-------- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23

Tråd: --------

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av barco4ever
    mener jeg lærte på Siviløkonomstudiet at man kan kostnadsføre hele beløpet på et vare dersom a) varens verdi er under 15000
    b) varen har en "levetid" på under 3år

både a og b må være oppfyllt for at man skal kunne skrive av hele kjøpesummen. Dette gjøres mye innenfor kjøp av PC'er. Man kjøper da ofte Pc for seg og skriver og annet tilbehør på egen regning for at begge regningene hver seg skal ligge på under 15 000.

Mulig at reglene er blitt endret i løpet av de siste årene eller så blander jeg sammen de gamle reglene om inversteringsavgift og at eksempelet over er for å unngå denne avgiften...
    Dette stemmer bra, men ved kjøp av for eksempel PC-utstyr bør det slås sammen og avskrives deretter. For eksempel hvis du kjøper 10 stk til 10000,- pr stk. Det er ihvertfall god skikk så vidt jeg husker.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Man kan ikke ta all avskrivning over ett år.
    Jo det kan man i dette tilfellet. (dette er jeg 150% sikker på)
    Tror vi snakker forbi hverandre her. Man kan trekke fra både investeringen og nedskrivningen, men både investeringen og 100% nedskrivning på 1 år er ikke mulig.
    Jo så lenge investeringen er på 15000 eller mindre. Hadde prisen vært 15001 så er jeg enig.

Når det gjelder skatt så har du nok helt rett.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor kan fint sortere under "kontorrekvisita", "datautstyr", "edb", eller "datarekvisita" . Og alle foretak kan trenge en for presentasjonsformål, og herunder sorterer også kabler, lerret og annet.. Selv om du selger geitemelk i ditt enkeltmannsforetak, kan datautstyr brukes for å presentere bedriften på en messestand, eller overfor investorer, eller hva som helst. Det er ingen revisor idag som hadde protestert på du investerte i slikt utstyr.

Dog kan det se merkelig ut hvis du går fullstendig amokk og har kjøpt prosjektør til 50 000 kr og ekstern videoscaler og plasmaskjerm fordi det skal øke salget av geitemelk...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •