Gassgrill til balkongen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gassgrill til balkongen

Hei, jeg ser etter en gassgrill som vi kan bruke på balkongen.
    Vi har en grei størrelse (14,5 kvm), men man må jo vurdere
    hvor mye av plassen som skal bli brukt på grillen.
    Til nå har jeg funnet disse 3 alternativene:

Liten (Weber Q300, 2900 kr), men den har ikke sånn stand over grillen som man kan legge grønnsaker og pølsebrød/hamburgerbrød. Så ser den også litt kjedelig ut.
    Weber Q300 gassgrill (sort) - Elkjøp

Så har vi denne (Weber Spirit Original, 3300 kr), som er praktisk med at sideplatene kan klappes ned, sånn at det tar mindre plass når den ikke er i bruk. Kanskje den jeg heller mest mot, men den har kun to brennere. Det er vel fordel i forhold til gassforbruk, men man får ikke hatt en varm og en kjøligere grillsone.
    Weber Spirit Original LP E-210 gassgrill - Lefdal

Den siste jeg vurderer er Weber Spirit E 320 (4000 kr). Den har 3 soner, men tar en del plass og sideplatene kan ikke klappes ned.
    Weber Spirit Original E320 gassgrill - Elkjøp

Er det noen som har erfaringer med noen av disse, gjerne med E 210. Er det noen andre jeg bør vurdere? Jeg har aldri hatt gassgrill så jeg vet ikke hva forbruk av gass koster per grillings og hva forskjellen blir på 2 og 3 brennere...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    q300 er en kjempegrei grill den tar ikke så mye plass om du tar ned vingene på sidene, på 14,5 kvm vil ikke denne være noe i veien. gassen koster jo en nesten ikke noe, men flaska kan koste litt

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hat hatt en 210 i noen år, og er veldig fornøyd. Faktisk så fornøyd at vi kjøpte en til året etter for å ha på hytta. Savner ikke tre brennere, men kunne tidvis ønsket meg en større grill når vi er flere. Brennerne er plassert i to rader bak hverandre. Du kan dermed få en kjøligere sone godt egnet til fileter og lignende, men lite egnet til en stor flintstek.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms
    Hat hatt en 210 i noen år, og er veldig fornøyd. Faktisk så fornøyd at vi kjøpte en til året etter for å ha på hytta. Savner ikke tre brennere, men kunne tidvis ønsket meg en større grill når vi er flere. Brennerne er plassert i to rader bak hverandre. Du kan dermed få en kjøligere sone godt egnet til fileter og lignende, men lite egnet til en stor flintstek.
    Hvor mange er dere før det begynner å bli en liten grill?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Q300 før sommeren i år, brukes også på balkongen. Er kjempefornøyd med den. Var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe med 3 brennere for å få skikkelig indirekte grilling, men med den ene P-formede brenneren på Q300 greier det seg fint.

Og den ekstra hylla kan kjøpes i tillegg:
    Komplett.no - Weber varmerist til Q300 og Q320
    Tas greit av for vasking
    --
    SA Mantra 60, SA Talent, Dali C1000, XTZ W10.16
    Yamaha RX-A2040, Samsung UE55F7000

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Kommer veldig an på hva man griller. Har servert mat til 15 (8 voksne + 7 barn), og det gikk. Men du får i praksis ikke mer enn 8 hamburgere (110 gram) på den samtidig. Det går fint med assortert kjøtt til 8 voksne. Problemet oppstår hvis du i tillegg skal grille litt sopp og grønnsaker.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg ser etter en gassgrill som vi kan bruke på balkongen.
    Vi har en grei størrelse (14,5 kvm), men man må jo vurdere
    hvor mye av plassen som skal bli brukt på grillen.
    Til nå har jeg funnet disse 3 alternativene:

Liten (Weber Q300, 2900 kr), men den har ikke sånn stand over grillen som man kan legge grønnsaker og pølsebrød/hamburgerbrød. Så ser den også litt kjedelig ut.
    Weber Q300 gassgrill (sort) - Elkjøp

Så har vi denne (Weber Spirit Original, 3300 kr), som er praktisk med at sideplatene kan klappes ned, sånn at det tar mindre plass når den ikke er i bruk. Kanskje den jeg heller mest mot, men den har kun to brennere. Det er vel fordel i forhold til gassforbruk, men man får ikke hatt en varm og en kjøligere grillsone.
    Weber Spirit Original LP E-210 gassgrill - Lefdal

Den siste jeg vurderer er Weber Spirit E 320 (4000 kr). Den har 3 soner, men tar en del plass og sideplatene kan ikke klappes ned.
    Weber Spirit Original E320 gassgrill - Elkjøp

Er det noen som har erfaringer med noen av disse, gjerne med E 210. Er det noen andre jeg bør vurdere? Jeg har aldri hatt gassgrill så jeg vet ikke hva forbruk av gass koster per grillings og hva forskjellen blir på 2 og 3 brennere...
    Dersom du ikke trenger kokeplaten på siden kan du ta Weber 310 istedet for 320. Da har du tre brennere, stand over grillen og begge sidebordene kan slås opp/ned ved behov. Har denne selv og er veldig fornøyd.
    Weber Spirit Original E310 gassgrill - Lefdal

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har e210 selv, og har hatt den i 3-4 år nå. Fungerer utmerket, men synes også den er litt liten når vi er flere enn 4-6 stk og alle er sultne :-D

Summit S670 står på innkjøpslista før neste sommer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr i dag har jeg:

Weber WSM
    Weber 57cm kull performer
    Weber Q320, med rotassirie og stekeplate (denne er til salgs)
    Weber Genesis E-320 med rotassirie og stekeplate

Hver sin grill til hvert sitt brukt

Q320 er ingen dum grill, langt i fra. Det eneste som er vanskelig på den er å få en sikkelig kald sone da den ene brenneren går på langs og den andre går i en Q

En kompis av meg har nettopp kjøpt den nyeste Spirit E-320, den er helt konge men har dårlige byggkvalitet enn min Genesis, men den er mye bedre og mer solid enn de gamle Spiritene.

Personlig, vist jeg skulle hatt en grill som er større enn Q320, så hadde jeg ikke gått for en med 2 brennere, det gir litt for liten fleksibilitet.
    Grunnen til at jeg selger min Q320 og kjøpte en Genesis, er fordi jeg ville ha tre brennere, også har Genesis det beste navnet da.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Q300 sjølv, og er meget fornøgd! Veldig greit at "sideplatene" kan brettast ned, og då kan grillen lagrast ganske kompakt. Synes dryppskåla er litt ugrei, eg bruker ofte å vaske grillen nedi med ein del vatn, og då er det vanskelig å tømme dryppskåla. Men eg anbefaler grillen, og det finnast ein del ekstrautstyr å kjøpe som rist til brød, og også steikeplate trur eg som gjer det enklare å steike rå hamburgarar feks.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weber Q200 er også helt utmerket

Har du et greit bord, så slipper du å kjøpe stativ. Det fungerer helt utmerket hos oss i primærboligen.
    I sekundærboligen har vi en større Weber (310) med tre brennere og termostat, men her griller vi mye om sommeren og den har da også større kapasitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt frem og tilbake her.
    Hadde jeg vært villig til å bruke mer på grill så hadde
    jeg sikkert gått for den E-310 med klappbare sideplater og dør nede.
    Så jeg hadde tenkt til å kjøpe Q 300, men så hadde de den kun på
    collect@store, men ikke i Oslo. Da jeg dro til Elkjøp på Ullevål hadde de Spirit Original LP E-210 til 3300 kr (denne modellen).
    Sideplatene kan legges ned, noe som jeg ville ha.
    Den har ikke så stor grillflate og kun 2 brennere, så det er en begrensning der, men jeg tror ikke det kommer til å bli grilling for så
    mange med det første.

Jeg har ikke bil, så jeg og kona kjørte den på en tralle på T-banen fra Ullevål til leiligheten på Storo .
    Ble ferdig å sette den sammen for en halvtime siden... Nå starter grillsesongen vår :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •