Canada Goose (eller lignende) vinter jakker "bang for buck"?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FrsteFrste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 111
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Fjällräven Greenland Vinter Jakke - Populær og klassisk vinterjakke
    Nettopp kjpt meg denne.
    Varm nr du trekker glidelsen helt opp og funker ogs som "kul" men bare t skorte og full pning.
    Er med instruksjoner for voxing av jakka etter vask.
    Knall kvalitet. Mange farger.
    Kjpt p intersport.
    Jeg har ogs en slik Fjllreven Greenland Jacket - har en kloss Greenland Wax ogs En herlig jakke - men ikke srlig brukbar under -5 grader.

Er det under -5 pleier jeg bruke denne:

Fjällräven Yupik Parka - Super og vanvittig populær parkas.

Jeg har begge i sort - veldig fornyd med begge 2.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt ord:

SNOBBRV

En pkostet fyr fra Sandefjord

Ikke ta det alvorlig. Selv er jo jeg en FAKESNOBB

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nei, det tror ikke jeg heller. Men nr min kostet omtrent 1/10 av ekte "norsk" s regner jeg med at den varmer godt i 1/10 av ekte Kanada-kulde -40grader......dvs -4 grader
    You sir, got a point ;-D
    Min trd

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nytt ord:

SNOBBRV

En pkostet fyr fra Sandefjord

Ikke ta det alvorlig. Selv er jo jeg en FAKESNOBB
    Heh, jeg hatt lyst p en slik Canada Goose jakke selv - men synes de var litt dyre.

Den rimeligere, men ganske brukbare Fjllreven varianten passer meg utmerket, nr jeg skal p vinterlige polekspiditioner for handle brennevin
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har ogs en slik Fjllreven Greenland Jacket - har en kloss Greenland Wax ogs En herlig jakke - men ikke srlig brukbar under -5 grader.

Er det under -5 pleier jeg bruke denne:

Fjällräven Yupik Parka - Super og vanvittig populær parkas.

Jeg har begge i sort - veldig fornyd med begge 2.

Den der var veldig kul.. men ogs dyr.. 4399,- NOK

Det er snne jeg har lyst p. Er fellesordet for den typen jakke "parka" ? Siden den er fra fjellreven og heter "parka" og ligner p Canada Goose sine jakker, og Canada Goose har ogs en modell som heter "parka" av noe slag.

-------------------------------

Etter litt research s viser det seg at de selger ekte Canada Goose i Dubai, i Bauhaus. Nettsiden er laget p en datamaskin fra 80 tallet og har tydeligvis ikke blitt oppdatert side:

Bauhaus!

De har en vanlig butikk i Dubai sentrum der hvor pappa (og jeg kommer) bor

Men (!) s har de ogs en butikk i Dubai Outlet Mall som troligvis er verdens beste kjpe senter. Har vrt der og shoppet dresser til 60 000,- som er p 75% rabatt = 14 995,- og dyre frakker til 40 000,- ogs p 75% rabatt = 9 995,-

Hper jeg finner relevante Canada Goose modeller der opp til 75% rabatt. Vanlig pris er sikkert 6000-7000 kroner s jeg fr 100% ekte Canada Goose til 1500 om det er noe

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er iallfall en test av ekte og falske slike jakker: Vi klippet opp de rådyre boblejakkene - TV 2 Underholdning

S denne reportasjen p tv, ligger vel sikkert ute p noe nett-tv for de som vil ske det opp.

Etter ha vurdert dunen i den piratkopierte Fjllrven-jakka ser han p dunen i den piratkopierte Canada Goose-jakka.

Her er det mye av det vi kaller buss, eller andre elementer. Det kan vre knekte fjr, skinnrester, eller dyrerester etter produksjon av dun. Men det er veldig lite dun, sier stereng.

Aller helst ville han sluppet kjenne p innholdet i den falske Canada Goose jakken.

Det er en slags ekkel flelse nr jeg tar i dette. Men i dag m jeg jo kjenne p det, sier streng til TV 2 hjelper deg.
    Om du fler deg komfortabel i g med noe slikt, bare det er rette (piratkopierte) logoen p brystet, s for all del..

Mitt rd er iallfall enten spa opp det som det koster for ekte vare, skulle det n vre fullpris i norge eller rabattpris i dubai, eller bare drite i det helt og holdent. Man fr ogs kjpt "Rolex" i syden til hundre tusen kroner mindre enn de ekte, og felles for begge er at de er blanke og fine samt forteller deg hva klokka er, men er det egentlig noe stas ha piratkopien?

Men for all del, smak og behag det. Dunjakker som er fylt opp med random fjr og dyrerester/skinn etc er ikke noe alle fler seg komfortabel med ha p kroppen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Devold ullunderty og pustende skalljakke (bergans etc) Alt en trenger til allslags vr. Holder hvertfall meg varm p fjellet hver helg om vinteren
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Her er iallfall en test av ekte og falske slike jakker: Vi klippet opp de rådyre boblejakkene - TV 2 Underholdning

S denne reportasjen p tv, ligger vel sikkert ute p noe nett-tv for de som vil ske det opp.

Om du fler deg komfortabel i g med noe slikt, bare det er rette (piratkopierte) logoen p brystet, s for all del..

Mitt rd er iallfall enten spa opp det som det koster for ekte vare, skulle det n vre fullpris i norge eller rabattpris i dubai, eller bare drite i det helt og holdent. Man fr ogs kjpt "Rolex" i syden til hundre tusen kroner mindre enn de ekte, og felles for begge er at de er blanke og fine samt forteller deg hva klokka er, men er det egentlig noe stas ha piratkopien?

Men for all del, smak og behag det. Dunjakker som er fylt opp med random fjr og dyrerester/skinn etc er ikke noe alle fler seg komfortabel med ha p kroppen.
    Har ikke jeg gjort det tydelig nok at det ikke er merket som er viktig? JEG BRYR MEG IKKE OM DET STR CANADA GOOSE P JAKKEN. Om de hadde solgt 100% ekte Canada Goose, UTEN Canada Goose logo sydd p, til en brkdel av den originale prisen (som de helt sikkert kunne ha gjort) s hadde jeg kjpt den p sekundet. Jeg er uenig i analogien din ogs, jeg hadde ikke kjpt en fake klokke, verdien ligger at de er laget i sveits av dyktige urmakere og har verdifulle materialer som gull, diamanter, slv, osv (en Canada Goose jakke er laget i kina av dyr som blir slaktet p uhumant vis)... kjper heller en klokke som er billigere men av ekte kvalitet laget i sveits med edelmetaller, skinn osv (har en Tag Heuer Carrera )

Grunnen til at jeg ikke vil hoste opp 8000,- er fordi jeg nekter tro at pelsen, dunen og resten av materialene i en Canada Goose jakke koster s mye. Tviler p at det koster brk delen engang.

Jeg fr se p hva Dubai Outlet Mall har. Det er en autorisert CG forhandler, som selger 100% ekte vare. Som alle andre varer i D.O.M. kommer prisen til vre satt ned med 25-75%, s da er det en sjangs for at jeg for den samme jakken som ola nordmann, bare for av prisen da... 8) :-D

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjpte meg en slik jakke i New York i fjor, beste vinterjakka jeg har hatt. Omtrentlig halv pris av her hjemme. Burde jo vre mulig f kjpt dette over nettet fra USA, kan jo ikke vre rare frakten p en slik jakke.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Kjpte meg en slik jakke i New York i fjor, beste vinterjakka jeg har hatt. Omtrentlig halv pris av her hjemme. Burde jo vre mulig f kjpt dette over nettet fra USA, kan jo ikke vre rare frakten p en slik jakke.

Her snakker vi... Dubai er 100% skattefirtt, s da kan jeg antaglig frakte den uten mtte betale den forbanna skatten p 25%.. 8)

En god plan B

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Jeg bryr meg egentlig ikke om den er fake eller ekte, bare den ser ut some den ekte, og fles slik ut, kunne ikke jeg brydd meg mindre!

Du sier bde det ene og det andre forsvidt..

Grunnen til at jeg ikke vil hoste opp 8000,- er fordi jeg nekter tro at pelsen, dunen og resten av materialene i en Canada Goose jakke koster s mye. Tviler p at det koster brk delen engang.
    Det er ogs ganske selvsagt at en jakke til 8000kr ikke koster 8000kr lage, likeledes som en til 1000kr ikke koster 1000kr lage. Eller en t-skjorte til 100kr ikke koster 100kr lage, men kanskje bare 3 eller 5. Klr generelt er vel det som har de groveste kalkylene av alt som selges, s om du skal regne rvarepris s er det vel omtrent ingenting du kan kle deg i med "god samvittighet" eller hva man skal kalle det.

Men uansett, som sagt s vil det nok lnne seg kjpe originalvare om man vil vre p den sikre siden angende kvalitet, og heller bruke tid og energi p finne hvor de kan skaffes billigst, enn gamble p fakes er av tilsvarende kvalitet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Du sier bde det ene og det andre forsvidt..

Det er ogs ganske selvsagt at en jakke til 8000kr ikke koster 8000kr lage, likeledes som en til 1000kr ikke koster 1000kr lage. Eller en t-skjorte til 100kr ikke koster 100kr lage, men kanskje bare 3 eller 5. Klr generelt er vel det som har de groveste kalkylene av alt som selges, s om du skal regne rvarepris s er det vel omtrent ingenting du kan kle deg i med "god samvittighet" eller hva man skal kalle det.

Men uansett, som sagt s vil det nok lnne seg kjpe originalvare om man vil vre p den sikre siden angende kvalitet, og heller bruke tid og energi p finne hvor de kan skaffes billigst, enn gamble p fakes er av tilsvarende kvalitet.

Er det dilemma jeg str med i dag

Har lyst p full pris kvalitet til fake pris Skjnner at det blir "umulig" men egentlig s er det fult mulig.. Jeg vet ikke hvor mye lnn en skal ha for plukke dun fjr, jakte p prrieulven (eller hva den heter.. husker ikke..) for fylle en jakke. Men de kineserne som syr alt sammen krever ikke store saker. Det blir jakten p en ekte jakke s billig som mulig. USA import eller hp om finne en aktuell modell i riktig strrelse p en outlet mall a la Dubai Outlet.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper de tar rundt 2k bare for merkelappen Hadde det ikke hvert CanadaGoose ville den hvert mye billigere.

S en dokumentar for lenge siden og jeans-bukser. Det var en kjempe stor fabrikk som lagde Jeans til over 20 forskjellige merker. Levis osv. Eneste forskjellen var finishen og hvilket merke de sydde p p slutten. Ellers var kvaliteten den samme. Dette var bukser som kostet fra 50$ til 500$ Alt etter hvilket merke som stod p.
    Min trd

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jakkene er knallgode, men de falske varmer ikke 50% av den ekte. men...

Dette er et forum for hyttalere mm og ikke jakker og klr...

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at Parajumpers er enda litt bedre enn kanadisk gs. Men minst like dyre: https://www.facebook.com/Parajumpers

Disse ser tynnere ut, men varmer minst like mye!

Selv kjpte jeg en svr Jean Paul parkas fra 2013-kolleksjonen. Kostet 2500,- p VIC*. Beste jakka jeg har hatt. (Finner ikke bilde p nett, men er brun og med pels.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har god erfaring med denne varme saken :
    The North Face - Jakke "Vostok"- junkyard.no

Sjekk rundt p nettet , er du heldig finner du en p salg for under 2K
    Husk bare kjpe en strrelse mindre enn vanlig .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Min erfaring er at Parajumpers er enda litt bedre enn kanadisk gs. Men minst like dyre: https://www.facebook.com/Parajumpers

Disse ser tynnere ut, men varmer minst like mye!

Selv kjpte jeg en svr Jean Paul parkas fra 2013-kolleksjonen. Kostet 2500,- p VIC*. Beste jakka jeg har hatt. (Finner ikke bilde p nett, men er brun og med pels.
    Er jakken tynn vil jeg ikke ha den selvom den er varm. Vil ha en skikkelig FEEEIT, parka. Det virker som kun fjellreven og Canada goose selger de. S en p Tryvann som hadde russe jakke i parkas format som s ut som en Canada goose men hadde ikke Canada goose logo Eller merke p.. angrer s sykt p at vi ikke spurte han hvor han fikk den fra.. den da var Stoooooooooooor og FEIT !!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sy noe pels inn i hetten p den jeg linket til. den er s stor og "feit" at fruen vil ikke at jeg skal g med den.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Du kan jo sy noe pels inn i hetten p den jeg linket til. den er s stor og "feit" at fruen vil ikke at jeg skal g med den.
    Da har fruen din misforsttt! Jo strre jakke man har, jo strre penis har man ogs... 8)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Da har fruen din misforsttt! Jo strre jakke man har, jo strre penis har man ogs...
    Tja, da vil vel enkelte kjpe seg jakker som ser ut som fotballer?

Side 2 av 6 FrsteFrste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne trden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •