Canada Goose (eller lignende) vinter jakker "bang for buck"?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 111
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canada Goose (eller lignende) vinter jakker "bang for buck"?!

Hei, har lyst på ny vinterjakke, samtidig som jeg ikke vil at det skal koste skjorta, det gjør nemlig jakkene jeg har lyst på (Canada goose) Det koster omtrent 7000-8000,- i butikkene i Norge, er det er alt for dyrt for meg og mine familie medlemmer å kjøpe til meg Også vært å nevne at vi har en del tyver i landet, hadde vært utrolig kjipt å enten jobbe i 2 uker eller få en heftig dyr julegave for å så ha den stjelt...

Jeg er ikke særlig merke bevisst, det bryr meg liksom ikke. Jeg vil bare ha en fin SVÆR FEIT jakke, som er "digg" å ha på. En sånn jakke Jeremy Clarkson og Top Gear gutta kunne ha tatt med til en bil test i Island, eller som en "polar expedition" hadde brukt. Men det som er at de bruker Canadagoose fordi den stiller de nettopp de kravene.

Jeg vurderte å kjøpe fake, men moren min sa at kvaliteten på stoffet er så elendig at det ikke vil varme i det hele tatt omtrent.

Samtidig som jeg er litt skeptisk på svindel.

Kan godt kjøpe fra utlandet dersom jeg vet at det er tryggt.

Jeg bryr meg egentlig ikke om den er fake eller ekte, bare den ser ut some den ekte, og føles slik ut, kunne ikke jeg brydd meg mindre!

Noen som har forslag til en slik vinterjakke som gir mest for pengene?

Her er eksempler:

Canada Goose Chilliwack Parka Sort 70% Off [menn-Chilliwack-Parka-Black] - NOK1,512.65 : 70% OFF Canada Goose Norge Parka, Billig Canada Goose Jakker

Canada goose til 1500 kroner etter 75% rabbatt (original pris 6000,-)

1680,- (-73%)

Og egentlig alle de som er her er kjempe fine, i alle slags farger.

Canada Goose Expedition Parka Norge for menn Salg, lav pris, 70% Off

Hadde gjerne kjøpt helt ny i butikk UTEN CANDA GOOSE LOGO om jeg hadde fått 75% avslag, som sagt det er ikke merke som betyr noe for meg, det er hvordan selve jakka ser ut og hvor varm den holder meg som telles, er bare utrolig synd at alle de store feite jeg ser er canada goose-merket

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne vinterjakkjakken er den beste jeg har prøvd i allefall. Svært behagelig å gå med, og fantastisk varm og god.

Craft dunjakke Arch for herrer

Den kan nok ikke konkurere med utseende på jakkene du er ute etter, men som vinterjakke er den avhengighetsskapende.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Didriksons Parkas og regnklær, veldig fornøyd med de, og har blitt veldig glad i de (Og det er ikke ofte jeg blir glad i plagg).

Didriksons, Frost Parka, herre. Prisløfte på alle produkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjällräven Greenland Vinter Jakke - Populær og klassisk vinterjakke
    Nettopp kjøpt meg denne.
    Varm når du trekker glidelåsen helt opp og funker også som "kul" men bare t skorte og full åpning.
    Er med instruksjoner for voxing av jakka etter vask.
    Knall kvalitet. Mange farger.
    Kjøpt på intersport.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke helt det jeg tenkte på folkens, men noe som det her :

Top Gear gutta bruker i hvertfall CG, vet ikke hva Big Bang Theory gutta brukte ;P

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Canada Goose, faktisk. Kan anbefales på det varmeste - praktisk talt

Expedition Parka

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg har en Canada Goose, faktisk. Kan anbefales på det varmeste - praktisk talt

Expedition Parka

Er nettopp det jeg har lyst på! uten å punge ut 6000-8000,- kroner

Kjøpte du fra "troverdig" butikk a la skonord til full pris? eller via internett som de mange butikkene som ligger ute?

Har ikke noe i mot en fake på en betingelse: at den ser og føles ekte ut.

Er dog litt redd for at disse enten er av dårlig kvalitet (lett ødelagt, dårlig stoff holder ikke deg varm osv..) eller at det er svindel av noe annet slag :neutral:

jeg lurer om jeg hadde fått akkurat den jakka du postet, til 2000 kroner cirka, om den ikke hadde hatt en Canada Goose logo sydd på? da hadde jeg vært fornøyd i hvert fall

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Kjøpte du fra "troverdig" butikk a la skonord til full pris? eller via internett som de mange butikkene som ligger ute?
    Ja, kjøpte av en veldig troverdig tyrker - over disk

Kostet 300 Tyrkiske lire, ca NOK900

Ikke korsfest meg nå, jeg visste jo ikke at den ikke var ekte....

Kvalitetsmessig virker den å være veldig bra. Sydd i Tyrkia. Om det er gåsedun i den eller tyrkisk duefjær, aner jeg ikke.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kjøpte av en veldig troverdig tyrker - over disk

Kostet 300 Tyrkiske lire, ca NOK900

Ikke korsfest meg nå, jeg visste jo ikke at den ikke var ekte....

Kvalitetsmessig virker den å være veldig bra. Sydd i Tyrkia. Om det er gåsedun i den eller tyrkisk duefjær, aner jeg ikke.

Aha.. Har vel lyst å gjøre det samme, har du sammenlignet den mot ekte fra autoriserte forhandlere? Bare den holder varmen, har kvalitets følelsen og ser bra ut er det vel samme om den er fake eller ekte

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. Har vel lyst å gjøre det samme, har du sammenlignet den mot ekte fra autoriserte forhandlere? Bare den holder varmen, har kvalitets følelsen og ser bra ut er det vel samme om den er fake eller ekte
    Har ikke sammenlignet direkte ennå. Kom hjem fra Tyrkia for 2 uker siden.

Og det har ikke vært kaldt nok ennå til å teste jakka, men det lillejeg har prøvd den så virker den veldig god.
    Kvaliteten er det ikke noe å si på. Sømmene er fine, foring osv også. Strikkene er kanskje noe tynne, men det må jeg sammenligne med original før jeg avsier dom.

Men jeg har forstått det slik at kina-kopiene er av dårlig kvalitet. Det var vel en test om dette på et FBI/TV2 hjeper deg program også - for en stund siden.

Vi kjøpte 3 jakker; 2 Explorer og 1 parkas og en del annet "merkevarer".

Sånn sett er det selvfølgelig helt "jalla". Butikkene der nede bugner over av fake-varer og Tyrkia er et nesten EU land. Det er mer enn underlig at de får lov til å fortsette på denne måten.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de falske canada goose jakkene vil varme like godt som de ekte.

Men vi har masse Canada gjess på hytta våres i Sverige, så om noen har lyst så kan dere komme en tur meg hagla og få litt ekte kanadiske gåsefjær til jakke si

Eneste de gjør er å bruke brygga vår som dass..
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir inte den jackan något varm i Dubai? (du skulle väl flytta dit)

Är klar över att de har en inomhus alpinbacke där, men tror inte du spenderar all tid i ett "kylskåp" i Dubai?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ha rimelig kaldt AV rom for å bruke en sånn jakke når man ser på film eller hører på musikk...8)

Mye rart som blir tatt opp på AVforum.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Mye rart som blir tatt opp på AVforum.
    Da skal du se off-topic avdelingen på HFS. Der kan du får svar på det meste.

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke heftig nok forsterker til å varme opp rommet da vett 8)
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sammenlignet direkte ennå. Kom hjem fra Tyrkia for 2 uker siden.

Og det har ikke vært kaldt nok ennå til å teste jakka, men det lillejeg har prøvd den så virker den veldig god.
    Kvaliteten er det ikke noe å si på. Sømmene er fine, foring osv også. Strikkene er kanskje noe tynne, men det må jeg sammenligne med original før jeg avsier dom.

Men jeg har forstått det slik at kina-kopiene er av dårlig kvalitet. Det var vel en test om dette på et FBI/TV2 hjeper deg program også - for en stund siden.

Vi kjøpte 3 jakker; 2 Explorer og 1 parkas og en del annet "merkevarer".

Sånn sett er det selvfølgelig helt "jalla". Butikkene der nede bugner over av fake-varer og Tyrkia er et nesten EU land. Det er mer enn underlig at de får lov til å fortsette på denne måten.
    Ahh ok. Men er ikke ekte Canada Goose laget i kina også? er rimelig sikker på at de ikke er laget i Canada eller USA osv. Faren min som bor i Dubai er flink til å jakte ned på fabrikker i kina som lager ekte varer og gir de en "umotståelig" pris som forsatt er langt mindre enn en norsk pris.

I dette tilfellet hvis en Canada Goose koster 8000,- (ekte) og 1500,- (fake i Norge)

så har de 2 fabrikker i kina

den ene selger deg en fake en til 400,-

den andre selger en 100% ekte en som egentlig er på vei til skonord i Norge for å selges til 7000+. Fabrikken selger deg heller denne til f.eks 2000-3000 kroner.

Bare et eksempel, men det blir norsk pris uten MVA, toll, frakt, avanse, og andre norske lønninger med i betraktningen, da blir prisen plutselig mye, MYE bedre.

Skal til Dubai neste uke, kanskje vi finner en god løsning der :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har ikke heftig nok forsterker til å varme opp rommet da vett 8)
    Helt motsatt!

Jeg har en tjukk Infocus DLP projektor som er på størrelse med en proff Christie/Barco projektor omtrent. Det er sikkert minus grader ute, men jeg sitter her med oven skrudd AV og begge vinduene helt oppe, enda så sitter jeg her i shorts uten sokker og t-skjorte

Projektoren ligger kun en halv meter til en hel meter fra meg, og den blåser varm luft som en varmeovn

Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Blir inte den jackan något varm i Dubai? (du skulle väl flytta dit)

Är klar över att de har en inomhus alpinbacke där, men tror inte du spenderar all tid i ett "kylskåp" i Dubai?

Det stemmer. Jeg flytter ditt om en uke, skal bo der i 2 måneder før jeg kommer tilbake til Norge for et år i militæret januar 13-14. Så blir det sansynligvis videre utdanning på BI, men da har jeg 8 måneder fri igjen... morra mi er dritt lei meg så ta blir nok tilbake til dubai igjen Skal vel sikkert flytte ditt for godt etter jeg får utdanning her, men det blir 4-6 år i framtiden fra og med 2 måneder til

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Jeg flytter ditt om en uke, skal bo der i 2 måneder før jeg kommer tilbake til Norge for et år i militæret januar 13-14. Så blir det
    Hvor skal du avtjene verneplikten? Tipper nord siden det er Januar-innrykk?
    OT; hehe.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hvor skal du avtjene verneplikten? Tipper nord siden det er Januar-innrykk?
    OT; hehe.
    veldig OT men;

Har bare fått informasjon om at jeg er blitt innkalt til Madla/Stavenger. Det er vanlig 6-8 ukers kurs før alle blir videre sendt til postene. Fikk brosjyre om det i hvert fall, har ikke lest det på en stund. Vet ikke hva jeg har kommet inn på engang. Hadde lyst å være hundeføre fordi jeg elsker schæferhunder, men jeg er jo innkalt til sjøforsvaret, så da går ikke det?? Mannen på innkallingen sa at fordi jeg gjorde det så bra på både den psyske og fysiske testene (fikk 9/9 på fysikk, 7/9 på mentale testene, de fleste feilene kom fra norsken, som ikke er morsmålet mitt... 8) ) så fikk jeg den eneste ledige plassen på vestlandet og jeg bare takket og gikk. Har ikke fått noe i posten annet enn "bli en fallskjerms jeger" promo.. Det var det jeg hadde som 2. valg

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Tror ikke de falske canada goose jakkene vil varme like godt som de ekte.
    ..
    Nei, det tror ikke jeg heller. Men når min kostet omtrent 1/10 av ekte "norsk" så regner jeg med at den varmer godt i 1/10 av ekte Kanada-kulde -40grader......dvs -4 grader

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •