Grill - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 162

Tråd: Grill

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lefdal har Weber E-210 til 2495,- nå, løp og kjøp;p

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Stakk nettopp innom og kjøpte en.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig Du kommer ikke til å angre! Så mye lettere å lage mat når du bare kan fyre opp webern på 1min

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tiden kommet for innkjøp av grill, men det finnes så mye å velge mellom at man kan bli sprø.... Vi har tenkt litt på Weber E-210, som for tiden kan kjøpes for ca 2800,- hos Lefdal og Elkjøp, men har også registrert at det finnes et utall av andre griller å velge mellom. Elkjøp har også Landman til 1500,-, Jernia har Invite, Obs Bygg har Gastro og Freemont etc. Alle med flere brennere og lavere pris. Er virkelig Weber så mye bedre?

For vår del kommer vi bare til å grille i sesongen, og bruken vil være moderat.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Er virkelig Weber så mye bedre?
    Lurer jeg også på ja. Sies at Weber er kjappere å montere samt holder problemfritt mye lenger. Sies jo at alt annet er elendig.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Da er tiden kommet for innkjøp av grill, men det finnes så mye å velge mellom at man kan bli sprø.... Vi har tenkt litt på Weber E-210, som for tiden kan kjøpes for ca 2800,- hos Lefdal og Elkjøp, men har også registrert at det finnes et utall av andre griller å velge mellom. Elkjøp har også Landman til 1500,-, Jernia har Invite, Obs Bygg har Gastro og Freemont etc. Alle med flere brennere og lavere pris. Er virkelig Weber så mye bedre?

For vår del kommer vi bare til å grille i sesongen, og bruken vil være moderat.
    Det er vel liten tvil om at Weber er "top of the line", men det finnes mange gode alternativer!
    Du nevner bla.a Landmann, en grill jeg sjøl har gode erfaringer med.

Elkjøp - Landmann gassgrill.

Noe dyrere enn den du nevner, men fortsatt rimelig!
    Min har vært i flittig bruk i tre sesonger, og går nå inn i den fjerde.
    Den absolutt største fordelen med landmann-grillen jeg linker til, er at den har stekeplate i tillegg til grillrist!
    Dermed kan du ettersteke biffer og annet, noe som jeg har satt stor pris på.

En ulempe med grillen er at den må "passes litt på", i den forstand som at både brennere og grillrist / plate er i støpejern.
    Det er derfor viktig å smøre inn rist og pllate med litt matolje etter bruk, for å unngå rust.
    Brennere og støpejernsdelene ellers, bør demonteres og oppbevares innendørs etter at sesongen er ferdig.
    Treverket i selve vognen er ganske holdbart også, men skruene bør ettertrekkes av og til.
    Gidder du å ta hensyn til disse tingene, har du garantert en grill du vil være fornøyd med!

Edit: Leser jo nå at brennerne er rustfrie på den nyere modellen, så da er man jo straks kvitt det problemet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problemstilling som Ak når det gjelder grill som skal kjøpes inn i løpet av mai. Weber E-210 virker mindre skranglete (med all respekt til Landmann-grillen, som også sikkert er god) enn flere av de andre jeg raskt har kikket på.

Jeg hadde for meg at det var en fordel med støpejern, men etter å ha pratet med mer erfarne grill-kollegaer på jobben har jeg skjønt at det er en del mer vedlikehold med støpejern i forhold til emaljert stål. Sånn sett er det en fordel med Weber, som har sistnevnte. I tillegg er ikke Weberen så stor fysisk, noe som også er en fordel på vår 12 kvm terrase i 2 etg. En ulempe med Weber er at tennerne er plassert på siden, og ikke foran som på eksempelvis Landmann. Sånn sett mister man plass til plassering av andre rekvisitter.. Og prisen da.

Jeg ble litt opphengt i stekeplaten på Landmann-grillen første gang jeg så den, men tok meg selv i å fundere om jeg kom til å benytte den. Noe jeg skjønner du gjør, Scrooge?

Når sant skal sies trenger jeg ikke en state-of-the-art-grill, da den vil bli moderat brukt. Samtidig har jeg lyst på noe som er bra i bruk, og ikke føles sånn kjempebillig når jeg først skal bruke den..

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grill skal være kull, og det skal være DIY! Sjarmen er en tønnegrill med rust på!

http://hackadaycom.files.wordpress.c...diy-smoker.jpg

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dels enig med at grill er kull, men av og til er det herlig og bare vri på en bryter (eller 3) og ha alt klart i løpet av kort tid.
    Kan ihvertfall trygt anbefale Weber Genesis E320. Skyhøy kvalitet!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Kan ihvertfall trygt anbefale Weber Genesis E320. Skyhøy kvalitet!
    Skyhøy pris også! Men har man råd er det jo greit. Vurderer å muligens anskaffe E210 for min del iallfall.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har akkurat samme problemstilling som Ak når det gjelder grill som skal kjøpes inn i løpet av mai. Weber E-210 virker mindre skranglete (med all respekt til Landmann-grillen, som også sikkert er god) enn flere av de andre jeg raskt har kikket på.

Jeg hadde for meg at det var en fordel med støpejern, men etter å ha pratet med mer erfarne grill-kollegaer på jobben har jeg skjønt at det er en del mer vedlikehold med støpejern i forhold til emaljert stål. Sånn sett er det en fordel med Weber, som har sistnevnte. I tillegg er ikke Weberen så stor fysisk, noe som også er en fordel på vår 12 kvm terrase i 2 etg. En ulempe med Weber er at tennerne er plassert på siden, og ikke foran som på eksempelvis Landmann. Sånn sett mister man plass til plassering av andre rekvisitter.. Og prisen da.

Jeg ble litt opphengt i stekeplaten på Landmann-grillen første gang jeg så den, men tok meg selv i å fundere om jeg kom til å benytte den. Noe jeg skjønner du gjør, Scrooge?

Når sant skal sies trenger jeg ikke en state-of-the-art-grill, da den vil bli moderat brukt. Samtidig har jeg lyst på noe som er bra i bruk, og ikke føles sånn kjempebillig når jeg først skal bruke den..
    Ja, til de grader!
    Også jeg ble litt facinert av den plata første gang jeg så den, men at jeg skulle bli såpass glad i den hadde jeg aldri trodd!
    Jeg kikker av og til på andre griller når jeg er innom Jernia (Weber) på Triaden, og forundres over at ikke flere har tilsvarende løsning?
    Ellers er det som du sier, og som jeg allerede har nevnt - litt mer vedlikehold på støpejernsgriller og -plater. Men det tar jo ikke mange sekundene å olje disse etter bruk!
    En annen sak er at støpejern kontra emaljerte grillrister holder bedre på varmen når de først er blitt varme, noe i alle fall jeg ser på som en fordel. ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig kjøpt en kule Weber og er ikke noe for gass pga jeg har angst for lekkasjer osv. Det blir nok en koselig sommer når solen titter frem for godt, skal nok bli lagt mye godt på denne fremover skal jeg si dere.

Weber - Compact Kettle 47

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

Den absolutt største fordelen med landmann-grillen jeg linker til, er at den har stekeplate i tillegg til grillrist!
    Dermed kan du ettersteke biffer og annet, noe som jeg har satt stor pris på.
    Jeg kan skrive under på at biffen blir god når den tilberedes på terrassen hos Jan. Hvor mye som skal tilskrives henholdsvis kokk og grill er uvisst, men resultatet var det ingenting å si på
    Dersom prisforskjellen med og uten plate ikke utgjør alt for mye vil jeg nå anta at det er et pluss og ha de mulighetene det gir.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Dersom prisforskjellen med og uten plate ikke utgjør alt for mye vil jeg nå anta at det er et pluss og ha de mulighetene det gir.
    Landmannen med plata er faktisk rimeligere...

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    En annen sak er at støpejern kontra emaljerte grillrister holder bedre på varmen når de først er blitt varme, noe i alle fall jeg ser på som en fordel.
    Ser du sier at "det bare er å olje" støpejernet, Scrooge. Greit nok i teorien, men er stygt redd for at det fort kan bli glemt i kampens hete. Det enkle er ofte det beste?

Hva er fordelen med at støpehjernet holder seg varmere litt lenger når man allerede kjører på med flamme fra brennerene?

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Genesis E320 i fjor-grillen er helt sjef bortsett fra at den har litt lite arbeidsflate. Jeg valgte nettopp denne da den har et ekstra sidebluss noe som er praktisk når man skal tilberede mer enn grillmat. Grillen har stått ute i vinter under vinyltrekk, og ser ut som ny etter en runde med Jif og microfiber.
    Jeg har hatt flere griller, men det er ingen som slår Weber. Utvilsomt dyrt, men en god investering sett på sikt. Har i tillegg en One-Touch kulegrill også fra Weber som jeg har hatt i snart 10 år og den er like fin. Den brukes på de dagene man har god tid...

Jeg vil absolutt anbefale Weber, det er verdt det i lengden. I tillegg er det bra med ekstrautstyr for de som ønsker å pimpe litt ekstra og lett å få tak i reservedeler dersom det skulle være nødvendig.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I vinter ga gassregulatoren på min Weber Spirit E210 (med rustfrie dører i skapet under) opp. Den regulatoren som man monterer på gassflasken.

Grillen er 3 år gammel, ikke diskusjon, viste kvittering - og fikk ny regulator, komplett med slange og skrunippel i enden. Flott service av Plantasjen/Weber.

Fikk også beskjed at det var anbefalt å skifte slangen hvert 3:de år. Greit å vite.

Fikk et tungt grillopphold en måneds tid, men nå er man igang igjen :-D

Hadde jeg ikke hatt kvittering så ville de ha kr 600,- for regulatoren..... det var ikke noe problem å finne tilsvarende på nett/butikk for kr 150,- :shock:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en landmann grill før, under grillin rant det fett ned på brennerne, og det ble store flammer, brennerne er veldig brede. Etter to år var brennerne gjennomrustet.....så jeg kastet hele skjiten. Kjøpte etterhvert en Weber på Plantasjen, tilbud i fjor 3500kr....og bevares for en forskjell. Brennerne er runde, så fettet fra maten treffer dem ikke ergo ingen flammer pga brent fett. En samleboks for fett diskret inni skapet under grillristen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig Weber så mye bedre?

For vår del kommer vi bare til å grille i sesongen, og bruken vil være moderat.[/QUOTE]

Garanterer deg at du kommer til å bli mer fornøyd med en Weber, bedre kvalitet i alle ledd!

Jeg har en q200 på hytta og en Genisis 310 hjemme, disse blir brukt mye og er superfornøyd

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fotan
    Hadde en landmann grill før, under grillin rant det fett ned på brennerne, og det ble store flammer, brennerne er veldig brede. Etter to år var brennerne gjennomrustet.....så jeg kastet hele skjiten. Kjøpte etterhvert en Weber på Plantasjen, tilbud i fjor 3500kr....og bevares for en forskjell. Brennerne er runde, så fettet fra maten treffer dem ikke ergo ingen flammer pga brent fett. En samleboks for fett diskret inni skapet under grillristen
    Hadde en Charbroil med slike flate brennere, løsningen var å bruke lavastein. Men det gikk utover varmen. Det tok nærmere ti år før brennerne rustet i stykker. Grei grill til rundt tusenlappen.

Veldig bra grillrist på Charbroilen (bedre enn Weberens sin), tung jernrist som var trukket med et slags plastikk-aktig stoff som gjorde den utrolig lett å holde ren. Jeg tok vare på den - i tilfelle den passet på min neste grill, men desverre gjorde den ikke det. Så ny ut etter nesten 10 års året rundt bruk. Bare stappet den i oppvaskmaskinen etter bruk.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Weber Spirit 310 for ett år siden.
    Dette er ett kjøp jeg ikke har angret på for å si det sånn... Har faktisk brukt grillen hele året, og grillet biff på nyttår aften til og med Selvsagt ikke mye kos med selve grillingen i kulden, men syns grillet mat smaker mye bedre enn den gjør med vanlig steking

Dersom jeg skal trekke frem svakheter med denne, må det isåfall være selve risten som er laget av ganske tynne emaljerte stålprofiler. De magasinerer ikke like mye varme som støpejern eller rister i tykke rustfrie stenger. Og så bør man ikke bruke for hard børste på emaljen heller. Jeg skal forsåvidt lage meg ny av 8 mm rustfri bolt

Weber har en annen modell som jeg vurderte sterkt. Mener å huske at den heter Q300. Den har rist i emaljert støpejern og minst like stor grillflate. Det den tapte på var høyden under lokket. Jeg griller av og til hele kyllinger sittende på ølboks og da trengs god høyde.
    Ellers er det virkelig å anbefale å prøve hele steker, ribber og lammelår på grillen. Blir helt fantastisk! Her kommer kull baserte griller litt til kort siden steketiden er lang og det ikke er fullt så lett å regulere temperaturen med en slik.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •