Grill - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 162

Tråd: Grill

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, faktisk!
    Men det hadde vel vært pokker så praktisk med ett til høyre også, i stedet for en idiotisk plassering av reguleringsknappene?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen er glasset halvtomt, mens for andre er det halvfullt. Jeg klarer meg med ett avlastingsbord og resten på tallerkenen og spisebordet. Trenger man mer, trenger man en større grill...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.
    Noen går jo i for trange sko også, og trives med det.. ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, damer er rare.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok!
    Samtidig er det minst like ubegripelig at en "chef" tar til takke med avlastningsplass omtrent tilsvarende en dekketallerken, på sin grill?
    Men det holder vel, for å grille ei pølse eller to!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om 25 års garrantien som ble nevnt:
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    BTW. Det står limited lifetime warranty....les liten tekst, så tipper jeg du finner sannheten. Selgeren til Weber liker å kalle det 25 års garanti og det er jo ikke dårlig det heller :shock:
    Dette er det jeg finner på websidene til Weber (jeg måtte lese et par ganger og er ennå ikke helt klok).
    Sitat Opprinnelig postet av weber.no
    Weber-garanti

Navnet Weber står for kvalitet. Vi gir naturligvis 2 års garanti på alle våre produkter mod gjennemtæring m.m. På alle Webers brikettgriller gir 5 eller 10 års garanti på noen deler, og på Webers gassgriller helt opp til 25 års garanti.

Det er noen forhold som du burde være oppmerksom på:

På tilbehør dekker garantien ikke på deler som er forkrommet, heller ikke skader som er kommet etter feilaktig bruk. Garantien dekker gjennomtærende rust innenfor 2 år.

For Webers brikettgriller har vi 2 års rustgaranti for gjennomtæring av deler som er forkrommet. Garantien på 5 eller 10 år er en begrenset garanti. Det betyr at vi på de emaljerte delene, som f.eks. bunnen og lokket, gir 10 års garanti mot gjennomtæring av rust, avhengig av hvilken modell det er. Denne garantien gjelder ikke mot skader som er kommet etter feilaktig bruk. I mange tilfeller vil det være snakk om overfladisk rust. Dette er ikke dekket av Webers garantibestemmelser. Dette kan fjernes med syrefri olje. Det er typisk ved benfestene, riststøttene og håndtakene at dette kan forekomme.

På Webers gassgriller er det mange forskjellige garantier på de enkelte delene. Her gjelder de samme betingelsene som brikettgrillene. På alle deler som er støpt i aluminium, gir vi 25 års garanti, men kun 2 år på maling som flasser.

Webers garantiprogram omfatter gjennomtæring. Dette skal ikke skje, da stålet er meget kullfattig og belagt med porselensemalje. Skulle det derimot skje at rusten sprer seg, og det ender med gjennomtæring, dekker naturligvis garantien.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Sant nok!
    Samtidig er det minst like ubegripelig at en "chef" tar til takke med avlastningsplass omtrent tilsvarende en dekketallerken, på sin grill?
    Men det holder vel, for å grille ei pølse eller to!
    HiFi-nerd og chef er gjensidig utelukkende alternativ. En HiFi-nerd som tror man er chef har mistet selvinnsikten. HiFi-nerder vil ha foooor, ikke mat. Oppsop fra gulvet på slakteriet, masse usunt fett ispedd litt utradisjonelt slakt = pølser = HiFi-mat. 8)

De som setter pris på chefmat har Bose og annet rask fra plastic-fantastic-elkjip.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...når det gjelder Landmann er jo det bare et merke som benyttes på diverse import fra Kina og andre produksjonslokaliteter, så min erfaring trenger selvsagt ikke være gjeldende for andre griller de måtte levere... De rimeligste grillene - med da unntak av Weber E210, bør en imidlertid etter mitt syn være litt skeptisk til...

Når det gjelder kommentaren rundt "livstiden" til en grill, så BØR den kunne vare minst 3-4 år etter mitt syn. Landmanngrillen var dårlig fra dag 1 av, sliten etter 1 år, og helt ødelagt etter 2. Webern er som ny etter 1 år, og det skal mye til for at den er ubrukelig etter 3 slik "status" er nå. Betaler en f.eks. 1500 for en "billig" grill som varer i 2 år, men kan få tak i en som koster 3000 og varer 5 har en faktisk "spart" penger, og ikke minst har en trolig hatt en bedre grill over hele levetiden...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det selvresende grillrister á-la såkalte selvresende ovner (som egentlig ikke er selvresende)?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HiFi-nerd og chef er gjensidig utelukkende alternativ. En HiFi-nerd som tror man er chef har mistet selvinnsikten. HiFi-nerder vil ha foooor, ikke mat. Oppsop fra gulvet på slakteriet, masse usunt fett ispedd litt utradisjonelt slakt = pølser = HiFi-mat. 8)

De som setter pris på chefmat har Bose og annet rask fra plastic-fantastic-elkjip.
    Jeg burde føle meg truffet, men akk...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, nå er jo du chef og ikke nerd. Kanskje g-h, RS, HoJ, du, Jens123, andre og meg burde arrangert grilltreff i sommer?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er jeg Chef, jeg har jo Bose i husstanden (i en eske et sted...).

Men litt tilbake til Tåpic: Ettersom jeg selv er kull-mann med ønske om å konvere til gazprom: Hvor mye ekstra kommer innkjøpet på med tanke på at en må også investere i:
    Gassflaske i kompositt
    Regulator (eller er de alltids med?)
    annet???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regulator er ofte med i kjøpet av ny rill, men slangen og regulator bør testes årlig for lekkasjer. PM bør være å skifte den ut hvert 2-3 år. Billig forsikring mot gasslekkasje. Koster 150-200 kroner. Påfylling av gassflaske er det som koster skjorta...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...når det gjelder Landmann er jo det bare et merke som benyttes på diverse import fra Kina og andre produksjonslokaliteter, så min erfaring trenger selvsagt ikke være gjeldende for andre griller de måtte levere... De rimeligste grillene - med da unntak av Weber E210, bør en imidlertid etter mitt syn være litt skeptisk til...

Når det gjelder kommentaren rundt "livstiden" til en grill, så BØR den kunne vare minst 3-4 år etter mitt syn. Landmanngrillen var dårlig fra dag 1 av, sliten etter 1 år, og helt ødelagt etter 2. Webern er som ny etter 1 år, og det skal mye til for at den er ubrukelig etter 3 slik "status" er nå. Betaler en f.eks. 1500 for en "billig" grill som varer i 2 år, men kan få tak i en som koster 3000 og varer 5 har en faktisk "spart" penger, og ikke minst har en trolig hatt en bedre grill over hele levetiden...
    .... Og steller man godt med en "billig" grill slik at den varer like lenge, altså fem år, så sparer man faktisk enda mer. ;-)

Btw; Nok "ordkløveri" og argumentasjon for og imot, herfra! Sommeren og dermed grillsesongen, er alt for kort til det.

"Bon Apetit", uansett grill!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen er atter en grilldag med Weber her på det blide Sørland. God grillsommer .

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det selvresende grillrister á-la såkalte selvresende ovner (som egentlig ikke er selvresende)?
    Ja hvis du klarer å få grillen til å holde 300grader +/- i to til tre timer så muligens.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weber E210 er verdt hver eneste krone. Har hatt min i 1 år nå, og er knallfornøyd. Den har blitt solgt for 2500 kr på elkjøp/lefdal nylig, noe som er et kupp i mine øyne

Lygren: Tror ikke import fra USA er helt hensiktsmessig når det kommer til gassgriller, pga annen dimensjon på tilkobling til gassbeholdere enn det som er standard i Norge. Mener det var noe sånt da jeg undersøkte det samme. Esken er dessuten ganske svær

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja hvis du klarer å få grillen til å holde 300grader +/- i to til tre timer så muligens.
    Mao. nei.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påfylling av gassflaske er det som koster skjorta...
    Det er vel ikke helt riktig, Tiger?

Første kjøp av gass & flaske koster, men da er pant av flaske inkludert.
    Neste kjøp av gass er i praksis å levere inn sin og få en ny (gammel) som er full, og man betaler da bare for gassen. Og da snakker vi noen hundrelapper.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lever foreløpig lykkelig med kulegrillen min. Var uansett på Elkjøp med tommestokk i går. Den minste Weberen med to brennere er ca 70cm dyp(med lokket oppe) og ca 130cm lang. Det er strengt tatt litt for stort for å ha på balkongen min.. Så jeg tror jeg avventer det kjøpet til jeg får mer lebensraum. Da blir det mer penger igjen til ny forsterker til høsten i steden... 8)

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •