Kjøpe fra USA (parts-express)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe fra USA (parts-express)

Jeg har forsøkt å finne ut hva som må til for å bestille høyttalerdeler fra www.parts-express.com i USA, og har funnet ut at med mindre man har kredittkort med "billing address" i USA, så må man sende UTSKRIFT av siste "credit card statement" med vanlig post til USA sammen med ordren for å få bestilt.

Er det noen som har bestilt noe fra parts-express (eller andre nettsteder i USA med samme praksis) som vet noen enkel måte å gjøre det på? Finnes det noen måte å gjøre dette med kredittkortet elegent på, slik at man kan bestille på nettet og slippe å bestille via "snail mail"?

Frakt er ikke noe problem, det kan løses med www.magnum.no.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har bestilt noe fra parts-express (eller andre nettsteder i USA med samme praksis) som vet noen enkel måte å gjøre det på? Finnes det noen måte å gjøre dette med kredittkortet elegent på, slik at man kan bestille på nettet og slippe å bestille via "snail mail"?
    Jeg har bestilt fra USA, senest en IMX linse fra AV Science. Her var det ikke noe problem, de trengte ikke mere enn kortdetaljene og billing adresse. Andre plasser har jeg fakset over en kopi av kredittkortet, og det har heller ikke vært noe problem. Har ikke Parts Express fax?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Har ikke Parts Express fax?
    Jo, det har de sikkert, men det virker som om de kun aksepterer originalutskrift av "credit card statement", noe som er rimelig vanskelig for min del, siden jeg bruker Visa fra Skandiabanken og aldri får tilsendt et eneste papir fra dem.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De godtar ikke noen annen form for betaling? Wire transfer eller slikt?

Mvh

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil PE sende til norge da ?? sendte noen mailer til de og fikk svar fra de at deres transport samarbeidspartner (eller noe sånn) ikke sendte pakker til norge forsikret, og dermed sendte de ikk deler til norge.... Trist men sant. Så jeg regner med folk flest bruker magnum for å få utstyr derfra..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk følgende opplysning fra PartsExpress:

Unfortunately due to shipping problems, we have limited our list of countries we ship to. We are currently looking into better shipping companies to guarantee the delivery of your order in the future. For the mean time, you could sign up with this freight forwarding company (http://www.usglobalmail.com/) and still receive orders from Parts Express. Since you will be using an international credit card and we are unable to verify your billing information, we ask that you either send us a wire transfer or use paypal.com using the following information:

Bank: National City, Dayton Ohio 45402
    Routing# 041000124
    Accoutn # 0408217
    Swift Code: NATCUS33

Paypal.com
    Account Name: payments@partsexpress.com
    Please check to see if your country is listed on www.paypal.com before setting up an account.

To order, have the order shipped to the freight forwarding company and use your standard credit card. (Our system will only authorize your credit card and this will fall off your account within a few days.) However in the comment section of the order please put, "Please change payment terms to PREPAID and I will be paying with a wire transfer or paypal." If you have any more questions, please let me know. We appreciate you cooperation.
    Så helt umulig er det visstnok ikke å handle fra PE. Med Paypal og Magnum burde det funke... :?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har registrert firmaet som forhandler av PE-produkter, men har lagt det på is inntil de får en avtale som er noe verdt. Jeg sendte dem noen frustrerte mail og fikk UPS til å kontakte dem. Tror det skjer noe etter hvert men ting tar nok tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke http://www.magnum.no/ for å få en adresse i USA og de videresender da pakken til Norge.
    Har selv brukt den nå for å få tak i en Stormtrooper hjelm...

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Magnum

Leste i en annen tråd at magnum ikke sender magnetisk materiale, så det gjør vel høyttalere litt vanskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm okey..beklager den tråden har ikke jeg sett. Men til alt annet fungerer det jo bra...
    De sender jo også biler så det er vel mulig å sende alt mulig. Send de en mail da..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal vist fungere bra å sende med sjø og www.magnum.no
    kjøpte nettopp fra Crutchfield
    http://www.crutchfield.com/S-iNkai1b...00&I=700LSI25C
    Polk Audio LSi25, Powered tower speakers

Har fått beregnet fraktprisen til rundt 1200 kroner hjem på døra. nå får vi se om de holder det de lover da! :wink:

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teveo
    det skal vist fungere bra å sende med sjø og JetCarrier.com - magnum no AS, Export & Import solutions.
    kjøpte nettopp fra Crutchfield
    Polk Audio LSi25 Powered tower speakers at Crutchfield.com
    Polk Audio LSi25, Powered tower speakers

Har fått beregnet fraktprisen til rundt 1200 kroner hjem på døra. nå får vi se om de holder det de lover da! :wink:
    Hvordan gikk dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •