Canada Goose (eller lignende) vinter jakker "bang for buck"?! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt unødvendig å bruke dyr. I Silence of the Lambs lagde jo Buffalo Bill alias James Gumb jakkene sine av menneskehud. Går vi for en slik løsning, gjenstår bare å velge ut hvilke grupper som først skal flåes. Her er det jo flere greie muligheter!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Javel, kjør debatt for min del. Men jeg er rimelig sikker på at det ikke var i trådstarters intensjon.

Og siden du vil debattere slikt:

Pelsdyroppdrett vs. barnearbeid i Asia.

Lykke til
    Når hadde trådstarter styringsrett over hvor diskusjonen i en forumtråd på internett ender opp? Det har aldri jeg vært borti hvertfall.

Forøvrig har pelsdyroppdrett og barnearbeid i Asia ingen relevant kobling. At man på noen som helst måte må velge mellom disse to er derfor en konstruert problemstilling.
    --
    Thorbjørn

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Når hadde trådstarter styringsrett over hvor diskusjonen i en forumtråd på internett ender opp? Det har aldri jeg vært borti hvertfall.
    I en tråd i kategorien Produkt -og prisjakt> Produkt -og prisjakt Alt Annet hvor TS starter slik:

Canada Goose (eller lignende) vinter jakker "bang for buck"?!
    --------------------------------------------------------------------------------
    Hei, har lyst på ny vinterjakke, samtidig som jeg ikke vil at det skal koste skjorta, det gjør nemlig jakkene jeg har lyst på (Canada goose) ......

Jeg bryr meg egentlig ikke om den er fake eller ekte, bare den ser ut some den ekte, og føles slik ut, kunne ikke jeg brydd meg mindre!

vil jeg mene det frekommer ganske tydelig at TS ikke har spesielle prinsipper når det kommer til dyrevelferd eller annen politikk knyttet til produksjon av klær.

Forøvrig har pelsdyroppdrett og barnearbeid i Asia ingen relevant kobling. At man på noen som helst måte må velge mellom disse to er derfor en konstruert problemstilling.
    Jeg valgte å "konstruere" dette da jeg tolket ditt innlegg :

Tja, er dyrevelferd politikk? Hvorfor kjøpe en jakke som krever at man dreper ville dyr på en smertefull måte når det finnes fullverdige alternativer som ikke krever det? Et relevant innlegg i jakkedebatten spør du meg.

dithen at de alternativer du nevner godt kunne tenke seg å finnes hos f.eks H&M.

Og skal man først ha en politisk diskusjon i denne tråden (mot min egen vilje), vil jeg så aboslutt hevde at det er relevant å trekke frem H&M-barnearbeid-saken vs. CG-coyote-fangstmetoden.

Jeg vet ihvertfall hvilken av disse sakene som byr meg mest mot.

Barnearbeid er en uting, period.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85

"Bruker du Canada Goose jakke?
    Her ser du hvor pelsen på jakken kommer ifra.
    Pelsen er fra coyotes som fanges ved hjelp av fotfeller. Det er en forferdelig smerte for dyrene. Ikke støtt dyremisshandling."

Det er en utrolig trist historie, men det hjelper ikke de dyra stort at jeg IKKE kjoeper en saann jakke dessverre blir trist, men herregud saa godt det foeles med pels rundt nakken da

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det er en utrolig trist historie, men det hjelper ikke de dyra stort at jeg IKKE kjoeper en saann jakke dessverre blir trist, men herregud saa godt det foeles med pels rundt nakken da
    Ok, så du er litt dyre-idealist

Thorbjørn; jeg tar ALT tilbake

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så du er litt dyre-idealist

Thorbjørn; jeg tar ALT tilbake

Jeg elsker dyr LANGT mer enn de fleste og verdsetter livet dems mer enn jeg verdsetter menneskeliv

Maa si jeg faar vondt inni meg naar jeg ser katter her i Dubai.. De er saa tynne og stakkarslige.. jeg vile bare ta de med hjem og elske de... :cry: :cry:

Men er stor kjoett eter og liker pels/skinn. Er ikke min skyld at de smaker saa godt og har deilig pels:-?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de kattene du ser rundt deg der nede er en helt annen rase enn norske skogskatter. De ER slankere og mindre enn våre "beist".

De kattene har det nok ikke så verst. Det er verre med alle verdens løshunder. Mye trist å se der rundt i verden.

Kos deg videre i Dubai - jeg var der i februar. Dubai Mall (rett ved Burj Khalifa - lett å få øye på, høyeste bygningen du ser); der finner du nok en grei jakke til en fin pris

The Dubai Mall is the world's largest shopping mall based on total area and sixth largest by gross leasable area. Located in Dubai, United Arab Emirates, it is part of the 20-billion-dollar Burj Khalifa complex, and includes 1,200 shops. Access to the mall is provided via Doha Street, rebuilt as a double-decker road in April 2009

Men Fashion Stores in Dubai » The Dubai Mall

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker dyr LANGT mer enn de fleste og verdsetter livet dems mer enn jeg verdsetter menneskeliv

Men er stor kjoett eter og liker pels/skinn. Er ikke min skyld at de smaker saa godt og har deilig pels:-?
    :-o med de her utsagna, virker du jo helt blåst i huet.
    En mann uten sjel og egoisme på høyt nivå...

Jeg er verken vegetarianer eller motsander av pelsoppdrett, så lenge det skjer humant og under gode forhold.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vil jeg mene det frekommer ganske tydelig at TS ikke har spesielle prinsipper når det kommer til dyrevelferd eller annen politikk knyttet til produksjon av klær.
    Det har du helt sikkert rett. Poenget mitt er at i en forumtråd på internett så vingler gjerne diskusjonen over i mer eller mindre relaterte digresjoner uten at trådstarter har noen eneveldig styringsrett over dette.

Etter min mening er brudd på dyrevelferd under produksjon av dyre merkeklær et relevant innlegg i debatten, hva du eller trådstarter mener om det er jeg strengt tatt ikke så veldig opptatt av.

Og skal man først ha en politisk diskusjon i denne tråden (mot min egen vilje), vil jeg så aboslutt hevde at det er relevant å trekke frem H&M-barnearbeid-saken vs. CG-coyote-fangstmetoden.

Jeg vet ihvertfall hvilken av disse sakene som byr meg mest mot.

Barnearbeid er en uting, period.
    Barnearbeid er en svært sammensatt diskusjon, da "valgene" til nevnte barn og deres familier kan være barnearbeid eller å sulte i hjel. I en ideell verden ønsker vi oss naturligvis bedre forhold for alle arbeidere over hele verden.

Hva gjelder bruk av dyr til å produsere pynt og vindbeskytter på hetter så er det helt unødvendig for alle involverte parter.

Jeg vil forøvrig gjenta at jeg ikke ser problemet med å være motstander av og diskutere begge disse problemstillingene uavhengig av hverandre. Det er ingen grunn til å velge. "Jeg er mot barnearbeid, derfor klarer jeg ikke å engasjere meg i at dyr lider" ??

Til slutt så er vel Canada Goose da BÅDE produsert av dyr OG sydd sammen i lavkostland (sannsynligvis under kummerlige forhold), så uansett hvilken debatt man ønsker å ta (hvis man insisterer på å velge) er CG neppe merket man bør velge hvis man ønsker å blande etikk, dyre- og/eller menneskeverd inn i klesvalget sitt.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig gjør det det - hvis markedet forsvinner (hint: du som kjøper er med å opprettholde markedet), forsvinner inntektsgrunnlaget for de som lager slike produkter.

Dyrene blir dermed ikke lenger fanget for transformeres til pels på hetter, og nevnte dyr er nok svært uenig med deg i at dette ikke hjelper.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til slutt så er vel Canada Goose da BÅDE produsert av dyr OG sydd sammen i lavkostland (sannsynligvis under kummerlige forhold), så uansett hvilken debatt man ønsker å ta (hvis man insisterer på å velge) er CG neppe merket man bør velge hvis man ønsker å blande etikk, dyre- og/eller menneskeverd inn i klesvalget sitt.
    Made in Canada*, og det tror jeg på.
    De har noen "spin-off" produkter som hansker og votter som lages i Kina.

FAQ | Canada Goose

* men min er nok Made in Turkey selv om jeg sliter voldsomt med å se forskjell på en ekte og min "fake"

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akuratt anskaffet meg en Jakke fra dressmann, knallgod og varm + stor jakke! anbefales har hørt historie om canada goose, han som laget Canada Goose har startet nytt merke, og broren lager falske Canada Goose.. kjipt, men slik er det :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fyr ønsker en liten diskusjon rundt et jakkekjøp, på et avforum av alle steder, og så blir han angrepet av dyrevernsmennesker. Jaja, det er vel bare å stadfeste at vi har det for godt her i Norge når man har tid til å bry seg om dyrevern samtidig som man sjekker ut nye høytalere.

Jeg har et tips til deg jeg, kjøp en Canada Goose. Den kvalitetsfølelsen man får når man tester de ut er det ikke mange som kan matche, og handler man på Dressmann ender du fort opp med å ha på samme jakke som bestefaren din har kjøpt samme uken. Klarer du anskaffe en fra USA sparer du selvsagt penger, men det er vel ikke mange som gidder å hjelpe en kompis med å ta med noe hjem derfra som tar plassen til en hel koffert. Jeg kjøpte en i New York i fjor til ca. 4500 kr, kontra 6500 kr i Norge, men nedsiden var at jeg måtte ha den på meg hele veien hjem siden jeg ikke hadde noe annet sted å legge den. Koffert(ene) var selvfølgelig lastet med alt mulig annet snacks som tilbys der borte 8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de kattene du ser rundt deg der nede er en helt annen rase enn norske skogskatter. De ER slankere og mindre enn våre "beist".

De kattene har det nok ikke så verst. Det er verre med alle verdens løshunder. Mye trist å se der rundt i verden.

Kos deg videre i Dubai - jeg var der i februar. Dubai Mall (rett ved Burj Khalifa - lett å få øye på, høyeste bygningen du ser); der finner du nok en grei jakke til en fin pris

The Dubai Mall is the world's largest shopping mall based on total area and sixth largest by gross leasable area. Located in Dubai, United Arab Emirates, it is part of the 20-billion-dollar Burj Khalifa complex, and includes 1,200 shops. Access to the mall is provided via Doha Street, rebuilt as a double-decker road in April 2009

Men Fashion Stores in Dubai » The Dubai Mall

Tusen hjertelig takk Er ikke foerste gang jeg har vaert her nede, jeg bodde tross alt her i mine foerste 8-9 aar. Har vaert paa besoek 4-5 ganger siden, det er helt utrolig hvor mye dette landet endrer seg. omtrent 10 ganger saa produktivt som Norge naar det gjelder bygging. Paa 90 tallet var det bare en skyskraper og en et par registrerte Rolls Royce biler.. Naa er det hundrevis, om ikke tusenvis av begge!

Jeg er godt kjent i Dubai Mall omraadet, og pussig at du nevner det i dag, jeg var nemlig der og shoppet litt paa Topman og tittet paa klokker. Ny Patek Phillipe butikk aapner der snart.. whooo!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    En fyr ønsker en liten diskusjon rundt et jakkekjøp, på et avforum av alle steder, og så blir han angrepet av dyrevernsmennesker. Jaja, det er vel bare å stadfeste at vi har det for godt her i Norge når man har tid til å bry seg om dyrevern samtidig som man sjekker ut nye høytalere.
    Hvis du kaller det som har foregått i denne tråden for et angrep så må du være bra fintfølende

Pussig at det å bry seg om dyr vris til å være en negativ egenskap.

EDIT: Beklager at jeg tok feil ang. CG-produksjon i Kina, mente jeg hadde lest det en plass.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-o med de her utsagna, virker du jo helt blåst i huet.
    En mann uten sjel og egoisme på høyt nivå...

Jeg er verken vegetarianer eller motsander av pelsoppdrett, så lenge det skjer humant og under gode forhold.

Det er mange i venne flokken min som liker aa smaa mobbe meg fordi jeg elsker dyr saa mye som jeg gjoer.. Jeg plukker alltid opp katter og koser med de osv.. Naar jeg ser paa filmer sitter omtrent og heier paa at folka doer men slaar nesten av tven om jeg ser et dyr bli mishandlet! Litt kontrast der. Jeg dreper ikke dyr i TV/PC spill engang! Finner som regel en maatte aa unngaa det paa.

Med det sagt er det lite jeg selv kan gjoere for aa hindre at soete smaa pels dyr blir slaktet paa uhumant vis.. Hadde jeg sett video av det hadde jeg sikkert begynt aa graate.. La meg holde meg varm med dyre pels i fred!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange i venne flokken min som liker aa smaa mobbe meg fordi jeg elsker dyr saa mye som jeg gjoer.. Jeg plukker alltid opp katter og koser med de osv.. Naar jeg ser paa filmer sitter omtrent og heier paa at folka doer men slaar nesten av tven om jeg ser et dyr bli mishandlet! Litt kontrast der. Jeg dreper ikke dyr i TV/PC spill engang! Finner som regel en maatte aa unngaa det paa.

Med det sagt er det lite jeg selv kan gjoere for aa hindre at soete smaa pels dyr blir slaktet paa uhumant vis.. Hadde jeg sett video av det hadde jeg sikkert begynt aa graate.. La meg holde meg varm med dyre pels i fred!
    Enten bare prater du tull for å provosere, eller så har du ganske snodige prioriteringer. Du er så glad i dyr at du vil ikke drepe et virtuelt dyr i et spill, men å gå med døde dyr på jakkekragen er helt greit? På hvilken måte henger det på greip?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av UltimaNoctis
    Med det sagt er det lite jeg selv kan gjoere for aa hindre at soete smaa pels dyr blir slaktet paa uhumant vis..
    Hvis alle tenker som deg, så vil ingenting endre seg nei, da du er med å støtter de som piner dyr, å de får cash inn å kan fortsette med det.
    Har du kansje tenkt på at det finnes produsenter som driver pelsdrift på en bedre måte? kjøper alle pels-elskere av de, så er d ferre dyr som lider.

Hvor gammel er du egentlig? føler jeg snakker til en liten unge med for mye penger.
    Me de utalelsene du kommer med har jeg vanskelig for å tro du er voksen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten bare prater du tull for å provosere, eller så har du ganske snodige prioriteringer. Du er så glad i dyr at du vil ikke drepe et virtuelt dyr i et spill, men å gå med døde dyr på jakkekragen er helt greit? På hvilken måte henger det på greip?

Haha det er halveis tull.. poenget er at jeg elsker dyr, selvom det bare er film triks eller et virtuelt dyr faar jeg daarlig samvittighet om jeg maa drepe f.eks en ulv/bjoern for aa komme meg videre...

har forresten aldri kjoept ekte pels av noe slag foer, men det har vel mer med oekonomien min aa gjoere, enn noe annet..

Aha. skjoenner Det er godt aa vite. Naboen her faar ofte besoek av en veldig tynn katt.. proevde aa kose meg med den men den mjauet (paa en stakkarslig maate) for mye saa jeg lot vaer. Det er riktig nok ikke like ille som fattige land i afrika/asia.. men helt utrolig at et samfunn hvor 1/5 kjoerer en ferrari og bruker rolex klokke saa dritter alle i om katten faar i seg mat eller ikke, de er mer som en pest enn kjaeledyr.. men naboen er fra Serbia tror jeg.. ser ut som det er kattekjeks utenfor huset dems.

Hvis alle tenker som deg, så vil ingenting endre seg nei, da du er med å støtter de som piner dyr, å de får cash inn å kan fortsette med det.
    Har du kansje tenkt på at det finnes produsenter som driver pelsdrift på en bedre måte? kjøper alle pels-elskere av de, så er d ferre dyr som lider.

Hvor gammel er du egentlig? føler jeg snakker til en liten unge med for mye penger.
    Me de utalelsene du kommer med har jeg vanskelig for å tro du er voksen.

Jeg er 19 aar gammel, staten mener jeg er voksen.. og du kan forresten laere deg aa skrive foer du kommer med slike uttalelser !

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett bort ifra at du skriver med engelsk tastatur så har du ironisk nok flere skrivefeil selv,

Hadde jeg skrevet en stil så hadde jeg kansje brydd meg om rettskriving, men dette er ikke annet en et forum.
    Uansett om en person har skrivefeil eller ikke, er ikke det en indikasjon på om personen er smart eller voksen, dette burde du vite.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •