Billige overvåkningskameraer (IP-baserte) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv lenge vurdert å kjøpe et IPkamera, for både innendørs og utendørs bruk.
    Sleng gjerne ut noen korte klipp av youtube eller lignende, er mye enklere å få inntrykk av faktisk bildekvalitet da.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Axis P6035 bruker jeg til å overvåke datahaller. De har vanvittig god zoom. God nok til å se statuslamper på servere og disker på kloss hold, og til og med god nok til å avlese et serienummer på mange meters avstand.

En eksempelvideo.

[YOUTUBE]http://m.youtube.com/watch?v=ynyXu1wNPpc&feature=related[/YOUTUBE]

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har selv lenge vurdert å kjøpe et IPkamera, for både innendørs og utendørs bruk.
    Sleng gjerne ut noen korte klipp av youtube eller lignende, er mye enklere å få inntrykk av faktisk bildekvalitet da.
    Sånn ser det ut på app'en fra mitt dLink kamera når det er mørkt:

Vedlegg 101522

Og jeg har kun kamera innendørs og har merket vinduer og dører med "kameraovervåking"

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest gjennom tråden, men kan nevne at Globy AS - Det beste innen sikkerhet, elektronikk og RC-produkte - Globy AS selger overvåkningskameraer.
    Jeg tror ikke prisen er så ille.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Datatilsynets sider:
    Privat grunn
    En privatperson kan lovlig overvåke eget hus og hage. Det er likevel noen begrensninger og problemområder du må være klar over: Kameraet kan ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom. Du kan heller ikke overvåke andres private sfære, slik som leieboere og deres besøkende.

Dersom det er en begrenset ferdselsrett over eiendommen skal dette tas hensyn til, normalt ved at overvåkingen ikke fanger opp denne ferdselen eller at de det gjelder har gitt sitt samtykke til overvåkingen. Det er normalt ikke lov til å overvåke områder hvor det foregår allmenn ferdsel. Selv om du er grunneier kan du altså ikke fritt filme turgåere eller badende på din egen eiendom.
    Varslingsskilt og informasjon
    All overvåking skal varsles tydelig slik at alle som blir berørt får informasjon om overvåkingen. Skjult overvåking er ikke tillatt.

Varslingsskilt er nødvendig for at informasjonen skal nå frem til alle som blir berørt, og for at overvåkingen skal kunne virke forebyggende.
    Meld fra til Datatilsynet
    For de aller fleste som skal ta i bruk kameraovervåking er det tilstrekkelig å melde fra om dette til Datatilsynet før oppstart. I noen tilfeller vil overvåkingen kreve en forhåndsgodkjennelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyltning måste upp så jag har möjligheten att vända INNAN jag kommer med på bild.

7 dagar på allt utom post och bank som har 90 dagar kan man lagra.

Vilken PoE switch skall du ha?

Skall du ha utomhuskamera kan det vara värt att veta att när det blir kallt här hemma så händer det att de går sönder. Utomhuskamera för våra vintrar har därför värmeelement i ett hus där kameran monteras. Skall man ha värmetillägg går ofta watt upp till i vart fall 15w eller lite till per kamera. Inte alla PoE switchar som klarar det.

Jag har sålt massor med Ciscoswitchar för PoE projekt till mina klienter. Aldrig haft ett fel med de.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Skyltning måste upp så jag har möjligheten att vända INNAN jag kommer med på bild.

7 dagar på allt utom post och bank som har 90 dagar kan man lagra.

Vilken PoE switch skall du ha?

Skall du ha utomhuskamera kan det vara värt att veta att när det blir kallt här hemma så händer det att de går sönder. Utomhuskamera för våra vintrar har därför värmeelement i ett hus där kameran monteras. Skall man ha värmetillägg går ofta watt upp till i vart fall 15w eller lite till per kamera. Inte alla PoE switchar som klarar det.

Jag har sålt massor med Ciscoswitchar för PoE projekt till mina klienter. Aldrig haft ett fel med de.
    Jeg har kjøpt en D-Link DGS-1008P POE-switch, og den funker helt greit. Det største irritasjonsmomentet var at den ikke hadde "nøkkelhull" på baksiden for montasje på vegg, så jeg måtte modde den litt for å få det på plass.

Disse kameraene ble håndvarme når de stod på inne, men jeg vet ikke om det faktisk er et varmeelement i dem, eller om det bare er elektronikken som blir litt varm. Uansett vil jeg tro det er tilstrekkelig, selv på kalde dager. Jeg leste om noen som hadde slike kameraer i 20-30 kuldegrader uten problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går forøvrig veldig smertefritt å sende melding om at man skal overvåke sin egen eiendom til datatilsynet. Mener jeg fikk svar om at det var ok etter et par dager da jeg gjorde det. Det er altså ikke noe skjemavelde og svært byråkrati man må igjennom.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Det går forøvrig veldig smertefritt å sende melding om at man skal overvåke sin egen eiendom til datatilsynet. Mener jeg fikk svar om at det var ok etter et par dager da jeg gjorde det. Det er altså ikke noe skjemavelde og svært byråkrati man må igjennom.
    Det tror jeg nok, men så lenge det ikke er påkrevd, så ser jeg lite poeng i det. Fysisk merking på eiendommen er greit nok, men hvis jeg ikke må, så vil jeg heller ikke være registrert i Datatilsynets register. For meg er dette like mye hobby som noe annet, og jeg vet ikke engang om jeg kommer til å sette opp lagring av opptak.

Kan jeg spørre hva slags system du har satt opp?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Axis P6035 bruker jeg til å overvåke datahaller. De har vanvittig god zoom. God nok til å se statuslamper på servere og disker på kloss hold, og til og med god nok til å avlese et serienummer på mange meters avstand.
    Det er nok litt overkill for mitt bruk

Vurderer å teste ut airCam fra ubnt: airVision | Ubiquiti Networks, Inc. - de begynner på rundt tusenlappen for et 720p ip-kamera, riktignok ikke motorstyring på noen av de. Men det klarer jeg meg nok uten.
    De har et kurrant webinterface og veldig enkle å sette opp.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Det er nok litt overkill for mitt bruk

Vurderer å teste ut airCam fra ubnt: airVision | Ubiquiti Networks, Inc. - de begynner på rundt tusenlappen for et 720p ip-kamera, riktignok ikke motorstyring på noen av de. Men det klarer jeg meg nok uten.
    De har et kurrant webinterface og veldig enkle å sette opp.
    Jeg mener å huske at jeg leste mindre fordelaktige ting om Ubiquity et sted, men finner det ikke igjen i farten. Uansett, hvis du ser på det kameraet så er selve ethernet-kontakten helt i det fri bakpå selve kameraet, helt uten værbeskyttelse. De kameraene jeg kjøpte har kontakten på en pigtail, slik at man kan legge den beskyttet for vær og vind. Ulempen med det er jo at man må lage et hull stort nok til å tre den gjennom (minimum 27 mm, jeg brukte 29 mm).

De kameraene jeg kjøpte har litt høyere oppløsning også, men må ned på 15 fps hvis man skal ha 1.3 MP. Det er likevel plenty framerate for meg, for alternativet er at bildet croppes til 720 pixler i høyden.

Ubiquity-modellen har heller ikke innebygd IR-belysning, og ser ut til å være en del større rent fysisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg mener å huske at jeg leste mindre fordelaktige ting om Ubiquity et sted, men finner det ikke igjen i farten. Uansett, hvis du ser på det kameraet så er selve ethernet-kontakten helt i det fri bakpå selve kameraet, helt uten værbeskyttelse.
    Kontakten har mulighet for beskyttelse, ref. side 3 og 5 i denne filen: http://dl.ubnt.com/guides/airvision/airCam_QSG.pdf

Bruker masse Ubiquiti-utstyr (dog ikke kameraer) på jobb, og har absolutt ikke noe å utsette på det utstyret vi bruker, ihvertfall.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang værtetting: Jepp, ser det nå. Ergo ikke noe argument mot kameraet.
    Fant ellers litt info om Ubiquity i denne tråden:

Ubiquiti Camera

Det verste er vel at selv om de kaller det POE, så er det ikke standard POE, så man er tvunget til å bruke deres egen (medfølgende) POE-adapter. Det er klønete, det er tross alt mye enklere å kjøpe en standard POE-switch.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Det verste er vel at selv om de kaller det POE, så er det ikke standard POE, så man er tvunget til å bruke deres egen (medfølgende) POE-adapter. Det er klønete, det er tross alt mye enklere å kjøpe en standard POE-switch.
    Klønete, kanskje, men helt vanlig på mye nettverksutstyr. Klart, har du en god PoE-switch fra før så kan jo det være et argument for å kjøpe et kamera med standard PoE. Hvis ikke så ser jeg ikke helt problemet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har begge rett. Det er ganske uvanlig at den type produsent bruker 802.af-standaren. Det følger med alt man trenger for å powre opp kameraet i esken.
    Når det er sagt, så er det ikke noe problem å kjøre 802.af på det kamera, man må bare ha en adapter i mellom (f.eks Instant 802.3af | Ubiquiti Networks, Inc. )
    De har også egne "poe-switcher" hvis man har behov for det, som kjører utennom 802.af.

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par tips fra egne erfaringer:

Kamera - Dlink 930-kameraene fungerer faktisk helt greit (har de også montert ute). Ellers er Vivotek-kamera veldig bra, og relativt rimelige. Se komplett.no f.eks.

Software - gratisutgaven av Milestone støtter opptil 8 kameraer og er meget bra. Milestone Systems - World's leading provider of IP video management software - Milestonesys.com

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Har sett Milestone-softwaren, men ikke testet den (enda). Er usikker på om jeg skal gå for en PC-basert løsning eller om jeg skal bruke løsningen i NASen min.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •