Grill - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 162

Tråd: Grill

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Kull utgår her da jeg bestemt mener at borettslaget har noen regler vedr. bruk av kullgrill... Noen som har noe å anbefale opp til 3000kr?
    Slike regler overser jeg meget lett...

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kull utgår her da jeg bestemt mener at borettslaget har noen regler vedr. bruk av kullgrill... Noen som har noe å anbefale opp til 3000kr?
    Hva med en som denne da?
    Har kjøpt en selv på Maxbo for 1mnd siden.
    Da var den på tilbud til 2699,-
    Den fikk også best i test (budsjett klassen)
    for noen år siden fant jeg ut også 8)

Den heter Future Trio.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    ignorance is a bliss. kos deg med dine tennveskemarinerte sommerkoteletter
    Word!

La gå at en kullgrill muligens kan tilføre en smule (ønsket?) "taste", men jaggumeg er en god gassgrill å foretrekke! Gjerne i kombinasjon med en smule forstand på matlaging. ;-)
    Det tør jeg sant og si mene, utifra egne årelange erfaringer.

Btw: Gassgrillen må ikke nødvendigvis hete Weber, for at resultatet skal bli bra!
    En (laangt billigere) Landmann-grill med separat stekesone /-plate er heller ei å forakte..., faktisk! ;-)
    La gå at kvaliteten aldri kan nærme seg Weber´s nivå, men sannelig lever også en Landmann i atskillige år!
    Såsant man vet hvordan man tar vare på en slik....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor for man kjøpt Weber E210 til 2-3000 kroner? Frakt på 500 kommer i tillegg til de 3000 som er det billigste jeg vet om (Lefdals webshop).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg så et tilbud på E210 til 2499.- her på min lokale "Plantasjen" (Asker) en gang tilbake i tiden, men mye mulig de har justert opp prisen i mellomtiden... Har også sett den annonsering til 1999.- en gang, men husker ikke hvor... Sorry, skulle gjerne vært til mer hjelp mht best mulig pris, men jeg kan i det minste anbefale E210 rent produktmessig - selv til 3000 mener jeg den er et godt kjøp...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg så et tilbud på E210 til 2499.- her på min lokale "Plantasjen" (Asker) en gang tilbake i tiden, men mye mulig de har justert opp prisen i mellomtiden... Har også sett den annonsering til 1999.- en gang, men husker ikke hvor... Sorry, skulle gjerne vært til mer hjelp mht best mulig pris, men jeg kan i det minste anbefale E210 rent produktmessig - selv til 3000 mener jeg den er et godt kjøp...

Har en slik selv, er meget fornøyd eier på 3 året?

Det beste med den er den todelte emaljerte grillristen som man enkelt stapper i oppvaskmaskinen etter bruk.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har en slik selv, er meget fornøyd eier på 3 året?

Det beste med den er den todelte emaljerte grillristen som man enkelt stapper i oppvaskmaskinen etter bruk.
    Har liksom hengt meg opp i det med emaljert grillrist nå jeg, Spock - så nå er det bare overtalskunstene mine overfor fruen. Bør være en smal sak siden man snakker om enkelt renhold

Men det finnes visst noen ufattelig bra griller fra Australia. Koster endel, men skal iflølge mine kilder være bedre enn Weber.

edit: BeefEater heter grillene
    Grillco AS - CMS - Publiseringsløsning, et enkelt cms system

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. Det er nettopp den modulbaserte grillristen som gjør den til et må-ha-sommerprodukt. Er lei sotede ordinære grillrister som er 1 kvm...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Riktig. Det er nettopp den modulbaserte grillristen som gjør den til et må-ha-sommerprodukt. Er lei sotede ordinære grillrister som er 1 kvm...

Min står rett utenfor verandadøra - så den blir brukt hele året. Er ikke få ganger jeg har børstet snøen av den for å grille noe godt :-D

Kjøpte et dyrt trekk til den - men det er så plundrete å ta av og på - at det er aldri blitt brukt, bomkjøp altså, dyrt var det også

Men den tåler godt å stå udekket til for vind og vær - året rundt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weber er genialt. Jeg har null peil på om gass er bedre enn kull eller omvendt, men jeg har en tidligere kollega som jobber for Weber og han har en enorm "vanlig" kull kule-grill samt en top-notch gass-grill fra Weber.

Han sier at de har hvert sitt bruksområde, uten at jeg vet nøyaktig hva. Dette er en som er en jævel på å lage mat så jeg regner med han vet hva han snakker om.

(Hadde jeg bare visst hva han snakket om :-) )

Selv er jeg så heldig at jeg har gode kompiser som spleiset på weber gass-grill til oss når jeg og fruen gifta oss.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det kulegrill(kull) her i første omgang. Så blir det gassgrill til høsten når sesongen er over og de kommer på tilbud(sånn er det å være student i sparemodus). Syns Landmann sine gassgriller så fine ut jeg - de hadde dessuten en plate ved siden av grillristen som jeg syns så praktisk ut - kan ta av maten fra grillristen og la den ligge og slappe av der. Litt usikker på om jeg går for støpejern eller emaljert grillrist. Betydelig enklere med emaljert, men får kanskje ikke samme stekeskorpen... :???:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Landmann er noe dritt, har hatt to slike tidligere;

1. tar MINST en DAG å montere sammen - ELENDIG manual...
    2. var TYDELIG produsert på en billig kinesisk fabrikk, skikkelig leamikk...
    3. ujevne brennere, vanskelig å tenne...

...absolutt ikke å anbefale... Skal du kjøpe noe billig bør du kanskje vurdere Ducane, som visstnok er Webers "billigmerke"...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det et par ting jeg ikke skjønner her.
    Hvorfor kjøpe grill som varer livet ut? Trodde noe av hobbyen til folk her på forumet var å hele tiden bytte utstyr jeg? Og brukte griller er det vel ikke særlig marked for, men kanskje det er poenget. Er ikke morsomt før man taper mye penger på hver "oppgradering" liksom :grin:
    Og med erfaring fra AV-utstyr og produsenter, hvor tror du de billige Weber grillene kommer fra?
    Lada forsøkte i sin tid å sette Porsche merke på motorene sine, hjalp ikke stort på verken kvalitet eller prestanda det heller..............

Og så et spørsmål til slutt, til dere som skal ha grill på 8kvm, med 12 brennere (av yber kvalitet) rister i 24k gull osv: Hvor mye veier dere?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Landmann sine gassgriller så fine ut jeg - de hadde dessuten en plate ved siden av grillristen som jeg syns så praktisk ut - kan ta av maten fra grillristen og la den ligge og slappe av der. Litt usikker på om jeg går for støpejern eller emaljert grillrist. Betydelig enklere med emaljert, men får kanskje ikke samme stekeskorpen... :???:
    Nettopp!
    Den platen er jo rett og slett uvurderlig, ved at man kan ettersteke kjøtt og annet som trenger det etter grilling, samtidig som den i seg selv, fungerer utmerket til "vanlig" steking av forskjellig tilbehør!
    Har tilgode å finne tilsvarende løsning hos (eksempelvis) Weber?

Støpejerns grillrister (og -plate) krever riktignok noe mer vedlikehold enn en emaljert utgave, men ikke plagsomt mye synes jeg.
    Det er jo ikke verre enn at man passer på å smøre inn jernet med litt matolje etter økta. ;-)

Ellers kjenner jeg meg ikke helt igjen i beskrivelsen din. Lygren?
    Ok, det tar noe tid å montere en Landmann, men neppe "minst en dag"?
    Uansett er det jo bare snakk om en engangsforeteelse.
    Ei heller synes jeg brennerne er spesielt vanskelige å tenne, jeg vil nesten si tvert imot! Har aldri hatt slike problemer her.
    At brennerne kanskje er noe ujevne kan jeg for så vidt gå med på, men sånt kan man jo også utnytte til sin fordel!
    Noen vil ha biffen "løpt gjennom kjøkkenet", og andre vil nærmest ha den "kremert".
    Lærer man seg "sin" grill å kjenne, kan man fort vri det negative ved denne, til noe positivt. ;-)

"Kjører" min Landmann Mod. 00553 for fjerde sesongen nå, og er fortsatt meget fornøyd med grillen, og det den presterer!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BeefEater

Jeg kommer nok til å koste på meg en slik en:

Discovery Plus m/flip up bord
    Rustfritt ståll/sort emaljert tralle m/sidebord, rustfrie br. og PVC trekk (2 esker)
    1235 3 Brenner m/vindu (2 esker) 7 349

Eller en slik:

Litt synd at Weber velger å ha bryterne oppe på høyre avlastingsbord. Mister mye verdifull plass med den løsningen.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lager Dellorto griller også?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Landmann ifjor. Den har vært helt strålende den. Alt i rustfritt stål, emaljert grillrist, brennere i rustfritt stål med sidebrenner.

Er egentlig kull tilhenger men fikk et uslåelig kjøp på gassgrillen så jeg måtte bare slå til.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Lager Dellorto griller også?
    Nei, det tror jeg er forbeholdt Weber!

Derimot lager de jo fremragende forgassere, for oss som kjenner litt til slikt. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Litt synd at Weber velger å ha bryterne oppe på høyre avlastingsbord. Mister mye verdifull plass med den løsningen.
    En "bevisstløs" løsning, spør du meg!
    Weber lager helt klart gode griller, men tenker tilsynelatende lite praktisk! :roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har lagt merke til avlastningsbordet til venstre...?

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •