Canada Goose (eller lignende) vinter jakker "bang for buck"?! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 111
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har trådstarter vurdert noe fra Bergans til halve prisen ? Får fine vatterte jakker hoss dem som tåler en del kulde for rundt 4K. Da får du i det minste kvalitet for pengene. Og skulle en være uheldig å ryke en glidelås eller noe på jakka, så kan du få dette fikset og jakka vil du da kunne ha i mange år.

Lava Down Parka - Bergans of Norway ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skal være en meget god parka og til "kun" 3000,- på kampanje!

EDIT:
    Til 2500,- her.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Denne skal være en meget god parka og til "kun" 3000,- på kampanje!

EDIT:
    Til 2500,- her.
    Dæven. Der har du en parkass til både pris og som ser bra ut. Da trenger du bareRuger® M77® Hawkeye® Alaskan Bolt-Action Rifle Models, så kan du dra på isbjørnjakt

PS: Det er riflen jeg ønsker meg til jul.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, den ekte (offisielle) siden heter Canada-goose.no, og den siden du linker til heter canadagoose.no.com. Uten bindestrek og .com etter .no. Hvor legitim tror du den siden er? Er vel akkurat her en får sånne kopijakker med dyre- og skinnrester stappet inni foret som alllerede er diskutert her i tråden.

Og i følge "om oss" linken deres så er det en skobutikk??

Om Oss Variasjon gjør livet rikt
    Vi,startet canadagoose.no.com med en grunnleggende tanke: at variasjon gjør livet rikere. Vi vil ha sko av alle typer for mennesker i alle størrelser, stiler, aldrer og bakgrunn. Det føles som en sympatisk måte å selge sko på. Vil vil ikke komme med pekepinner om hvilke sko som er mest moteriktige, men lar istedet deg og alle andre ha meninger om produktene på hjemmesiden og i egne oppdaterte blogger. På den måten blir det variasjon i meningene også.
    canadagoose.no.com norske team tar hånd om alle dine spørsmål på norsk. Vi synes det er morsomt å jobbe med sko og hjelper deg gjerne når du kontakter oss på kundeservice.
    Om du ikke lukter en rotte her, så er gjerne netthandel ikke noe for deg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja den så like seriøs ut som salgshuset :P

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Mitt råd er iallfall å enten spa opp det som det koster for ekte vare, skulle det nå være fullpris i norge eller rabattpris i dubai, eller bare drite i det helt og holdent. Man får også kjøpt "Rolex" i syden til hundre tusen kroner mindre enn de ekte, og felles for begge er at de er blanke og fine samt forteller deg hva klokka er, men er det egentlig noe stas å ha piratkopien?
    Haakon O, siden du går så hardt ut mot folks valg av piratkopi/billigutgaver av jakker og Rolex og du da er så opptatt av ekte merkevare, så er det interessant å vite om dine Patos er ekte Patos eller "kinakopiene" som Roar Moen selv ikke er særlig happy for....

Signaturen din:
    Samsung PS63C7705 - Yamaha RX-V767 - PS3 - XBOX360 HD-DVD - Patos Basic 210CmkII x3 (LCR) - Patos Basic 110mkII x4 (rear+presence) - Infinity Kappa sub -

NBNB! dette er ikke ment som noe kritikk, bare en observasjon og for å sjekke om det er samsvar mellom liv og lære.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Haakon O, siden du går så hardt ut mot folks valg av piratkopi/billigutgaver av jakker og Rolex og du da er så opptatt av ekte merkevare, så er det interessant å vite om dine Patos er ekte Patos eller "kinakopiene" som Roar Moen selv ikke er særlig happy for....

Signaturen din:
    Samsung PS63C7705 - Yamaha RX-V767 - PS3 - XBOX360 HD-DVD - Patos Basic 210CmkII x3 (LCR) - Patos Basic 110mkII x4 (rear+presence) - Infinity Kappa sub -

NBNB! dette er ikke ment som noe kritikk, bare en observasjon og for å sjekke om det er samsvar mellom liv og lære.

Ouch. Og forresten. ang. sammenligning med Rolex..

Moren min sier hun kjente en som drev å henta ekte Canada Goose fra kinesiske fabrikken (ja, er laget i kina, ikke Canada eller noe) og på den tiden kostet en CG-jakke drøye 3000-3500 her i Norge, men hun fikk de for 250,- per stykk, akkurat lik de som sendes til Norge og selges for (på den tiden) 2995,- !

Dagens priser er 8000.. Har det blitt dyere å jakte på ulver og plukke dunfjær eller tar grådige norske butikker enda mer for en jakke som egentlig ikke er verdt nærheten av den prisen vi er tvunget til å betale? (+ at Canada Goose er blitt et veldig kjent merket så de tar den prisen fordi de kan)

En Rolex er helt klart laget i Sveits, de er ikke i nærheten av de mest ekslusive klokkene (se på Patek Phillippe og Verscheron Constantine om du vil se på ordentlig saker) men er gjerne laget av gull osv.. Tror ikke man kan dra til fabrikken i Sveits og få de for 1/10 av pris lappen for å si det mildt.

Men disse Patek Phillipe klokken som selges for flere MILLIONER Dollar burde vel kunne gå ann å selge for 1/10 av prisen

Jeg vet absolutt ingenting om hvor mye en jeger skal ha for å fange og skyte ulven og hvor mange hetter han kan lage per ulv, og ikke vet jeg hvor mye de skal ha for å plukke fjær fra Canada gåsen heller.. Men tviler på at det tilsvarer mer en et par hundre lapper! 8)

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signaturen din:

De var kjøpt på komplett.no, ene og alene fordi at de var satt med med 90%, fra 1990kr paret til 199kr paret Samme for senterene.

Du har tydeligvis ikke lekt frøken detektiv nok her, fordi at det er ikke "kinakopier" som du påstår, men et parti som ble enten oppgradert av herr Moen til mkIII, eller solgt som mkII billig til bl.a komplett.no. Så alle mkII er dårligere enn mkIII, men de er på ingen måte noen "kinakopi" eller piratvare.

Du kan tydelig lese i signaturen at det står mkII, og jeg står fullt og helt inne for det Moen selger/solgte også oppgraderingskit til disse selv, så man kunne bygge om til mkIII specs på egen hånd i etterkant.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...kii-199kr.html

Fra den tråden:
    Hei Hans Petter

Mk II modellene hadde ikke den kvaliteten som vi hadde spesifisert på diskantelementene. Vi så oss derfor nødt til å bygge om alle høyttalere og gi disse MkIII benevnelse for de ble solgt til forhandlere. Selv om de høyttalerne du har avviker noe fra det vi opprinnelig hadde spesifisert vil de likevel være et godt kjøp til en hyggelig pris. For dere som ønsker å oppgradere fra Mk II til MkIII standard vil det være tilgjengelig oppgarderingskitt på nyåret.

MVH
    Roar
    Så hva er konklusjonen din nå da, er det samsvar mellom liv og lære?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haakon, det var ikke ment som kritikk, det skrev jeg også.

Og jeg lekte ikke noe frk. Detektiv. Jeg kjøpe selv gulvhøyttalerne da de var på kjempetilbud hos Komplett. Flotte høyttalere! Og jeg hadde et par samtaler med Moen om disse og fikk samme tilbakemelding som du også fikk.

Men du må være enig i at Patos MKII ikke er produsert i Norge av Moen selv, men i Kina - i lavkostland. Og at han selv ikke var helt fornøyd med low-cost-utgaven, men ønsket å forbedre dem, derav MKIII.

Mulig uheldig formulering fra min side med "kinakopi", men det stor med "" så litt slingringsmonn må man tåle

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke påstå å ha hørt verken mk1 eller mk3, og jeg skal heller ikke påstå at jeg vet grunnen for at eieren av Patos har bestemt seg for at disse har blitt laget i kina og ikke i norge, men det er jo et valg som Patos selv har stått for.

Å sammenligne det med piratkopier av en originalvare er jo uansett helt feil, du kan i beste fall kalle det en b-vare, men det er jo likevel en originalvare. Det er jo akkurat samme høyttaleren som ved et diskantbytte utført av herr Moen i Norge blir solgt til fullpris (10x så mye) fra Patos. Som en fullverdig Patos-høyttaler og originalvare (som det også er), men laget i Kina.

Nå driver jeg mer på med bilstereo enn hjemmekino, og der er det et par produsenter av toppkvalitets elementer (Dynaudio og Focal bl.a) som respektive blir i sin helhet laget i Danmark og Frankrike, som har slitt veldig med piratkopier av sine produkter. Som blir solgt som ekte, men er laget i kina, med elendig lyd og dårlig byggekvalitet/finish. De ser autentiske ut, men er det ikke. Alt i fra innpakning, delefiltere, diskanter og mellomtoner er imitert, og det er bare små synlige forskjeller, men de er like falske som en 50kroners Rolex fra syden, eller en dunjakke som er proppet med dyrerester, slik som TV2 hjelper deg testet ut. Og det er slike produkter jeg ikke har sansen for.

How to spot FAKE speakers/amps from REAL - Focal, Hertz, Dynaudio, JL Audio, JBL, Alpine and many more with pics.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..... men de er like falske som en 50kroners Rolex fra syden, eller en dunjakke som er proppet med dyrerester, slik som TV2 hjelper deg testet ut. Og det er slike produkter jeg ikke har sansen for.
    Kjøper man fake/kopi bør man vite hva man kjøper, helt enig!

Men TV2 hjelper deg tar jeg med en klype salt. Jeg har lite til overs for et TV program som tråler strendene på Gran Canaria for å finne charterturister som er misfornøyd med fargen på melkeglassene i frokostsalen i hotellet de bor på - og programmet ønsker å lage en sak ut av det

Noe bra har de, men de tester produkter med harelabb, synes jeg. (ref. siste program med streaminghøyttalere......)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har også en slik Fjällreven Greenland Jacket - har en kloss Greenland Wax også En herlig jakke - men ikke særlig brukbar under -5 grader.

Er det under -5 å pleier jeg å bruke denne:

Fjällräven Yupik Parka - Super og vanvittig populær parkas.

Jeg har begge i sort - veldig fornøyd med begge 2.

+1

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper man fake/kopi bør man vite hva man kjøper, helt enig!

Men TV2 hjelper deg tar jeg med en klype salt. Jeg har lite til overs for et TV program som tråler strendene på Gran Canaria for å finne charterturister som er misfornøyd med fargen på melkeglassene i frokostsalen i hotellet de bor på - og programmet ønsker å lage en sak ut av det

Noe bra har de, men de tester produkter med harelabb, synes jeg. (ref. siste program med streaminghøyttalere......)

Også hjelper det utrolig lite at Marketing Director USA @ Canadagoose sier at du skal kjøpe ekte og ikke fake...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Canada Goose, faktisk. Kan anbefales på det varmeste - praktisk talt
    Kvalitetsmessig virker den å være veldig bra.
    Har ikke sammenlignet direkte ennå. Kom hjem fra Tyrkia for 2 uker siden.

Og det har ikke vært kaldt nok ennå til å teste jakka, men det lillejeg har prøvd den så virker den veldig god.
    Kvaliteten er det ikke noe å si på. Sømmene er fine, foring osv også.
    Loves it ;D

"Kjøpte meg ny mobil i går, dritbra! pakka den ut av esken og den fungerte!!11"
    :|

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ofte det man betaler for. Av og til betaler man for kvalitet, av og til betaler man for merket.

Både Rolex og Canada Goose er eksempler på produkter hvor man betaler mye for merket. Rolex har ikke spesielt gode urverk, og Canada Goose er ikke verdens mest holdbare jakke. Men de ser bra ut og er respekterte merker.

Er man mer interessert i noe som holder tiden nøyaktig eller som er godt og varmt, men mindre interessert i merket - så kan man kjøpe andre klokker og andre jakker til en langt rimeligere penge.

Kjøper man piratvarer så er man tydeligvis opptatt av å få merket, men ønsker ikke å betale det det koster - og det er jeg enig med Haakon O at er ganske uheldig. Man er da med å finansiere en bransje som i bunn og grunn er ulovlig.

Rolex og Canada Goose har brukt haugevis med penger på research og design for å utvikle produktene sine, og de har også brukt haugevis med penger på markedsføring og merkevarebygging for å gjøre produktene sine verdt det de er verdt i markedet. Piratene lever av å lure naive folk (mange skjønner ikke at de kjøper fake) ved å selge produkter de ikke selv har hverken utviklet eller har rettigheter til.

Skal du ha en varm jakke, finnes det mange rimelige alternativer som ikke har et stjålet design og et ulovlig merke påsydd.
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klær generelt er vel det som har de groveste kalkylene av alt som selges
    Ja, det ser man jo når butikkene kan sette prisen ned med 50-75% uten å blunke

Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Tja, da vil vel enkelte kjøpe seg jakker som ser ut som fotballer?
    Syns denne jakka er tøff jeg

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanadagåsjakke er for merketøser og egentlig noe som var "kult" vinteren 2010/11. Er de samme folka som går rundt og vifter med hvit iPhone 4 :roll:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Loves it ;D

"Kjøpte meg ny mobil i går, dritbra! pakka den ut av esken og den fungerte!!11"
    :|
    Hehe. Ser poenget. Men du glemte vel et senere sitat om mine forventninger i forhold til pris. Det blir sjeldent kaldere enn 5-10 minus her på "palmekysten" av landet.......

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Kanadagåsjakke er for merketøser og egentlig noe som var "kult" vinteren 2010/11. Er de samme folka som går rundt og vifter med hvit iPhone 4 :roll:
    Denne super(merke)tøsen har sort iPhone 4, og bruker den ikke akkurat som vifte

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •