Bilforsterker i hus?Hvordan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilforsterker i hus?Hvordan?

Hei, lurer på om det er mulig å bruke bilforsterker inne i hus, altså då må eg vell ha en 230V - 12V omformer som klarer å levere 30A.
    Noen som veit hvor eg kan få tak i dette?
    Må eg ha noe annet før å få den på?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har kanskje det du er ute etter:
    http://www.trafonikk.no/

Det enkleste er nok å kjøpe et blybatteri f.eks et 12V MC batteri på 20Ah eller lignende, og så ha en grei billader (som ikke har for mye rippel) til å lade dette batteriet. Da trenger du ikke en strømforsyning som må levere hele lasten og håndtere peakene i lasten.

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilbatteri

Ikke det alle har mest lyst til, men om ikke anlegget står på bånn gass hele dagen går dette fint. Koble til et bilbatteri og ha en lader som kontinuerlig lader batteriet untatt ved bruk( for å slippe en del støy fra laderen) Dette fungerer jo fint men vil anbefale og plassere batteriet ute or resten inne. og sikringer på batteriet. Er du litt forsiktig så går det fint å ha det inne men det er jo litt skummelt med tanke på gasser o.l. fra batteriet, og brannfare om noen skulle klare kortslutte batteriet. For da smeller det. Dette er den billige løsningen, eventuelt kan du jo koble sammen et par pc trafoer, de leverer ofte 15 - 20 amper. Så to slike gjør susen. Men vet ikke hvor bra disse er med tanke på støy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •