Hobbiten Blu-ray 95 kr hos Elkjøp, bare idag! (08/04) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke den best filmen nei, men ikke så mye værre en 2 og 3 i Ringenes herre trilogien. Det er noe med landskapet, mystikken som tiltaler meg, og så var det mange artige skruer med.

Det kommer fler - filmen ble jo ikke ferdig, 1-2 til i alle fall, så slik sett er det noe å samle på.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 11-åringer satt spikret gjennom hele filmen på kino, og da er den vel grei. De har lettere for å kjede seg enn meg i alle fall, og jeg hadde lave forventninger på forhånd pga all den negative kritikken. Sånn sett en fordel at det var så mye negativt, for da slapp man å bli skuffet og kunne heller glede seg over at den tross alt ikke var kjedelig likevel.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes Lyd&Bilde var meget bra på denne filmen jeg (2D).

Blu-ray Review: The Hobbit: An Unexpected Journey | High-Def Digest

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Syntes Lyd&Bilde var meget bra på denne filmen jeg (2D).

Blu-ray Review: The Hobbit: An Unexpected Journey | High-Def Digest
    Sitat fra omtalen du lenker til:

"On some level, it seems reasonable to imagine The Hobbit as a trilogy, but it also feels somewhat overstuffed and slow-paced because of the added details."

"In fact, I rather like Radagast, bird-poop and all, even if his appearance really only serves to fill time."

Bekreftet konklusjon: Kjedelig

Edit: Hvordan "slakte" en film med overdimensjonerte forventninger ? - "It's no 'Lord of the Rings,' but it's a decent start in the right direction."

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, likte filmen, men enig med Flageborg i at filmen ble noe "kjedelig" Hadde antagligvis hadde gjort seg bedre som en lang film enn at den ble delt opp. Å lage 3 filmer på 3 timer hver på en bok på snaue 300 sider blir for langdradd i mine øyne. At lydsporet også var "tamt" gjorde ikke saken bedre.........

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Sitat fra omtalen du lenker til:

"On some level, it seems reasonable to imagine The Hobbit as a trilogy, but it also feels somewhat overstuffed and slow-paced because of the added details."

"In fact, I rather like Radagast, bird-poop and all, even if his appearance really only serves to fill time."

Bekreftet konklusjon: Kjedelig

Edit: Hvordan "slakte" en film med overdimensjonerte forventninger ? - "It's no 'Lord of the Rings,' but it's a decent start in the right direction."
    Nå var dette mest ment som hvordan lyd og bilde kvaliteten fremsto i filmen, ikke handlingen
    Att du syntes filmen var kjedelig er helt greit for meg.

Jeg for min del syntes jeg ikke lydsporet var "tamt" hverken på kino eller hjemme i sofan

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns filmen var kjempe bra jeg. hadde nummer 2 vært tilgjengelig nå, hadde jeg sett den med en gang. Gleder meg veldig.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Nå var dette mest ment som hvordan lyd og bilde kvaliteten fremsto i filmen, ikke handlingen
    Att du syntes filmen var kjedelig er helt greit for meg.

Jeg for min del syntes ikke lydsporet var "tamt" hverken på kino eller hjemme i sofan
    Kjenner jeg gleder meg til å se denne. Er i fill hang med hjemmekinobygging, så dette blir første filmen

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at lydsporet er tamt er feil å si, men at lydsporet mangler dypbass er helt riktig. Når sterinkjempene slåss burde hele huset mitt ristet(et eksempel), men det var nesten ikke bass i det hele tatt. Jeg måtte sjekke(trodde det var noe galt med SVS´ene) etter jeg hadde sett filmen og satt på Tron Legacy og det var ikke noe feil, huset ristet når den filmen spilte...8)

Opplevde det samme hos Akto når jeg var på demo hos han, så det er ikke noe feil med mitt oppsett.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Å si at lydsporet er tamt er feil å si, men at lydsporet mangler dypbass er helt riktig. Når sterinkjempene slåss burde hele huset mitt ristet(et eksempel), men det var nesten ikke bass i det hele tatt. Jeg måtte sjekke(trodde det var noe galt med SVS´ene) etter jeg hadde sett filmen og satt på Tron Legacy og det var ikke noe feil, huset ristet når den filmen spilte...8)

Opplevde det samme hos Akto når jeg var på demo hos han, så det er ikke noe feil med mitt oppsett.
    Tipper vel at bass hos deg er ordentlig BASS! Du hører det når du spiller for å si det sånn.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje extended utgaven kommer med nytt lydspor? Gjorde det ikke det med LOTR?

Jeg kjører oppsett uten sub så det kan jo forklare hvorfor jeg ikke stusset på det med dyp bassen.
    Her går det mer i dynamikk og detaljer(klare dialoger)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjenner meg igjen her Andreas21. Lyden var kanskje ikke dårlig. Skjer masse i lydbildet hele tiden sånn sett. Følte bare akkurat som deg at SUB'en var slått av. Ikke noe dypbass, men heller ikke så mye mellombass følte jeg.

Scenen med steinkjempene du nevner er bra eksempel. Her burde det trøkket skikkelig, noe det ikke gjorde.........

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Lyden var kanskje ikke dårlig. Skjer masse i lydbildet hele tiden sånn sett. Følte bare akkurat som deg at SUB'en var slått av. Ikke noe dypbass, men heller ikke så mye mellombass følte jeg.

Scenen med steinkjempene du nevner er bra eksempel. Her burde det trøkket skikkelig, noe det ikke gjorde.........
    Nei, den "lyden" som ble servert var ikke dårlig, men skikkelig amputert i forhold til hva man kan forvente - sett i relasjon til opphavet av Ringenes Herre.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette en barnefilm, egentlig, i likhet med LoTR?

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle skriver sine meninger om lyden her inne. Men hvordan var egentlig bildekvaliteten? For meg er dette en stor del av filmopplevelsen også 8-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Alle skriver sine meninger om lyden her inne. Men hvordan var egentlig bildekvaliteten? For meg er dette en stor del av filmopplevelsen også 8-)
    Joda, bildet var glimrende det..., og som George Lucas påpeker(offisielt): Bildet er 50% av opplevelsen

De som har et lydsystem - som er kalibrert fra 20Hz til 20kHz - vil i i de fleste tilfeller mene at lyden utgjør 80%, eller mer, av den totale opplevelsen...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, bildet var glimrende det..., og som George Lucas påpeker(offisielt): Bildet er 50% av opplevelsen

De som har et lydsystem - som er kalibrert fra 20Hz til 20kHz - vil i i de fleste tilfeller mene at lyden utgjør 80%, eller mer, av den totale opplevelsen...
    Dette er jo også veldig individuelt for hvordan man oppfatter og nyter en film så her fins det vel absolutt ikke en riktig eller gal mening.

Selv er jeg en av de som mener lyd gir mest, men nå har jeg brukt mange ganger mer på nettop lyden, skulle sikkert gjerne hatt bedre projektor og da hadde jeg kanskje syntes det var mer viktig med bildet også.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at anlegget i kinoen min ikke er istand til å spille det som virkelig er dypbass. Hos meg var det masse bass i Den nevnte scenen med steinkjempene som slåss. Nesten litt for mye faktisk.

Jeg har en peak på rundt 50hz og også noen peaker rundt 80-90hz. Nesten litt motsatt av housecurve kanskje. Har ganske grei respons ned til rundt 30hz

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Er ikke dette en barnefilm, egentlig, i likhet med LoTR?
    Di har jo laget den slik att så mange som mulig skal se den selvfølgelig, dvs lav aldersgrense er en fordel. Å da uteblir jo di helt store vold\sex-scenene som karakterisere den som en "voksen" film.

Var jo en artikkel i en nettavis her som skrev om att filmskapere dropper sterke scener i nye filmer for å få ned aldersgrensen og opp med seertallet.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig det, men da blir det jaggu ikke mange prosenter igjen til filmens handling, regi, skuespillerinnsats etc.
    Ser jeg f.eks. en gammel Hitchcock film - kanskje tom. i svart/hvitt, så teller hverken lyd eller bilde 80 %.
    Tror jeg vil hevde at uansett film - ny eller gammel - og uansett teknisk kvalitet både på selve filmen og på avspillingsutstyret - er det nok handling, regi og skuespillerprestasjoner som teller mest for meg, selv om jeg har en kino som yter rimelig bra på lyd og bilde.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •