noen's hoder. ;-)

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    En god grillkokk kan lage et godt måltid på den simpleste grillen
    Ja! Da kan jeg altså bare fortsette å bruke den gamle kullgrillen jeg kjøpte av naboen for 150 spenn på slutten av åttitallet! Bad news for you, Weber! Blir ingen handel!
    Ehmm, eller??

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Vet du hvor lenge dette tilbudet varer, og var det med vogn?
    Det var uten bord, men allikevel et bra tilbud. Aner ikke hvor lenge det varer, men lurer på om det var frem til onsdag. Men ta å ring dem.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Ja! Da kan jeg altså bare fortsette å bruke den gamle kullgrillen jeg kjøpte av naboen for 150 spenn på slutten av åttitallet! Bad news for you, Weber! Blir ingen handel!
    Ehmm, eller??
    Penger spart osv. Man får myyye god biff for 5000,-

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Og hvor lenge har du "drivi og brukt den" da, siden du uttaler deg så bombastisk?
    Jeg har faktisk akkurat den modellen du beskriver som søppel fra ende til annen, og kan ikke si at jeg kan nikke bekreftende til dine uttalelser?

Min utgave går uansett inn i sin fjerde sesong, uten at alderen preger den i vesentlig grad.
    Noe som selvsagt har sammenheng med at den har fått et visst minimum av stell og pass.

Det blir jo omtrent som å gi blanke i oljeskift på bilen din, om du har en? Om det så er en Seat eller en Porsche, så raser jo motoren like fordømt, av nøyaktig samme årsak. ;-)
    Fordi jeg har solgt hundrevis av de. Om du velger å ta på din med silkehansker så er jo det bra. Men feilprosenten på disse er voldsomt høy.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hundrevis??
    Da kan de vel neppe være så dårlige som du sier?

Ellers er det ikke snakk om silkehansker, men heller en dose sunnfornuft og vilje til å ta litt vare på ting. ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hundrevis??
    Da kan de vel neppe være så dårlige som du sier?

Ellers er det ikke snakk om silkehansker, men heller en dose sunnfornuft og vilje til å ta litt vare på ting. ;-)
    Man kan sikkert få et speil til å overleve i et steinbrudd også om man passer godt nok på det. Poenget er at ved normalt bruk uten nevneverdig vedlikehold annet enn rengjøring etter bruk så er disse grillene svake for rust og unormal rask slitasje.

Ja de ble solgt i hundretalls. Spesiellt første sesongen de ble lansert. Opplevde også problemer med manglende deler. Og det ble en hel del reklamasjoner for å si det sånn.

Man kan selvfølgelig få en eske hvor alt stemmer, ting passer som det skal og hvor grillen fungerer fint. Samt med vedlikehold vil holde greit noen år.
    Men den er ikke på langt nær så god som en Weber E-210 eller landmann sine egne rustfrie griller. Når det koster rundt 1000,- mer for en Weber så er det verdt det.

Det vil alltid være noen som er fornøyd med varen. Uansett hvor mye reklamasjoner og feil andre har hatt med det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok, "I rest My Case"!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok, "I rest My Case"!
    Du har nok hatt flaks da, og i tillegg passet bedre på den enn mange andre. Men da kan du jo trøste deg med at du tross alt har en rimelig og god grill du er fornøyd med.

Vi kjøpte vår ferdig skrudd montert

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømmes at den gamle kullgrillen fra åttitallet i de senere år stort sett - i latskapens navn - har vært brukt som stativ for engangsgriller. Har på følelsen at dette ikke gir heelt topp status i finere grillkretser og at det heller ikke bidrar til å ta rotta på den j"#€#€ naboen. Det er således ikke utenkelig at noe snart må gjøres!:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke akkurat status å grille med gass. Men ser samtidig ingen grunn til å bruke en formue på en fancy sak.
    Fordelen med gassgrill er jo at terskelen for å fyre opp blir lav, full kontroll med varmen og mat som ikke smaker tennvæske.
    Har nok rundt 100 grilldager i året her.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så er det bare Landman og Weber som skal nevnes i denne tråden tydeligvis (drar raskt sammenligning med SVS og XTZ i andre tråder). Og da slo det meg; hva med gassflasken og gassen? Og ikke minst hvilken gasslange gir best smak på kjøttet? :-D
    Er det bare tverrsnittet som teller her, eller er materialet/oppbyggingen av selve slangen avgjørende også?
    Hva med DIY? Noen som har laget egne gassflasker og slanger her? (Egenprodusert gass behøver dere ikke å svare på )
    Kjøper dere gass og flasker kun etter pris, eller vil design også spille en rolle på valget?

(Beklager, måtte bare)

Grill-complet-jpg
    Grill-composite-scandinavia-jpg
    Grill-cyl-gif
    Grill-praha-gif
    Grill-st-jpg
    Grill-poland-jpg

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne grillen, og holder i lange baner. Ikke alle som trenger en gassgrill til flerfoldige tusen for at naboene skal vite at du er et ekte mannfolk

Åsså har du sjarmen med kull, tennveske, svidde terrassebord osv 8)

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •