Toll fra USA til Sverige?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toll fra USA til Sverige?

....hmmm, noen som vet? Altså bestille noe fra USA som leveres til adresse i Sverige?

Vet det er noen regler som gjelder for innen EU og toll/moms der, men finner ikke noe om USA til Sverige import :roll:

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er kun momsen du betaler... nå er jeg litt usikker på akkurat USA og andre verdensdeler, men slik er det innen EU ihvertfall. Jeg tror ikke USA er noe annerledes. Jeg har bostedsadresse i Sverige og bestiller ofte stash fra Tyskland osv uten at jeg får noe tollkrav. Store og dyre saker tar de moms på (momsen i senderlandet er selvfølgelig allerede trukket ifra, så det blir ingen økonomisk smell). Dette krever at du kjøper fra en seriøs forhandler som kan å handle med utlandet, slik at du ikke betaler moms 2 ganger (til senderlandet OG sverige).

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svaret Atano, men jeg er fortsatt litt skeptisk til handel med land utenfor EU. Da kan jeg i allefall handle med land innenfor EU og være trygg.

Ingen som vet om spesielle regler fra USA??? Evt. hvor jeg kan få sjekket det opp?

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det svenske tollvesenet vet det nok...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Tror det er kun momsen du betaler... nå er jeg litt usikker på akkurat USA og andre verdensdeler, men slik er det innen EU ihvertfall. Jeg tror ikke USA er noe annerledes. Jeg har bostedsadresse i Sverige og bestiller ofte stash fra Tyskland osv uten at jeg får noe tollkrav. Store og dyre saker tar de moms på (momsen i senderlandet er selvfølgelig allerede trukket ifra, så det blir ingen økonomisk smell). Dette krever at du kjøper fra en seriøs forhandler som kan å handle med utlandet, slik at du ikke betaler moms 2 ganger (til senderlandet OG sverige).
    Bor du i et EU-land og bestiller fra et annet EU-land skal du egentlig betale mva til det landet du bestiller fra. Bor du i Sverige er det jo egentlig kjekt da andre europeiske land gjerne har lavere mva enn Sverige.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du i et EU-land og bestiller fra et annet EU-land skal du egentlig betale mva til det landet du bestiller fra. Bor du i Sverige er det jo egentlig kjekt da andre europeiske land gjerne har lavere mva enn Sverige.
    Det hadde vært fint om det var slik, men det er ikke slik det fungerer i praksis. Faktisk helt omvendt. Har bestilt både forsterker, høytalere og div. bildeler fra Tyskland, England og Italia, og de trakk ifra momsen før de sendte og jeg betalte svensk moms på samtlige kjøp.

Edit: Som Tomtom sa, så hadde det nok vært en ide å prate med det svenske tollvesenet, så får du det riktig. For det virker som det er flere metoder som blir benyttet her.

www.tull.se
    tullverket@tullverket.se
    0771-23 23 23

08.00-16.00 Man-Fre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •