Grenuttak med sekvensiell oppstart

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grenuttak med sekvensiell oppstart

Jeg har problemer med at jeg blåser sikringen (16A) når jeg slår på strømmen til hjemmekinoen (TV, Amp, PC, sub + diverse småknask). Strømmen slås i dag på vha en felles bryter for alle enhetene.

Jeg skulle derfor gjerne ha hatt et grenuttak med minst 6 uttak hvor hvert uttak (eller gruppen av uttak) slås på med en pause (på 1-3 sekunder) mellom hvert uttakk. Har trålet nettet uten å finne noe annet enn ekstremt dyre løsninger for rackinnbygging. Finnes det noe som kan passe en mer normal lommebok?

/Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    _tror_ du må inn med ett lite skap med kontaktorer vist du skal få dette til, har vertfall ikke sett noen andre løsninger.
    Det blir litt pris på dette også når alle komponentene er samlet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du leve med en løsning i denne gaten ? Forprogrammert fjernkontroll med energisparefunksj... - ELECTIA | Clas Ohlson
    De har flere modeller å velge mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øystein
    _tror_ du må inn med ett lite skap med kontaktorer vist du skal få dette til, har vertfall ikke sett noen andre løsninger.
    Det blir litt pris på dette også når alle komponentene er samlet.
    Har funnet et britisk produkt fra Olson som hadde vært snasent hadde det hatt norske uttak: Sequential Start Master Modules Dette er egentlig akkurat det jeg vil ha...

/Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowland
    Kan du leve med en løsning i denne gaten ? Forprogrammert fjernkontroll med energisparefunksj... - ELECTIA | Clas Ohlson
    De har flere modeller å velge mellom.
    Ikke så dumt det der, men fruen setter nok foten ned hvis det kommer flere fjernkontroller her. Hadde jeg kunne styrt det hele vha Logitech Harmonyen hadde det kunne gått, men de kontaktene er vel RF-styrt så da sliter jeg siden Harmony 880 kun er IR. Men må sjekke hva som finnes av slikt...

/Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadDog
    Har funnet et britisk produkt fra Olson som hadde vært snasent hadde det hatt norske uttak: Sequential Start Master Modules Dette er egentlig akkurat det jeg vil ha...

/Kenneth
    se der ja, det finnes adaptere UK-Norske kontakter/støpsler, så da er det en smal sak å få denne til å støtte norske produkter

men ser at der er sikringer på 3,15 pr uttak, kan kansje bli i knappeste laget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags sikring er det du har i skapet idag ? kan jo være løsningen kan være så enkel som å sette inn en tregere sikring. Har du B sikringer kan du vel gå opp til C uten videre sjekk av anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowland
    Hva slags sikring er det du har i skapet idag ? kan jo være løsningen kan være så enkel som å sette inn en tregere sikring. Har du B sikringer kan du vel gå opp til C uten videre sjekk av anlegg.
    Jeg er ingen elektriker men det står "B 15" på automatsikringen. Da er den kanskje 15A og ikke 16A som jeg trodde? Hvor mye mer tåler en C-sikring i forhold til en B?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadDog
    Ikke så dumt det der, men fruen setter nok foten ned hvis det kommer flere fjernkontroller her. Hadde jeg kunne styrt det hele vha Logitech Harmonyen hadde det kunne gått, men de kontaktene er vel RF-styrt så da sliter jeg siden Harmony 880 kun er IR. Men må sjekke hva som finnes av slikt...
    Sjekket litt rundt Nexa sine løsninger og de så fine ut helt til jeg oppdaget at avstanden mellom mottakerne må være minst 3 meter!

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hos deg holder det helt sikkert å skifte til c sikring, denne er mer egnet til høyere startstrømmer (typisk trafoer i forsterkere osv).
    Ca pris for dette 700kr for sikring + 1 time elektriker, ca 600kr, 1300kr + mva så er du kvitt problemet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RfR
    Hei
    Hos deg holder det helt sikkert å skifte til c sikring, denne er mer egnet til høyere startstrømmer (typisk trafoer i forsterkere osv).
    Ca pris for dette 700kr for sikring + 1 time elektriker, ca 600kr, 1300kr + mva så er du kvitt problemet ditt
    Dette høres definitivt ut som den enkleste løsningen! Skal høre med den lokale elektrikeren.

Takk for hjelpen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •